Knockouts: Halve finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb meer begrip voor een Marokko dat zich met man en macht verweert en verdedigt en zo de stunt van hun leven behaalt, dan voor een sterrenensemble als Frankrijk dat op een belachelijk cynische manier na een 1-0 voorsprong irritant begint tijd te winnen, achteruitplooit en het bloed van onder de nagels haalt bij de tegenstander, terwijl het zo ongeveer de luxe had om nog een hele kern van 26 thuis te laten die ook wereldkampioen hadden kunnen worden. Of een Argentinië dat evenzeer bestaat uit allemaal topvoetballers maar zich tegen Nederland aanpast en met 5 man achteruit kruipt en zich verstopt achter "ja maar we hangen af van Messi" en de ene na de andere aanslag uitvoert, om dan nadien nog te gaan liggen janken over de scheidsrechter.

Dan toch meer respect voor de stunt van de kleintjes. Ook al hangen daar nogal harde Griekenland-in-2004-vibes aan.
 
Ik bedoel... Je reageert letterlijk op de verklaring waarom de AANVALLERS van Marokko het meeste defensieve druk-acties hebben geleverd. Denk je dat dit er komt omdat die constant vanvoor het balletje laten rondgaan en aanvallen lanceren? Of is het omdat ze in blok terugtrekken en zodus de aanvallers constant het eerste station zijn om te passeren? Waarom zijn van die aanvallende en dominante ploegen bijna geen namen te bespeuren? Alleen Richarlison is daar in totaal en per 90 minuten. In het totaal komt daar verder Casemiro, omdat Brazilië nu eenmaal veel meer open speelde en dus vaker op het middenveld bikkelde.
Ik zie nu pas dat je dit stuk nog hebt toegevoegd. Waar heb ik gezegd dat dit komt omdat die aanvallend spelen?? Nogmaals, ik wil alleen maar zeggen dat ze meer doen dan enkel de bus parkeren! Tuurlijk komt dit grotendeels omdat ze vooral verdedigen, dat is logisch he. Ik zei gewoon dat ze ook al veel hebben laten zien dat ze hoog druk zetten op de helft van de tegenstander (vooral in de groepsfase, KO fase iets minder) en die druk-acties zitten er dus ook mee in, that's it.

Conclusie : schijtvoetbal.

En jij vindt dat verdiend winnen en ik vind dat een aanfluiting voor het voetbal.

In dit geval geven xG, kansen, grote kansen en balbezit echt wel perfect het spel weer. Marokko kampeert voor de goal en komt af en toe piepen en scoort een goaltje. Hier en daar ook een lelijke klungelgoal. Dat is gewoon schijtvoetbal en onverdiend.

23-27% balbezit is toch om van te huilen? Maakt niet uit wat uw gameplan was. Dat geeft redelijk duidelijk weer dat ge gewoon met 11 zat te verdedigen en toevallig kon scoren. Als Zulte Waregem dat doet dan wensen we collectief dat ze meteen degraderen.
Cava, jij mag dat vinden. Hier en daar een lelijke klungelgoal kan ik mij precies ni herinneren, maar ook dat zal iets subjectief zijn (die klungelgoals zitten trouwens wel mee in de xG die jij zo belangrijk vindt dus stel dat Marokko 10 klungelgoals had gemaakt dan zou je xG waarschijnlijk ineens veel minder belangrijk vinden). Vergelijking met Zulte Waregem begrijp ik ook ni echt goed want je gaat een ploeg die elk weekend in een competitie speelt vergelijken met een ploeg die actief is in een landen tornooi dat om de 4 jaar plaatsvindt en daarin moet opboksen tegen de toplanden?? In 2018 speelde Marokko trouwens wel heel aanvallend (ook tegen Spanje en Portugal in de groep) maar moesten ze na de eerste ronde naar huis, wat heb je er dan aan?

Soit, uw mening is duidelijk. Voor u zullen het dus saaie halve finales zijn met een land dat er niet verdiend te staan. Geen probleem mee, ik ga het hier bij laten dan.
 
Dat heb je nu eenmaal als de intrinsieke kwaliteit verschilt. Zet Mbappe bij Marokko en die spelen krak hetzelfde.

In 98 speelden wij ook met 5 achterin en Clement als ouderwetse libero. De 0-0 was een feit. De pers en Scifo stonden ook op hun achterste poten omdat we op een kans van Nilis na, niets hebben getoond in aanvallend opzicht. Winnen we nadien tegen Mexico, waren we altijd door.

Maar zoals Marsu het zegt, soms doet dat pijn aan de ogen, maar als je eigen land zo speelt, en je haalt resultaat, maakt dat eigenlijk niet zo veel uit.
 
Ik zie nu pas dat je dit stuk nog hebt toegevoegd. Waar heb ik gezegd dat dit komt omdat die aanvallend spelen?? Nogmaals, ik wil alleen maar zeggen dat ze meer doen dan enkel de bus parkeren! Tuurlijk komt dit grotendeels omdat ze vooral verdedigen, dat is logisch he. Ik zei gewoon dat ze ook al veel hebben laten zien dat ze hoog druk zetten op de helft van de tegenstander (vooral in de groepsfase, KO fase iets minder) en die druk-acties zitten er dus ook mee in, that's it.


Cava, jij mag dat vinden. Hier en daar een lelijke klungelgoal kan ik mij precies ni herinneren, maar ook dat zal iets subjectief zijn (die klungelgoals zitten trouwens wel mee in de xG die jij zo belangrijk vindt dus stel dat Marokko 10 klungelgoals had gemaakt dan zou je xG waarschijnlijk ineens veel minder belangrijk vinden). Vergelijking met Zulte Waregem begrijp ik ook ni echt goed want je gaat een ploeg die elk weekend in een competitie speelt vergelijken met een ploeg die actief is in een landen tornooi dat om de 4 jaar plaatsvindt en daarin moet opboksen tegen de toplanden?? In 2018 speelde Marokko trouwens wel heel aanvallend (ook tegen Spanje en Portugal in de groep) maar moesten ze na de eerste ronde naar huis, wat heb je er dan aan?

Soit, uw mening is duidelijk. Voor u zullen het dus saaie halve finales zijn met een land dat er niet verdiend te staan. Geen probleem mee, ik ga het hier bij laten dan.
Als Marokko 10 goals had gemaakt was er helemaal niemand aan het klagen. Dat is het net. Onnozele insinuaties mag je achterwege laten. Maar helaas, ze spelen schijtelelijk betonvoetbal en moeten hopen dat een voorzet goed valt/de tegenstander even in elkaar stuikt na 2-3 erbarmelijke controles zoals tegen Portugal.

Ik denk wel wat je meer niet snapt dan die vergelijking met Zulte Waregem. #woosh

Ik heb ook geen idee wat je gaat bazelen dat ze snel thuis waren toen ze aanvallendspeelden. Neemt dat weg dat ze nu afschuwelijk betonvoetbal spelen? Neen. Graag op het onderwerp blijven aub. Frankrijk in 2018 werd ook gewoon gezien als een lelijk ploegje omdat ze dodelijk saai speelden. En zij hadden dan ook nog los de beste ploeg ter wereld.

Ze spelen amper voetbal en winnen nu, wauw! Keifijn voor de supporters, maar voor de neutrale supporter is het even leuk als dolken in je ogen steken.

Het mooiste op het veld van hen zijn hun waanzinnige inspanningen en hun vreugde met familie achteraf. Hun voetbal is gewoon absolute stront.
 
Ik vond Frankrijk ook niet overtuigend tegen Engeland, in feite de hele match ondergaan ze de wedstrijd om dan met enkele klasseflitsen te besluiten. 't Is het resultaat dat telt natuurlijk.
 
Ik ben gewoon Belg hoor voor alle duidelijkheid maar ik probeer gewoon altijd objectief naar voetbal te kijken en alles zijn in context te plaatsen. Een WK is een mega event dat maar om de 4 jaar gespeeld wordt. Ik wil zoals de meesten aanvallend voetbal zien en als ik mocht kiezen had ik graag Duitsland, Portugal, Engeland en Brazilië in de halve finale gehad omdat ik van hen het meeste genoten heb dit wk. Alleen kan ik ook wel genieten van verrassingen die niemand vooraf zag aankomen. Brazilië heeft al 5 keer het WK gewonnen, Argentinië heeft al tig keer in de halve finales gestaan enz. Als er dan iets gebeurt zoals nu met Marokko is dat historisch en dat vind ik ergens wel plezant. En zoals ik in al mijn posts al zei en nu nog eens zal herhalen: ja het is niet zo leuk om naar te kijken, maar als ze dan eens aanvallen doen ze dat meestal met stijl en niet zomaar buske stamp naar voren en je kan gewoon echt niet verwachten dat ze toplanden gaan wegspelen, beetje serieus blijven he.
Als Marokko 10 goals had gemaakt was er helemaal niemand aan het klagen. Dat is het net. Onnozele insinuaties mag je achterwege laten. Maar helaas, ze spelen schijtelelijk betonvoetbal en moeten hopen dat een voorzet goed valt/de tegenstander even in elkaar stuikt na 2-3 erbarmelijke controles zoals tegen Portugal.

Ik denk wel wat je meer niet snapt dan die vergelijking met Zulte Waregem. #woosh

Ik heb ook geen idee wat je gaat bazelen dat ze snel thuis waren toen ze aanvallendspeelden. Neemt dat weg dat ze nu afschuwelijk betonvoetbal spelen? Neen. Graag op het onderwerp blijven aub. Frankrijk in 2018 werd ook gewoon gezien als een lelijk ploegje omdat ze dodelijk saai speelden. En zij hadden dan ook nog los de beste ploeg ter wereld.

Ze spelen amper voetbal en winnen nu, wauw! Keifijn voor de supporters, maar voor de neutrale supporter is het even leuk als dolken in je ogen steken.

Het mooiste op het veld van hen zijn hun waanzinnige inspanningen en hun vreugde met familie achteraf. Hun voetbal is gewoon absolute stront.
Volledig akkoord hoor, het is inderdaad saai voor ons als neutrale supporter.
 
Lelijke voetbal allemaal goed en wel, maar je discuteert hier duidelijk met een Anderlechtsupporter die precies van alle ploegen mooie aanvallende combinaties verwacht. Die dolken haalt ie beter uit z'n ogen.

Er is spanning, daar draait voetbal gewoon op. Of dat nu met een mooie 1-2 is of met Mourinho-park-the-bus-voetbal, je blijft kijken om te weten wie er gaat winnen.

3-0 bij de rust en je kijkt de komende 45' naar een overbodige tweede helft. Megahatelijk. Da's pas een garantie om in slaap te vallen voor je TV.

En het mooie van zo'n tornooi is dat minder 'grote' ploegen met wat chance ook gewoonweg kunnen stunten. De gun factor bij mij nu is gewoon al groot
 
Lelijke voetbal allemaal goed en wel, maar je discuteert hier duidelijk met een Anderlechtsupporter die precies van alle ploegen mooie aanvallende combinaties verwacht. Die dolken haalt ie beter uit z'n ogen.

Er is spanning, daar draait voetbal gewoon op. Of dat nu met een mooie 1-2 is of met Mourinho-park-the-bus-voetbal, je blijft kijken om te weten wie er gaat winnen.

3-0 bij de rust en je kijkt de komende 45' naar een overbodige tweede helft. Megahatelijk. Da's pas een garantie om in slaap te vallen voor je TV.

En het mooie van zo'n tornooi is dat minder 'grote' ploegen met wat chance ook gewoonweg kunnen stunten. De gun factor bij mij nu is gewoon al groot
In welk universum zou ik voor Anderlecht supporteren en welke Anderlechtsupporter verwacht nog mooi voetbal sinds 2005 ofzo?

Dus omdat ik niet graag kijk naar een patsstelling van 90 minuten verwacht ik blijkbaar heel veel van een match? :unsure: De spanning komt er... Omdat ge 80 minuten in het slaap valt en dan moet een ploeg alles of niets spelen voor 10 minuten. Geen mooie combinaties, geen leuk voetbal, geen technische hoogstandjes, gewoon pompen of verzuipen. Daar kijk je toch niet voor? Draait voetbal rond spanning? Kijken we daarom?

Neen, dat is toch niet waarom de voetballiefhebber kijkt? Alle, als jij daarom kijkt? Prima he, maar daar gaat voetbal echt niet om.
 
De eerder defensieve speelstijl is inderdaad niet leuk om naar te kijken. Heeft iets weg van Mourinho-ploegen.
Maar het feit dat Marokko dit doet met deze spelersgroep en ermee ook resultaat haalt, is gewoon sterk. Bijna niemand krijgt een goal gemaakt tegen hen, dat is toch indrukwekkend.

Ik vraag me ook af of het verhoogde aantal wissels er iets mee te maken heeft. Een speelstijl waarbij spelers zichzelf kapot werken is toch bevoordeeld als je meer spelers mag wisselen (frisse krachten inbrengen). Anders zit je het laatste kwartier met spelers die het niet meer kunnen belopen, en valt de tegengoal uiteindelijk toch.

In tegenstelling tot Portugal heeft Frankrijk wel iemand vooraan met veel snelheid en een dribbel, twee zelfs. met Mbappe en Dembele hebben ze spelers in de rangen die 2 spelers kunnen uitschakelen.
Maar het zou evengoed kunnen dat ze niets klaarspelen, zeker die Dembele is zo'n knipperlicht geval.

Akkoord, maar ik dacht dit ook al bij de vorige 2 matchen.
"Ah Spanje gaat Marokko helemaal zoek tikken, die hebben toch wat aanvallende kwaliteit"
"Ah maar bij Portugal heb je wel echt sterke aanvallers met B. Silva, Fernandes, CR7 enz., die zullen wel scoren tegen Marokko"
:unsure:

Mbappe en Dembele zijn ook het sterkst als ze ruimte hebben om in te lopen. Tegen een dubbele linie Marokkanen zijn de ruimtes heel klein... ik wil het nog wel eens zien.
 
In welk universum zou ik voor Anderlecht supporteren en welke Anderlechtsupporter verwacht nog mooi voetbal sinds 2005 ofzo?

Dus omdat ik niet graag kijk naar een patsstelling van 90 minuten verwacht ik blijkbaar heel veel van een match? :unsure: De spanning komt er... Omdat ge 80 minuten in het slaap valt en dan moet een ploeg alles of niets spelen voor 10 minuten. Geen mooie combinaties, geen leuk voetbal, geen technische hoogstandjes, gewoon pompen of verzuipen. Daar kijk je toch niet voor? Draait voetbal rond spanning? Kijken we daarom?

Neen, dat is toch niet waarom de voetballiefhebber kijkt? Alle, als jij daarom kijkt? Prima he, maar daar gaat voetbal echt niet om.
Uw belang aan mooi voetbal leed ik verkeerdelijk af dat je een typische Anderlecht supporter bent ;)

Zoals meerdere keren hier al aangetoond werd, speelt Marokko niet 100% voor een patstelling. Wel vanuit de reactie, wat absoluut volkomen normaal is gezien de kwaliteit van de tegenstander en hun (beperkte) capaciteiten.
 
De eerder defensieve speelstijl is inderdaad niet leuk om naar te kijken. Heeft iets weg van Mourinho-ploegen.
Maar het feit dat Marokko dit doet met deze spelersgroep en ermee ook resultaat haalt, is gewoon sterk. Bijna niemand krijgt een goal gemaakt tegen hen, dat is toch indrukwekkend.

Ik vraag me ook af of het verhoogde aantal wissels er iets mee te maken heeft. Een speelstijl waarbij spelers zichzelf kapot werken is toch bevoordeeld als je meer spelers mag wisselen (frisse krachten inbrengen). Anders zit je het laatste kwartier met spelers die het niet meer kunnen belopen, en valt de tegengoal uiteindelijk toch.



Akkoord, maar ik dacht dit ook al bij de vorige 2 matchen.
"Ah Spanje gaat Marokko helemaal zoek tikken, die hebben toch wat aanvallende kwaliteit"
"Ah maar bij Portugal heb je wel echt sterke aanvallers met B. Silva, Fernandes, CR7 enz., die zullen wel scoren tegen Marokko"
:unsure:

Mbappe en Dembele zijn ook het sterkst als ze ruimte hebben om in te lopen. Tegen een dubbele linie Marokkanen zijn de ruimtes heel klein... ik wil het nog wel eens zien.
Ik zou er niet van verschieten als Frankrijk nu eens zegt van laat die Marokkanen zelf nu maar eens het spel maken, gewoon om te zien wat hun reactie dan gaat zijn en hoeveel ruimte er gaat komen. Iedereen heeft nu gezien hoe moeilijk het is om er tegen te scoren en ze hebben al gewonnen van andere toplanden dus waarom zou je als Frankrijk zijnde gewoon weer hetzelfde proberen als die andere toplanden? En Frankrijk durft zelf soms ook wat lager staan. In dat opzicht ben ik echt benieuwd naar deze match en misschien dat het net daarom juist wel leuk gaat worden.
 
Zoals meerdere keren hier al aangetoond werd, speelt Marokko niet 100% voor een patstelling. Wel vanuit de reactie, wat absoluut volkomen normaal is gezien de kwaliteit van de tegenstander en hun (beperkte) capaciteiten.
Voila, dank u :) Dat is alles wat ik probeerde duidelijk te maken.
 
Ik zou er niet van verschieten als Frankrijk nu eens zegt van laat die Marokkanen zelf nu maar eens het spel maken, gewoon om te zien wat hun reactie dan gaat zijn en hoeveel ruimte er gaat komen. Iedereen heeft nu gezien hoe moeilijk het is om er tegen te scoren en ze hebben al gewonnen van andere toplanden dus waarom zou je als Frankrijk zijnde gewoon weer hetzelfde proberen als die andere toplanden? En Frankrijk durft zelf soms ook wat lager staan. In dat opzicht ben ik echt benieuwd naar deze match en misschien dat het net daarom juist wel leuk gaat worden.
Inb4 een lucky 1-0 en net daarna een strafschop, wat voor de 2-0 zorgt en Marokko zodoende voor de rest van de match terug alles dichtgooit.
Dan zit je daar met een afwachtende houding als Frankrijk zijnde.
Gewoon volle beuk erin en Marokko overrompelen voor een twintigtal minuten. Dan zal er wel eentje binnenvliegen, zeker?
 
Uw belang aan mooi voetbal leed ik verkeerdelijk af dat je een typische Anderlecht supporter bent ;)

Zoals meerdere keren hier al aangetoond werd, speelt Marokko niet 100% voor een patstelling. Wel vanuit de reactie, wat absoluut volkomen normaal is gezien de kwaliteit van de tegenstander en hun (beperkte) capaciteiten.
Akkoord, maar zelfs als ze counteren is het niet hoogstaand combinatievoetbal. Er zit daar echt niet veel kwaliteit in. Hun goed recht om zo te spelen want ze hebben inderdaad niet bijster veel kwaliteit maar de conclusie is dan wel... Schijtvoetbal. 23% balbezit en kamperen voor doel om dan letterlijk een kans of twee te hebben... Dat is waanzinnig saai. We hebben een paar leuke wedstrijden gezien dit WK, waar het op en neer ging. Dat is fijn om te zien. En laat Marokko al die matchen herspelen op die wijze en ik geloof nooit dat ze terug op dit punt geraken. Zelfs tegen Canada konden zij niet domineren.

Het is amper vanuit de reactie spelen, want zelfs dat doen ze erg beperkt. Zij schuiven gewoon niet op tenzij de tegenstander écht diep is gegaan. Zij spelen om niet te verliezen. Dat is nog wat anders. Ik kan me maar één ergere match herinneren en dat was de terugmatch Barcelona - Inter in Camp Nou. Dat was de ergstepot afbraakvoetbal die ik ooit al had gezien. Maar met als voetnoot dat Inter daarvoor wel een masterclass in countervoetbal had gegeven in eigen huis. Daar zit wel nog een stevig verschil in. Het ene is genietbaar, het andere is niet om aan te gluren.
 
3-0 bij de rust en je kijkt de komende 45' naar een overbodige tweede helft. Megahatelijk. Da's pas een garantie om in slaap te vallen voor je TV.

Jij bent dus in slaap gevallen tijdens Portugal - Zwitserland (3-0 na 50 minuten), maar niet tijdens Spanje - Marokko of Portugal - Marokko?
 
Inb4 een lucky 1-0 en net daarna een strafschop, wat voor de 2-0 zorgt en Marokko zodoende voor de rest van de match terug alles dichtgooit.
Dan zit je daar met een afwachtende houding als Frankrijk zijnde.
Gewoon volle beuk erin en Marokko overrompelen voor een twintigtal minuten. Dan zal er wel eentje binnenvliegen, zeker?
Als je zo denkt kan je niks doen natuurlijk. Ik kaats de bal naar u terug: Frankrijk volle beuk erin en Marokko op de counter 1-0 en net daarna een strafschop wat voor de 2-0 zorgt....

Om maar aan te geven dat als je op die manier zit te denken je niks kunt bereiken. Ik vind Didier Deschamps tactisch zeer sterk dus ik verwacht dat hij wel met een slim plan komt. Of dat dan gaat betekenen dat ze gaan winnen durf ik ni te zeggen maar ik verwacht wel een interessante match.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan