Tax On Web 2022

ja, moet je verrekenen.
Staat op haar inkomstenfiche bij nettovergoeding onder "ernstige normen" hoogstwaarschijnlijk dus daar zien ze al dat ze nettovergoedingen heeft ontvangen.

Anders profiteer je dubbel. Je krijgt al een onbelaste nettovergoeding voor je kosten te dekken èn je wil die kosten nog eens aftrekken in je belastingen :p. double dipping :p.

Als ze een nettovergoeding ontvangt voor telewerk, dan moet die ook verrekend worden.
Ik heb net even gekeken.
Op de fiche staat er enkel Eigen kosten van de werkgever : Forfaitaire vergoedingen overeenkomstig ernstige normen : JA.
Maar hier staat niets van bedrag eigenlijk.

Ik heb ook vandaag het kostenoverzicht eens doorgestuurd naar een kennis op een controledienst van de aafisc en hij zei dat het er wel oké uit zag voor hem en het gewoon zo te proberen :unsure: Gewoon de detailfacturen goed bijhouden en afwachten wat het geeft en of er een controle op zal gebeuren
 
Ik heb net even gekeken.
Op de fiche staat er enkel Eigen kosten van de werkgever : Forfaitaire vergoedingen overeenkomstig ernstige normen : JA.
Maar hier staat niets van bedrag eigenlijk.

Ik heb ook vandaag het kostenoverzicht eens doorgestuurd naar een kennis op een controledienst van de aafisc en hij zei dat het er wel oké uit zag voor hem en het gewoon zo te proberen :unsure: Gewoon de detailfacturen goed bijhouden en afwachten wat het geeft en of er een controle op zal gebeuren
Ja, omdat die kennis van jou de moeite niet doet om daar extra vragen bij te stellen bij iedere random lul die hem vragen stelt :p


Bij de fiches voor de volgende keer is de werkgever verplicht om de nettovergoedingen te vermelden op de fiscale fiches :p
 
Van wanneer is je lening?

Basis bedrag is max 2.280 en als het de enige woning is de eerste tien jaar van de lening krijg je en verhoging naar max 3.040.
Hier staat al jarenlang standaard 3120 ingevuld (en bij m'n vrouw 3040. Is dat wegens kinderen ten laste?
 
Hier staat al jarenlang standaard 3120 ingevuld (en bij m'n vrouw 3040. Is dat wegens kinderen ten laste?
Je vrouw zou ook 3120 moeten kunnen krijgen, denk ik. Is voor mensen met minstens 3 kinderen ten laste, maar ik dacht dat dat dan direct voor beide koppels is.

Dit jaar weer leuk voor ons, vanaf volgend jaar nog wat beter
Bedrag in uw voordeel
6.552,75 EUR
 
Ja, omdat die kennis van jou de moeite niet doet om daar extra vragen bij te stellen bij iedere random lul die hem vragen stelt :p


Bij de fiches voor de volgende keer is de werkgever verplicht om de nettovergoedingen te vermelden op de fiscale fiches :p
Lol jij ook bedankt 😂 Die bedragen staan niet op een fiche, hoe kan de fiscus dan weten wat ik er dien vanaf te trekken ?

Ik kreeg volgende opmerking:
- een medewerker op een beheersdienst zal geen beroepskosten controleren wegens geen kennis van de materie en een beknopt overzicht goedkeuren
- een controledienst zal hier wss ook geen tijd insteken wegens geen prioriteit en te weinig uit te halen
- voor volgend jaar moet inderdaad dat op de fiche staan, maar indien het 1e jaar is nagekeken zonder problemen moet je in jaar 2 helemaal geen zorgen meer maken
EN als je controle krijgt zeg je dat je het vergeten bent aangezien dit de 1e x is zal men dan ook geen belastingverhoging geven

Geen idee in hoeverre bovenstaande klopt, maar ik hoor toch wel heel vaak over te veel werk en te weinig personeel bij hen.
Dus mijn twijfels zijn nu wel weg, zal zien wat het geeft, de uitgaves zijn ook correct en te bewijzen.
 
Lol jij ook bedankt 😂 Die bedragen staan niet op een fiche, hoe kan de fiscus dan weten wat ik er dien vanaf te trekken ?

Ik kreeg volgende opmerking:
- een medewerker op een beheersdienst zal geen beroepskosten controleren wegens geen kennis van de materie en een beknopt overzicht goedkeuren
- een controledienst zal hier wss ook geen tijd insteken wegens geen prioriteit en te weinig uit te halen
- voor volgend jaar moet inderdaad dat op de fiche staan, maar indien het 1e jaar is nagekeken zonder problemen moet je in jaar 2 helemaal geen zorgen meer maken
EN als je controle krijgt zeg je dat je het vergeten bent aangezien dit de 1e x is zal men dan ook geen belastingverhoging geven

Geen idee in hoeverre bovenstaande klopt, maar ik hoor toch wel heel vaak over te veel werk en te weinig personeel bij hen.
Dus mijn twijfels zijn nu wel weg, zal zien wat het geeft, de uitgaves zijn ook correct en te bewijzen.

Omdat jij de kosten moet bewijzen, niet hen. :p Ze kijken gewoon op de fiche, zien "ernstige normen", bingo. Niet eens 5min werk.

Komop zeg. Ik zie het probleem al op basis van een internetpost en die kennis van jou met meer info ziet het probleem niet. Charlatan eerste klasse, noem ik dat.

En je spoiler klopt niet eens :p. Je kiest als controleur niet zelf welk dossier je mag doen of niet.
Controles hoeven niet in jaar 1. Termijn van 3 jaar :p.

Je moet hier ook geen valse info rondspuien van je eigen werkgever. Dat is iets waar je nog snel serieuze problemen zou voor krijgen.
 
Ik mag als werknemer nog eens €750 bijbetalen ondanks dat ik een fiscaal voluntariaat(vrijwillig extra voorafbetalingen) van €200 per maand betaal.
Misschien moet ik het optrekken naar €400...
Het komt waarsschijnlijk door mijn vakantiegeld dat ik nog zo veel moet nabetalen. :(
 
Mag je daar gewoon 3040pp invullen of moet je een berekening doen van je intresten?

Anders doe ik het al jaren verkeerd.

5075EUR terug te trekken :biglaugh:
 
Mag je daar gewoon 3040pp invullen of moet je een berekening doen van je intresten?

Anders doe ik het al jaren verkeerd.

5075EUR terug te trekken :biglaugh:

Eigenlijk moet je dit berekenen. Dus kapitaal + interesten. De meeste mensen komen hier wel aan.
 
Ik mag als werknemer nog eens €750 bijbetalen ondanks dat ik een fiscaal voluntariaat(vrijwillig extra voorafbetalingen) van €200 per maand betaal.
Misschien moet ik het optrekken naar €400...
Het komt waarsschijnlijk door mijn vakantiegeld dat ik nog zo veel moet nabetalen. :(
arbeider/bediende? Veranderd van job? Meer dan 1 job?
 
Omdat jij de kosten moet bewijzen, niet hen. :p Ze kijken gewoon op de fiche, zien "ernstige normen", bingo. Niet eens 5min werk.

Komop zeg. Ik zie het probleem al op basis van een internetpost en die kennis van jou met meer info ziet het probleem niet. Charlatan eerste klasse, noem ik dat.

En je spoiler klopt niet eens :p. Je kiest als controleur niet zelf welk dossier je mag doen of niet.
Controles hoeven niet in jaar 1. Termijn van 3 jaar :p.

Je moet hier ook geen valse info rondspuien van je eigen werkgever. Dat is iets waar je nog snel serieuze problemen zou voor krijgen.
1. De kosten zijn tot op de euro bewezen. Het is aan hun nu om deze te verwerpen indien dit niet correct zou zijn lijkt mij.
2. Uw uitleg klopt, die heb ik idd ook gekregen, (maar uw link gaat over 2023) al is dit de theorie, in praktijk echter heeft men hier gewoon geen tijd meer voor blijkbaar.
Ik heb ook gezegd dat ik niet weet of de info correct is, maar ik zou nie weten waarom hij liegt. Trouwens hij zei dat ik controle kan krijgen, maar dat de kans evengroot is dat het niet zo is.
3. Ik werk nietmeer voor deze FOD en heb ook nooit op een controledienst gewerkt in het verleden.
4. Ik wil gerust privé verder discuteren, maar het lijkt me beter dit topic echt over Tax on web te laten gaan en de bijhorende vragen ? 😊
 
Jep, want op uitkeringen wordt er veel minder bedrijfsvoorheffing (kan je beschouwen als de voorschot op de belastingen) ingehouden.
Maar kan dit volledig verklaard worden door gewoon een 800 euro van jeugdverlof? Dan zou ik zonder dat toch ook al redelijk veel minder gekregen moeten hebben dan de 1500 van vorig jaar?
 
arbeider/bediende? Veranderd van job? Meer dan 1 job?
Arbeider met 1 job, al 5 jaar dezelfde job.
Het komt omdat ze maar 23% belastingen afhouden van vakantiegeld voordat ze het op mijn rekening storten.
Dus nu komt de overheid de resterende 27% halen op een significant bedrag.
 
1. De kosten zijn tot op de euro bewezen. Het is aan hun nu om deze te verwerpen indien dit niet correct zou zijn lijkt mij.
2. Uw uitleg klopt, die heb ik idd ook gekregen, (maar uw link gaat over 2023) al is dit de theorie, in praktijk echter heeft men hier gewoon geen tijd meer voor blijkbaar.
Ik heb ook gezegd dat ik niet weet of de info correct is, maar ik zou nie weten waarom hij liegt. Trouwens hij zei dat ik controle kan krijgen, maar dat de kans evengroot is dat het niet zo is.
3. Ik werk nietmeer voor deze FOD en heb ook nooit op een controledienst gewerkt in het verleden.
4. Ik wil gerust privé verder discuteren, maar het lijkt me beter dit topic echt over Tax on web te laten gaan en de bijhorende vragen ? 😊
Bekijk de individuele rekening, vraag het aan de werkgever, ... als er een (netto-)vergoeding werd uitbetaald voor die kilometers dan moet je ze aftrekken van uw werkelijke beroepskosten. Als jij bij een controle deze gegevens niet overmaakt dan vraagt de administratie ze op bij de werkgever, maar da's nu niet bepaald een teken van goodwill langs jouw kant. Bijgevolg zal de rest dan ook onder het vergrootglas worden gehouden.

Uw kennis/vriend/contact zegt ook veel zonder kennis van zaken. Een beheersdienst mag zelfs geen beroepskosten meer nakijken. Controles gebeuren normaal per 2 jaren tegelijk. Het wil niet zeggen dat je in jaar X controle hebt gehad, dat je in jaar Y er aan ontsnapt, integendeel. Wanneer er dan beroepskosten worden verworpen zal ook standaard een belastingverhoging van 10% opgelegd worden wegens onjuiste aangifte. Het is dus wel degelijk in jouw voordeel om gewoon even correct te zijn en je er niet gemakkelijk vanaf te maken. Kostenbewijzers maken trouwens standaard deel uit van het werkplan, net omdat veel mensen zwaar overdrijven en het wel degelijk veel resultaat oplevert.

Conclusie: maak uw huiswerk.
 
Maar kan dit volledig verklaard worden door gewoon een 800 euro van jeugdverlof? Dan zou ik zonder dat toch ook al redelijk veel minder gekregen moeten hebben dan de 1500 van vorig jaar?
Ikzelf zit in dezelfde situatie (ik ben in augustus 2020 begonnen met werken).
In 2020 heb je waarschijnlijk maandelijks te veel bedrijfsvoorheffing betaald.
Bij de eindafrekening van je belastingen, word je jaarloon verminderd met de forfaitaire beroepskosten en de belastingsvrije som.
Doordat je maar enkele maanden gewerkt hebt zal je inkomsten - forf. beroepskosten - belastingsvrije som een laag bedrag zijn (eventueel zelfs 0 euro).
Hierdoor heb je (een zeer groot deel van) de reeds betaalde bedrijfsvoorheffing teruggestort gekregen.
 
Terug
Bovenaan