Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zouden die nu niet op vakantie kunnen, workation moet toch kunnen. GSM mee, laptopje mee en voor de rest beetje vakantie. Welke periode zouden ze anders moeten gaan?
Ik zeg niet dat het niet mag, ik denk enkel dat het deels een verklaring kan zijn dat je nog niet veel concreet zal horen. Als de speler tekent zal Verbeke mee op de foto staan hoor.

Hoorden we dat begin dit seizoen ook al niet?

We kunnen het er wel over eens zijn dat Priske heeft teleurgesteld. Maar finaal werden ze nog wel gewoon 4de ook, het was geen teleurstellen à la Genk of zo.

Maar ik denk dat een Overmars wel wat zal halen, en vond hun aanwinsten vorig jaar trouwens ook allesbehalve slecht eigenlijk.

Maar ook geen geruchten of dergelijke, dat is toch vreemd bij een topclub
Ondertussen toch 2 hardnekkige geruchten vandaag.

Ishaq, een rechter middenvelder van Norköpping.
En Angulo, een 18 jarige uit Ecuador.

Gaat rond op twitter, en de bronnen zijn geloofwaardiger dan Voetbalnieuws. ;)

Ondertussen gaat Antwerp Janssen en Lukebakio binnenhalen.

Onderschat hen volgend seizoen maar niet.
Ik vind dat toch een waanzinnige situatie aan het worden daar. Halen jaar na jaar spelers met gigantische lonen, nu ook weer een nieuwe dure trainer en sportief directeur, worden weer gelinkt aan spelers die miljoenen moeten kosten. En hebben de afgelopen 5 jaar volgens mij geen enkele speler kunnen verkopen voor een mooie meerwaarde.

Allemaal leuk als toegevoegde waarde voor het Belgisch voetbal, maar dat is toch een economisch model met een houdbaarheidsdatum?

Ik vind dat toch een waanzinnige situatie aan het worden daar. Halen jaar na jaar spelers met gigantische lonen, nu ook weer een nieuwe dure trainer en sportief directeur, worden weer gelinkt aan spelers die miljoenen moeten kosten. En hebben de afgelopen 5 jaar volgens mij geen enkele speler kunnen verkopen voor een mooie meerwaarde.

Allemaal leuk als toegevoegde waarde voor het Belgisch voetbal, maar dat is toch een economisch model met een houdbaarheidsdatum?
Tot Gheysens zijn speelgoed beu is he.

Tot Gheysens zijn speelgoed beu is he.
Geldt net zo goed voor elke andere club die in handen is van een individu of een buitenlandse investeringsgroep. Dan ben ik eerlijk gezegd nog blij dat wij in handen zijn van een lokaal verankerd persoon die op structurele wijze in onze club aan het investeren is. Heb hier al een aantal keer gepost dat ik veel liever zou hebben dat onze club in handen was van de supporters maar het zou ook veel erger kunnen.

Lukebakio naar Antwer? Weer een Neerpedeproduct dat doorstroomt nar de top, mooi!
kabangu-upset.gif

Wordt door PJ Calcoen (HNB) bevestigd dat Anderlecht bezig is met:
- Ishaq, 20-jarige Nigeriaan van Norrkoping. Energieke infiltrerende middenvelder. Zou wellicht wel passen als enkele flank maar kan ook elders gezet worden.
- Angulo, een 18-jarige spits uit Ecuador, daar al zijn debuut gemaakt voor de nationale ploeg. Ziet er een erg leuk talent uit wel. Bedoeld voor de A-kern volgens de info.

Toegegeven, beide spelers afgaande op de Youtube-filmpjes lijken technisch wel meer dan in orde.

Ook gewag gemaakt over interesse van een Congolees van Maribor (Makoubou), en nog een Tunesiër maar dat lijkt me allemaal wel veel centraal middenvelderig eigenlijk. Wel liever dit soort spelers dan te springen op de Union-hypetrein à la Vanzeir, Nielsen of Nieuwkoop of zo. Als je Mazzu dan in oktober moet buitenflikkeren heb je je daar toch niet aan laten vangen.

