De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet gewoon af van die 3 centraal achterin. Ons middenveld ligt elke pot te creperen en wordt overlopen terwijl de organisatie in de verdediging onzeker en ronduit slecht is.

4-5-1 of 4-3-3 standaard pls, daar hebben we de spelers voor.
 
Castange speelt toch ook veel of ben ik mis? Ik vind Castagne afgelopen seizoen echt een pak beter dan Meunier. Geen idee hoe het nu zit.
Was efkes naar de bank verhuisd maar startte vorige week terug. Hopelijk is hij weer vertrokken. Drie spelers die vlak voor het EK in topvorm zaten (Castagne, Tielemans en Carrasco) hebben die lijn helaas niet kunnen doortrekken door omstandigheden.
Komt wel weer goed normaal gezien.
 
Ging Martinez Pascal Struijk (Leeds) ook niet proberen te overtuigen om voor België uit te komen? Dan kan hij mogelijk ook wel een optie worden in de verdediging.
 
Ging Martinez Pascal Struijk (Leeds) ook niet proberen te overtuigen om voor België uit te komen? Dan kan hij mogelijk ook wel een optie worden in de verdediging.
Die wou liever voor Nederland uitkomen dacht ik. Alleen als hij daar geen kans maakte wou hij België overwegen. Dan hoeft het ook niet meer voor mij.
 
Ik denk dat we er ons gewoon een gedacht van moeten maken dat er niet het maximale hebben uitgehaald, alles hangt natuurlijk ook af van details in die halve finales etc..
1 corner vs Frankrijk heeft ons het WK gekost, maar wat voor een WK was dat. Enkel trots konden we toen zijn op wat ze gepresteerd hebben. De beste en mooiste ploeg van het tornooi.

Het EK was een desillusie maar we speelden met een half geblesseerde ploeg en je kon ook zien dat de vervangers van die geblesseerden niet beter zouden zijn.. Italië was in alle opzichten beter en Martinez kan een match niet meer doen kantelen eens ze bezig is, hij heeft maar 1 plan, plan A en als dat misloopt kan hij allen maar hopen dat er een flits komt om plan A toch te doen lukken.

Tegen Frankrijk vorige week heeft hij wel een HEEL slechte beurt gemaakt. Als ge 2-0 voor staat met de rust moet ge toch u middenveld een beetje versterken en niet gewoon achteruit plooien gelijk een bende mieten.. Hij had er de rust tijd voor om het uit te leggen.. Tielemans was al nen tijd aant verzuipen en Hazard was duidelijk ook niet in vorm.
Tegen Italië heb ik niet gekeken want het interesseerde mij geen hol. Wel blij dat CDK eindelijk eens heeft mogen tonen wat hij kan ( ik zeg dat hier al lang maar niemand geloofde mij in augustus :))

Maar we moeten ook niet doen alsof het allemaal slecht was wat Martinez gedaan heeft. Hij heeft voor extreem veel meer professionaliteit gezorgd. En zoals ik al zei dat WK was gewoon heel spijtig.

Volgend jaar in Qatar gaan we denk ik geen rol van betekenis spelen en daarna gaan er ook een heel deel stoppen. Vertonghen, Alderweireld, Witsel, Mertens(als die al niet gestopt is), Ehazard, Carrasco?, Meunier.. Hopelijk De Bruyne niet..
Hjet is niet dat we geen talent hebben rondlopen maar de verdediging blijft wel een probleem.

Dus voor een beetje meer stabiliteit zou ik dan 451/433 spelen.

Lukaku
Doku-De Bruyne-CDK
Sambi-Vanaken
Castagne-?-?-Foket
Courtois​

Die ?’s kunnen vervangen worden door, Boyata, Denaeyer, Vanheuzden, Thease, Delcroix, Mbamba, Marco Kana?,
afhankelijk van hoe hun evolutie is.

Bij City loopt er Romeo Lavia rond, das onze controlerende middenvelder van de toekomst(als hij blijft evolueren als hij bezig is, maar ik zie niet in waarom niet. Lijkt mij heel professioneel ingesteld)

En dan zullen we moeten zien waar het schip strand e :)
 
Was Vanaken nu zo goed tegen Italië dat iedereen hem de in ploeg? Werd overal in het buitenland bestempeld als zwakste spelere van de RD en dat vond ik eerlijk gezegd ook.

Als Vanaken al basisspeler is in de Nationale ploeg dan mogen we al blij zijn dat we door de poules op een WK/EK geraken
 
Was Vanaken nu zo goed tegen Italië dat iedereen hem de in ploeg? Werd overal in het buitenland bestempeld als zwakste spelere van de RD en dat vond ik eerlijk gezegd ook.

Als Vanaken al basisspeler is in de Nationale ploeg dan mogen we al blij zijn dat we door de poules op een WK/EK geraken
Ik heb hem niet zien spelen tegen Italië maar als ge hem ziet spelen in de CL dan kan hij het niveau toch wel zeker aan denk ik dan..
 
Vond Vanaken best wel meevallen. Veel inzet en verdedigde ook goed mee.
Zwaksten waren voor mij toch Castagne en Tielemans.

In onze kranten werd Saelemaekers als zwakste naar voren geschoven terwijl die ook wel mooie dingen liet zien vond ik.
 
Vond Vanaken best wel meevallen. Veel inzet en verdedigde ook goed mee.
Zwaksten waren voor mij toch Castagne en Tielemans.

In onze kranten werd Saelemaekers als zwakste naar voren geschoven terwijl die ook wel mooie dingen liet zien vond ik.
Zowel Franse als Italiaanse media vonden Vanaken de zwakste speler. Nu ik bekijk spelers niet over 1 match of periode. Je moet de evolutie in beschouwing nemen. Vanaken heeft imo de kans gemist om in een betere competitie - waar het tempo wekelijks hoger ligt - door te groeien. Hij had dat wel gekund denk ik. Hij speelt af en toe een goeie topmatch (Leipzig bv.) maar ook te vaak in België zwakke topmatchen (zoals tegen Gent en Anderlecht recent nog). Als je je wekelijks in Engeland of Italië moet staande houden wordt er meer van je vereist en zijn zo'n snipperdagen moeilijker mogelijk. Op de lange termijn zouden je internationals toch liefst allemaal op dat hoger niveau actief zijn vind ik. Toch als je van Frankrijk, Italië of Brazilië wilt winnen in moneytime.

Vandaar dat ik mijn hoop stel op jongens als Sambi, Tielemans, Lavia, Mangala, Doku maar ook De Ketelaere, Saelemaekers, Verschaeren, Vanheusden en Vranckx die hopelijk allemaal vroeg of laat op dat niveau gaan meedraaien.
 
Vond Vanaken best wel meevallen. Veel inzet en verdedigde ook goed mee.
Zwaksten waren voor mij toch Castagne en Tielemans.

In onze kranten werd Saelemaekers als zwakste naar voren geschoven terwijl die ook wel mooie dingen liet zien vond ik.
Saelemaekers was gewoon degelijk, nam initiatief, probeerde zaken. Vanaken deed gewoon niet veel.


Ivm Vanaken: Vooral één Rode Duivel krijgt er stevig van langs in Italiaa...https://www.nieuwsblad.be › dmf20211011_92206837
 
Als hij het tegen PSG, Real Madrid, Leipzig, etc kan...
Ik heb Mbo Mpenza ooit tegen Brazilië weten excelleren en D'heedene tegen Real en het Man Utd van Beckham. Maar dat zijn momentopnames, van die matchen waarin spelers boven zich uitstijgen en alles in een plooi valt, en waarin ze worden meegezogen door betere spelers rondom zich, spelers voor wie het plafond niet de club is waar ze dan spelen. Als je dan op een EK komt en de ene na de andere topprestatie moet leveren en de tegenstander je niet onderschat wordt dat al wat moeilijker.
 
Was Vanaken nu zo goed tegen Italië dat iedereen hem de in ploeg? Werd overal in het buitenland bestempeld als zwakste spelere van de RD en dat vond ik eerlijk gezegd ook.

Als Vanaken al basisspeler is in de Nationale ploeg dan mogen we al blij zijn dat we door de poules op een WK/EK geraken
Nee.
In balbezit te traag en spel vertragen, veel achteruit spelen of naar Witsel
Zonder balbezit in het begin blijkbaar oké, maar de Italianen hebben dat snel opgevangen en sindsdien niks meer laten zien
Verdedigend opzicht ook te sloom, te ver van zijn man en niet kunnen volgen

Komt voor mij op dit niveau te kort (maar dat is geen schande). Tegen de mindere goden mag die eens zijn kans krijgen, maar voor de rest laat het uit. Pak dan liever El Hadj mee, die jonge kan nog voetballen, heeft techniek en veel loopvermogen.

Charles was een verademing om te zien, maar op de flank krijgt die van mij nooit de voorkeur op Thorgan Hazard of Salemaeckers
 
Vind het raar dat Vanaken na 4 titels, 2 Gouden Schoenen, 2 keer Profvoetballer van het Jaar en meerdere goede Europese campagnes nog altijd zoveel kritiek krijgt. Je kan een paar goede prestaties wel onder de mat vegen als "de ploeg was goed" maar toch geen jaren? 106 goals en 75 assists in 324 matchen op alle niveau's.

Die matchen tegen Gent en Anderlecht was gewoon de hele ploeg zwak. Waarom zijn dat dat geen momentopnames maar de goede prestaties wel? KDB speelt soms ook 90 minuten als een vod, so what? Er zijn heel weinig spelers die er elke match staan maar wel op de momenten dat het moet. Dat is Vanaken de voorbije seizoenen zeker geweest voor Club, zowel in de competitie als Europees.
 
Mssn omdat Vanaken geen materiaal is voor basisspeler bij de RD. Zeker niet als je ambitie wilt hebben om kwartfinale of meer te spelen op WK/EK. Is een goeie middenvelder voor de jupkes liga, maar zelfs daar heeft wij weken dat hij niet goed speelt. Zie maar die periode vorig seizoen waar zelfs de club supporters zaten te smeken bij Clement om Vanaken op de bank te zetten.

Ik wil gewoon beter op de plaats en dat hebben we nu in de huidige generatie en bij de toekomstige generatie ook. Steek Vanaken in de ploeg van 2002-2012 en hij onbetwiste basisspeler maar nu sorry ander en beter
 
Zeggen dat Vanaken eigenlijk geen basisspeler bij de RD mag zijn, moet toch niet gelijk staan met zeggen dat Vanaken slecht is? Vanaken is een goede kernaanvulling bij de RD en mag zeker eens geregeld spelen. Maar ik hoop op die positie toch ook op meer. Bvb Tielemans op niveau. Die heeft nu wel een heel slechte beurt gemaakt het afgelopen jaar, maar imo is dat de terugval die die gewoon jaren heeft kunnen vermijden aangezien alles tot nu toe in stijgende lijn is gegaan bij die.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan