Ga je boven het forfait uitkomen?Kan je als werknemer kosten ingeven van persoonlijke aankopen voor het thuiswerken? Of is het niet mogelijk om beroepskosten in te geven als je maar een werknemers statuut hebt?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ga je boven het forfait uitkomen?Kan je als werknemer kosten ingeven van persoonlijke aankopen voor het thuiswerken? Of is het niet mogelijk om beroepskosten in te geven als je maar een werknemers statuut hebt?
Toch raar dat ik nog altijd niks gekregen heb??Nog altijd niks, zijn ze mij vergeten of wat?
stuur eens de gegevens door?Ik help een alleenstaande die op invaliditeitsuitkeringen staat met het nakijken van z'n aangifte (zo'n 25K op vak 1266-92). Die heeft een zware handicap en verder zijn ook de vakken ingevuld voor dienstencheques en pensioensparen. Nu blijkt dat die 3800 euro moet opleggen. Ik begrijp niet goed waarom de overheid die uitkeringen dan niet lager zet i.p.v. op het einde zo'n dikke factuur te sturen?
Iemand die zin heeft om dit eventueel eens te bekijken?
ja, als je zoals Pan zegt boven het forfait uitkomt, dat is echter al een kleine 5000 euro als je een normaal voltijds inkomen hebt. Zal dus voor de overgrote meerderheid van de mensen het geval niet zijn.Kan je als werknemer kosten ingeven van persoonlijke aankopen voor het thuiswerken? Of is het niet mogelijk om beroepskosten in te geven als je maar een werknemers statuut hebt?
Toch raar dat ik nog altijd niks gekregen heb??
Is dat normaal, kan die mail nog komen, of zijn ze mij effectief vergeten?
maar misschien zijn de gegevens waarover we beschikken niet correct/ontbrekend. Log anders gewoon een keer in op myminfin, dan ga je alles kunnen terugvinden inclusief je aangifte/voorstel van vereenvoudigde aangifte.Helaas, de Belgische fiscaliteit is te complex om een héél simpele basiscursus te makenIs er ergens een goede en héél simpele online handleiding/basic cursus voor belastingen in te dienen? Zeker welkom als die specifiek is voor twee mensen die wettelijk getrouwd zijn.
Nog nooit eigenlijk het ingevuld, altijd gewoon akkoord gegaan. Maar nu met het huis, de lening, crypto, Degiro rekening, ... is het misschien tijd voor het eens helemaal te optimaliseren.
. Je kan altijd de toelichting hier terugvinden. Voor specifieke vragen mag je mij altijd een PM sturen.Ik help een alleenstaande die op invaliditeitsuitkeringen staat met het nakijken van z'n aangifte (zo'n 25K op vak 1266-92). Die heeft een zware handicap en verder zijn ook de vakken ingevuld voor dienstencheques en pensioensparen. Nu blijkt dat die 3800 euro moet opleggen. Ik begrijp niet goed waarom de overheid die uitkeringen dan niet lager zet i.p.v. op het einde zo'n dikke factuur te sturen?
Iemand die zin heeft om dit eventueel eens te bekijken?
Neen niet cumuleerbaar.Via Tax-on-Web is code 1361 ingevuld: "betalingen voor pensioensparen". (€1270)
Ik heb ook een fiscaal attest voor belastingvermindering voor het verwerven van werkgeversaandelen. (€780)
Als ik deze manueel wil invullen stuit ik op onderstaande foutmelding: "U kan niet tegelijkertijd betalingen voor pensioensparen en stortingen voor het verwerven van nieuwe kapitaalaandelen inbrengen."
Ik val uit de lucht dat deze 2 zaken niet cumuleerbaar zijn? Is er een manier om deze toch nog in te brengen?
Met mij vergeten bedoel ik dan natuurlijk vergeten de mail te versturen.Je vergeten zal niet gebeurenmaar misschien zijn de gegevens waarover we beschikken niet correct/ontbrekend. Log anders gewoon een keer in op myminfin, dan ga je alles kunnen terugvinden inclusief je aangifte/voorstel van vereenvoudigde aangifte.
Met mij vergeten bedoel ik dan natuurlijk vergeten de mail te versturen.
Tot 2016 heb ik altijd een vereenvoudigde aangifte via de post gekregen.
In 2017 kreeg ik een brief dat ik zelf mijn aangifte moest invullen, dat heb ik toen ook volledig zelf gedaan. (Blijkbaar was er toen bij hen iets misgelopen ivm de vereenvoudigde aangifte)
Sinds toen krijg ik elk jaar een mail wanneer ik online mijn aangifte kan gaan controleren (sinds toen ook iedere keer een vereenvoudigde aangifte en nog maar 1 keer een fout moeten corrigeren)
Maar dit jaar tot nu toe dus geen mail.
Ik weet niet over welke niet correcte of ontbrekende gegevens je het hebt. Maar mijn mail adres is nog altijd hetzelfde.
En wat al de andere gegevens aangaande het invullen van de belastingsbrief aangaat heb ik die ook al via de post gekregen, dus zouden zij die toch ook moeten hebben?
Ik heb ook nog altijd niks gekregen. De voorbije jaren was dat steeds begin mei.Toch raar dat ik nog altijd niks gekregen heb??
Is dat normaal, kan die mail nog komen, of zijn ze mij effectief vergeten?

Was inderdaad normaal gezien altijd begin mei.Ik heb ook nog altijd niks gekregen. De voorbije jaren was dat steeds begin mei.
Maar ik kan mijn aangifte gewoon invullen en de vereenvoudigde aangifte was ook al ingevuld, dus ik lig er niet wakker van. Ze zijn me niet vergeten, spijtig.![]()
Best eerst eens kijken danWas inderdaad normaal gezien altijd begin mei.
Met "vergeten" bedoelde ik ook wel vergeten de mail te versturen.
Ik heb er nog niet naar gekeken, zal voor een van de volgende dagen zijn.
Dit. Ik zit zelf nergens meer op een eerste lijn, dus ik ben niet 100% mee met de laatste nieuwe problemen. Ik heb het voor mezelf even gecheckt en ik heb de mail vorige week pas gehad terwijl mijn aangifte al van begin mei is ingediend. Het kan dus goed zijn dat je hem deze week nog ontvangt.Best eerst eens kijken dan
Die mail kan wel al eens verloren gaan of super lang duren voor je hem krijgt.
Kijken naar code 1286 (bedrijfsvoorheffing = voorschot op uw personenbelasting).Beste,
Ik ken werkelijk niks van financiën dus mocht mijn vraag stom zijn, mijn excuses.
Net zoals velen heb ik ook mijn belastingaangifte mogen ontvangen. Even kort schetsen. Op heden ben ik student met een werkstatuut. Dat betekent dat ik jaarlijks meer dan 475 uur werk naast mijn studies. Van zodra ik die 475 uur overschrijd betaal ook ik de 'volle pot' op mijn loon wat betreft sociale lasten.
De afgelopen 2 jaar heb ik telkens 1000€ + terug mogen ontvangen van de belastingen zeg maar. Ik dacht dat dit kwam omdat ik als 'student' sociale lasten betaalde wat ik dan gedeeltelijk terugvorder via de belastingen. Dit jaar moet ik voor het eerst een som terugbetalen aan de belastingen. Is dat iets die te maken kan hebben met mijn leeftijd (23)? Of is dat omdat ik een bepaald bedrag verdiend heb afgelopen jaar die als te hoog aanzien wordt voor een student? Dan spreek ik over 15k +?
Kan ik dit eventueel ergens terugzien op mijn brief wat de precieze oorzaak zou zijn?
Alvast bedankt.