Tax On Web 2022

Doet dat er toe? Die verdient <1/4 wat ik verdien. Al moest het 0 zijn, ons gezins percentage zou nog hoog zijn. Het is 25.7 overigens.

38.8 voor ons gezin. Ja, dat is excessief.
Hangt er vanaf of de kinderen bij haar ten laste staan of niet

Imo zou RSZ daar ook bij mogen geteld worden, sommige betalen 13.07%, andere maar 5.57% of zelfs 0% (of nog andere %)
 
Laatst bewerkt:
Had ook gehoopt het vandaag te krijgen omdat het vorig jaar ook vandaag was, spijtig genoeg niks ontvangen :(

Kan het iedere dag ontvangen worden, of is het steeds 1 keer in het midden van de maand?
 
Hangt er vanaf of de kinderen bij haar ten laste staan of niet

Imo zou RSZ daar ook bij mogen geteld worden, sommige betalen 13.07%, andere maar 5.57% of zelfs 0% (of nog andere %)
Als het zijn vrouw is is het een gezamelijke aangifte

Dan zal het voordeel (verhoging belastingvrije som) volgens mij bij Cege staan omdat hij het hoogste inkomen heeft en bijgevolg het meeste voordeel
 
Hier ook de brief ontvangen. Ik krijg een dikke 2400€ terug tegen 30 december.

Had ook gehoopt het vandaag te krijgen omdat het vorig jaar ook vandaag was, spijtig genoeg niks ontvangen :(

Kan het iedere dag ontvangen worden, of is het steeds 1 keer in het midden van de maand?
Dit kan meerdere keren per maand gebeuren (alle ja, in het verleden is dat toch al gebeurd), maar ze verwerken een reeks voor zover ik weet, wel steeds op dezelfde dag.
 
Als het zijn vrouw is is het een gezamelijke aangifte

Dan zal het voordeel (verhoging belastingvrije som) volgens mij bij Cege staan omdat hij het hoogste inkomen heeft en bijgevolg het meeste voordeel
Even gezocht, fiscus zet ze idd bij de grootste verdiener
 
Even gezocht, fiscus zet ze idd bij de grootste verdiener
Hoort een asterisk bij:
*behalve als het effectieve voordeel groter zou zijn als de verhoging van de belasingvrije som bij de minstverdienende is.

Dat kan bijvoorbeeld als de grootste verdiener vrijgestelde inkomsten heeft.
 
Hangt er vanaf of de kinderen bij haar ten laste staan of niet

Imo zou RSZ daar ook bij mogen geteld worden, sommige betalen 13.07%, andere maar 5.57% of zelfs 0% (of nog andere %)

Pretty sure dat ik 13.07 betaal. EN DAN NOG BTW DIEFSTAL. EN >2000 EURO OV HUISBEZITDIEFSTAL NADAT ZE AL REGISTRATIERECHTEN GEPIKT HEBBEN.

Misschien dat ik tussen nu en het einde van het jaar voor eigen rekening werk en niet voor de roverheid black hole diepe put.

Als het zijn vrouw is is het een gezamelijke aangifte

Dan zal het voordeel (verhoging belastingvrije som) volgens mij bij Cege staan omdat hij het hoogste inkomen heeft en bijgevolg het meeste voordeel

Voor de zekerheid staan ze omwille van die reden ook officieel bij mij ten laste (we zijn niet getrouwd, geen idee of dat voor getrouwden ook ten laste moet gekozen worden).

Ik kijk al uit naar nummer 3 binnenkort. >5000 euro extra belastingvrije soms brengt dat op. Meer dan die eerste 2 samen. Er zit weinig logica in die sommen lijkt me.
 
Voor de zekerheid staan ze omwille van die reden ook officieel bij mij ten laste (we zijn niet getrouwd, geen idee of dat voor getrouwden ook ten laste moet gekozen worden).

Ik kijk al uit naar nummer 3 binnenkort. >5000 euro extra belastingvrije soms brengt dat op. Meer dan die eerste 2 samen. Er zit weinig logica in die sommen lijkt me.
Feitelijk samenwonend en afzonderlijke brief ? Dan kan je idd kiezen.
Gehuwd of wettelijk samenwonend kan je niet kiezen.

Je kan wel kiezen welke partner dat doorgeeft op zijn werk (de schalen van bedrijfsvoorheffing worden dan aangepast voor je loon. Meer kinderen doorgegeven = minder bedrijfsvoorheffing

Belastingvrije som voor 3 kinderen was nu 9500€ inderdaad. Kunt wel best zorgen dat de baby er is voor 01/01 😉
 
Feitelijk samenwonend en afzonderlijke brief ? Dan kan je idd kiezen.
Gehuwd of wettelijk samenwonend kan je niet kiezen.

Je kan wel kiezen welke partner dat doorgeeft op zijn werk (de schalen van bedrijfsvoorheffing worden dan aangepast voor je loon. Meer kinderen doorgegeven = minder bedrijfsvoorheffing

Ah zo. Wel, alles zit toch in 1 pot, dus maakt niet uit .
Belastingvrije som voor 3 kinderen was nu 9500€ inderdaad. Kunt wel best zorgen dat de baby er is voor 01/01 😉
Liever niet, dat zou wat te vroeg zijn. Het is altijd voor EEN 01/01 😀

Ik ga voor de geïndexeerde tarieven volgend jaar. Of gaan die met de spilindex mee?
 
Ah zo. Wel, alles zit toch in 1 pot, dus maakt niet uit .

Liever niet, dat zou wat te vroeg zijn. Het is altijd voor EEN 01/01 😀

Ik ga voor de geïndexeerde tarieven volgend jaar. Of gaan die met de spilindex mee?
Dat durf ik niet zeggen
Maar bij geboorte in 2023 kan je hem/haar pas ten laste nemen vanaf aanslagjaar 2024 dus je "verliest" 1 jaar.
 
Pretty sure dat ik 13.07 betaal. EN DAN NOG BTW DIEFSTAL. EN >2000 EURO OV HUISBEZITDIEFSTAL NADAT ZE AL REGISTRATIERECHTEN GEPIKT HEBBEN.

Misschien dat ik tussen nu en het einde van het jaar voor eigen rekening werk en niet voor de roverheid black hole diepe put.
Ironisch?

Want in andere threads geef je af op de overheid omdat ze teveel uitdelen? Dan zou je toch verwachten dat je nemen ipv geven zou toejuichen
 
Terug
Bovenaan