WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Mixed Team Relay: Heren elite: Quinten HERMANS, Pieter SERRY, Nathan VAN HOOYDONCK.

De 3 slachtoffers voor die Mixed Relay.

Ziet er wel goed uit...


... zijn tot nu toe de enige die meedoen :rofl:

Benieuwd hoeveel ploegen er uiteindelijk aan de start gaan staan. Laatste EK was er niet eens een Relay zeker?
 
Benieuwd hoeveel ploegen er uiteindelijk aan de start gaan staan.
Eerder benieuwd wie er voluit voor zal gaan. Waarom krachten verbruiken voor iets zonder prestige, als je diezelfde krachten moet gebruiken voor zondag?

Trouwens, de drie heren optornen tegen wat Italië en Nederland gaan sturen (als we kijken naar 2021)?
Zijn toch verre van goede tijdrijders?
 
Eerder benieuwd wie er voluit voor zal gaan. Waarom krachten verbruiken voor iets zonder prestige, als je diezelfde krachten moet gebruiken voor zondag?

Trouwens, de drie heren optornen tegen wat Italië en Nederland gaan sturen (als we kijken naar 2021)?
Zijn toch verre van goede tijdrijders?

De ziet er wel goed uit zei ik omdat er nog niemand anders op de deelnemers lijst staat (toch op die van PCS). Zijn inderdaad niet echt de top tijdrijders maar dat viel dan ook niet te verwachten. Onze beste tijdrijders rijden de zondag ervoor. De deelnemers van de mixed relay moeten komen uit de wegselectie dus dan krijg je de 3 minste renners die aan de bak moeten natuurlijk. Zal bij veel landen zo zijn alsze al deelnemen.
 

Ierland stuurt helemaal niemand naar het WK. Dat is wel het nadeel van koersen aan de andere kant van de wereld natuurlijk, maakt alles duur.
 
Ja jammer inderdaad, want zo'n 'exotisch' WK heeft toch altijd z'n charme vind ik.

Zou er iemand van de reserven dan al meegaan? Want wat als één van die 3 letterlijk uitvalt tijdens de mixed relay bv.? Of iemand een paar dagen ervoor ziek wordt?
 
Ja jammer inderdaad, want zo'n 'exotisch' WK heeft toch altijd z'n charme vind ik.

Zou er iemand van de reserven dan al meegaan? Want wat als één van die 3 letterlijk uitvalt tijdens de mixed relay bv.? Of iemand een paar dagen ervoor ziek wordt?

Goeie vraag. Ik denk dat die reserven enkel nut gaan hebben als iemand uitvalt de komende 2 weken. Eens ze vertrokken zijn denk ik niet dat ze nog vlug vlug iemand gaan oproepen. Dat zal met alle ploegen zo zijn denk ik dan.

EDIT: en nu lees ik net dat Bennet uit de Vuelta stapt, zal wel niks te maken hebben met dat zijn land niet naar het WK gaat
 
... zijn tot nu toe de enige die meedoen :rofl:

Benieuwd hoeveel ploegen er uiteindelijk aan de start gaan staan. Laatste EK was er niet eens een Relay zeker?
Hoe krampachtig kan je blijven proberen van dat soort zaken toch te blijven pushen.

Bij veel landen gaan ze het al moeilijk hebben om 3 prof waardige vrouwen te sturen, laat staan dat ze dan ook nog de moeite gaan doen om ook die hun tijdritbolide nog mee te sturen :laugh:

Moesten ze nu nog zeggen: road bikes only met opzetstuur. Maar nu moet je als Belgische wielerbond minstens 4 extra TT bikes gaan meesturen, ik denk zelfs 5 want er zal maar 1 vrouw de ITT rijden zeker? :unsure: . En dan spreek ik zelfs nog niet over reserve fietsen... gekker moet het niet worden.
 
Die Vanthourenhout mag toch ook eens leren omgaan met zijn renners hoor. Eerst Wellens vorig jaar waarbij ze het telefoongesprek dan ook nog eens filmden zonder dat hij het wist en nu Teuns die blijkbaar 3 maand geleden te horen had gekregen dat hij een certitude was maar dan zelf heeft moeten bellen naar de bondscoach omdat hij maar niets hoorde over dat WK. Hij kreeg ook helemaal geen uitleg waarom uiteindelijk niet. Tja. Het lijkt mij dat hij gewoon zijn sterren probeert tevreden te houden (en dat lukte vorig jaar niet eens) en de rest boeit hem niet echt.
 
Ook al is het een eer om in de WK ploeg te zitten.
Voor iemand met de klasse van Teuns is het vooral opoffering om daar te gaan knechten voor 1 race.
Dat kan je toch ook gewoon zeggen van Stuyven?
Teuns is een goeie renner maar als je een Remco in uw team hebt dan moet je niet te veel eigen ambities hebben.
Idem voor Stuyven eh, als Van Aert niks mankeert dan is hij gewoon superknecht.
 
'we kunnen Benoot niet vervangen' maar iemand die al betere prestaties heeft geleverd dit jaar dan Benoot laten we thuis. :rofl:

Straks gaat Greg nog mee, stel u voor!
 
Verrassing Stan Dewulf naar WK wielrennen als luxeknecht: "Of ik in dienst wil rijden? Natuurlijk!"

"Ik heb dan ook volmondig "ja" gezegd toen de bondscoach me belde. Hij vroeg me of ik het zag zitten om een WK in dienst te rijden. Natuurlijk!"
:rofl:Lol, precies of Dewulf rijdt ooit niet in dienst.
Jaja, de Sven jong, diej keirel kan der nogal lappen op geven :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Dat kan je toch ook gewoon zeggen van Stuyven?
Teuns is een goeie renner maar als je een Remco in uw team hebt dan moet je niet te veel eigen ambities hebben.
Idem voor Stuyven eh, als Van Aert niks mankeert dan is hij gewoon superknecht.

Misschien wel ja, Persoonlijk schat ik Teuns dit jaar een stuk hoger in dan Stuyven.

Nu blijkbaar wou Teuns wel mee als knecht (toen was die mening nog niet bekend).
Dus een des te dommere beslissing van de bondscoach.
 
Misschien wel ja, Persoonlijk schat ik Teuns dit jaar een stuk hoger in dan Stuyven.

Nu blijkbaar wou Teuns wel mee als knecht (toen was die mening nog niet bekend).
Dus een des te dommere beslissing van de bondscoach.
Ik kan toch moeilijk geloven dat daar onduidelijkheid over geweest is.

Alsof een Teuns zich op dezelfde hoogte zou zetten als Wout en Remco.
Nu ja goed, ik denk nu ook niet dat Teuns een sleutelfiguur zou zijn, maar het blijft toch een vreemde keuze.


Zowel in Imola, Tokio als in Leuven namen de Belgen de wedstrijd in handen. Ik vermoed dat Wout zich daar ook het beste bij voelt. In Imola en Tokio heeft dat ook wat opgeleverd, in Leuven zijn we daar toch de mist mee in gegaan.

Al verwacht ik dat we nu op het WK wel een gelijkaardig beeld zullen krijgen. Met het seizoen dat Remco en Wout draaien, gaan de andere ploegen helemaal naar de Belgen kijken. Het is te hopen dat de pure knechten boven zichzelf kunnen uitstijgen.
 
Ik kan toch moeilijk geloven dat daar onduidelijkheid over geweest is.
Dat zou ook mijn initiële reactie zijn.
Maar als je dan in acht neemt Stuyven vorig jaar in praktijk de 2de man bleek achter Wout en Remco van bij de start 100% als knecht uitgespeeld werd, is het dan echt zo far fetched voor Teuns om te hopen dat hij hier een vrije rol kon scoren? Hoewel, ik denk dat elke Belg wel snapte dat als je na dit seizoen met een ploeg met Wout & Remco naar het WK trekt dat je dan per definitie 100% knecht bent.
 
@Archaos
Ik bedoelde , toen ik men eerste berichtje stuurde over de niet selectie van teuns, dat nog niet bekend was dat Teuns graag was meegeweest zelf als knecht. De bondscoach zal wel op de hoogte geweest zijn (wat de beslissing nog de vreemder maakt).

Waarschijnlijk spelen er toch wat dingen op de achtergrond
 
Dat zou ook mijn initiële reactie zijn.
Maar als je dan in acht neemt Stuyven vorig jaar in praktijk de 2de man bleek achter Wout en Remco van bij de start 100% als knecht uitgespeeld werd, is het dan echt zo far fetched voor Teuns om te hopen dat hij hier een vrije rol kon scoren? Hoewel, ik denk dat elke Belg wel snapte dat als je na dit seizoen met een ploeg met Wout & Remco naar het WK trekt dat je dan per definitie 100% knecht bent.
Het kan natuurlijk dat de coach destijds ook liet uitschijnen dat, hij naast certitude, ook een vrije rol zou kunnen krijgen. Dat kan.

Maar het blijft dan wel een vreemde keuze om hem plots thuis te laten, omdat je die vrije rol misschien toch niet meer kunt garanderen... Je bespreekt dat dan toch met die renner in kwestie... maar volgens Teuns heeft hij de coach een hele lange tijd niet gehoord.

Vanthourenhout maakt in ieder geval (wederom) niet de beste beurt.
 
Terug
Bovenaan