Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Da's toch wel waanzinnig veel geld voor een Belgische club. Als die nu niet keihard rendeert ...
We hebben ervaring nodig ook hè. Je kan geen volledig seizoen enkel leunen op Sowah en Jutgla. Hoe goed die nu ook zijn. Als je volgende stap wil zetten en overwinteren in CL moet je zo’n transfers doen.
+ de transferperiode zit er bijna op (zeker in de grotere competities) en club heeft al enkele keren het onderspit moeten delven bij targets met een 'beter' profiel.Is idd veel geld, maar zoals @sharpshot ook opmerkt, hij heeft ervaring, zijn beste jaren moeten er nu eigenlijk aankomen, kent de competitie, kent de Champions League en maakt sowieso zijn doelpunten.
We gaan echt heel de kern weer nodig hebben, de CL begint volgende week al en hij zou er toch meteen moeten staan. En als ik Larin bezig zie, die gaat het toch echt niet worden, stel u voor dat nog één van de aanvallers (naast Buchanan en Lang) een tijdje geblesseerd raakt, moeten we het met Larin doen zeg.
Nee, het is zeker veel geld, maar ik vind het wel een directe kwaliteitsinjectie.

Visie is al paar seizoenen hetzelfde. Naast de talenten zoals een Sylla en Jutgla (en nog veel anderen) ook toppers binnenhalen om die volgende stap Europees te maken. Ze willen niet enkel strijden voor die derde plek in CL, of dat met de aanpassing Europees nog gaat lukken is de vraag, maar ze blijven daar naar toe werken. Daarvoor betaal je als Club zijnde ook gewoon meer dan een ploeg in een aantrekkelijke competitie, gelukkig hebben ze dat geld want de balans zal ook deze periode positief zijn en het ziet er naar uit dat dat nog enkele seizoenen het geval zal zijn.Zo bedragen zijn inderdaad bedragen die je moet spenderen als je al kans op overwintering in de CL wil maken.
Ik stel me dan 2 vragen:
- Is Yaremchuck een spelen die dat verschil gaat overbruggen?
- Moet overwinteren in de CL als Belgische club echt een doel zijn, zeker met de Europese hervormingen? Is het niet logischer om eerst te richten op zeer ver geraken in de Europa League of zelfs Conference League?
Ik herinner me op dat vlak een discussie jaaaaaren geleden (15 ofzo) met een Anderlecht-supporter op het werk. Ik vond indertijd ook dat die teveel geld opdeden aan spelers die dat niet waard waren en vroeg hem of die daar geen problemen mee had. Zijn antwoord was "Ik supporter voor een voetbalploeg en niet voor een bank". En ik kon en kan dat tot op zekere hoogte nog steeds snappen. Maar zie eens hoe het daarna verlopen is met wat toen veruit de grootste club van het land was? Pas op: Op dit moment zie ik Brugge zeker niet die tour opgaan. Maar dat kan vlugger gebeuren dan men denkt wanneer er zulke bedragen gespendeerd gaan worden zonder de nodige retour.
Op korte termijn kan ik als Genk-supporter sowieso niks zeggen: 4 titels op 5 jaar, elk jaar CL, ... Ze zullen wel weten wat ze doen. Maar soms vraag ik me af wat de lange termijn visie is wanneer er nu al zo bedragen rondgaan. En dit doe ik overigens niet enkel voor Brugge. Verhaeghe zijn beste vriend doet me ook zo vragen stellen.
Op een bepaald moment moet je proberen een stap voorwaarts zetten en sorry, dat blijft niet lukken met spelertjes van 2 miljoen. Uw werking moet 3-ledig kunnen zijn: eigen jeugdwerking, jonge talenten wegkapen en durven investeren in goede spelers die onmiddelijk presteren en hopelijk zelfs een meerwaarde vormen (los van het feit of een Yaremchuk dit wel degelijk is, daar gaat het mij niet over). Ik vind het niet zo gek dat Club eens met wat meer geld gaat smijten, ze zitten ook in het voldongen feit dat iedereen weet dat er geld beschikbaar is en zo elke transfer waarschijnlijk wordt opgedreven. Ze halen 10-tallen miljoenen binnen, dan moet je durven investeren ook.Zo bedragen zijn inderdaad bedragen die je moet spenderen als je al kans op overwintering in de CL wil maken.
Ik stel me dan 2 vragen:
- Is Yaremchuck een spelen die dat verschil gaat overbruggen?
- Moet overwinteren in de CL als Belgische club echt een doel zijn, zeker met de Europese hervormingen? Is het niet logischer om eerst te richten op zeer ver geraken in de Europa League of zelfs Conference League?
Ik herinner me op dat vlak een discussie jaaaaaren geleden (15 ofzo) met een Anderlecht-supporter op het werk. Ik vond indertijd ook dat die teveel geld opdeden aan spelers die dat niet waard waren en vroeg hem of die daar geen problemen mee had. Zijn antwoord was "Ik supporter voor een voetbalploeg en niet voor een bank". En ik kon en kan dat tot op zekere hoogte nog steeds snappen. Maar zie eens hoe het daarna verlopen is met wat toen veruit de grootste club van het land was? Pas op: Op dit moment zie ik Brugge zeker niet die tour opgaan. Maar dat kan vlugger gebeuren dan men denkt wanneer er zulke bedragen gespendeerd gaan worden zonder de nodige retour. En met de CL kwalificaties die er vanaf volgens seizoen een pak moeilijker op worden.
Op korte termijn kan ik als Genk-supporter sowieso niks zeggen: 4 titels op 5 jaar, elk jaar CL, ... Ze zullen wel weten wat ze doen. Maar soms vraag ik me af wat de lange termijn visie is wanneer er nu al zo bedragen rondgaan. En dit doe ik overigens niet enkel voor Brugge. Verhaeghe zijn beste vriend doet me ook zo vragen stellen.
Hoe zie jij de opstelling met Yaremchuk en Jutgla samen in de ploeg?Echt blij met deze transfer. Zie het wel klikken met Jutgla. Op naar 35 goals van JutChuck in de JPL.![]()

Om ver, laat staan zeer ver, te geraken in de Europa League ga je ook gewoon dit soort transfers moeten doen.
De eensgezindheid lijkt me vooral te zitten in het idee dat ze in die prijsklasse spelers moeten gaan halen, over Yaremchuk zelf is er toch minder consensus.Ik ben blij dat iedereen in Brugge dit zo eensgezind een goede zaak vindt. De toekomst zal wel uitwijzen hoe realistisch de ambities zijn naar CL toe en of de uitgaven dat voor elkaar brachten. Ik hoop (oprecht) dat dat in orde komt, want daar profiteert iedereen van in België. Maar ik ben sceptisch. Maar ik ben dat altijd, ook naar mijn eigen club toe. Soms krijg ik zelfs het verwijt te voorzichtig of negatief te zijn![]()
Je bent dan ook fan van een club die enorm voorzichtig is. Jullie zijn toch koning in eigen spelers opleiden, jonge talenten halen en die voor veel geld te verkopen, hoge toppen te scheren voor 1-2 seizoenen en daarna terug te moeten bouwen voor een aantal jaren. Geld uitgeven is toch niet echt iets wat in het kraam van Genk past.Ik ben blij dat iedereen in Brugge dit zo eensgezind een goede zaak vindt. De toekomst zal wel uitwijzen hoe realistisch de ambities zijn naar CL toe en of de uitgaven dat voor elkaar brachten. Ik hoop (oprecht) dat dat in orde komt, want daar profiteert iedereen van in België. Maar ik ben sceptisch. Maar ik ben dat altijd, ook naar mijn eigen club toe. Soms krijg ik zelfs het verwijt te voorzichtig of negatief te zijn![]()
Je bent dan ook fan van een club die enorm voorzichtig is. Jullie zijn toch koning in eigen spelers opleiden, jonge talenten halen en die voor veel geld te verkopen, hoge toppen te scheren voor 1-2 seizoenen en daarna terug te moeten bouwen voor een aantal jaren. Geld uitgeven is toch niet echt iets wat in het kraam van Genk past.

Zeker vorig seizoen en na ons titeljaar hebben we echt veel uitgegeven aan verlengingen en aankopen. Eén van die twee jaren waren we zelfs de club met de hoogste uitgaven. Het heeft gewoon jammer genoeg en semi onverklaarbaar niet gerendeerd.Hoe zie jij de opstelling met Yaremchuk en Jutgla samen in de ploeg?