Hoe gaat jullie werkgever om met inflatie?

Indien jouw vrouw er mee rijdt naar haar werk, is dat dus het prioritair gebruik van je wagen.
Wat dus indruist tegen je carpolicy.
En als ze er in de weekends, vakanties of na kantooruren mee rijdt, naar een discotheek, de winkel of haar werk (ze werkt geen 9 to 5 int tot mij), dan is dat het prioritair gebruik, dus ?
Wat is het verschil dan dat ze er mee rijdt tijdens thuiswerk ?

Ik vind het een grijze zone en ga het voor de zekerheid morgen even navragen. Keep you posted!
 
En als ze er in de weekends, vakanties of na kantooruren mee rijdt, naar een discotheek, de winkel of haar werk, dan is dat het prioritair gebruik, dus ?
Wat is het verschil dan dat ze er mee rijdt tijdens thuiswerk ?

Ik vind het een grijze zone en ga het voor de zekerheid morgen even navragen. Keep you posted!
Na kantooruren wordt er van uitgegaan dat dit geen frequent gebruik is. Terwijl voor werk wordt er standaard van uitgegaan dat dit het prioritair gebruik is van de wagen.
Althans dat is wat intussen 2 verschillende verzekeraars dit hebben gezegd tegen mij.

Ik vermoed dat als je vrouw een accident zou hebben er mee bij woon-werk verkeer, dat je wel eens tegen de muur kan lopen.
De verzekeraar zal hier ook weinig moeite mee hebben, vermoed ik, om te achterhalen dat dit niet een eenmalig woon-werk ritje was.
 
Na kantooruren wordt er van uitgegaan dat dit geen frequent gebruik is. Terwijl voor werk wordt er standaard van uitgegaan dat dit het prioritair gebruik is van de wagen.
Althans dat is wat intussen 2 verschillende verzekeraars dit hebben gezegd tegen mij.

Ik vermoed dat als je vrouw een accident zou hebben er mee bij woon-werk verkeer, dat je wel eens tegen de muur kan lopen.
Bij thuiswerk ligt dat toch iets moeilijker. Als mijn vrouw om 12u een ongeluk zou hebben tijdens de middagpauze of na 16u dan zal de verzekering dit wel uitkeren denk ik ???

Is dat om 14u in de namiddag terwijl ik werk, dan gaat de verzekering volgens mij wel lastig doen.

Bij niet thuiswerk, gaan ze strenger zijn. Ik niet thuis en nog onderweg naar huis of nog op het werk? --> Dan is het duidelijk dat vrouwlief er niet mee mag rijden.

---

Anyways ik zou het risico niet nemen. Als ik mijn laptop dichtklap mag ze ermee rijden, daarvoor niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 bedrijfswagens, (een werfwagen en een propere auto voor klanten, en prive).

In de praktijk rijdt vrouwlief wel best wat rond met die propere auto, (ze heeft geen inkomen en staat bij mij te laste) dan mag het wel ofwat? We hebben ook geen car policy.
 
Ik heb 2 bedrijfswagens, (een werfwagen en een propere auto voor klanten, en prive).

In de praktijk rijdt vrouwlief wel best wat rond met die propere auto, (ze heeft geen inkomen en staat bij mij te laste) dan mag het wel ofwat? We hebben ook geen car policy.
Nee ze moet werken anders mag het niet!

Geen car policy of geen weet van? Want lijkt me vreemd dat die er niet is (al moet het wettelijk niet)

1 auto betaal je wss VAA op en andere niet? Die ene heb je daar vrijstelling van 35 euro op? Want die dient voor naar uw werk te rijden dan dus als dat die propere is ...

On topic: welke inflatie?

Als je met dat loon en 7 kinderen rondkomt moet iedereen dat toch kunnen :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Hier heeft de werkgever in maart/april elke thuiswerkvergoeding afgeschaft (30€/mnd)
Nochtans hadden ze volgens mij serieuze winst kunnen maken op sommige personen.
Ikzelf (net zoals 20-30% vn de collega's) moet nu "verplicht" 200km/dag doen met een bedrijfwagen met tankkaart.
"Verplicht" omdatbze het ni uitdrukkelijk vragen. Het is eerder een zware aanbeveling + ik ga niet voor mijn eigen werkgever meer energie/verwarmingskosten betalen.

Vroeger (coronatijd) waren we verplicht 1-2x/telewerk te doen en dan kregen we 30€ vergoeding. Ik wou da gerust aanhouden, maar mijn werkgever betaalt liever 500€/mnd Diesel dan 30€ nettovergoeding te geven.
En dan claimen ze openlijk "ecologischer" te willen zijn en dan het moeilijke tijden zijn op budgetair vlak en de naft x2 is gegaan op een jaar tijd.. ja, misschien moet ge eens de goede afwegingen leren maken.
 
Terug
Bovenaan