Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd genoeg kreeg Denayer maar 1 aanbieding uit Italie, van Torino. Niet bepaald subtop.
Weten wij exact hoeveel aanbiedingen er echt waren? Ik denk niet dat wij van alle contacten zo op de hoogte zijn. Misschien heeft hij ook direct veel geweigerd omdat hij te hoog mikte. Geen flauw idee om eerlijk te zijn.
Ik weet ook niet welke looneisen hij stelt of waar hij zich gaat aanbieden bijvoorbeeld.

Uiteraard kan je je daar tonen, dat ontken ik ook niet.

Maar als ik zelf zou moeten kiezen als speler tussen spelen in België + 6 CL-matchen, of spelen in de Premier League, dan vind ik dat laatste toch wel veel aantrekkelijker. Die beleving daar... En je krijgt er genoeg matchen op CL-niveau bij per seizoen.

Ik denk dat een Denayer, die het al gemaakt heeft aan de Franse (net-niet-)top, ook gerust een basisplaats kan claimen in de subtop van Italië, Duitsland, Spanje of de middenmoot in Engeland.
Ik denk dat ge toch wel het niveau van subtoppers en zeker het rechterrijtje in de topcompetities overschat.

Ok, zeker in de PL is de beleving vaak, ook bij de kleintjes, best indrukwekkend. Maar dan nog, de echte matchen "op CL-niveau" zijn er ook niet zoveel. In Engeland zijn dat mss 8 of 10 matchen per jaar, in Italië, spanje en Duitsland mss 6 en in Frankrijk niet eens dat.

Ja, er zijn vaak wel wat grotere stadions, maar die zitten, zeker in Italië en Spanje, ook niet altijd vol of zijn vaak ook gewoon oud, sfeerloos en niet eens zo groot.

Ik zou als Belg nu ook niet meteen warm worden van bij pakweg Monza te spelen tegen Salernitana, Torino en Cremonese. En dan 6 matchen tegen "de topclubs op Champions League niveau". En dan nog vaak om te verliezen en mss tegen de degradatie te vechten en zelf geen Europees te spelen.

Dan lijkt mij bij Club mee te doen voor titel en beker én zeker te zijn van Champions League voetbal nu ook niet zo slecht. En je kan mss zelfs nog meer verdienen dan in het buitenland, behalve mss in de PL.

Bij Brugge zijn ze zeker van basisplaats en dat is niet onbelangrijk voor het WK. Wat betreft de CL vermoed ik dat die spelers wel denken dat zij het verschil gaan maken tussen een pandoering krijgen of effectief kans maken op die 3e plaats.

Ik zou als Belg nu ook niet meteen warm worden van bij pakweg Monza te spelen tegen Salernitana, Torino en Cremonese. En dan 6 matchen tegen "de topclubs op Champions League niveau". En dan nog vaak om te verliezen en mss tegen de degradatie te vechten en zelf geen Europees te spelen.
Bwa, het zal daar wel plezant zijn op de clubfeestjes met Berlusconi als voorzitter.

Ja, er zijn vaak wel wat grotere stadions, maar die zitten, zeker in Italië en Spanje, ook niet altijd vol of zijn vaak ook gewoon oud, sfeerloos en niet eens zo groot.

Afgelopen seizoen had Rayo Vallecano gemiddeld 15.000 toeschouwers en deed daarmee het slechtste van alle clubs in La Liga.
In Seria A was Spezia de slechtste leerling van de klas met toch nog steeds 11.000 toeschouwers gemiddeld. Tijdens covid, al weet ik niet in hoeverre de stadions daar onder geleden hebben.

Zijn toch nog altijd zeer respectabele aantallen waarmee je in Belgie gewoon in top-4\6 staat.

Afgelopen seizoen had Rayo Vallecano gemiddeld 15.000 toeschouwers en deed daarmee het slechtste van alle clubs in La Liga.
In Seria A was Spezia de slechtste leerling van de klas met toch nog steeds 11.000 toeschouwers gemiddeld. Tijdens covid, al weet ik niet in hoeverre de stadions daar onder geleden hebben.

Zijn toch nog altijd zeer respectabele aantallen waarmee je in Belgie gewoon in top-4\6 staat.

Hmm, ik weet niet waar ge uw cijfers haalt, maar transfermarkt geeft toch wat anders weer:

En dan zie je toch dat capaciteitsgewijs het merendeel van die stadions vaak niet helemaal vol zitten, wel integendeel.

Hmm, ik weet niet waar ge uw cijfers haalt, maar transfermarkt geeft toch wat anders weer:

En dan zie je toch dat capaciteitsgewijs het merendeel van die stadions vaak niet helemaal vol zitten, wel integendeel.

Interessant.
Ik gebruikte statista.

Maar dat volzitten van stadions gaat toch ook op voor Belgie? Veel stadions die amper halfvol zitten, zeker bij de K-11.

Ik denk dat ge toch wel het niveau van subtoppers en zeker het rechterrijtje in de topcompetities overschat.

Ok, zeker in de PL is de beleving vaak, ook bij de kleintjes, best indrukwekkend. Maar dan nog, de echte matchen "op CL-niveau" zijn er ook niet zoveel. In Engeland zijn dat mss 8 of 10 matchen per jaar, in Italië, spanje en Duitsland mss 6 en in Frankrijk niet eens dat.

Dan lijkt mij bij Club mee te doen voor titel en beker én zeker te zijn van Champions League voetbal nu ook niet zo slecht. En je kan mss zelfs nog meer verdienen dan in het buitenland, behalve mss in de PL.
In England heb je 2x de volgende ploegen, City, Liverpool, Chelsea, Spurs, United, Arsenal. Verder nog matchen tegen West Ham, Everton, Newastle, Wolves, Leicester,... allemaal ploegen die Europees wel het 1 en ander bewezen hebben of het niveau aankunnen. Dus dat zijn bijna 20 matchen op topniveau.

In Italië heb je Inter, Juventus, Milan, Lazio, AS Roma, Atalanta, Napoli ook al 14matchen op CL niveau. Spanje heb je Real, Barca, Sevilla, Atletico, Villareal, Real Sociedad,...

Dat zijn allemaal al meer dan 6 CL matchen die je bij ons hebt (en dan nog eens grotere kans op zware nederlagen bij ons)

En ivm lonen denk ik dat je redelijk vertekend beeld hebt van onze gemiddelde verloning (hier een vb van 2018). België zat in 2020/2021 aangemiddeld 266 000€. Rekeninghoudend dat de lonen in alle landen sinds 2018 redelijk ferm gestegen zijn (net zoals bij ons) dan weet je dat in het buitenland een stuk meer kunt verdienen dan dan bij ons in de jupkes league
#LandCompetitieGemiddeld jaarsalaris in 2018 (EUR)
1EngelandPremier League3.379.520
2SpanjeLa Liga2.487.194
3ItalieSerie A1.717.470
4DuitslandBundesliga1.578.130
5FrankrijkLigue 11.118.447
------------
16Verenigde StatenMLS303.147
17ZwitserlandSuper League278.266
18NederlandEredivisie277.809
19JapanJ-League270.559
20OostenrijkBundesliga200.193

Interessant.
Ik gebruikte statista.

Maar dat volzitten van stadions gaat toch ook op voor Belgie? Veel stadions die amper halfvol zitten, zeker bij de K-11.
Hmm, vreemd. Die gemiddelden in uw link lijken mij enerzijds voor de topclubs nogal laag te zijn, anderzijds voor een Vallecano dan weer hoog gezien hun stadion maar max 15k toeschouwers is, dan zou dat dus altijd vol zitten.

Hmm, vreemd. Die gemiddelden in uw link lijken mij enerzijds voor de topclubs nogal laag te zijn, anderzijds voor een Vallecano dan weer hoog gezien hun stadion maar max 15k toeschouwers is, dan zou dat dus altijd vol zitten.
Ge moet ook eens een seizoen voor covid pakken. Dan zijn die aantallen hoger. Dat zal wel meespelen.

Ik geef meer geloofwaardigheid aan transfermarkt in dit geval, gezien statista geen gratis bronvermelding doet en de nummers objectief gezien mij toch ook wat hoog lijken. En ik vond het inderdaad vreemd dat een Real en een Barcelona zo weinig toeschouwers hadden.

Ricca definitief naar OHL.
Hebben ze echt een goeie speler voor. Is normaal gezien te goed voor OHL maar ik gun het hem echt om elke week in de basis te staan.

In England heb je 2x de volgende ploegen, City, Liverpool, Chelsea, Spurs, United, Arsenal. Verder nog matchen tegen West Ham, Everton, Newastle, Wolves, Leicester,... allemaal ploegen die Europees wel het 1 en ander bewezen hebben of het niveau aankunnen. Dus dat zijn bijna 20 matchen op topniveau.

In Italië heb je Inter, Juventus, Milan, Lazio, AS Roma, Atalanta, Napoli ook al 14matchen op CL niveau. Spanje heb je Real, Barca, Sevilla, Atletico, Villareal, Real Sociedad,...

Dat zijn allemaal al meer dan 6 CL matchen die je bij ons hebt (en dan nog eens grotere kans op zware nederlagen bij ons)

En ivm lonen denk ik dat je redelijk vertekend beeld hebt van onze gemiddelde verloning (hier een vb van 2018). België zat in 2020/2021 aangemiddeld 266 000€. Rekeninghoudend dat de lonen in alle landen sinds 2018 redelijk ferm gestegen zijn (net zoals bij ons) dan weet je dat in het buitenland een stuk meer kunt verdienen dan dan bij ons in de jupkes league
#LandCompetitieGemiddeld jaarsalaris in 2018 (EUR)
1EngelandPremier League3.379.520
2SpanjeLa Liga2.487.194
3ItalieSerie A1.717.470
4DuitslandBundesliga1.578.130
5FrankrijkLigue 11.118.447
------------
16Verenigde StatenMLS303.147
17ZwitserlandSuper League278.266
18NederlandEredivisie277.809
19JapanJ-League270.559
20OostenrijkBundesliga200.193
Oei, ik denk toch dat je "Champions League" niveau iets te breed ziet hoor, de helft van die ploegen die je daar opnoemt zijn eerder Europa/Conference League niveau en krijgen in de CL of in hun competitie ook vaak een pandoering van de echte topclubs.

En gemiddelde lonen zeggen niks hé. Zeker in de grote competities wordt dat gemiddelde zo scheef getrokken door die paar absolute topclubs die gigantische lonen betalen.

Ik denk dat een gemiddelde CV van pakweg Torino of Osasuna niet veel meer dan 1 à 2 miljoen per jaar zal verdienen, dat kan Club vandaag de dag ook makkelijk betalen. Club kan hun toppers zowat het gemiddelde loon betalen van de 5 topcompetities.

Oei, ik denk toch dat je "Champions League" niveau iets te breed ziet hoor, de helft van die ploegen die je daar opnoemt zijn eerder Europa/Conference League niveau en krijgen in de CL of in hun competitie ook vaak een pandoering van de echte topclubs.

En gemiddelde lonen zeggen niks hé. Zeker in de grote competities wordt dat gemiddelde zo scheef getrokken door die paar absolute topclubs die gigantische lonen betalen.

Ik denk dat een gemiddelde CV van pakweg Torino of Osasuna niet veel meer dan 1 à 2 miljoen per jaar zal verdienen, dat kan Club vandaag de dag ook makkelijk betalen. Club kan hun toppers zowat het gemiddelde loon betalen van de 5 topcompetities.
Vorig jaar had je een poule met Ajax, Dortmund, Sporting Lisboa en Besiktas of een poule met Real, Inter, Sheriff Tiraspol en Shakhtar of United, Atalanta, Villareal en Young Boys Bern of Lille, RB Salzburg, Sevilla en Wolfsburg of Juventus, Chelsea, Zenith en Malmo. Gemiddeld niveau van die groepen ligt een stuk lager dan de ploegen die ik opgesomd heb (en die ploegen die het niveau omhoog halen zitten dan nog in mijn opsomming van ploegen die ik gaf).

Gemiddeld lonen zegt idd niks maar heeft wel een indicatie van wat er mogelijk is.

Even gemiddeld salaris van Torino en van Club Brugge vergeleken. Club is bovenste en Torino is de onderste. Lonen liggen gewoon dubbel zo hoog bij Torino volgens de info op https://www.capology.com

Screenshot 2022-08-12 at 10.54.01.pngScreenshot 2022-08-12 at 10.54.07.png

Vorig jaar had je een poule met Ajax, Dortmund, Sporting Lisboa en Besiktas of een poule met Real, Inter, Sheriff Tiraspol en Shakhtar of United, Atalanta, Villareal en Young Boys Bern of Lille, RB Salzburg, Sevilla en Wolfsburg of Juventus, Chelsea, Zenith en Malmo. Gemiddeld niveau van die groepen ligt een stuk lager dan de ploegen die ik opgesomd heb (en die ploegen die het niveau omhoog halen zitten dan nog in mijn opsomming van ploegen die ik gaf).

Gemiddeld lonen zegt idd niks maar heeft wel een indicatie van wat er mogelijk is.

Even gemiddeld salaris van Torino en van Club Brugge vergeleken. Club is bovenste en Torino is de onderste. Lonen liggen gewoon dubbel zo hoog bij Torino volgens de info op https://www.capology.com

Bekijk bijlage 12235Bekijk bijlage 12236
Maar ge zegt dat gemiddelde lonen er inderdaad niet toe doen... om dan opnieuw af te gaan op gemiddelden :tongue:

Een speler heeft niets aan gemiddelde lonen hé.

Bij Club:

Bij Torino:

Duidelijk dat ze een veel bredere top hebben bij Torino die ze individueel meer betalen, maar afgezien van Praet liggen de maximumlonen wel in dezelfde lijn. Dus kan een goede CV met wat adelbrieven als een Denayer wellicht toch bij Club quasi evenveel vangen als bij Torino?

Als je dat dan snel even vergelijkt met de meeste subtoppers of ploegen van het linkerrijtje in de Serie A, dan liggen die maximum lonen niet veel hoger of zelfs lager dan die bij Club. Die clubs gaan toch aan een Denayer ook niet plots 5 miljoen gaan betalen hé?

Laatst bewerkt:
als je bredere top hebt, heb je dus meer mogelijkheden en kan je meer betalen. Bij club is het uitzonderlijk dat ze zulke lonen betalen. Dus grote kans dat hij bij Torino meer gaat verdienen dan bij Club + meer matchen op een CL-niveau bij Torino aangezien de competitie standard al enkele CL ploegen heeft + dat het algemeen niveau gewoon een stuk hoger ligt. Club speelt max 6 wedstrijden op CL niveau (en het kan zelfs maar 4 matchen zijn als de laatste tegenstander een ploeg aka Malmo, Besiktas,... is). Torino speelt d'office al tegen Juventus, Inter, Milan, Lazio, AS Roma, Atalanta, Napoli. En dan heb je nog de andere ploegen die toch wel paar niveautjes hoger zijn dan de KVM, KVK, Zultes,... van bij ons

edit: er zijn trouwens amper 5 ploegen die minder loon uitbetalen dan Club in de ganse Serie A

Overschatten? Goh nee ge moet de competities met de Belgische vergelijken. Monza of Nottingham is sterker dan Seraing, Atalanta of Wolfsburg is interessanter dan KV Mechelen en City, Juventus of Barcelona is top-CL-niveau. Ge speelt dus uw hele competitie het hele jaar door op een hoger niveau en dat zet ge af tegenover het verschil vooraan/onderaan/midden spelen en die 6 matchen tussen september en december in de CL.

Maar zoals gezegd: elk moet daar zijn eigen keuze in maken, ik vind het alleen niet zozeer vanzelfsprekend in het voordeel van hier te komen spelen.
En Frankrijk vind ik sowieso wel net een tikje minder dan de G4. Is op de Uefaranking ook een duidelijk verschil in coëfficiënt (NL heeft Frankrijk zelfs bijna bijgebeend). Maar ik denk niet dat het de bedoeling was van Denayer om daar te blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan