De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind het raar dat Vanaken na 4 titels, 2 Gouden Schoenen, 2 keer Profvoetballer van het Jaar en meerdere goede Europese campagnes nog altijd zoveel kritiek krijgt. Je kan een paar goede prestaties wel onder de mat vegen als "de ploeg was goed" maar toch geen jaren? 106 goals en 75 assists in 324 matchen op alle niveau's.

Die matchen tegen Gent en Anderlecht was gewoon de hele ploeg zwak. Waarom zijn dat dat geen momentopnames maar de goede prestaties wel? KDB speelt soms ook 90 minuten als een vod, so what? Er zijn heel weinig spelers die er elke match staan maar wel op de momenten dat het moet. Dat is Vanaken de voorbije seizoenen zeker geweest voor Club, zowel in de competitie als Europees.
Het is simpel. Spelen bij de sub of top van Engeland/Spanje >>> spelen in België. Dat is toch evident?

Ik geef momentopnames als tegengewicht, omdat je begint over een paar pieken. Om te zeggen: die dalen zijn er ook. Tielemans presteert nu niet maar Vanaken zat in de playoffs bij belangrijke matchen ineens gewoon op de bank in België.
Kijk naar het grotere plaatje: de ene is 29 en zal binnenkort het beste uit zijn carrière gehaald hebben, de andere staat aan de vooravond van een transfer naar een Europese topclub (of het nu Barcelona, Real, Liverpool of een club uit Manchester is valt af te wachten - ze trekken allemaal aan zijn mouw en hij heeft Leicester laten weten zijn contract niet te verlengen en een stap te gaan zetten).

Ik doe daarvoor helemaal niets te kort aan Vanaken, ik geef geen kritiek, het is een uitstekende voetballer. 15 Jaar geleden zou hij incontournable geweest zijn. Maar we zijn hier nu in een vergelijking beland over een geraamte voor de toekomst, waarbij je strenger bent voor de ene dan voor de andere. Idem voor die andere, Carrasco. "Je bent geen fan". Misschien ben je iets te veel fan van Vanaken ;).
 
Komaan zeg, kan je toch echt niet menen?
Die geraakt zelfs bij Anderlecht niet in de basis.
Dat zou ik nu ook veel te vroeg vinden. Ait El Hadj heeft talent maar moet zich eerst doorzetten, zorgen dat hij bij Anderlecht op zijn minst al vaste basisspeler geraakt en zelfs dan moet je kijken of er niet eerst in het buitenland spelers zich manifesteren.
Saelemaekers vind ik zo bv. een logische keuze (voor de kern, nog niet per se voor de basis), die heeft zich een jaar in Italië bewezen. Jonge talenten uit België kunnen, maar ze moeten wel uitblinken hier. En dat is op dit moment zowel voor Ait El Hadj als voor Verschaeren niet het geval, die laatste begint er wel terug door te komen.
 
Met alles respect, maar Vanaken is absoluut geen RD basismateriaal. Althans niet voor deze ploeg. Het is een topspeler voor de JPL, maar daar houdt het op. Die zal wel een sterke match spelen tegen een topploeg omdat hij wel het inzicht heeft en technisch zeer sterk is, maar algemeen gezien is hij niet goed genoeg. Dat is absoluut geen schande en het beste, althans voor de Bruggesupporters, is dat hij dat ook weet. Hij zal niet snel Brugge verlaten om ergens bij een Duitse middenmoter te vechten voor een basisplaats. Dat hij werd uitgelachen voor zijn rol op het EK vind ik trouwens ook compleet belachelijk.
 
Dat zou ik nu ook veel te vroeg vinden. Ait El Hadj heeft talent maar moet zich eerst doorzetten, zorgen dat hij bij Anderlecht op zijn minst al vaste basisspeler geraakt en zelfs dan moet je kijken of er niet eerst in het buitenland spelers zich manifesteren.
Saelemaekers vind ik zo bv. een logische keuze (voor de kern, nog niet per se voor de basis), die heeft zich een jaar in Italië bewezen. Jonge talenten uit België kunnen, maar ze moeten wel uitblinken hier. En dat is op dit moment zowel voor Ait El Hadj als voor Verschaeren niet het geval, die laatste begint er wel terug door te komen.
El Hadj was maar een voorbeeld omdat hij op dezelfde positie speelt als Hans (+-)
Nogmaals, een goeie Heynen mag ook mee als kernopvulling van mij hoor, zou het daarom niet persé slecht doen dan Hans

Een Saelemaekers zijn voordeel is dat die wel perfect de hele flank voor zich kan nemen. Zeker met Meunier en Castagne wat op de sukkel
Het lef, pit en karakter dat die jonge ook toont missen we veel te veel
 
Bwa, Heynen moet blijkbaar ook niet rekenen op speelminuten. :unsure:

Dit tornooi was uitstekend geweest of zulke spelers aan een eerste test te onderwerpen. Twee matchen tegen hoogstande tegenstanders gegarandeerd. Nee, straks debuteren tegen Suriname ofzo. En daarna ook gewoon niets noemenswaardigs tegenkomen in een wedsrijd met inzet.
 
Zeggen dat Vanaken eigenlijk geen basisspeler bij de RD mag zijn, moet toch niet gelijk staan met zeggen dat Vanaken slecht is? Vanaken is een goede kernaanvulling bij de RD en mag zeker eens geregeld spelen. Maar ik hoop op die positie toch ook op meer. Bvb Tielemans op niveau. Die heeft nu wel een heel slechte beurt gemaakt het afgelopen jaar, maar imo is dat de terugval die die gewoon jaren heeft kunnen vermijden aangezien alles tot nu toe in stijgende lijn is gegaan bij die.
Tielemans de voorbije jaren alles in stijgende lijn?
Heb je die bij Monaco zien spelen? Dat was nu niet bepaald wat ik een stijgende lijn noem. En uiteindelijk wordt ie volgend jaar 25 en speelt hij nu ook maar bij Leicester City. Een wereldtopper is hij niet en zal hij nooit worden. Wel een alleraardigste voetballer voor subtopploegen in de grote competities.
 
Bwa, Heynen moet blijkbaar ook niet rekenen op speelminuten. :unsure:

Dit tornooi was uitstekend geweest of zulke spelers aan een eerste test te onderwerpen. Twee matchen tegen hoogstande tegenstanders gegarandeerd. Nee, straks debuteren tegen Suriname ofzo. En daarna ook gewoon niets noemenswaardigs tegenkomen in een wedsrijd met inzet.

Vanaken is 1ste keuze uit de JPL, Heynen 2e, en als ge niet beter dan die 2 in de JPL presteert, waarom zou ge dan opgeroepen moeten worden? Voor het "potentieel"? Veel te vaag begrip weer. Zo'n Bakkali en Januzaj werden ook opgeroepen voor hun potentieel, waar zitten die nu?
Roep gewoon de beste spelers op deze moment op, en speel daarmee. Over 3-4 jaar is half de ploeg te oud geworden, dus nu jongeren oproepen om ze bekend te maken met de groep, is nutteloos anyway. Verjonging, ja, maar niet teveel aub.

En dat er mensen argumenteren dat we over 3 jaar (EK 24) moeten gaan rekenen/bouwen op jongens die nu 16-18 jaar zijn en nog geen 5 matchen op het hoogste niveau hebben geshot, is gewoon lachwekkend. Veel te veel druk op de schouders van die gasten, laat die gewoon rustig ontwikkelen en in eerste instantie kijken of ze wel zoals verwacht ontwikkelen. Geef mij nen euro voor al die 16- / 17-jarigen die wereldtoppers zouden worden die het uiteindelijk niet zijn geworden en ik zou ne keer goed kunnen gaan zuipen.
 
Vanaken is 1ste keuze uit de JPL, Heynen 2e, en als ge niet beter dan die 2 in de JPL presteert, waarom zou ge dan opgeroepen moeten worden? Voor het "potentieel"? Veel te vaag begrip weer. Zo'n Bakkali en Januzaj werden ook opgeroepen voor hun potentieel, waar zitten die nu?
Roep gewoon de beste spelers op deze moment op, en speel daarmee. Over 3-4 jaar is half de ploeg te oud geworden, dus nu jongeren oproepen om ze bekend te maken met de groep, is nutteloos anyway. Verjonging, ja, maar niet teveel aub.

En dat er mensen argumenteren dat we over 3 jaar (EK 24) moeten gaan rekenen/bouwen op jongens die nu 16-18 jaar zijn en nog geen 5 matchen op het hoogste niveau hebben geshot, is gewoon lachwekkend. Veel te veel druk op de schouders van die gasten, laat die gewoon rustig ontwikkelen en in eerste instantie kijken of ze wel zoals verwacht ontwikkelen. Geef mij nen euro voor al die 16- / 17-jarigen die wereldtoppers zouden worden die het uiteindelijk niet zijn geworden en ik zou ne keer goed kunnen gaan zuipen.
Januzaj speelt toch bij degelijke club :unsure:
 
Januzaj speelt toch bij degelijke club :unsure:

*zit op de bank bij een degelijke club. Echt veel speelt die nu ook weer niet.
En hij werd een top potentieel toegedicht, dan verwacht je een 5-10 jaar later toch dat die bij een betere club zit dan Real Sociedad. We verwachten toch bij Lavia, De Winter, Mbamba en Debast dat die over 5-10 jaar bij een betere club zitten dan een subtopper?
 
Ach, de jongeren van nu waar zo lyrisch over gedaan wordt, kunnen binnen 5 jaar even goed ergens in de Keukenkast Liga spelen bij MVV ofzo.
Enkel de écht uitzonderlijke talenten, genre KDB, Courtois en Lukaku bereiken de top en zijn topspelers die een nationaal team kunnen/zullen dragen. Bij de rest is het gewoon koffiedik kijken. Dus nu zo wat namedroppen is echt nutteloos. Compleet nutteloos.
Voor't zelfde geld hebt ge voor het WK in Qatar of het EK in Duitsland plots een 24-jarige CV waar nu niemand aan denkt, maar wel top presteert en een echte leider blijkt te zijn in het hart. WHO KNOWS

('t is bv ook niet zo dat er iemand was die de 17/18-jarige CDK zo'n evolutie had toegedicht, toch?)
 
Vanaken is 1ste keuze uit de JPL, Heynen 2e, en als ge niet beter dan die 2 in de JPL presteert, waarom zou ge dan opgeroepen moeten worden? Voor het "potentieel"? Veel te vaag begrip weer. Zo'n Bakkali en Januzaj werden ook opgeroepen voor hun potentieel, waar zitten die nu?
Roep gewoon de beste spelers op deze moment op, en speel daarmee. Over 3-4 jaar is half de ploeg te oud geworden, dus nu jongeren oproepen om ze bekend te maken met de groep, is nutteloos anyway. Verjonging, ja, maar niet teveel aub.

En dat er mensen argumenteren dat we over 3 jaar (EK 24) moeten gaan rekenen/bouwen op jongens die nu 16-18 jaar zijn en nog geen 5 matchen op het hoogste niveau hebben geshot, is gewoon lachwekkend. Veel te veel druk op de schouders van die gasten, laat die gewoon rustig ontwikkelen en in eerste instantie kijken of ze wel zoals verwacht ontwikkelen. Geef mij nen euro voor al die 16- / 17-jarigen die wereldtoppers zouden worden die het uiteindelijk niet zijn geworden en ik zou ne keer goed kunnen gaan zuipen.
Ik snap die redenering en misschien is er dan het minste discussie, maar zo komt ge wel weer in de situatie van 2005-2010 waar uw dragende krachten van rond de 30 platte kak waren en van uw jonge talenten werd verwacht dat ze ineens alles kapotspeelden. Wat niet lukte waardoor ze een hoop shit naar hun kop kregen.

Spanje doet het nu anders: nemen een maar supertalenten die 5 matchen gespeeld hebben bij wijze van spreken tussen de ervaring mee. Dat zou een andere denkpiste zijn. Ge hebt wel een punt over die 16-jarigen, niemand roept daar nu op denk in (enfin buiten die enkele die Lavia nu al zouden oproepen - dat is belachelijk), maar ik zou zelf wel een CDK verkiezen boven Trossard of Verschaeren boven Bongonda, Sambi boven Heynen of Vanheusden boven Boyata. En misschien is dat dan wel iets meer potentieel dan huidig niveau maar zo overdreven lijken die keuzes me niet.
 
Ach, de jongeren van nu waar zo lyrisch over gedaan wordt, kunnen binnen 5 jaar even goed ergens in de Keukenkast Liga spelen bij MVV ofzo.
Enkel de écht uitzonderlijke talenten, genre KDB, Courtois en Lukaku bereiken de top en zijn topspelers die een nationaal team kunnen/zullen dragen. Bij de rest is het gewoon koffiedik kijken. Dus nu zo wat namedroppen is echt nutteloos. Compleet nutteloos.
Voor't zelfde geld hebt ge voor het WK in Qatar of het EK in Duitsland plots een 24-jarige CV waar nu niemand aan denkt, maar wel top presteert en een echte leider blijkt te zijn in het hart. WHO KNOWS

('t is bv ook niet zo dat er iemand was die de 17/18-jarige CDK zo'n evolutie had toegedicht, toch?)
Zeker waar.
Zelfs bij een 17-jarige KDB verwachtte men dit niet.
 
Ach, de jongeren van nu waar zo lyrisch over gedaan wordt, kunnen binnen 5 jaar even goed ergens in de Keukenkast Liga spelen bij MVV ofzo.
Enkel de écht uitzonderlijke talenten, genre KDB, Courtois en Lukaku bereiken de top en zijn topspelers die een nationaal team kunnen/zullen dragen. Bij de rest is het gewoon koffiedik kijken. Dus nu zo wat namedroppen is echt nutteloos. Compleet nutteloos.
Voor't zelfde geld hebt ge voor het WK in Qatar of het EK in Duitsland plots een 24-jarige CV waar nu niemand aan denkt, maar wel top presteert en een echte leider blijkt te zijn in het hart. WHO KNOWS

('t is bv ook niet zo dat er iemand was die de 17/18-jarige CDK zo'n evolutie had toegedicht, toch?)
Zeker waar.
Zelfs bij een 17-jarige KDB verwachtte men dit niet.
 
Trouwens, volgens L’equipe: slechts 1 week voorbereiding op het WK in Qatar.
Gaat iets geven, totaal misplaatst eigenlijk, dat WK.
 
Ach, de jongeren van nu waar zo lyrisch over gedaan wordt, kunnen binnen 5 jaar even goed ergens in de Keukenkast Liga spelen bij MVV ofzo.
Enkel de écht uitzonderlijke talenten, genre KDB, Courtois en Lukaku bereiken de top en zijn topspelers die een nationaal team kunnen/zullen dragen. Bij de rest is het gewoon koffiedik kijken. Dus nu zo wat namedroppen is echt nutteloos. Compleet nutteloos.
Voor't zelfde geld hebt ge voor het WK in Qatar of het EK in Duitsland plots een 24-jarige CV waar nu niemand aan denkt, maar wel top presteert en een echte leider blijkt te zijn in het hart. WHO KNOWS

('t is bv ook niet zo dat er iemand was die de 17/18-jarige CDK zo'n evolutie had toegedicht, toch?)
Hoor ik daar iets negatiefs over us MVV'ke :angry:
 
Tielemans de voorbije jaren alles in stijgende lijn?
Heb je die bij Monaco zien spelen? Dat was nu niet bepaald wat ik een stijgende lijn noem. En uiteindelijk wordt ie volgend jaar 25 en speelt hij nu ook maar bij Leicester City. Een wereldtopper is hij niet en zal hij nooit worden. Wel een alleraardigste voetballer voor subtopploegen in de grote competities.
Ik volg Leicester van redelijk dichtbij en zowat elke supporter ging ervan uit dat Tielemans deze zomer voor een recordbedrag naar een absolute topclub zou verhuizen. Kwestie van tijd voor dat ook gebeurt. Beetje misplaatst dus, uw post. :)
 
Ik volg Leicester van redelijk dichtbij en zowat elke supporter ging ervan uit dat Tielemans deze zomer voor een recordbedrag naar een absolute topclub zou verhuizen. Kwestie van tijd voor dat ook gebeurt. Beetje misplaatst dus, uw post. :)
Prima! Als het een kwestie van tijd is, mag je er zeker op terugkomen als Tielemans een heersende middenvelder is bij een absolute topclub. Dan geef ik met veel plezier mijn ongelijk toe(y)
 
Prima! Als het een kwestie van tijd is, mag je er zeker op terugkomen als Tielemans een heersende middenvelder is bij een absolute topclub. Dan geef ik met veel plezier mijn ongelijk toe(y)
Ik heb wel betere dingen te doen dan iedereen die hier er volledig naast slaagt god weet hoeveel tijd later daarop te wijzen. :) Mijn punt was dat je oordeel gewoon nergens op gebaseerd is. Simpele vraag: Hoeveel competitiewedstrijden van Tielemans (of Leicester) heb je vorig jaar gezien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan