Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat zijn terugval na nieuwjaar daarvoor te groot was. Pubalgie is ook zo'n vervelende blessure die de transferprijs volgens mij wat remt.

Brugge 15 miljoen + bonussen geboden voor Berge. Geen idee wat ik daar van moet denken. Sinds zijn dagen bij Genk niks meer van gezien dus op zijn huidige kwaliteiten kan ik weinig zeggen. Denk dat Vanaken wel terug bevrijd zou kunnen spelen met een Berge achter hem.
Ik snap Brugge niet zo goed dat ze daar zoveel geld aan willen geven. Middenvelders hebben ze nu al in overvloed. Probleem bij Berge is dat hij zeer veel blessures heeft gekend. Vooral hamstringblessures waardoor hij telkens lang aan de kant zat.

Eerlijk gezegd stel ik mij al vragen als je van Engeland zou terug keren naar België. Normaal is de bedoeling toch om van Sheffield naar de absolute top te kunnen springen. Dat hij hierdoor een stap terug moet zetten lijkt mij vreemd en een teken aan de wand. Bij een transfer van 20 miljoen heb je in België werkelijk geen kans om te falen want dat loopt niet goed af.

Ik snap Brugge niet zo goed dat ze daar zoveel geld aan willen geven. Middenvelders hebben ze nu al in overvloed. Probleem bij Berge is dat hij zeer veel blessures heeft gekend. Vooral hamstringblessures waardoor hij telkens lang aan de kant zat.

Eerlijk gezegd stel ik mij al vragen als je van Engeland zou terug keren naar België. Normaal is de bedoeling toch om van Sheffield naar de absolute top te kunnen springen. Dat hij hierdoor een stap terug moet zetten lijkt mij vreemd en een teken aan de wand. Bij een transfer van 20 miljoen heb je in België werkelijk geen kans om te falen want dat loopt niet goed af.
Bwa, hij gaat uiteindelijk van het Championship naar een ploeg dat (op dit moment) elk jaar kampioen hoort te spelen en CL in te gaan. Ik vind dat nu niet persé een stap achteruit. Tadic deed net hetzelfde indertijd.

Bwa, hij gaat uiteindelijk van het Championship naar een ploeg dat (op dit moment) elk jaar kampioen hoort te spelen en CL in te gaan. Ik vind dat nu niet persé een stap achteruit. Tadic deed net hetzelfde indertijd.
Ja de ploeg op zich wel maar onze competitie is niets he. Die heeft het hier toch allemaal gezien. Nuja mijn geld is het niet maar ik heb toch twijfels bij hem. Was bij Genk wel zeer goed, dat wel maar zoveel lange blessures remt natuurlijk af. En als je morgen effectief 20 miljoen neertelt en die is meer dan de helft van de tijd geblesseerd is het kapitaal weg. Daar kennen ze bij Anderlecht alles van :wink:

Ja de ploeg op zich wel maar onze competitie is niets he. Die heeft het hier toch allemaal gezien. Nuja mijn geld is het niet maar ik heb toch twijfels bij hem. Was bij Genk wel zeer goed, dat wel maar zoveel lange blessures remt natuurlijk af. En als je morgen effectief 20 miljoen neertelt en die is meer dan de helft van de tijd geblesseerd is het kapitaal weg. Daar kennen ze bij Anderlecht alles van :wink:
Of het slim is van Brugge, laat ik even in het midden voor de duidelijkheid, maar vanuit zijn positie vind ik het niet persé onlogisch om de stap te zetten.

Of het slim is van Brugge, laat ik even in het midden voor de duidelijkheid, maar vanuit zijn positie vind ik het niet persé onlogisch om de stap te zetten.
Voor hem is het een veilige keuze (als hij fit is natuurlijk). Kent de competitie en weet dat ze zijn profiel nodig hebben. Met Balanta zal het toch moeilijk worden en Odoi gaan ze kunnen gebruiken in de verdediging.

Is er in België al 1 transfer van boven de 6 miljoen zijn geld waard gebleken?
Ik denk enkel Mignolet. Skov Olsen lijkt ook wel die weg op te gaan. Dat was rond de 6 miljoen dacht ik. Al de rest was een flop. Nu is er nog wel een verschil om 9 miljoen voor Mignolet te geven of 20 voor Berge. Dit is echt astronomisch hoog voor onze competitie. Als dat een flop is of je pakt toevallig toch naast de titel is het opgebouwde kapitaal snel weggesmolten

Ik denk enkel Mignolet. Skov Olsen lijkt ook wel die weg op te gaan. Dat was rond de 6 miljoen dacht ik. Al de rest was een flop. Nu is er nog wel een verschil om 9 miljoen voor Mignolet te geven of 20 voor Berge. Dit is echt astronomisch hoog voor onze competitie. Als dat een flop is of je pakt toevallig toch naast de titel is het opgebouwde kapitaal snel weggesmolten
Goh ik moet de rekeningen van Club niet maken en ze zijn financieel extreem sterk. Zag je bij Ajax op een gegeven moment ook gebeuren. En uiteindelijk is elke transfer een sportief vraagteken, of je nu 2 of 10 miljoen euro kost.

Maar vaak zijn dat toch bepaalde transfercategorieën waarin je niet moet meegaan. Je gaat nu betalen voor het mechanisme van het belachelijk hoge Engelse tv-geld en de waardes die ze daar hanteren.

Dat vind ik op zich geen probleem. Een Belgische club kan jonge talenten halen of spelers op de terugweg. Gevestigde waarden kunnen beter doen dan België en zijn onhaalbaar.

15 miljoen is veel geld, maar Berge heeft ook veel kwaliteiten en is nog jong genoeg om met winst door te verkopen. Het is aan Club om die risico afweging te maken, maar een risico gaat er bij elke transfer zijn.

Goh ik moet de rekeningen van Club niet maken en ze zijn financieel extreem sterk. Zag je bij Ajax op een gegeven moment ook gebeuren. En uiteindelijk is elke transfer een sportief vraagteken, of je nu 2 of 10 miljoen euro kost.

Maar vaak zijn dat toch bepaalde transfercategorieën waarin je niet moet meegaan. Je gaat nu betalen voor het mechanisme van het belachelijk hoge Engelse tv-geld en de waardes die ze daar hanteren.
Goh dat heeft toch een grote invloed, Ik denk dat je liever 2 miljoen niet laat renderen dan 20 miljoen. Des te groter de bedragen des te belangrijker het wordt dat de transfer echt geen flop wordt. Brugge kan zeker iets verdragen financieel maar als ze mee gaan gaan in deze spelletjes kan het ook averechts werken. Dat is toch wel een (berekend) risico dat je neemt

Dat vind ik op zich geen probleem. Een Belgische club kan jonge talenten halen of spelers op de terugweg. Gevestigde waarden kunnen beter doen dan België en zijn onhaalbaar.

15 miljoen is veel geld, maar Berge heeft ook veel kwaliteiten en is nog jong genoeg om met winst door te verkopen. Het is aan Club om die risico afweging te maken, maar een risico gaat er bij elke transfer zijn.
Naar wat ik lees is 15 miljoen met bonussen nog geweigerd als te wienig. Dus als ze deze halen gaat dat eerder naar 20-25 miljoen. Met die zijn loon is dit toch een heel stevig prijskaartje

Voor Berge kan ik het nog wel begrijpen, zo lang het niet boven de 18 miljoen gaat. Het is een grote gok, maar de speler is gemeten en gewogen en ook in de prem stond hij zijn mannetje. Je hebt echter ook wel nog investeringen in de verdediging nodig want anders kom je nergens met je dure transfer.

Je moet ook die prijzen dat club wil betalen in verhouding zetten met hun inkomsten. Dan kan je die 'gok' al een wagen. Hoeveel brolspelers zijn er al niet gehaald bij andere clubs die verhoudingsgewijs een evengrote impact hadden op het budget?

Snap dat bod eigenlijk vooral niet omdat Werder Bremen volgens mij al 20 miljoen geboden had vorige maand.
Tenzij het een CDK situatie is waarin hij per se naar Club wil maar dat lijkt mij nu ook niet

Dat hangt van speler tot speler af. Kijk maar naar -tig andere spelers, zoals nu recent Ekkelenkamp nog.
Voor zover ik lees zou hij in de eerste plaats mikken op een club uit de Engelse Premier League.
Dit lijkt me voor hem ook een logische stap voorwaarts. Speelde ook zeer goed afgelopen weekend en scoorde. Als hij dit nog een paar keer herhaald zal er snel een Premier League ploeg op de proppen komen denk ik.

Dat bod van Bremen zou trouwens kwatsch zijn.

Als er een ploeg komt uit de linkerkolom van de PL (of zeker een topper) zal Berge vast daar wel voor kiezen ja.

Verder hoop ik dat hij naar Club komt. Prijskaartje is hoog, maar hij is ook nog altijd maar 24 hé. Next level transfer toch voor een Belgische club; niet enkel door het prijskaartje, maar het terughalen van een ex-topper uit de JPL die ook in het buitenland nog steeds sterk was en nog jong is, is toch ongezien. Die wordt gewoon beschouwd als de beste speler van Sheffield United hé. Lijkt me echt zomaar de voetballende "missing link" te kunnen zijn op het middenveld. Ik ga al watertanden van een middenveld Berge - Nielsen - Vanaken (wie op de 6 staat laat ik het in midden).

Verder zal Club uiteraard ook wel bezig zijn met CVs en een spits (en eventueel een vervanger van Lang). Geld genoeg overigens want met het vertrek van CDK, Nsoki, Openda (en eventueel Lang voor ong. 20M EUR; transfer zou er ook zitten aan te komen naar een PL club) en de CL inkomsten hebben ze toch weer al 100M EUR binnen gehaald. Dan is rond de 20M EUR voor Berge toch niet zoveel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan