Uithuiszettingsprocedure

Uiteindelijke draait het er om of jij je plannen verder kan en wil uitstellen. Het feit dat je hiervoor een topic hebt aangemaakt, beantwoordt de vraag al min of meer.
Ik twijfelde in het begin.
En ik durf soms overhaaste beslissingen nemen, en nu wouden we de meningen van andere personen horen.

Zelf ben ik nog voorstander dat ze op 31/05 eruit moeten, maar ik ben zelf ook begripvol en wil ze dus zeker niet op straat zetten.
Langs de andere kant, ze hebben sinds oktober/november (toen was het al afgesproken dat het voor 31/05 zou zijn) de tijd gehad om iets anders te zoeken.

Merendeel hier zegt dus: ze moeten vertrekken op 31/05.
 
Zelf ben ik nog voorstander dat ze op 31/05 eruit moeten, maar ik ben zelf ook begripvol en wil ze dus zeker niet op straat zetten.
Langs de andere kant, ze hebben sinds oktober/november (toen was het al afgesproken dat het voor 31/05 zou zijn) de tijd gehad om iets anders te zoeken.
Vergeet in ieder geval die hele schijnoplossing met kamperen in de veranda. Als je ze toch langer wilt laten blijven, heb je nog een hefboom in handen: verhoog de bezettingsvergoeding vanaf juni tot een niveau waar het pijn doet, grootteorde 250 EUR / dag. Happen ze toe (onwaarschijnlijk, I know), dan hou je er ten minste nog een extraatje aan over. Tegelijk trek je een duidelijke grens, zonder expliciet met uithuiszetting te moeten dreigen.
 
We hebben een mail gestuurd naar een advocate (vriendin van mijn vrouw haar peter).
Volgens mijn schoonvader (dramaqueen en doet alsof hij 27 diploma's heeft) zouden die mensen ons kunnen aanklagen voor de vrederechter, indien wij de uithuiszettingsprocedure starten. En dan komen alle kosten op ons (verhuisfirma, deurwaarder, advocaat) en als zij ons dan aanklagen kan het een proces van 3-5jaar worden :laugh:

Ik geloof er niets van maar we gaan toch ff informeren om zo zeker te zijn (en om hem zijn fouten daarna in zijn gezicht te wrijven).
 
We hebben een mail gestuurd naar een advocate (vriendin van mijn vrouw haar peter).
Volgens mijn schoonvader (dramaqueen en doet alsof hij 27 diploma's heeft) zouden die mensen ons kunnen aanklagen voor de vrederechter, indien wij de uithuiszettingsprocedure starten. En dan komen alle kosten op ons (verhuisfirma, deurwaarder, advocaat) en als zij ons dan aanklagen kan het een proces van 3-5jaar worden :laugh:

Ik geloof er niets van maar we gaan toch ff informeren om zo zeker te zijn (en om hem zijn fouten daarna in zijn gezicht te wrijven).
schoonvaders...
Nee afspraak is afspraak en zou ook uithuiszettings procedure starten.
Ze hebben nog maand de tijd om een oplossing te zoeken.
Ze hadden zelfs langer de tijd.
Als jij u plannen kunt uitstellen enig tijd en wilt doen dan kan je compris à la belge doen.
Maar zou de vergoeding ook omhoog laten gaan.

Ik zou het toch niet willen om wild vreemde in mijn huis te hebben.
Privacy nihil.
 
Volgens mijn schoonvader (dramaqueen en doet alsof hij 27 diploma's heeft) zouden die mensen ons kunnen aanklagen voor de vrederechter, indien wij de uithuiszettingsprocedure starten.
Ze kunnen altijd proberen als ze nog wat extra geld willen wegpissen. Als je zo redeneert kan geen enkele dwangmaatregel nog worden uitgevoerd. Het staat immers iedereen vrij om een ander voor de rechtbank te dagen (en daar vervolgens bot te vangen en mogelijk daarbovenop nog veroordeeld worden voor een roekeloos en tergend geding).
 
  • Leuk
Waarderingen: herc
Via via hebben we al vernomen dat advocaat zou aanraden van ze er toch in te laten blijven (kamperen) maar met strenge voorwaarden (die details kennen we nog niet) en natuurlijk op papier gezet.

Donderdag hebben we van die mensen ook bericht gekregen dat er een onderaannemer failliet is, en hierdoor is er vertraging. Het zou niet af zijn voor 01/07 ... Ze vroegen ook of we snel konden beslissen ... Maar zij hebben ons niet onder druk te zetten. Zoiets heeft een omgekeerd effect bij mij.

Dit hebben we nog niet aan de advocaat laten weten, dat is voor maandag.
 
Ik denk dat je zelf toch ook wel weet dat er van die 'enkel-veranda-en-keuken-afspraak' alleen miserie kan komen.
Jij hebt je goede wil al duidelijk laten merken. Het feit blijft dat zij al maanden een oplossing konden zoeken, maar er eigenlijk gewoon van uitgaan dat jij toch zal schuiven en voor hun een oplossing uitwerkt.
 
Via via hebben we al vernomen dat advocaat zou aanraden van ze er toch in te laten blijven (kamperen) maar met strenge voorwaarden (die details kennen we nog niet) en natuurlijk op papier gezet.

Donderdag hebben we van die mensen ook bericht gekregen dat er een onderaannemer failliet is, en hierdoor is er vertraging. Het zou niet af zijn voor 01/07 ... Ze vroegen ook of we snel konden beslissen ... Maar zij hebben ons niet onder druk te zetten. Zoiets heeft een omgekeerd effect bij mij.

Dit hebben we nog niet aan de advocaat laten weten, dat is voor maandag.
Je gaat je hier laten meeslepen in iemand anders zijn problemen...
Gewoon onmiddelijk buitenzetten zoals het gepland was.
 
We zijn juist terug van de advocaat. Op 31/05 moeten ze eruit en anders is het via deurwaarder (kan in minder dan 1 week en dus zonder vredegerecht).

Zij gaat een brief opstellen en ze gaat die naar ons doormailen om na te kijken.
Vanaf dat wij ons akkoord geven, gaat ze deze brief per mail naar die mensen versturen.

Op dit moment moeten wij telefonisch contact opnemen met hun en het hun 'uitleggen', (meerdere advocaten gecontacteerd, geen keuze, alles ligt al vast, ...), kort en bondig zijn, maar niet kwaad worden en beetje begrip tonen. Ook vermelden dat ze een brief van de advocaat gaan krijgen, dat het niets erg is maar dat ze zo wel op de hoogte zijn en bla bla.

Vanaf dit moment moeten we dit laten weten aan de advocaat en dan gaat zij de brief aangetekend versturen.
En dan is het hopen dat ze niets kapot doen aan het huis (leidingen verstoppen enz).

De knoop is dus doorgehakt, eindelijk! :coolbrows:
 
Lijkt me nu ook wel de beste oplossing, die zouden op 30/6 ook nog niet weg geweest zijn als je toegegeven had.
Ze zullen nu ook wel een oplossing vinden, al is het niet de gemakkelijkste.
 
Lijkt me nu ook wel de beste oplossing, die zouden op 30/6 ook nog niet weg geweest zijn als je toegegeven had.
Ze zullen nu ook wel een oplossing vinden, al is het niet de gemakkelijkste.
En als we ze een verlenging hadden aangeboden, dan zou die uithuiszettingprocedure moeilijker zijn. In dat geval zou het wel via vrederechter moeten, omdat de termijn van de akte (31/05) voorbij is.
 
We zijn juist terug van de advocaat. Op 31/05 moeten ze eruit en anders is het via deurwaarder (kan in minder dan 1 week en dus zonder vredegerecht).

Zij gaat een brief opstellen en ze gaat die naar ons doormailen om na te kijken.
Vanaf dat wij ons akkoord geven, gaat ze deze brief per mail naar die mensen versturen.

Op dit moment moeten wij telefonisch contact opnemen met hun en het hun 'uitleggen', (meerdere advocaten gecontacteerd, geen keuze, alles ligt al vast, ...), kort en bondig zijn, maar niet kwaad worden en beetje begrip tonen. Ook vermelden dat ze een brief van de advocaat gaan krijgen, dat het niets erg is maar dat ze zo wel op de hoogte zijn en bla bla.

Vanaf dit moment moeten we dit laten weten aan de advocaat en dan gaat zij de brief aangetekend versturen.
En dan is het hopen dat ze niets kapot doen aan het huis (leidingen verstoppen enz).

De knoop is dus doorgehakt, eindelijk! :coolbrows:
Zeg nu zelf : toch een last die van je schouders valt?

Je zou een ganse hoop stress gehad hebben de komende maanden en daar ben je nu vanaf.

Dit is de beste oplossing imo.
 
Zeg nu zelf : toch een last die van je schouders valt?

Je zou een ganse hoop stress gehad hebben de komende maanden en daar ben je nu vanaf.

Dit is de beste oplossing imo.
ja zeker en vast.
Maar kben iemand dat te goed is voor andere int algemeen.
Langs de andere kant, als iemand bij mij heeft afgedaan, dan is het zeer moeilijk om terug op een goed blaadje te staan.

Maar dit is dus effectief de beste oplossing en ook mijn eerste keuze (op het moment zelf).
Als we er zijn over beginnen nadenken zagen we de voor- en nadelen ...

Nu gewoon doen wat de advocaat zegt, we hebben ondertussen het document al ontvangen.
We gaan vanavond die mensen proberen te contacteren per tel (mijn whatsapp bericht met de vraag om vanavond te bellen) is nog ongelezen momenteel.
 
ale we hebben telefonisch contact gehad.
Alles is vrij goed verlopen, het enige 'verwijt' dat ze zei was: ja het moet van mijn hart, jullie zijn wel beetje onmenselijk geweest omdat jullie de opzeg niet wouden verlaten, en we hebben dit vooraf gezegd.

We zijn er rustig bij gebleven en hebben begrip getoond.

Maar buiten dit, was alles oke en was ze wel vriendelijk.
Sleuteloverdracht zal dus op 31/05 om 19u plaatsvinden.
 
Terug
Bovenaan