Zonet erachter gekomen dat bij co-ouderschap, dit moet geregistreerd worden bij het FOD. Het is dus niet voldoende dat de vakjes voor co-ouderschap worden aangevinkt door zowel mezelf als de moeder van de kinderen.
Kinderen staan gedomicilieerd bij de moeder dus zij moest eigenlijk aangeven dat de helft van de belastingvrije som naar mij toekomt. Zij heeft dit niet gedaan en ingevuld als zijnde alleenstaande met 2 kinderen ten laste. Ik krijg melding dat er een aanpassing is gebeurd op mijn aangifte en dat ik nu sta als alleenstaande zonder kinderen ten laste...
Bij navraag moest ik dus de co-ouderschap laten registeren (nota bene: ikzelf en de moeder hebben geen EoT of vonnis van de rechter daar we op vriendschappelijke basis uit elkaar zijn gegaan en dus alles onder elkaar geregeld hebben). Deze registratie is nu gebeurd maar zal dus voor de aanslag van 2024 niet van kracht zijn. Scheelt toch wel makkelijk een 1500€ die ik nu misloop.
Ik heb nu uitgelegd aan de moeder dat ze voor dit jaar dus een stuk meer zal terugtrekken omwille van die reden en we gaan dit via een boekhouder proberen te herberekenen om het terug fair te maken. Maar toch bij deze, iets nieuws bijgeleerd.