contextbinder
Well-known member
Je zou denken dat, wanneer je decennia lang hetzelfde taakje moet uitvoeren, en er een gigantische evolutie heeft plaatsgevonden inzake verzamelen en verwerken van informatie/digitalisering dat zoiets doorheen de jaren significant sneller zou moeten gaan - niet dus.Ik snap die terugkerende verwachtingen m.b.t. de datum van de aanslag niet. Ik heb de laatste 10 jaar mijn aanslagbiljet een keer in augustus gekregen, maar ook meermaals pas in februari en alles daartussen. Daar valt gewoon geen lijn in te trekken en de fiscus heeft ruim de tijd, tot 30 juni 2026.
Neem nu de eigen situatie: alleenstaande, geen leningen, in loondienst, geen kinderen, enkel LT sparen/pensioensparen en handvol dienstencheques - alles langer dan 1min controle/evaluatie is weggesmeten geld, van zo een aangifte zou ik verwachten om de afrekening de dag van aangifte in orde te hebben.
) woensdag effe gebeld naar de belastingen. Ze hebben inderdaad een document geupload naar de ebox met het fiscaal aandeel per persoon. Het is wel duidelijk dat ze het terug te betalen bedrag gewoon verdelen en eventuele minwaarden gewoon wegfilteren.
.
(correctie bij gemeenschap van goederen) Maar dat heeft an sich niks te maken met de toegang tot de rekening zelf.
.