Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
fotochallenge-nov-fb.jpg

Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

We hebben 10 inzendingen mogen ontvangen dus meer van dat!

Thema van deze maand:
Alledaags

Uitleg: Doodgewone dagelijkse momenten die je gelukkig maken en/of toch speciaal zijn voor jou. Of eventueel iets
dat alledaags lijkt maar het toch niet is? De mogelijkheden zijn eindeloos!

DE POLL
Stemmen kan tot 6 december en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 7 december start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 6 december
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of November 2022" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.


Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
Korte feedback

TOP 3: Foto 1,4 en 6.

Foto 1:
Mooie foto! Stond in mijn top 3 en past ook erg goed bij het thema. Kleuren, stijl, lichtinval en best ook wel origineel. Juist die linkerhoek van de tafel stoort mij precies een beetje.

Foto 2:
Leuke foto, kadrage is goed en ook op het juiste moment gemaakt. Alleen iets te weinig voeling met het thema voor mij.

Foto 3:
Mooie kleuren en compositie. Ook veel leuke details waar je jezelf in kan verliezen.

Foto 4:
Ook in mijn top 3 en uiteindelijk ook op gestemd. Heel sterke compositie en sfeer in de foto. Ook gewoon iets heel herkenbaars wat je dagelijks vaak tegenkomt. Had meteen mijn aandacht en daarom dus voor mij ook een verdiende winnaar.

Foto 5:
Leuk idee, al kon de compositie in mijn ogen ietsje beter. Ik vind persoonlijk dat de mensen ietsje te dicht tegen de pijl staan.

Foto 6:
Heel herkenbare en alledaagse foto in elk geval. Zoveel leuke gezichten om naar te staren en veel details die ook herkenbaar zijn. Schaduwen voelen mss wat te hard aan? In elk geval stond deze in mijn top 3!

Foto 7:
Eigen foto. @SnakeGodRovinin zei in zijn feedback dat het niet alledaags genoeg was, maar ik ben elke dag heel vroeg in Brussel Zuid en dat ziet er vaak zo uit. Focus lag op de vuilbakjes die je in elk station ziet en ik vond het ook leuk dat hun kleuren in andere delen van de foto ook terug kwamen. Ben er alvast zelf heel blij mee en zonder de challenge had ik deze nooit gemaakt. Ben verder ook niet echt zo een straatfotograaf maar mss moet ik mij daar eens wat meer in verdiepen. :D

Foto 8:
Past ook heel goed bij het thema. Beetje rommelige compositie wel naar mijn gevoel. Veel te zien maar het doet mij allemaal iets te weinig. Kan precies geen echt focuspunt vinden met mijn ogen. Foto komt wel heel grijs en grauw over en dat voelt wel wat Belgisch en alledaags aan (zeker nu in de winter).

Foto 9:
Alledaagser kan het "op den buiten" niet zeker? Koeien en mist :D Alvast het thema goed gevolgd. Alleen voelt het aan alsof de foto nogal snel gemaakt is. Er zit niet echt een idee achter heb ik het gevoel.

Foto 10:
Het is een plantje in de vorm van een konijn dat een kind wil pakken? :unsure: Mooi contrast en visueel wel een aantrekkelijke foto maar ik zie het thema er niet echt in.

Al bij al een vrij sterke reeks. Doe zo verder iedereen!
 
Foto 5 was de mijne (mensen die in tegengestelde richting lopen naast pijl).
Heb hem genomen aan de lift aan het justitiepaleis in Brussel. Daar kan je loodrecht naar beneden mikken en de mensen die onder je lens lopen fotogaferen. Vond hem wel leuk omda de jongens toevallig naar de tegengestele richting wijzen.

Ik heb gestemd op foto 3 (de kaarten) omdat die zo'n mooie kleuren en sfeer heeft.
Foto 6 met de mensen op het terras vond ik ook 'n hele leuke. Zo'n typisch Belgisch beeld.

Proficiat aan de winnaar, leuke stylistische foto!
 
Merci!

1. Mooie pasteltinten en lichtinval. Minder fan van de compositie.
2. Toffe snap van een leuk rolpatroon bevestigend moment. Of net niet? :)
3. Voor mij de beste. Al had het onder verschillende thema's wel gekund. Ook wel fan van de vintage look
4. Ik reed met de zoon naar de ex om hem daar af te zetten voor de week(co-ouderschap). Moment dat nooit went. Op de heenweg zag ik dit plaatje en besloot op de terugweg te stoppen om toch maar vast te leggen. De heenweg was er wel wat mist. Die had ik graag ook nog gewild. Maar dat is fotografie. Soms heb je maar 1 moment.
5. Zou letterlijk in de categorie street kunnen. :) Leuk die hand en beweging in de andere richting. Drone? Brug? (hier boven dus geantwoord)
6. Alledaags sowieso. Misschien wat te veel elementen en afleidingen om rustig naar te kijken.
7. Leuke snap van een van de leukste onderwerpen. Openbaar vervoer en wachtende mensen.
8. Duidelijk met de kader gespeeld. Ik betrap me er ook op dat ik veel ruggen en achterkanten fotografeer. :cool:
9. Niet voor iedereen alledaags, maar snap het wel. Die koeien doen hele dagen niks anders.
10. Technisch topfoto. Medelijden met het konijn in de kookpot!
 
Foto 6 en 7 waren mijn favorieten. Die kleuren en het contrast deed het voor mij. Daarnaast ook de herkenbaarheid van het alledaagse op het terras of met het openbaar vervoer (ook in foto 4)

Foto 8 was van mij. Vond dit onderwerp moeilijker om vast te leggen om dat het juist zo breed is 😅. Maar vond deze foto een alledaagse sfeer hebben. De dames die van de winkel kwamen. Daarnaast geprobeerd te kadreren en lopende lijnen te gebruiken.

Moet wel zeggen dat de vrijheid dan weer wel één van de beste reeksen tot nu toe heeft gegeven. Desondanks mag het terug een 'strikter' onderwerp zijn van mij 😂
 
Terug
Bovenaan