Knockouts: Halve finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Draai het of keer het maar als wij met een tactisch plan dat volledig klopt en schijtvoetbal in 2018 de wereldtitel hadden gehaald zou het mij nu eens echt geen ene ruk kunnen schelen wat de rest vd wereld vond van het soort voetbal dat we speelden :)

Het is, puur voetbaltechnisch, niet om aan te zien wat Marokko op de mat legt maar ondertussen ben ik wel al (niet eens zo) stiekem aan het supporteren voor hen en mogen ze van mijn part de finale halen.
Tis niet dat Frankrijk zoveel beter speelt, en die hebben daar wel degelijk de capaciteiten voor.

En dat straks Modric maar die Argentijnen opvreet!

Zolang we daardoor Bobby niet terug halen mag de finale echt wel Kroatië - Marokko zijn. Puur voor hun inzet en ook wel een beetje om het drama dat een uitschakeling van zowel Frankrijk als Messi teweeg gaat brengen :)
 
Goh ja, geeft toch wel een vertekend beeld vind ik. De goal van Marokko kreeg een xG van 0.38, maar die komt er ook enkel en alleen maar omdat Costa naast de bal grabbelde. Als die daar even normaal doet is er van een kans en een goal niet eens sprake. Ter vergelijking die kopbal van Pepe op het einde kreeg maar 0,15 xG, terwijl dat gewoon een open kopkans is. Zou veel meer mogen zijn imo. Marokko kreeg dan ook nog een ultieme kans op de 2-0 op het einde (0.58 xG), maar ja toen stond er bijna niemand nog achteraan bij Portugal.

Dus dit is toch wel een wedstrijd waar die xGs een vertekend beeld geven, want Portugal had toch wel echt de betere kansen over de hele wedstrijd gezien. Ik herinner me o.a. dat afstandsschot van Bruno dat maar millimeters over zoefde + zijn pegel tegen de lat, een kopbal van Ramos die echt wel op doel had mogen zijn, die krul van Joao Felix die Bono spectaculair uit z'n doel haalde, kans van Ronaldo, kopbal van Pepe, ... misschien dat ik nog iets vergeet.

Ik denk dat er vooral wat schort aan je interpretatie van die xG's om eerlijk te zijn. Neem nu dat vetgedrukte stuk.
Een schot vanop bv 45meter heeft nu eenmaal een lage xG. Dat die net naast zoeft of perfect in de winkelhaak belandt, verandert niets aan die xG hé. De kans is gewoon klein dat je scoort van die afstand. Die xG's geven geen vertekend beeld, ze geven gewoon de kans dat een doelkans resulteert in een doelpunt, niet meer, niet minder. Ze doorprikken net dat buikgevoel over wie "de beste kansen had". Het lijken misschien visueel in the heat of the moment goede kansen, maar op basis van de honderdduizenden wedstrijd waarop het model is gebouwd, blijkt nu eenmaal gewoon dat dat niet zo geweldige kansen waren.

Een speler die een haarscherpe voorzet niet kan binnenleggen omdat hij een dikke teen te kort komt interpreteren we als een "groot gemiste kans". Nee, xG leert ons dat die xG 0 is. Ahja logisch, die speler kon toch nooit aan die bal, waarom zouden we dat dan überhaupt bestempelen als een kans.
 
Het is, puur voetbaltechnisch, niet om aan te zien wat Marokko op de mat legt maar ondertussen ben ik wel al (niet eens zo) stiekem aan het supporteren voor hen en mogen ze van mijn part de finale halen.
Tis niet dat Frankrijk zoveel beter speelt, en die hebben daar wel degelijk de capaciteiten voor.

Frankrijk heeft meer dan dubbel zoveel doelpunten gescoord, en na de 1/8 finale hadden ze ook 4x zoveel grote kansen gecreeerd als Marokko ondanks een non-wedstrijd met hun B-team.
 
Draai het of keer het maar als wij met een tactisch plan dat volledig klopt en schijtvoetbal in 2018 de wereldtitel hadden gehaald zou het mij nu eens echt geen ene ruk kunnen schelen wat de rest vd wereld vond van het soort voetbal dat we speelden :)

Het is, puur voetbaltechnisch, niet om aan te zien wat Marokko op de mat legt maar ondertussen ben ik wel al (niet eens zo) stiekem aan het supporteren voor hen en mogen ze van mijn part de finale halen.
Tis niet dat Frankrijk zoveel beter speelt, en die hebben daar wel degelijk de capaciteiten voor.

En dat straks Modric maar die Argentijnen opvreet!

Zolang we daardoor Bobby niet terug halen mag de finale echt wel Kroatië - Marokko zijn. Puur voor hun inzet en ook wel een beetje om het drama dat een uitschakeling van zowel Frankrijk als Messi teweeg gaat brengen :)
we hebben kroatie-marokko al gehad , het was een draak van een match . Net als deze Argentinie-Kroatie totnogtoe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan