Hoe gaat jullie werkgever om met inflatie?

amai ik werk aan PC200 als callagent en heb 1600 met 140€ MC. Voel mij precies hier een arm schaap. Maar inderdaad dit verdienen en nog een app huren tegen 700€ en je hebt al niet veel ruimte meer. Maar goed dat de overheid beter betaald
 
amai ik werk aan PC200 als callagent en heb 1600 met 140€ MC. Voel mij precies hier een arm schaap. Maar inderdaad dit verdienen en nog een app huren tegen 700€ en je hebt al niet veel ruimte meer. Maar goed dat de overheid beter betaald
Het probleem is dat je niet vooruit raakt in het leven met zo'n loon de dag van vandaag.
Een tijd geleden had ik ook 1600 per maand.
Door dat ik geen leven had heb ik wel goed kunnen doorsparen om een hypotheek van een appartementje te kunnen afbetalen.
Uiteindelijk heb ik veel en snel kunnen afbetalen maar iedereen rondom me had een veel leuker leven...
De dag van vandaag lijkt me dat een pak moeilijker door de geschifte prijzen voor huizen en appartementen om dan nog maar te zwijgen van de gestegen maandelijkse kosten.

OT: Geen idee hoe mijn werkgever het zal aanpakken maar het is een internationale business waar veel geld in om gaat dus die gaan dat wel kunnen betalen zeker?
1 Juli mogen ze iedereen 7.84% extra loon betalen. Dat wordt lachen.
 
Benieuwd of bedrijven nog iets hun mouw gaan schudden om aan de volgende indexaanpassing te kunnen ontsnappen (uitstel?). Ik werk bij een multinational PC200, en die 3,5% van januari werd al gezien als een globale loonsverhoging voor iedereen, met een pijnlijke grimas vanuit het HM. Aanpassing van de lonen bij functieverhogingen wordt pas een jaar later vertraagd uitgevoerd (WTF :confused: , zelfs na winst maken gelijk zot). Natuurlijk ziet het HM zijn positie als beste leerling van de klas in Europa in het gedrang komen door deze automatische indexaanpassingen en daar wringt het schoentje.
 
Aanpassing van de lonen bij functieverhogingen wordt pas een jaar later vertraagd uitgevoerd (WTF :confused: , zelfs na winst maken gelijk zot).
Stel je voor zeg, je maakt promotie. Je heb meer verantwoordelijkheden, bredere scope of work etc. Meer werk, meer stress en je wordt daar pas een jaar later voor vergoed?
Ik zou vriendelijk bedanken...
Zijn er werkelijk zotten op jouw werk die dit accepteren?
 
Zijn er werkelijk zotten op jouw werk die dit accepteren?
Misschien dat juniors/mediors nog zoet gehouden kunnen worden met wat extra legale voordelen tussentijds, maar de laatste maanden is het wel een uitstroom van senior profielen die hier al 10+ jaren werkten.
 
Goh, ik ken nauwelijks iemand die meer dan 2500 netto heeft, allemaal hooggeschoolden dus én de klassieke kantooruren werkt.
Ik? :tongue:

3000€ is wel veel. Maar 2500€ netto? --> Die mensen zijn er zeker. Ik zit zelf nu aan 3100€ netto, maar had mijn vrouw een inkomen gehad en had ik geen auteursrechten verkregen, dan zat ik net boven de 2500€ netto, dat is toch in die range.

Houdt er wel rekening mee dat ik bijna 48 jaar oud ben en bijna 15 jaar werkervaring heb in mijn branche (en 20+ jaar in totaal).

Dus neen de overgrote meerderheid heeft minder dan dat bedrag, maar persoonlijk ken ik er wel redelijk wat rond dat bedrag.

Dusja, 80h per week werken? Why? Dat vragen we wel aan onze consultants die we een habbekrats betalen. Hoe meer zij doen, hij minder we zelf moeten doen.
Dat is dan wel weer één van de voordelen om zelf consultant te zijn. Ik mag GEEN 80 uren per week werken.

Ik ga niet 'neen' zeggen als de klant vraagt of ik een uurtje extra wil werken. Dat wordt dan stilgezwegen. Maar vanaf een bepaald aantal uren valt dat op en dan is mijn 'echte' werkgever malcontent.

Opmerking: Er zijn al projecten geweest, waarbij ik 10+ uur per dag moest werken (max +-50 uur per week), weken lang. Maar een klant heeft dit 'gemiddeld genomen' niet zo graag omdat dit extra kosten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als je dan moet beginnen de afweging maken kom je snel uit bij oudere medewerkers die
a) vaak niet meer mee zijn
b) traag werken
c) moeite hebben met verandering (genre "ik heb het altijd zo gedaan"
d) veel (meegenomen) anciënniteit hebben en dus veel meer kosten dan de jongeren, zonder daarom een grotere meerwaarde in de plaats te brengen
Ik ben 47 en de oudste werknemer van het bedrijf (consultancy). We zijn met amper twee collega's (waaronder ikzelf) ouder dan 40+.
De bedrijfsleiding wenst idealiter per 10 werknemers 1 oudere persoon (40 of 50+, over 60+ spreekt men niet lol) te hebben.

Men wenst dat aantal niet te laten zakken tot 0 omdat dit niet goed zou staan, indien er later eventueel een vakbond zou komen (vanaf 50+ personen, we zitten nu aan 30+). Maar men wil dit wel zo minimaal mogelijk houden.

En niemand is helemaal veilig voor ontslag. Ik heb zelf ook al een waarschuwing gekregen omdat ik vorig jaar te veel afwezig was. Duh! Ik ben geopereerd geweest in juni. :unsure: Maar dat laatste maakt niets uit: Je moet gewoon winst opleveren (zeker in de consultancywereld waarin ik werk), anders duren de liedjes niet lang.
 
Laatst bewerkt:
Zeg dat tegen een keukenmedewerker in de zorg. Kan zij/hij ook doorgroeien tot thuisverpleegkunde in de realiteit?
Maar in de zorgsector kan alles hoor. Mijn broer (Lic Kinesitherapie met nog een Ma-na-Ma) werd door zijn baas geroepen. Hij mocht er J. verwelkomen, zijn "nieuwe collega".
J. had geschiedenis gestudeerd, maar dat was an sich geen probleem, want ze had ook een universitair diploma en de bedoeling was dat mijn broer haar on the job zou opleiden.
En dit is dus niet verzonnen heh
:thinking:
 
En dan is het objectief duidelijk wat moet gedaan worden en heb je iemand nodig die hart en verstand van elkaar kan scheiden en de juiste acties moet doen voor het bedrijf. Of je doekt de boel gewoon op en dan mag iedereen op zoek naar ander werk. Waarom zijn 50+'ers zo ongewild op de arbeidsmarkt? Zie hierboven.
Omdat ze daar hun ervaring niet meer per definitie kunnen inzetten, omdat die ervaring vooral relevant is voor het bedrijf waar ze al +20 jaar voor werken?
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben een thuiswerkvergoeiding gekregen van 150€ netto tijdens covid. Die wordt nog even aangehouden om de inflatie op te vangen. Voor de rest ist wachten tot de indexaanpassing in januari. Ook het feit dat we een tankkaart hebben en op dat gebied geen verschil voelen met een tijd geleden is ook een dikke bonus.

Mijn vriendin neemt tegenwoordig mijn firmawagen om naar haar werk te rijden, ik blijf zo veel mogelijk thuis zodat ik met de hare niet onnodig diesel oprij.
 
Ik? :tongue:

3000€ is wel veel. Maar 2500€ netto? --> Die mensen zijn er zeker. Ik zit zelf nu aan 3100€ netto, maar had mijn vrouw een inkomen gehad en had ik geen auteursrechten verkregen, dan zat ik net boven de 2500€ netto, dat is toch in die range.
Doordat uw vrouw niet werkt en door auteursrechten zever dat ze dringend moeten afschaffen. Hoeveel zou je anders hebben, zal wss geen 2500 zijn
 
Doordat uw vrouw niet werkt en door auteursrechten zever dat ze dringend moeten afschaffen. Hoeveel zou je anders hebben, zal wss geen 2500 zijn
Dat staat er toch bij? Tussen 2500 en 2600€ netto. Dat is dan wel met 235€ onkostenvergoeding erbij. Maar je hebt gelijk, al die voordelen is zever. Ze zouden gewoon wat minder taxen moeten afhouden voor IEDEREEN. Gewoon alles vereenvoudigen.

En de carpolicy laat dit toe of pleeg je fraude? 99,99% kans het laatste
Je partner mag bij de meeste werkgevers, wel gewoon met de wagen rijden. (Bij ons mag dit alvast, ook als ik er niet bij ben). Maar niet om ermee naar haar eigen werk te rijden. Dat mag niet.
 
Dat staat er toch bij? Tussen 2500 en 2600€ netto. Dat is dan wel met 235€ onkostenvergoeding erbij. Maar je hebt gelijk, al die voordelen is zever. Ze zouden gewoon wat minder taxen moeten afhouden voor IEDEREEN. Gewoon alles vereenvoudigen.
Die onkosten zijn geen loon eigenlijk he (of zou moeten maar wss is dat idd een lapmiddel voor netto te verhogen)

En het is mede door mensen zoals uw vrouw dat we zoveel tax betalen ;)
 
Die onkosten zijn geen loon eigenlijk he (of zou moeten maar wss is dat idd een lapmiddel voor netto te verhogen)

En het is mede door mensen zoals uw vrouw dat we zoveel tax betalen ;)
Als je een maand verlof neemt bij ons, dan krijg je die 235€ vergoeding niet. Als je amper 1 dag komt werken die maand dan gewoon wel. Raar maar waar. En dat is wettelijk dan gewoon in orde.

Dus het is beter om 2 weken verlof te nemen in december en 2 weken in januari dan een hele maand januari verlof te nemen. :rofl:
 
En de carpolicy laat dit toe of pleeg je fraude? 99,99% kans het laatste
Uiteraard heb ik dit gecheckt en gelukkig zit ik dan bij die 00,01% want de carpolicy vermeldt dit niet. Zij mag er individueel mee rijden.

De carpolicy zegt enkel:

Prioritair moet de bedrijfswagen gebruikt worden voor de beroepsverplaatsingen en woon-werkverplaatsingen van de werknemer.

Indien ikzelf een beroeps of woon-werk verplaatsing doe (lees geen thuiswerk) dan gebruik ik natuurlijk zelf de firmawagen.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard heb ik dit gecheckt en gelukkig zit ik dan bij die 00,01% want de carpolicy vermeldt dit niet. Zij mag er individueel mee rijden.
Individueel mee rijden mss maar mag ze dit ook tijdens dat jij werkt? Want vaak moet de wagen beschikbaar zijn (en wss wordt de belastingsvrije som ook toegepast).

Wss ontvangt zij ook nog eens een vergoeding dus is het een betaalde activiteit en dat is ook meestal verboden
 
Individueel mee rijden mss maar mag ze dit ook tijdens dat jij werkt? Want vaak moet de wagen beschikbaar zijn (en wss wordt de belastingsvrije som ook toegepast)
Dat ga ik dan eens dringend dubbel moeten checken want dit staat nergens expliciet vermeldt dat de wagen beschikbaar moet zijn.
 
Dat ga ik dan eens dringend dubbel moeten checken want dit staat nergens expliciet vermeldt dat de wagen beschikbaar moet zijn.
Het is 10u30 en je moet dringend naar uw werk. Je raakt er niet want de wagen is weg dus moet je haar auto nemen...

Dat het eens eenmalig gebeurt ok, maar heb al eens WG geweten waarbij iemand dat ook deed en die hebben ze op het matje geroepen en mocht alles terugbetalen.

Ik ken er ook die met de auto van de vent hun vrij beroep uitoefenen en daar wordt niets gezegd (hoewel verboden) dusja :p
 
Uiteraard heb ik dit gecheckt en gelukkig zit ik dan bij die 00,01% want de carpolicy vermeldt dit niet. Zij mag er individueel mee rijden.

De carpolicy zegt enkel:

Prioritair moet de bedrijfswagen gebruikt worden voor de beroepsverplaatsingen en woon-werkverplaatsingen van de werknemer.

Indien ikzelf een beroeps of woon-werk verplaatsing doe (lees geen thuiswerk) dan gebruik ik natuurlijk zelf de firmawagen.
Indien jouw vrouw er mee rijdt naar haar werk, is dat dus het prioritair gebruik van je wagen.
Wat dus indruist tegen je carpolicy.
 
Terug
Bovenaan