- Ishaq, 20-jarige Nigeriaan van Norrkoping. Energieke infiltrerende middenvelder. Zou wellicht wel passen als enkele flank maar kan ook elders gezet worden.
- Angulo, een 18-jarige spits uit Ecuador, daar al zijn debuut gemaakt voor de nationale ploeg. Ziet er een erg leuk talent uit wel. Bedoeld voor de A-kern volgens de info.

Toegegeven, beide spelers afgaande op de Youtube-filmpjes lijken technisch wel meer dan in orde.

Ook gewag gemaakt over interesse van een Congolees van Maribor (Makoubou), en nog een Tunesiër maar dat lijkt me allemaal wel veel centraal middenvelderig eigenlijk. Wel liever dit soort spelers dan te springen op de Union-hypetrein à la Vanzeir, Nielsen of Nieuwkoop of zo. Als je Mazzu dan in oktober moet buitenflikkeren heb je je daar toch niet aan laten vangen.
Want 20 jarige nigerianen en 18-jarige Ecuadorianen zijn altijd voltreffers.
Als je op de hypetrain zou springen, die hebben alleszins toch al een mooi parcour afgelegd en bewezen dat ze het niveau aankunnen. Soit mij goed hoor, Lapoussin & Burgess toch al verlengd.

Want 20 jarige nigerianen en 18-jarige Ecuadorianen zijn altijd voltreffers.
Als je op de hypetrain zou springen, die hebben alleszins toch al een mooi parcour afgelegd en bewezen dat ze het niveau aankunnen. Soit mij goed hoor, Lapoussin & Burgess toch al verlengd.

Neen dat zijn niet altijd voltreffers maar wel talenten met progressiemarge.

Iemand die op zijn 28ste pas voor het eerst opvalt en waar je dan 5 miljoen voor moet dokken, daar is de kans erg groot dat je overbetaalt omdat dit zijn piek was en het alleen nog maar bergaf zal gaan hierna. En zo ne Vanzeir vind ik echt sowieso al erg overroepen. Dat hebben wij ook met Raman. Die Ishaq volgen ze al een hele tijd trouwens. Maar je mag gerust eens namen noemen van spelers die we in die categorie gehaald hebben en een succes bleek te zijn bij ons.

Ik ben eigenlijk sowieso wel van mening dat je Anderlecht-zijnde voorzichtig moet zijn met spelers uit de categorie (pakweg) 24-30 die enkel nog maar in België iets getoond hebben. Uiterste uitzonderingen à la Van Crombrugge, een keeper, misschien eens. Voor de rest is dat gedoemd om roemloos mee te draaien en het niveau niet te verbeteren maar op basis van Belgische naam wel altijd opgesteld te moeten worden.

Soit, jullie blij, wij blij.

Vanzeir heeft een heel leuk seizoen gespeeld maar heeft toch ook stevige missers gehad. Als hij nu bevestigt kan je het eens overwegen om je kans te wagen, maar ik vrees er voor als hij een stapje hoger gaat. Hij is een ideale subtopspits. Gent ofzo zou veel genot hebben van zo een speler denk ik. Hij is niet groot maar komt wel groter over in het spel, redelijk snel, redelijke techniek, redelijk schot. Van alles heeft ie ongeveer voldoende.

Bij Anderlecht, Club of Genk zou die vermoedelijk door de mand vallen als ze hem binnenhalen als dragende speler. Dan zou het opvallen dat hij een stapje te laat komt, al eens een opgelegde kans gruwelijk mist, net niet groot genoeg is, ... Maar als je hem transfervrij kan binnenhalen om een andere spits te ondersteunen daarentegen... Mogelijkheidje.

Lijken me nu niet direct de spelers die voor een directe meerwaarde kunnen zorgen. En op zo youtube filmpjes kan je best niet afgaan, zo kan je van elke speler wel een goeie compilatie maken. Nu goed, nieuwe spelers krijgen altijd het voordeel van de twijfel natuurlijk en de kans om zich te bewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan