Spiderman
Banned
Ik ken er zo een, die ongeveer 1600 netto verdient zonder extralegale voordelen, zonder hospitalisatieverzekering, … werkt voltijds als assistent in de farmasector; heeft geen masterdiploma.Er zijn alleenstaanden met <€1600 netto zonder extra-legale voordelen..
Die heeft 7 jaar lang gespaard omdat banken nooit een krediet wilden verstrekken; en sparen betekent voor die persoon leven van paycheck tot paycheck en bijna nooit op vakantie gaan, niet veel kunnen uitbesteden, …en na 7 jaar leven als een arme ziel, heeft die nu eindelijk een appartement gekocht voor 180.000 euro (met een lening op 25j), en ik heb er foto’s van gezien en dat is dus een mini krot van 55 m2 dat toe is aan reparaties. Ik zou zelf gek worden om in zo’n huis te wonen.
Het leven is echt niet eerlijk. En dat denkt die gast ook; soms vraagt ie zich af waarom hij eigenlijk werkt, en of hij beter niet zou doppen of langdurig ziek worden; en in ‘t zwart bijverdienen om van twee borden te eten, zoals vele profiteurs in België al doen.