Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sowieso moet die transfer vandaag nog afgerond zijn. Belgische clubs kunnen wel nog spelers aankopen tot 6 september maar de Europese lijsten moeten vannacht binnen zijn.
Dus alle transfers van de volgende dagen gaan niet in Europa mogen meespelen en ik denk niet dat een Berge naar Club wil komen als hij niet in de CL zal kunnen spelen.
 
Seck trekt naar Maccabi Haifa en speelt daar CL, het is hem gegund. Spijtig dat al die spelers via de achterdeur verdwijnen en geen deftig afscheid krijgen.
 
Interessante passage van Mannaert in MidMid:

- een niet nader genoemde andere ploeg heeft Yaremchuk nog proberen weg te kapen op maandag (op basis van de geruchten was dit wellicht Stuttgart)
- enkel Lang heeft met Zirkzee gesproken dus niet echt concrete interesse geweest (vooral door gelijkend profiel met Jutgla; het "in de bal" komen)
- geen interesse gehad in Onuachu (deze is wel aangeboden geweest)
- Openda hadden ze willen houden, maar wou dus zelf weg
 
Allé, Dwomoh op naar de volgende club waar hij denkt de man te kunnen worden :D

Interessante passage van Mannaert in MidMid:

- een niet nader genoemde andere ploeg heeft Yaremchuk nog proberen weg te kapen op maandag (op basis van de geruchten was dit wellicht Stuttgart)
- enkel Lang heeft met Zirkzee gesproken dus niet echt concrete interesse geweest (vooral door gelijkend profiel met Jutgla; het "in de bal" komen)
- geen interesse gehad in Onuachu (deze is wel aangeboden geweest)
- Openda hadden ze willen houden, maar wou dus zelf weg

Uit zeer goede interne bron gehoord dat er wel degelijk interesse was.
Het is maar om te zeggen dat die op zo een publiek forum ook niet zomaar het achterste van zijn tong gaat laten zien.
Wie zegt de volledige waarheid? Ik vertrouw alvast niemand zomaar "omdat die het zegt". En dat geldt overigens ook voor mijn bron, hoor. In de huidige transferwereld speelt er telkens zoveel meer dan we weten. Kijk zo maar eens naar KVO hun laatste transfer. Brugge zou zo een type wel gebruikt kunnen hebben en een manager zou valse interesse van stevige clubs ook gebruikt kunnen hebben. Dus voor beide zijn zeer realistische redeneringen te maken.
 
Allé, Dwomoh op naar de volgende club waar hij denkt de man te kunnen worden :D



Uit zeer goede interne bron gehoord dat er wel degelijk interesse was.
Het is maar om te zeggen dat die op zo een publiek forum ook niet zomaar het achterste van zijn tong gaat laten zien.
Wie zegt de volledige waarheid? Ik vertrouw alvast niemand zomaar "omdat die het zegt". En dat geldt overigens ook voor mijn bron, hoor. In de huidige transferwereld speelt er telkens zoveel meer dan we weten. Kijk zo maar eens naar KVO hun laatste transfer. Brugge zou zo een type wel gebruikt kunnen hebben en een manager zou valse interesse van stevige clubs ook gebruikt kunnen hebben. Dus voor beide zijn zeer realistische redeneringen te maken.
Die makelaars spelen sowieso altijd een grote rol in die (fake) geruchten om zo de interesse en prijs te verhogen natuurlijk.
 
Had eerst op instagram gehint dat hij naar Benfica ging, dan Porto en nu is het blijkbaar de B-kern van Braga geworden :biglaugh: Weer een talent wiens carriere in de soep gaat lopen door een slechte entourage.
Ah dat is de B-kern. Ik dacht dat die effectief naar Braga ging voor de eerste ploeg. Die jongen glijdt echt af.
 
De druk op Hoefkens zal wel immens zijn dan. Met zo'n kern kan je enkel maar kampioen spelen + beker + ver gaan in EL. Enkel onze defensie lijkt een twijfelgeval dan nog omwille van een dunne spoeling.
Met deze verdediging gaan we niet Europees overwinteren en geen kampioen spelen. Er zijn nog sterke ploegen in de competitie tbh.
 
Antwerp zal er toch ook dicht bij moeten zijn gezien de investeringen. En zien hoe lang Genk dit niveau kan vasthouden.
Dat zal het zo wat zijn dit jaar zeker? Benieuwd wie plaats 4 in de PO's pakt.
 
Dat denk ik ook wel. Indien niet is die hun seizoen toch gewoon mislukt. Voor het 2de jaar op rij geven ze in de zomer meer dan 50 miljoen uit. Wat ze in deze 2 zomers gedaan hebben aan transfers doen de andere topploegen in België misschien 5 a 10 jaar over
De uitgaven worden natuurlijk vooral getriggered door de vele inkomsten en dus ook de kwalitatieve vertrekkers (CDK en Nsoki vooral). Ik moet nog maar zien of Club beter is dan vorig jaar (en zo goed waren ze toen ook niet). Door het blijven van Vanaken en Lang denk ik wel dat ze versterkt zouden moeten zijn. Vooral vraagtekens in de defensie inderdaad: Mata is certitude (maar minder goed dan voorheen), Boyata is nog afwachten, Sylla oogt heel goed maar is nog heel jong, Mechele vind ik al jarenlang een zwak punt bij Club, etc.

Antwerp wint voorlopig alles; ook als het minder goed loopt. Zeer gevaarlijk dus. Ogen zonder twijfel beter dan vorig jaar.
 
Kvind Antwerp even "goed" als vorig jaar, maar die slagen er telkens in om nog eenvoudiger dan vorig seizoen hun moeilijke matchen te winnen. Sowieso DE concurrent van Brugge.

Daaronder plaats ik ons niet zo hoog. Ik ben aangenaam verrast van ons niveau, maar (echt) "meedoen" gaat voor volgend seizoen zijn. We zijn duidelijk bezig met meer de jeugd erbij te betrekken gezien de kansen voor Bilal en Nemeth en het doorschuiven van Didden en Rommens bij het vertrek van resp. Lucumi en Juklerod. Bovendien maken ze een risicovolle keuze qua flanken. Ivm vorig jaar zijn we Bongonda, Ito en Oyen kwijt en voorlopig is er niemand in de plaats. Ze zouden nog steeds bezig zijn met die Sor, maar dat is een moeilijk dossier waarbij ze voor mij al lang (een week of 2) hadden moeten doorschakelen naar een alternatief. Maar dan hebt ge nog maar één speler om er twee te vervangen (als ik Oyen bekijk als de vervanger van Bongonda).
Met Brugge, Anderlecht, Antwerp, Gent, Union en mogelijk zelfs Charleroi zijn de plaatskes voor PO1 duur en gaat het vechten worden dat dikwijls rond details gaan draaien.
 
Dat denk ik ook wel. Indien niet is die hun seizoen toch gewoon mislukt. Voor het 2de jaar op rij geven ze in de zomer meer dan 50 miljoen uit. Wat ze in deze 2 zomers gedaan hebben aan transfers doen de andere topploegen in België misschien 5 a 10 jaar over
is nogal wreed kort door de bocht: stel dat we 2e worden maar wel overwinteren europees en beker winnen dan kan je toch moeilijk van mislukt seizoen spreken?

Een prijs pakken moet wel, maar dat geldt evengoed voor antwerp dat er ook een pak centen tegenaan heeft gesmeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan