Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen dat zijn niet altijd voltreffers maar wel talenten met progressiemarge.

Iemand die op zijn 28ste pas voor het eerst opvalt en waar je dan 5 miljoen voor moet dokken, daar is de kans erg groot dat je overbetaalt omdat dit zijn piek was en het alleen nog maar bergaf zal gaan hierna. En zo ne Vanzeir vind ik echt sowieso al erg overroepen. Dat hebben wij ook met Raman. Die Ishaq volgen ze al een hele tijd trouwens. Maar je mag gerust eens namen noemen van spelers die we in die categorie gehaald hebben en een succes bleek te zijn bij ons.

Ik ben eigenlijk sowieso wel van mening dat je Anderlecht-zijnde voorzichtig moet zijn met spelers uit de categorie (pakweg) 24-30 die enkel nog maar in België iets getoond hebben. Uiterste uitzonderingen à la Van Crombrugge, een keeper, misschien eens. Voor de rest is dat gedoemd om roemloos mee te draaien en het niveau niet te verbeteren maar op basis van Belgische naam wel altijd opgesteld te moeten worden.

Soit, jullie blij, wij blij.
Ik had het toch toffer gevonden moest het Isak zijn ipv Ishaq

Transfers ouder dan 25-26 ? Hoever wilt ge terug gaan ?
Jovanovic is op oudere leeftijd toch nog wel oké geweest bij ons
Boffin, Koller, Dheedene, Mornar, Zewlakov, Zitka, Mpenza, Wasyl, Proto, Obradovic, Kara, Hanni, Trebel, Theodorczyck, Chadli (als hm fit was) en niet te vergeten Hassan en Lozano. Allen rond de 26jaar of ouder toen ze kwamen

Allé het zijn niet allemaal echte toppers natuurlijk, maar die hebben wel nog serieus wat matchen bij ons gespeeld.

De groep gefaalde jonge buitenlanders is veel groter helaas, en de groep die we jong gehaald hebben maar elders zijn doorgebroken helaas ook.

Boffin, Koller, Dheedene, Mornar, Zewlakov, Zitka, Mpenza, Wasyl, Proto, Obradovic, Kara, Hanni, Trebel, Theodorczyck, Chadli (als hm fit was) en niet te vergeten Hassan en Lozano. Allen rond de 26jaar of ouder toen ze kwamen

Allé het zijn niet allemaal echte toppers natuurlijk, maar die hebben wel nog serieus wat matchen bij ons gespeeld.

De groep gefaalde jonge buitenlanders is veel groter helaas, en de groep die we jong gehaald hebben maar elders zijn doorgebroken helaas ook
Hassan was wel the King of Egypte , Koller nog een topcarriere gemaakt , maar die gade toch ni vergelijken met ne Vanzeir ….

Hassan was wel the King of Egypte , Koller nog een topcarriere gemaakt , maar die gade toch ni vergelijken met ne Vanzeir ….
Nee maar dat zijn ook gedeeltelijk mannen die op latere leeftijd naar ons zijn gekomen en ons toch nog wat plezier en goeie prestaties hebben gegeven. Koller kon ge op voorhand ook niet zeggen of die een topcarriere ging maken natuurlijk
Ik kan niet zeggen welke kant het op zou gaan voor Vanzeir, maar op voorhand afschieten en onnozel over doen is ook niet nodig want er zijn er in het verleden genoeg geweest.

Lijken me nu niet direct de spelers die voor een directe meerwaarde kunnen zorgen. En op zo youtube filmpjes kan je best niet afgaan, zo kan je van elke speler wel een goeie compilatie maken. Nu goed, nieuwe spelers krijgen altijd het voordeel van de twijfel natuurlijk en de kans om zich te bewijzen.

Goh ik weet niet waarom zo'n jongens niet even goed kunnen presteren zoals Gomez dat vorig jaar al deed na jaren bij de reserven te spelen. Op filmpjes uiteraard voorzichtig zijn maar je kan wel iets afleiden over stijl en techniek natuurlijk.

En voor directe meerwaardes is er niet echt geld he.

De groep gefaalde jonge buitenlanders is veel groter helaas, en de groep die we jong gehaald hebben maar elders zijn doorgebroken helaas ook.

Er was een reden waarom ik stopte bij (ongeveer, pin me nu niet vast op 1 harde leeftijdsgrens) 30. Je komt daar op spelers die vaak al elders op een hoger niveau gespeeld hebben en aan de nadagen van hun carrière denken. En mits die niet helemaal op zijn kunnen zulke spelers zeker nog een meerwaarde zijn tussen jongere spelers.

Maar ik zei er nog iets belangrijks bij: jongens die enkel nog maar iets in België getoond hebben. Dan valt Jovanovic wel af, die liet bij Standard in de CL dingen zien en speelde bij Liverpool. Ook Mornar, Mpenza, Obradovic, Chadli, Teo en Hassan kwamen hier wel met heel wat andere credits dan een jaartje stunten bij Union. Proto was nog vrij jong, zeker als keeper.

Je moet dan heel erg teruggaan naar de jaren '90 (Koller, Boffin, D'heedene) en dan spreken we over andere tijden waarin Anderlecht nog toppers van andere topploegen kon wegkopen en spelers in België niet na 1 seizoen uitblinken bij pakweg Germinal Ekeren al onbetaalbaar waren. Dat is niet meer van deze tijd.

De uitzonderingen in je lijstje zijn dan nog ZItka, Zewlakov, Wasyl, Kara, Hanni en Trebel en dat sterkt mij eigenlijk net in mijn overtuiging: ik vind zulke gasten prijs/kwaliteitsgewijs helemaal niet goed genoeg. Daar moet je volgens mij vanaf blijven. En het is niet omdat ze veel speelden dat ze echt het grote succes waren (zie Deschacht ;) ).

Mijn aloude overtuiging: een goeie Anderlechtspeler speelt op een bepaald moment in zijn carrière op een hoger niveau dan Anderlecht. Anders is hij niet goed genoeg om ons naar een hoger niveau te tillen.

Nee maar dat zijn ook gedeeltelijk mannen die op latere leeftijd naar ons zijn gekomen en ons toch nog wat plezier en goeie prestaties hebben gegeven. Koller kon ge op voorhand ook niet zeggen of die een topcarriere ging maken natuurlijk
Ik kan niet zeggen welke kant het op zou gaan voor Vanzeir, maar op voorhand afschieten en onnozel over doen is ook niet nodig want er zijn er in het verleden genoeg geweest.

By low, sell high. Je moet ook wel een beetje inschatten wanneer spelers overpriced zijn. Ik ken Vanzeir toch al een tijdje en vind daar echt niks speciaal aan. Ook niet als je hem dit jaar bij Union zag. Dat moet je zelf kunnen opleiden. Daar gaat het mij vooral om. Union speelt een dijk van een seizoen (2 eigenlijk want ze hebben met hun hele ploeg hun vorig seizoen voortgezet, onderschat die automatismen niet), en ineens zie ik hopen medesupporters (niet noodzakelijk hier) roepen op Undav, Vanzeir, Mitoma en Nielsen. Allez mensen. Laat je toch niet vangen in zulke momenten. Tuurlijk kunnen die jongens nog goeie jaren maken maar je gaat nu sowieso een stuk betalen voor hun stuntperiode.

Zoek de nieuwe Nielsens, Vanzeirs of Nieuwkoops dan. In België rippen de andere ploegen je toch zo veel als mogelijk (ah ja want "we willen hen niet naar de concurrentie zien gaan").

Er was een reden waarom ik stopte bij (ongeveer, pin me nu niet vast op 1 harde leeftijdsgrens) 30. Je komt daar op spelers die vaak al elders op een hoger niveau gespeeld hebben en aan de nadagen van hun carrière denken. En mits die niet helemaal op zijn kunnen zulke spelers zeker nog een meerwaarde zijn tussen jongere spelers.

Maar ik zei er nog iets belangrijks bij: jongens die enkel nog maar iets in België getoond hebben. Dan valt Jovanovic wel af, die liet bij Standard in de CL dingen zien en speelde bij Liverpool. Ook Mornar, Mpenza, Obradovic, Chadli, Teo en Hassan kwamen hier wel met heel wat andere credits dan een jaartje stunten bij Union. Proto was nog vrij jong, zeker als keeper.

Je moet dan heel erg teruggaan naar de jaren '90 (Koller, Boffin, D'heedene) en dan spreken we over andere tijden waarin Anderlecht nog toppers van andere topploegen kon wegkopen en spelers in België niet na 1 seizoen uitblinken bij pakweg Germinal Ekeren al onbetaalbaar waren. Dat is niet meer van deze tijd.
De uitzonderingen in je lijstje zijn dan nog ZItka, Zewlakov, Wasyl, Kara, Hanni en Trebel en dat sterkt mij eigenlijk net in mijn overtuiging: ik vind zulke gasten prijs/kwaliteitsgewijs helemaal niet goed genoeg. Daar moet je volgens mij vanaf blijven. En het is niet omdat ze veel speelden dat ze echt het grote succes waren (zie Deschacht ;) ).

Mijn aloude overtuiging: een goeie Anderlechtspeler speelt op een bepaald moment in zijn carrière op een hoger niveau dan Anderlecht. Anders is hij niet goed genoeg om ons naar een hoger niveau te tillen.
Mpenza kwam van Moeskroen (En in Galatasaray of Sporting was dat ook niet teveel soeps
Obradovic kwam van Kv Mechelen en ervoor zelfs zonder club
Theo zat ook maar bij Kiev
Mornar uit Luik (oké paar matchen in Spanje en Duitsland)
En Jovanovic speelde 2 volledige matchkes in de PL
Proto heeft bij ons ook pas zijn kans gekregen vanaf zijn 26e

Zitka 3 titels en + 200 matchen
Zewlakov meer dan 100 matchen, 2x kampioen
Wasyl 4 titels en + 200 matchen

Nu ik ga geen betoog houden om Nielssen of Vanzeir te halen hoor, zeker niet voor het geld dat Union er voor zal vragen na hun boerenjaar.
En ik ga er zeker mee akkoord dat je zo'n jongens uit de eigen academie moet kunnen halen
Maar we hebben ook al heel veel jonge buitenlandse veelbelovende transfers gedaan die er ook totaal niet doorkwamen.

Dus ik kan nu niet zeggen of die namen die ze nu noemen veelbelovender zijn dan Vanzeir of Nielsen
Ze hadden zich beter ook zitten moeien met Cuypers of Vinicius

Hahaha, een statement noemen ze dat dan. 🤣
Als ge daarmee wilt aantonen dat ge als voorzitter niets van voetbal kent en met geld gooit naar mogelijke opportuniteiten, point proven ja.

Janssen met een loon van 2,5 miljoen euro, dan misschien nog Lukebakio, en Alderweireld aan een zwaar loon. En 't zal nog wel niet helemaal gedaan zijn nadien.

Geysens denkt nog eens efkes alles uit de kast halen voor Parys zijn plan gestemd raakt.

Van die drie snap ik Janssen ook echt AB SO LUUT niet. Mensen vergelijken met een Dost, maar die maakte er bij Eintracht Frankfurt nog 10+ op een kleine 40 matchen waar Janssen er 10+ maakte op quasi 80 matchen in Mexico. Op zijn jaar in AZ na heeft die echt niet veel soeps gepresteerd. Kzou nu ook geen bedragen in die aard willen geven aan Lukebakio en Alderweireld (dat gaat over het dubbel van onze grootverdiener Hrosovsky), maar dat snap ik nog NET iets meer dan Vincent freakin' Janssen.

Van die drie snap ik Janssen ook echt AB SO LUUT niet. Mensen vergelijken met een Dost, maar die maakte er bij Eintracht Frankfurt nog 10+ op een kleine 40 matchen waar Janssen er 10+ maakte op quasi 80 matchen in Mexico. Op zijn jaar in AZ na heeft die echt niet veel soeps gepresteerd. Kzou nu ook geen bedragen in die aard willen geven aan Lukebakio en Alderweireld (dat gaat over het dubbel van onze grootverdiener Hrosovsky), maar dat snap ik nog NET iets meer dan Vincent freakin' Janssen.
Janssen is veel beter dan Dost. Niet alles bestaat uit statistieken. Janssen laat je hele ploeg beter voetballen, Dost scoort alleen maar wat intikkers.

Mexico is nu ook niet echt een referentie. Toch een heel andere omgeving. Voor Tottenham was hij gewoon te zwak en heeft daar dus ook niet veel minuten gemaakt. Het blijft een gok natuurlijk. En als je er zoveel geld aan uit geeft kan je als club maar beter gelijk hebben.

Voor dat geld mag hij wel een Mexicaanse foodtruck meesmokkelen uit Monterrey. Die hamburgers bij ons zijn niet te vreten.

Laatst bewerkt:
Mexico is nu ook niet echt een referentie. Toch een heel andere omgeving. Voor Tottenham was hij gewoon te zwak en heeft daar dus ook niet veel minuten gemaakt. Het blijft een gok natuurlijk. En als je er zoveel geld aan uit geeft kan je als club maar beter gelijk hebben.
Geloof me nou maar, ik volg die jongen als Hollander al jaren. Het is een uitstekende speler die het gaat maken in België.

Allez na de betere versie van Vanaken hebben ze nu de betere versie van Dost bij Antwerp! Als die dezelfde tour opgaat ben ik er gerust in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan