Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overschatten? Goh nee ge moet de competities met de Belgische vergelijken. Monza of Nottingham is sterker dan Seraing, Atalanta of Wolfsburg is interessanter dan KV Mechelen en City, Juventus of Barcelona is top-CL-niveau. Ge speelt dus uw hele competitie het hele jaar door op een hoger niveau en dat zet ge af tegenover het verschil vooraan/onderaan/midden spelen en die 6 matchen tussen september en december in de CL.

Maar zoals gezegd: elk moet daar zijn eigen keuze in maken, ik vind het alleen niet zozeer vanzelfsprekend in het voordeel van hier te komen spelen.
En Frankrijk vind ik sowieso wel net een tikje minder dan de G4. Is op de Uefaranking ook een duidelijk verschil in coëfficiënt (NL heeft Frankrijk zelfs bijna bijgebeend). Maar ik denk niet dat het de bedoeling was van Denayer om daar te blijven.
Mja, akkoord hé dat je het gros van het seizoen tegen betere ploegen speelt in uw competitie. Maar bij een kleine club als pakweg Torino speel je doorgaans geen Europees laat staan Champions League én speel je wellicht enkel maar voor het rechterrijtje of tegen de degradatie.

Lijkt mij uiteraard dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken, maar ik zou dan liever voor hetzelfde geld bij Club voor de titel en in de CL spelen. Mignolet had bv wellicht ook bij een soort Torino terecht gekunnen, idem voor Vanaken. En toch kwamen of bleven die bij Club, uiteraard als grootverdieners.

Zo een Dessers naar Cremonese bv, dat snap ik nu eens echt voor geen meter. Enkel en alleen omdat hij in de Serie A wil spelen.

Mja, akkoord hé dat je het gros van het seizoen tegen betere ploegen speelt in uw competitie. Maar bij een kleine club als pakweg Torino speel je doorgaans geen Europees laat staan Champions League én speel je wellicht enkel maar voor het rechterrijtje of tegen de degradatie.

Lijkt mij uiteraard dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken, maar ik zou dan liever voor hetzelfde geld bij Club voor de titel en in de CL spelen. Mignolet had bv wellicht ook bij een soort Torino terecht gekunnen, idem voor Vanaken. En toch kwamen of bleven die bij Club, uiteraard als grootverdieners.

Zo een Dessers naar Cremonese bv, dat snap ik nu eens echt voor geen meter. Enkel en alleen omdat hij in de Serie A wil spelen.
ik redeneer net anders :-). Ik zou liever in een competitie spelen waar ik wekelijks op topniveau moet spelen itt te moeten spelen tegen Eupen, Seraing, KVK, STVV,... en dan 4-6 matchen zwaar op de bek gaan in de CL. Dus ik snap Dessers juist wel

ik redeneer net anders :). Ik zou liever in een competitie spelen waar ik wekelijks op topniveau moet spelen itt te moeten spelen tegen Eupen, Seraing, KVK, STVV,... en dan 4-6 matchen zwaar op de bek gaan in de CL. Dus ik snap Dessers juist wel

Kijk naar Henry. Eerst naar Venezia, degraderen maar middels goede prestaties nieuwe transfer afgedwongen naar Verona.

Mja haalde zelden de 11 bij dat zwakke Antwerp. Ik weet het niet zo. Turkije heeft hem precies niet zo goed gedaan. Hopelijk voor Genk haalt die zijn oude niveau terug
Is waar, maar die Frey is ook wel echt heel sterk. Zelfs de miljoenen aankoop van Antwerp heeft het niet makkelijk in de concurrentiestrijd.
We zullen zien. Ik denk alleszins wel dat Samatta beter past binnen het voetbal dat Vranken voor ogen heeft IVM big P.

Goh, ik vond die bij Antwerp eigenlijk maar zwak.
Kreeg weinig kansen bij Antwerp en dan ook nog vaak niet op zijn positie. Frey was ook heel sterk.

En toch zag ik dat hij het bij Antwerp met momenten toch nog altijd kon.

Hij lijkt me ook goed in het systeem van Vrancken te passen met zijn diepgang. Dessers is veel steviger, maar samatta is wel sneller, beter met de kop,...

Het kan altijd mislukken, maar hij kan ook weer veel bijdragen. Zijn cultstatus zal hij altijd blijven behouden.

En het belangrijkste: het is een van de mooiste mensen die hier heeft rondgelopen. Alleen nog een keer Samagoal horen door het stadion maakt deze transfer al alles waard.

Wie was niet zwak bij dat Antwerp
Butez (beste keeper over de hele competitie gezien, Mignolet keeper van de PO's?), Frey (net geen topschutter), Fischer (tot zijn blessure 8 assists + 3 goals, deed de ploeg ook beter spelen), Benson (al bij al ook geen slecht seizoen gedraaid).

Butez (beste keeper over de hele competitie gezien, Mignolet keeper van de PO's?), Frey (net geen topschutter), Fischer (tot zijn blessure 8 assists + 3 goals, deed de ploeg ook beter spelen), Benson (al bij al ook geen slecht seizoen gedraaid).
En Yusuf natuurlijk. In een ploeg met meer structuur zie je zijn kwaliteiten ook veel meer naar boven komen. Gewoon onze beste speler momenteel.

En Yusuf natuurlijk. In een ploeg met meer structuur zie je zijn kwaliteiten ook veel meer naar boven komen. Gewoon onze beste speler momenteel.
Die Valencia en Balikwisha vind ik ook goed bij jullie. En met Alderweireld, De Laet, Nainggolan en Frey ook veel power en ervaring.

Maar is het voetbal ook wervelender dan vorig jaar? Heb nog niet veel gezien van Antwerp.

Die Valencia en Balikwisha vind ik ook goed bij jullie. En met Alderweireld, De Laet, Nainggolan en Frey ook veel power en ervaring.

Maar is het voetbal ook wervelender dan vorig jaar? Heb nog niet veel gezien van Antwerp.
Er zit dit jaar een duidelijke idee achter het voetbal dat we spelen, dat ontbrak toch echt vorig jaar. Wervelend zou ik het niet noemen, bv. tegen OH Leuven en Zulte Waregem hebben we het knap lastig gehad in bepaalde periodes. Maar de hoge pressing werkt aanstekelijk bij het publiek, er zijn knappe aanvallende acties te zien, looplijnen zoals op training en fullbacks die in de 16 meter opduiken...een wereld van verschil met vorig jaar.

Vandaar ook het enthousiasme bij de fans. Wervelend zou ik het nog niet noemen, wel voetbal aan hoge intensiteit dat leuke wedstrijden oplevert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan