Speelt inmiddels zo weinig dat hij wat vergeten is. Presteerde nergens slecht, maar zeer anoniem. Brengt gewoon geen tastbare statistieken met zich mee. Staat op AM/RB/RM en geeft amper assists. Cru gezegd ben je daar geen reet mee in de PL. Wel steeds geliefd door supporters want hij doet heel weinig fout.
Een ploeg zoals Club zou die inmiddels kunnen aantrekken... Alleen vrees ik dat hij zijn prijs niet meer waard zal zijn. Zit daar nog voldoende vuur in om 10 mil + zwaar loon te verantwoorden? Maar voor hem is het stilaan niet zooo gek meer om die stap te zetten om zich te herlanceren. Als die weer wilt spelen en straks heeft hij enkel offers van Troyes, Cremonese en Schalke 04... Dan is Anderlecht plots wel heel aantrekkelijk.
Ik denk dat het voor hem tijd is om vast te verhuizen naar een Franse/Duitse/Italiaanse subtopper. Ergens waar het redelijk draait en waar hij lekker mee kan doen. Momenteel is het jack of all trades, master of none. Je kan moeilijk nog iets aanwijzen in zijn spel dat hem kenmerkt. In België speelde hij naar mijn mening zoals KDB. Niet de snelste, maar wel goede ogen en een sterke crosspass over 40-60 meter. Maar die is dan niet verder gegroeid en zijn passes werden niet feller en accurater zoals bij KDB. Zelfs als je dat vergelijkt met Tielemans of Dendoncker, die zijn duidelijk wel gegroeid en hebben hun sterke punt verder uitgebouwd. Tielemans blijft een garantie op een zieke knal bij momenten en Leander kan iedereen fysiek overwoekeren.
Misschien dat VK hem een reddingsboei gooit als hij er in slaagt naar de Prem te gaan.