Knockouts: Halve finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Marokko verloren tegen, het kan niet anders, Frankrijk. Dat moet geschiedenis toch net dat beetje extra pijn doen.
 
Marokko moet zich toch negens voor schamen?
Hebben een mooi WK gespeeld en zijn ver geraakt. Finale spelen had zot geweest, maar niet realistisch.

Frankrijk die verder gaat is de meest logische stap. Als ik kijk hoe sommige spelers hier presteren dat is gewoon wereldniveau. Griezmann speelde precies op elke positie en was overal aanwezig, zotte kerel!
 
Frankrijk geeft toch veel kansen weg... Die eerste 20 minuten na de rust was het gewoon overleven zelfs.
Marokko bracht leuk voetbal, maar helemaal niet efficiënt voorin. Als die nog een goeie afwerker hadden in de spits...

Argentinië duidelijke favoriet voor mij, hoor.
Welke kansen hebben ze weggegeven dan?
Ben benieuwd
 
Neen. Dit was een pak beter dan 2018 en de 1-0 tegen Belgie. Toch nog een pak kansen bij mekaar gespeeld. Natuurlijk niet meer blind aangevallen, maar geprobeerd wanneer mogelijk.
Effectief wel het griezeligste Frankrijk dat ik al heb gezien. En dat met zoveel blessures. Marokko staat daar gewoon in hun 16 klaar om te knallen en doodrustig zetten ze hun poot juist.

Wat nog grelliger is: bij hun aanvallen spelen ze bijna elke keer niet de juiste pass en gewoon met individueel talent nemen ze de bal goed mee en zetten ze de actie verder. Pak die tweede goal, twee-drie keer de foute pass en die bal er toch inkrijgen. :unsure:
 
Het gespuis dat na Bel-Mar de boel is gaan verzieken had mij een stevige afkeer voor de Marokkaanse ploeg bezorgd, net zoals ik de Engelse ploeg verfoei door hun "fans" (lees Hooligans). Maar stelselmatig kwam dit Marokko toch dichter en dichter bij mijn affectie, en dan treffen ze die Fransen en bewijzen ze dat ze durven voetballen, bewijzen ze dat ze WEL durven maar zich al deze tijd tactisch aangepast hebben aan hun tegenstanders (NUL ruimte geven aan Spanje was geen anti-voetbal maar was simpelweg de correcte tactische beslissing.)

Chapeau Marokko, dikke chapeau seg. Ik kan het zelf amper geloven maar ze zijn mijn ploeg van dit WK.
 
Welke kansen hebben ze weggegeven dan?
Ben benieuwd

Wat is dat nu, toch voldoende kansen voor Marokko deze wedstrijd?

edit: en ik wou eigenlijk daarbij zeggen dat Argentinië minder kansen weg geeft en doorgaans matchen veel beter onder controle heeft. Bij Frankrijk toch wat paniek momentjes, zowel vandaag als een paar dagen geleden tegen Engeland.
 
Wat is dat nu, toch voldoende kansen voor Marokko deze wedstrijd?

edit: en ik wou eigenlijk daarbij zeggen dat Argentinië minder kansen weg geeft en doorgaans matchen veel beter onder controle heeft. Bij Frankrijk toch wat paniek momentjes, zowel vandaag als een paar dagen geleden tegen Engeland.
Ik zag een afstandschot.
Die omhaal die Lorris pakt en op de bal gaat
En bij de 2-0 stand n slechte deviatie die voor de lijn wordt tegen gehouden

Welke andere kansen hadden ze?
Wat gestommel in de 16 is geen kans hè
8 schoten binnen de 16, paar keer te lang getalmd, mogelijke penalty.

Wat niet betekent dat Frankrijk er geen had natuurlijk.
 
Ik zag een afstandschot.
Die omhaal die Lorris pakt en op de bal gaat
En bij de 2-0 stand n slechte deviatie die voor de lijn wordt tegen gehouden

Welke andere kansen hadden ze?
Wat gestommel in de 16 is geen kans hè

Gestommel? Je hebt gelijk dat ze geen weinig grote kansen hadden maar de ploeg die al heel de tijd verweten wordt van vreselijk voetbal te brengen probeerde en slaagde hier in 1-2tjes waar de Rode Duivels op hun best jaloers op mogen zijn.

Ok geen eindproduct maar toch meerdere mooie moves in de zone van de waarheid.
 
Heel veel blessures.

Nu dacht ik dat hij het over Frankrijk had, maar nog over Marokko
Misschien eens opsommen wie de Fransen moesten thuislaten

Pogba
Kante
Benzema
Nkunku
Kamara
Hernandez uitgevallen

Maar howla Marokko mist ook 2 man hoor!
Wow, rustig aan man. Als ik het zo zie heb je na elke zin van Filip Joos die positief bedoeld was voor Marokko meteen uw PC/gsm gepakt om uw onvrede te uiten. Ik zou bijna denken dat je meer hebt zitten typen en jezelf ergeren aan Joos dan de match zelf bekijken. Dat terzijde, even ingaan op uw bericht die echt op niks slaagt:

Frankrijk heeft een wereldselectie en als er geblesseerden vallen zijn er genoeg spelers die actief zijn op het hoogste niveau om ze te vervangen. Bij Marokko... tja, de keuze aan spelers op het hoogste niveau is niet even ruim, laat het mij zo stellen. Vind je het dan zo erg dat Filip Joos even vermeld dat Marokko enkele belangrijke spelers mist? Het zijn er trouwens meer dan 2 die Marokko mist.
 
Wow, rustig aan man. Als ik het zo zie heb je na elke zin van Filip Joos die positief bedoeld was voor Marokko meteen uw PC/gsm gepakt om uw onvrede te uiten. Ik zou bijna denken dat je meer hebt zitten typen en jezelf ergeren aan Joos dan de match zelf bekijken. Dat terzijde, even ingaan op uw bericht die echt op niks slaagt:

Frankrijk heeft een wereldselectie en als er geblesseerden vallen zijn er genoeg spelers die actief zijn op het hoogste niveau om ze te vervangen. Bij Marokko... tja, de keuze aan spelers op het hoogste niveau is niet even ruim, laat het mij zo stellen. Vind je het dan zo erg dat Filip Joos even vermeld dat Marokko 2 belangrijke spelers mist?
Dat was Messoudi die dat na de match aanhaalde, niet Joos.

Nee, maar je moet daar niet naar verwijzen, blessures en schorsingen horen er nu eenmaal helaas bij. Elke ploeg/supporter kan zo wel iets zeggen over zijn land.
Je mag dat vermelden, dat is logisch dat je dat zegt, maar je moet daar geen oorzaak gaan zoeken.

Over Frankrijk kan je hetzelfde zeggen: Dan kan je Benzema inbrengen ipv Thuram (Dat niveau is toch ook niet hetzelfde hè?)

Ik heb voldoende van de match gezien.
Bepaalde uitspraken van Joos waren ook compleet bij de haren getrokken en hij zou zich moeten focussen met naar de match de kijken dan ik, hem betalen ze er nog voor, mij niet.
Stukje over corruptie/smeergeld in de EU, stukje over kolonisatoren en hoe men het in Afrika bekijkt, etc etc. Gewoon commentaar geven, match was interessant genoeg
 
Gestommel? Je hebt gelijk dat ze geen weinig grote kansen hadden maar de ploeg die al heel de tijd verweten wordt van vreselijk voetbal te brengen probeerde en slaagde hier in 1-2tjes waar de Rode Duivels op hun best jaloers op mogen zijn.

Ok geen eindproduct maar toch meerdere mooie moves in de zone van de waarheid.
Daar ga ik mee akkoord.
Mooie moves, maar geen echt grote kansen en veel reddingen heeft de keeper nie moeten doen.

Al bij al is de zege van Frankrijk dus niet in gevaar gekomen, toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan