Tax On Web 2021

De berekening nalezen :p? De herkomst van die 10,80 staat daarin.

Kan bijvoorbeeld zijn dat zijn pensioen geïndexeerd werd en daardoor werd er een minieme bedrijfsvoorheffing werd ingehouden tijdens het jaar?
Heeft hij ooit een dienstencheque gekocht?
Recuperatie van RV van dividenden ingevuld?
En nog 1001 situaties mogelijk...
Heb ik al gedaan, staat inderdaad iets van bedrijfsvoorhegfing bij dacht ik (heb de brief hier nu niet bij mij).
Daar stond echter niks van vermeld toen we de vereenvoudigde aangifte bekeken.
En ja, pensioenen worden net als lonen toch jaarlijks geïndexeerd? Dan vind ik het raar dat dit nu ineens het geval is, terwijl dat nooit eerder gebeurd is.
 
Heb ik al gedaan, staat inderdaad iets van bedrijfsvoorhegfing bij dacht ik (heb de brief hier nu niet bij mij).
Daar stond echter niks van vermeld toen we de vereenvoudigde aangifte bekeken.
En ja, pensioenen worden net als lonen toch jaarlijks geïndexeerd? Dan vind ik het raar dat dit nu ineens het geval is, terwijl dat nooit eerder gebeurd is.

Niet perse jaarlijks maar wel periodiek.
En ik weet niet of dat de schalen voor het inhouden van de bedrijfsvoorheffing dezelfde indexcijfer volgen. Dus daar kan er wel wat variantie opzitten op jaarbasis.
Ik lees dat men in 2021 de bedrijfsvoorheffing op pensioenen verhoogd hebben dus kan zelfs zijn dat je vader nog meer zal ontvangen bij zijn aanslagbiljet in toekomstige jaren.
 
Eind deze maand, dus dat is goed op tijd. December was ook altijd fijn: dertiende maand én geld terugtrekken van de belastingen.

En dan zuchten: "kreeg ik maar elke maand zoveel geld".
 
Vandaag een mail gekregen van ebox dat mijn aanslagbiljet er is maar zie niks staan in myminfin. Iemand ook al gehad?
 
Vandaag een mail gekregen van ebox dat mijn aanslagbiljet er is maar zie niks staan in myminfin. Iemand ook al gehad?
Zeker dat het een echte mail is?

Ik heb ook zo een mail gekregen, maar is fake.
Mye-box
Nieuw bericht in uw beveiligde elektronische brievenbus

Geachte Heer/Mevrouw,
U heeft een nieuw bericht ontvangen van FOD Financiën in uw eBox.
Nieuw aanslagbiljet van de FOD Financien
U kan dit bericht inkijken tot 27/10/2022.
Bekijk dit bericht via my e-box :

https://mycitizenebox.belgium.be/myebox/ebox?lang=nl
Indien bovenstaande knop niet werkt, kunt u deze link kopiëren en plakken in uw browser.
Het eBox team
Heeft u vragen of opmerkingen over dit bericht ? Contacteer ons
 
Ja is dezelfde mail maar snap niet dat het fake is want komt van het correcte email adres en alle links in de mail zijn juist.
Als het hetzelfde is zoals mij bericht hier boven, dan staat je naam er dus niet in vermeld bij de aanspreking, dat is één kenmerk van een fake mail
  • Berichten vanuit My e-Box zullen u steeds aanspreken met uw naam (“Geachte Heer/Mevrouw vervolgt met jullie voornaam en familienaam”), en niet met “Geachte Heer/Mevrouw” of "Geachte burger".


Ik had het direct door dat er bij mij iets niet klopte omdat het op een mail adres toekwam dat ik niet voor deze zaken gebruik.
 
Als het hetzelfde is zoals mij bericht hier boven, dan staat je naam er dus niet in vermeld bij de aanspreking, dat is één kenmerk van een fake mail
  • Berichten vanuit My e-Box zullen u steeds aanspreken met uw naam (“Geachte Heer/Mevrouw vervolgt met jullie voornaam en familienaam”), en niet met “Geachte Heer/Mevrouw” of "Geachte burger".


Ik had het direct door dat er bij mij iets niet klopte omdat het op een mail adres toekwam dat ik niet voor deze zaken gebruik.
Ja is inderdaad zonder voornaam en familienaam. Maar de mail is niet te vergelijken met het voorbeeld in die link van phishing mails. Zoals ik al zei zijn alle links correct en ook het emailadres waarvan het komt. Dus snap niet waarom iemand dit zou versturen.
 
Ja is inderdaad zonder voornaam en familienaam. Maar de mail is niet te vergelijken met het voorbeeld in die link van phishing mails. Zoals ik al zei zijn alle links correct en ook het emailadres waarvan het komt. Dus snap niet waarom iemand dit zou versturen.
Als ge op reply klikt, kunt ge zien of het nog altijd hetzelfde email is. Ik kan u ook sturen en doen lijken alsof het van een specifiek email komt.
Ook kijken naar hoofdletters in de email "haIIo" is niet het zelfde als "hallo" want de eerste zijn hoofdletters i :) dus domein keer plakken in browser
 
Terug
Bovenaan