Tax on Web 2025

Ja . Heb dit zo ingevuld.
Enkel de woning waar ik in woon heb ik niet bijgeteld.
K ben benieuwd naar hun uitleg/berekening
Ben je verhuisd en was je toevallig even niet gedomicilieerd gedurende een moment in 2024 of begin 2025?

Check anders eens op myminfin.be wat daar staat als onroerende goederen.

Ik lees dat de code 1106 verhoogd hebben. Ze hebben dit bedrag bijna verdubbelt.🤔🤔🤔
Onder 1106 moet je toch enkel het bedrag ingeven van de gebouwen die je verhuurd

Bedoel je in de berekening zelf?

Je moet namelijk het niet geïndexeerd ki aangeven maar in de berekening wordt dat geïndexeerd en er wordt een bijkomende indexatie toegepast. De volgende formule wordt daarvoor gebruikt:

Ki x 1,4 = geïndexeerd ki

Geïndexeerd ki x indexatiecoëfiënt (2,1763 voor aanslagjaar 2025) = belastbaar bedrag

Ik heb al mijn eigendommen, het niet ingedexeerd ki samengeteld en dit geschreven in 1106.
Mijn eigen woning (waar ik bijna al 3 j gedomicilieerd ben) moet niet vermeld worden in de belastingsaangifte. (Alles nagecheckt via onroerende eigendommen bij myfinfin)

Ik weet dat de berekening x 1.4 is.

K zal straks eens bellen want k vermoed dat er een fout is geweest bij hun berekening.

Juist gebeld.

K wist niet dat ze zo de berekening doen: KI x 1.4 x 2.3 (t is iets van 2.3 , dat is een coefficient). Dan is dit wel een hoog bedrag

Vandaag het aanslagbiljet ontvangen en de zelf berekende 490,85 euro krijgen we terug. De eerste keer in 20 jaar dat ik zo weinig terugkrijg. Mja, zal wel juist zijn zeker.

Ze wachten toch ook altijd op de laatste dag van de maand voor de terugbetaling he. Mn loon staat al op de rekening 😁

Zonet erachter gekomen dat bij co-ouderschap, dit moet geregistreerd worden bij het FOD. Het is dus niet voldoende dat de vakjes voor co-ouderschap worden aangevinkt door zowel mezelf als de moeder van de kinderen.

Kinderen staan gedomicilieerd bij de moeder dus zij moest eigenlijk aangeven dat de helft van de belastingvrije som naar mij toekomt. Zij heeft dit niet gedaan en ingevuld als zijnde alleenstaande met 2 kinderen ten laste. Ik krijg melding dat er een aanpassing is gebeurd op mijn aangifte en dat ik nu sta als alleenstaande zonder kinderen ten laste...

Bij navraag moest ik dus de co-ouderschap laten registeren (nota bene: ikzelf en de moeder hebben geen EoT of vonnis van de rechter daar we op vriendschappelijke basis uit elkaar zijn gegaan en dus alles onder elkaar geregeld hebben). Deze registratie is nu gebeurd maar zal dus voor de aanslag van 2024 niet van kracht zijn. Scheelt toch wel makkelijk een 1500€ die ik nu misloop.

Ik heb nu uitgelegd aan de moeder dat ze voor dit jaar dus een stuk meer zal terugtrekken omwille van die reden en we gaan dit via een boekhouder proberen te herberekenen om het terug fair te maken. Maar toch bij deze, iets nieuws bijgeleerd.

Zonet erachter gekomen dat bij co-ouderschap, dit moet geregistreerd worden bij het FOD. Het is dus niet voldoende dat de vakjes voor co-ouderschap worden aangevinkt door zowel mezelf als de moeder van de kinderen.

Kinderen staan gedomicilieerd bij de moeder dus zij moest eigenlijk aangeven dat de helft van de belastingvrije som naar mij toekomt. Zij heeft dit niet gedaan en ingevuld als zijnde alleenstaande met 2 kinderen ten laste. Ik krijg melding dat er een aanpassing is gebeurd op mijn aangifte en dat ik nu sta als alleenstaande zonder kinderen ten laste...

Bij navraag moest ik dus de co-ouderschap laten registeren (nota bene: ikzelf en de moeder hebben geen EoT of vonnis van de rechter daar we op vriendschappelijke basis uit elkaar zijn gegaan en dus alles onder elkaar geregeld hebben). Deze registratie is nu gebeurd maar zal dus voor de aanslag van 2024 niet van kracht zijn. Scheelt toch wel makkelijk een 1500€ die ik nu misloop.

Ik heb nu uitgelegd aan de moeder dat ze voor dit jaar dus een stuk meer zal terugtrekken omwille van die reden en we gaan dit via een boekhouder proberen te herberekenen om het terug fair te maken. Maar toch bij deze, iets nieuws bijgeleerd.

Dat is toch logisch dat de overheid een bewijs wil dat je dat splist. Ik heb geen EOT voor mijn zoon maar een addendum bij de overname van het huis waar dit in staat gespecifieerd. Een notariele akte wordt ook aanvaard.

Dat is toch logisch dat de overheid een bewijs wil dat je dat splist. Ik heb geen EOT voor mijn zoon maar een addendum bij de overname van het huis waar dit in staat gespecifieerd. Een notariele akte wordt ook aanvaard.
Ik heb die template genomen en door de moeder en mezelf laten tekenen om dit te laten registreren. Zou nu in orde moeten zijn nadat ik het heb opgestuurd naar de rijksdienst voor rechtzekerheid. Zelfs met een notariële akte zou het nog niet in orde zijn voor aanslagjaar van 2024 omdat die documenten al verwerkt zijn, of toch wel van de moeder want zij heeft haar berekening al gekregen.

In ieder geval hoop ik dat het nu effectief in orde is voor de toekomst en dat die boekhouder het kan uitrekenen om alles correct te verdelen. Bijkomend dat hij ook niet te veel vraagt om het te laten uitrekenen

Ale, ook mijn brief gehad, eerste keer in jaren dat ik nog voor nieuwjaar terugkrijg. Anders altijd tussen eind januari en eind mei gehad.

De overheid valt erover omdat zoals je zegt u ex het verkeerd heeft ingevuld. Hadden jullie beide hetzelfde ingevuld was er niemand over gevallen. Ik heb dat bewijs nog nooit gestuurd.

Terug
Bovenaan