Uithuiszettingsprocedure

Ja daar heb ik dus ook al wel aangedacht uiteraard. Alle gegevens samen zorgen dat het een ingewikkelde situatie is ...

Kzal het sowieso nog eens voorleggen aan mijn vrouw maar zij wilt niet wijken van 31/05 als datum.
Nu een deel van de onzekerheid wordt nu ook wel veroorzaakt door gebrekkige communicatie. Je kan altijd eens telefonisch contact opnemen en jullie standpunt duidelijk maken, duidelijkheid vragen over hun vooruitzicht want dat is nu veel te vaag. Als dat gesprek niet goed gaat kan je nog altijd de andere stappen die hier aangeraden werden ondernemen.
 
Beste advies dat ik gelezen heb, is om alvast contact opnemen met een gerechtsdeurwaarder. AIs de woning gelegen is in Limburg, mag je mij even in pb contacteren!
 
Uiteindelijk is hun reden dat er een vertraging is op een nieuwbouw. Sorry, maar 2 weken vertraging op een nieuwbouw is niks, dat kan vlot oplopen tot enkele maanden. Nu uitstellen in de hoop dat ze tegen uw effectieve deadline er uit zijn, is vragen om miserie
 
We hebben nu een bericht gestuurd om te vragen of ze van iets meer weten ondertussen en dat de datum in de akte 31/05 is en dat wij daar niet van kunnen afwijken.

Ze hebben gevraagd om straks hierover te bellen.

We zijn benieuwd
 
Update: telefonisch contact gehad.

Hun voorstel is dat ze blijven logeren in de veranda en zich beperken tot veranda en keuken. Ze zouden alle meubels weghalen buiten het noodzakelijke.

Dan zou de elektricien aan alles aankunnen en kunnen wij schilderen. In het weekend zouden ze altijd weg zijn.

We zouden ook een sleutel krijgen, zodat we altijd binnen kunnen gaan om werken uit te voeren enz.

Voor juni maand zouden ze ook huur betalen.

De datum van hun akte is 30/06 maar dat wisten wij dus niet en zij hebben daar nooit iets over gezegd.

We gaan dit bespreken met onze notaris en zien wat zij zegt hierover.

Morgen hebben zij ook een afspraak met de mensen van wie zij kopen.
 
Hun voorstel is dat ze blijven logeren in de veranda en zich beperken tot veranda en keuken. Ze zouden alle meubels weghalen buiten het noodzakelijke.
Als ze toch een plek hebben om alles te stockeren, dan kunnen ze toch even goed het pand gewoon verlaten en ergens anders gaan logeren?
Voor juni maand zouden ze ook huur betalen.
Het zou er nog aan mankeren. 🤣 Noem het trouwens nooit huur, want huurders hebben rechten die bezetters niet hebben.

Wat heb jij te winnen door een koppel kampeerders in je veranda te tolereren met het risico dat ze eind juni met een nieuw excuus afkomen? Nougatbollen...
We gaan dit bespreken met onze notaris en zien wat zij zegt hierover.
Uitdrijven gaat ze zeggen, natuurlijk. Dit is echt een bespottelijk voorstel dat alleen maar een resem nieuwe problemen kan opleveren.
 
Stockage plaats hebben ze nog niet. Ze zouden een garagebox ofzo huren ...

Nee idd geen huur maar bezettingsvergoeding. 😅

We gaan sowieso paar dagen wachten voor we antwoorden.
 
Wauw dit verandert de zaak wel. Die tekenen dus een akte waarin staat dat ze 31/5 eruit moeten terwijl hun akte van aankoop 30/6 is… niet al te snugger. Het was dus duidelijk de bedoeling te rekken tot 30/6, vandaar het niet zo concrete antwoord voorheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Er is een toilet naast de veranda/ keuken.

Ze hebben nog gestuurd via Whatsapp dat ze wel ten laatste 22/06 zouden vertrekken.
 
Wel een heel raar voorstel 🤨. In ieder geval lijkt het niet echt alsof ze ooit van plan waren om tegen 31/5 te vertrekken?
Ik zou eerlijk gezegd nooit beginnen met die beperken tot keuken en veranda, lijkt me vragen om problemen..

Welke garantie heb je dat ze 22/6 of 30/6 wel weg zijn? Als ze 31/5 niet halen, kan het perfect zijn dat er opnieuw iets voorvalt en ze nog langer nodig hebben.

Benieuwd wat je notaris daarvan vind.
Als ze een garage box moeten huren voor al hun spullen kunnen ze toch ook 3 weken airBnb ofzo 🤷🏻‍♂️
 
Mail naar notaris is verstuurd, we zijn benieuwd.
We hebben inderdaad geen garantie, en wie zegt dat ze zich beperken tot keuken en veranda .. daar hebben we ook geen controle over.
Dan vraag ik me af of ze via ocmw ofzo geen huis kunnen krijgen voor een maand bv, maar dat is een andere zaak/discussie.

Als zij ons hadden gezegd dat hun datum 30/06 was, dan hadden wij ook die datum genomen ...

Het lijken me inderdaad niet de slimste van de klas te zijn.
 
Zij hebben toch geen eisen te stellen aan jou?
Wil je verhuizen of wil je vrienden maken?

Als zij slechte afspraken maken is dat toch hun probleem. Maak het uzelf niet te moeilijk en hou het op 31/05. Van uitstel komt afstel (in dit geval gewoon nog langer uitstel)
 
Man man man, hou u toch gewoon aan de afspraak? Altijd toegeven en chipoteren, geen wonder dat mensen er altijd van proberen onder te muizen. :angry: :angry:
 
Zolang je eigen planning hiermee niet in de problemen komt kan je het inderdaad overwegen al zou ik wel zorgen dat de afspraken goed duidelijk op papier staan en ondertekend worden. Als je de goodwill toont om af te wijken van je datum kan je m.i. wel de nodige eisten stellen, denk o.a.:
-bezettingvergoeding vooraf te betalen. Indien niet op jou rekening voor 31/5 onherroepelijk uithuiszetting.
-(kopie) van sleutels te bezorgen voor 31/5, ander onherroepelijk uithuiszetting.
-vanaf 1/6 iedereen die jullie aanstellen (elektricien, leveringen,...) toegang geven tot woning/alle ruimtes. Geen toegang: onherroepelijk uithuiszetting.
-akkoord met de nodige overlast (geluid, geur verf,...)
-indien andere ruimtes niet leeg 31/5: uithuiszetting.
-indien 22/6 niet verhuisd: uithuiszetting (als notaris beweerd dat dit dit op week kan)
 
Antwoord notaris:
Een verlenging is mogelijk mits zij u ook vergoeden.

Een antwoord dat weinig zegt spijtig genoeg.
 
Gewoon onmiddellijk eruit zetten. Dit soort gezeik wil je toch niet hebben?

Onmiddellijk aangetekend schrijven verzenden dat ze eind mei eruit moeten zijn.

Als ze bereid zijn om te gaan kamperen in de veranda (wat dus wil zeggen dat ze al heel hun hebben en houden verhuisd hebben) kunnen ze ook gewoon een maand in een hotel gaan logeren.
 
Terug
Bovenaan