Septemberverklaring 2023 : Steun voor elektrische wagens

1. Ik vind de subsidie verspilling van overheidsgeld
2. Ik vind het lachwekkend hoe politici in de media als kritiek geven dat die "de gewone man is die de rijken sponsort". De rijken rijden echt niet rond met een elektrische wagen <40k
 
1. Ik vind de subsidie verspilling van overheidsgeld
2. Ik vind het lachwekkend hoe politici in de media als kritiek geven dat die "de gewone man is die de rijken sponsort". De rijken rijden echt niet rond met een elektrische wagen <40k
Ook ergens een quote gelezen “een centrumrechtse coalitie die haar electoraat aan het bedienen is“. Is het niet meestal de bedoeling dat een regering doet wat zijn electoraat wil :unsure:
 
Mij lijkt het dat de prijzen volgend jaar wel zullen dalen zodat sommige constructeurs een groter marktaandeel verkrijgen.
Bv VW gooit nu met kortingen tot 8000€ op hun ID gamma omdat ze ze niet kwijt geraken. Een ID4 in stock (met weinig opties) zit rond de 42k, eentje met basic opties rond de 44k. Benieuwd wat Tesla gaat doen.
 
Dat ze die oude ID4's niet kwijtgeraken is ook niet onlogisch, de nieuwe versie heeft een veel krachtigere en efficiëntere motor en een sterk verbeterd infotainment systeem dat ze niet kunnen upgraden op de oude versies. Polestar geraakt de oude single motor voorraad ook moeilijk kwijt omdat de facelift zoveel verbeterd is, bij de ID4 zijn de verbeteringen nog veel ingrijpender.
 
Mij lijkt het dat de prijzen volgend jaar wel zullen dalen zodat sommige constructeurs een groter marktaandeel verkrijgen.
Bv VW gooit nu met kortingen tot 8000€ op hun ID gamma omdat ze ze niet kwijt geraken. Een ID4 in stock (met weinig opties) zit rond de 42k, eentje met basic opties rond de 44k. Benieuwd wat Tesla gaat doen.
De vraag is ook gewoon gezakt + er zit een update aan te komen met oa een nieuw type motor (286pk ipv 204) en verbeterd multimediasysteem. Veelal oude stock buiten krijgen vooraleer de nieuwe modellen er komen
 
"Een gouden raad: Wacht niet." kopt de VRT.

  • De eerste cijfers tonen alvast aan hoe hard het gaat. De eerste 3 uren na de opening van het digitale loket zijn er meer dan 1.400 aanvragen geregistreerd.
Als je nu nog voor een wagen moet kijken bestaat de kans dus al dat je naast de premie zal grijpen.


Ik vraag me af hoe de verhouding particulier/deelautobedrijf zal zijn.
 
Men geeft ook aan dat er een "teller" is voor de aanvragen. Gisterenavond afgetikt op een goeie 1400.
Maar ik kan die teller zelf niet vinden, iemand die weet waar je dit zou zien?
Zelf reeds aangemeld op het portaal, maar ook daar zag ik niet echt iets.
 
Men geeft ook aan dat er een "teller" is voor de aanvragen. Gisterenavond afgetikt op een goeie 1400.
Maar ik kan die teller zelf niet vinden, iemand die weet waar je dit zou zien?
Zelf reeds aangemeld op het portaal, maar ook daar zag ik niet echt iets.
Staat er niet in het artikel dat die teller er gaat komen?


*edit*
Er zou een teller komen op de officiële website voor de aanvraag
 
Zou het toegekende dossierlabel niet gewoon de 'teller' zijn ?
Ik heb de aanvraag gestart om 13u en kreeg nadien het dossierlabel 24-ZERO-00369 toegewezen.
Vrij zeker dat je gelijk hebt ;-).
Net aanvraag ingediend en kreeg nummer 24-ZERO-03469.
Bijna aan het max dus cfr het eerste vooropgestelde budget.
 
Begin maart hebben wij de aanvraag vervolledigd. Sindsdien horen wij hier eigenlijk niets meer van. Effectief een 90-tal dagen wachten dus? Of zijn hier mensen die het veel sneller geregeld kregen?
 
Hier ook nog niets gehoord.

Wanneer ik op de site naar mijn aanvraag ga staat er het volgende:

Uw dossier werd vervolledigd

U vervolledigde uw dossier voor een premie voor de aankoop van een zero-emissievoertuig. Uw dossier zal nu verder worden nagekeken. Indien nodig kunnen aanvullingen bij uw dossier worden opgevraagd. Voldoet uw dossier aan alle voorwaarden, dan wordt uw aanvraag goedgekeurd en zal de premie uitbetaald worden. U wordt via e-mail geïnformeerd over de beslissing.

Bij documenten en downloads staat er dan een aanmeldingsformulier en een inschrijvingsformulier. Nu zie ik dat er het volgende bij staat:

Ik bevestig dat alle gegevens in dit formulier en de bijlagen naar waarheid zijn ingevuld en ik neem er kennis van dat ze door de administratie gecontroleerd kunnen worden.*
n.v.t.

U dient dit veld te bevestigen vooraleer u de aanvraag kunt indienen
Verplicht veld.

Ik kan dit nergens meer aanpassen ? Heb ik dit foutief ingevuld dan, lijkt me straf.
 
Terug
Bovenaan