De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja, nooit echt fan van geweest.
Meunier is de laatste 2 seizoenen natuurlijk ook niet in goede doen en zo heb je er wel 20 bij de RD's.
De keuze Meunier-Castagne snap ik wel. Meunier speelt weer en Castagne niet. Vorig jaar was ‘t omgekeerd. Die blessure op het EK heeft hem uit zijn ritme gehaald.

Maar we gaan toch niet ontkennen dat Carrasco en Tielemans belangrijke spelers zijn voor respectievelijk Atletico en Leicester? Bij YT een vormdip uiteraard, als je een beetje wilt bouwen (en dat wil je want je zet hier jongens als Lavia en een geblesseerde Doku tussen) zijn dat belangrijke pionnen lijkt me.

Over die vormdip van Tielemans, trouwens: staat volgens wyscout op nr 2 van alle spelers qua minuten in de grote 5 kampioenschappen het laatste jaar. Die is gewoon vermoeid.
 
Kana ziet men als VM bij Anderlecht, speelt daar ook altijd bij de beloften. Verdediging is Debast, Lissens (1b), Butera nadien.
Ja, dat weet ik. Was een rare zin van mij.
Dat bedoelde ik. Kana zie ik zelf ook als een toekomstig zeer sterke 6. Maar dat seizoen als CV toonde hij wel dat hij daar ook een toekomst kan hebben. Voor het Belgisch voetbal zou het dus niet slecht zijn mocht hij meer naar de CV doorgroeien. Speelt ook bij de Belgische beloften vaak als CV.

Voor Anderlecht en Marco is het wss wel beter als hij zich meer als 6 profileert.
 
De keuze Meunier-Castagne snap ik wel. Meunier speelt weer en Castagne niet. Vorig jaar was ‘t omgekeerd. Die blessure op het EK heeft hem uit zijn ritme gehaald.

Maar we gaan toch niet ontkennen dat Carrasco en Tielemans belangrijke spelers zijn voor respectievelijk Atletico en Leicester? Bij YT een vormdip uiteraard, als je een beetje wilt bouwen (en dat wil je want je zet hier jongens als Lavia en een geblesseerde Doku tussen) zijn dat belangrijke pionnen lijkt me.

Over die vormdip van Tielemans, trouwens: staat volgens wyscout op nr 2 van alle spelers qua minuten in de grote 5 kampioenschappen het laatste jaar. Die is gewoon vermoeid.
Mja, na zijn belachelijk slechte EK en de voorbije matchen is Tielemans zijn krediet wat kwijt bij mij. Dacht nochtans dat die echt ging ontploffen op het EK. Carrasco meh, ook absoluut geen fan van.
 
ik snap die roep naar "drastisch verjongen" toch niet helemaal. zeker omdat er aan de andere kant geroepen wordt dat er bij de volgende generatie niemand klaar staat... wie ga je er dan op zetten?
Ik roep er zelf niet op voor alle duidelijkheid hoor. Alleen was het volgens mij wel een optie geweest na een teleurstellend EK, maar je weet dat Martinez dat nooit zal doen. Drastisch hoeft dus voor mij niet, maar op sommige posities mag er vaker vers bloed een kans krijgen.

Ik ben niet zo anti-Martinez als velen hier (temeer omdat ik ook weinig goede vervangers zie momenteel). Het EK neem ik hem ook niet kwalijk, want tenslotte zaten er vele zaken niet mee. Alleen had ik wel gehoopt dat hij nà het EK zou bouwen aan een antwoord. Veel wijzigingen hebben we echter nog niet gezien. Er zijn wel een paar 'nieuwe' jongens die speelminuten hebben gekregen, maar vaak had dat ook te maken met blessures van anderen.

Sommige jongens worden niet meer in vraag gesteld, terwijl ze misschien net eens geprikkeld zouden moeten worden door de concurrentie wat kansen te geven. Zoals het er nu ook naar uitziet, wil hij naar het WK met dezelfde verdedigers als op het EK. Dat lijkt toch een gewaagde keuze.

Of neem nu jongens als een Bats en een Benteke. Verwachten we nu echt nog dat ze beter gaan worden? Ze zullen hun doelpunt wel eens scoren tegen Estland of Hongarije, maar voor veel meer worden ze toch niet gebruikt. Als Lukaku geblesseerd uitvalt voor het WK, zijn dat dan de mannen op wie we moeten rekenen? Of probeer je toch jonge kerels klaar te stomen? Het is een keuze... Ik besef ook dat de visvijver op sommige plaatsen zeer beperkt is.
 
Het ding met die verjonging is dat we nu een unieke kans hebben om een jaar te werken met een semi-nieuwe groep en volgend jaar al meteen met die gasten een groot tornooi kunnen spelen. Daarna hebben we terug 2 jaar tot het EK. Dan kan je 3 jaar werken met spelers die tegen dan richting hun prime gaan.
 
Het probleem is dat Martinez de realiteit niet erkent: een groot deel van de huidige generatie is over zijn top, en de vijver ter vervanging is beperkt. Martinez blijft echter (in grote lijnen) vasthouden aan zijn systeem, maar wij hebben daar gewoon de ploeg niet meer voor. Onze verdediging kan het hoge aanvalsspel niet meer belopen, en ons middenveld is niet in staat om bij balverlies een rol van betekenis te spelen. Enfin, dat laatste is naar mijn gevoel altijd al het probleem geweest onder Martinez. In topwedstrijden verliezen we keer op keer de strijd op het middenveld.

Ik heb dit al eerder gezegd, maar wij moesten eigenlijk al een paar jaar geleden omgeturnd zijn naar een counterploeg. Niet dat we daarmee gegarandeerd prijzen pakken, maar we hebben een voorhoede die geboren is om te counteren terwijl je in dat spelsysteem de ruimtes vanachter ook beter gesloten kan houden.
 
Het probleem is dat Martinez de realiteit niet erkent: een groot deel van de huidige generatie is over zijn top, en de vijver ter vervanging is beperkt. Martinez blijft echter (in grote lijnen) vasthouden aan zijn systeem, maar wij hebben daar gewoon de ploeg niet meer voor. Onze verdediging kan het hoge aanvalsspel niet meer belopen, en ons middenveld is niet in staat om bij balverlies een rol van betekenis te spelen. Enfin, dat laatste is naar mijn gevoel altijd al het probleem geweest onder Martinez. In topwedstrijden verliezen we keer op keer de strijd op het middenveld.

Ik heb dit al eerder gezegd, maar wij moesten eigenlijk al een paar jaar geleden omgeturnd zijn naar een counterploeg. Niet dat we daarmee gegarandeerd prijzen pakken, maar we hebben een voorhoede die geboren is om te counteren terwijl je in dat spelsysteem de ruimtes vanachter ook beter gesloten kan houden.
We spelen toch al lang als een counterploeg tegen deftige landen?
 
Misschien eens vragen aan City dat ze CDK kopen. Zodanig dat die in de spits kan staan daar en hij en de Bruyne gerodeerd zijn voor het WK.

Spijtig dat romelu naar chelsea is gegaan...
 
Het ding met die verjonging is dat we nu een unieke kans hebben om een jaar te werken met een semi-nieuwe groep en volgend jaar al meteen met die gasten een groot tornooi kunnen spelen. Daarna hebben we terug 2 jaar tot het EK. Dan kan je 3 jaar werken met spelers die tegen dan richting hun prime gaan.
Maar ik herhaal wat ik al zei: zijn we zeker dat KDB, Hazard, Lukaku en Courtois zin hebben om in zo’n leertraject te komen begeleiden of denken die niet eerder van “nu is mijn laatste kans, we moeten alles op alles zetten om te stunten?”.
Kan zijn dat ze allevier afhaken en ok dan ga je gewoon met je beloften naar Qatar. Kan je ineens ook Mathijssen, Deschacht en Buffel promoveren.

En het publiek gaat er zich bewust van moeten zijn dat het een grijze figurantenrol wordt.
 
Misschien eens vragen aan City dat ze CDK kopen. Zodanig dat die in de spits kan staan daar en hij en de Bruyne gerodeerd zijn voor het WK.

Spijtig dat romelu naar chelsea is gegaan...
Die jongen kan het ver schoppen maar laten we niet overdrijven. Daar zitten jongens als Mahrez, Sterling en Jesus op de bank. Ze wilden in de zomer Kane en nu Vlahovic.
Voor het WK gaat ne CDK daar nooit spelen.
 
Ik zou nu op korte termijn nog eens werken aan een 4-3-3. Rechts Castagne, centraal zien welk duo best pakt. Links is een probleem maar dan moet je maar kijken naar wat mindere goden à la Kayembe.

Ik vind dat ons middenveld te vaak overlopen wordt en de defensie te traag is om dat goed te belopen, en niet elke CV heeft de intelligentie met 3 juist te schakelen. KDB dan gewoon op de 10 met Tielemans/Witsel en op termijn kijken welke opties erbij komen, en Hazard/Carrasco/Doku als opties op de flank, met nog wat keuzes (CDK bv).

Eenvoudiger, maar als je daaraan werkt kan je al eens schakelen en ben je minder voorspelbaar. Het systeem had zijn verdienste maar er mag wat ruimer gekeken worden imo.
4-2-3-1 dus :unsure:

Thorgan is er ook nog he :unsure:
 
We spelen toch al lang als een counterploeg tegen deftige landen?
Het laatste anderhalf jaar toch absoluut niet. Zowel tegen Italië als tegen Frankrijk ook amper iets in de omschakeling gezien. Meer zelfs het omgekeerde, precies bewust het tempo eruit halen.
 
De keuze Meunier-Castagne snap ik wel. Meunier speelt weer en Castagne niet. Vorig jaar was ‘t omgekeerd. Die blessure op het EK heeft hem uit zijn ritme gehaald.

Maar we gaan toch niet ontkennen dat Carrasco en Tielemans belangrijke spelers zijn voor respectievelijk Atletico en Leicester? Bij YT een vormdip uiteraard, als je een beetje wilt bouwen (en dat wil je want je zet hier jongens als Lavia en een geblesseerde Doku tussen) zijn dat belangrijke pionnen lijkt me.

Over die vormdip van Tielemans, trouwens: staat volgens wyscout op nr 2 van alle spelers qua minuten in de grote 5 kampioenschappen het laatste jaar. Die is gewoon vermoeid.
Castange speelt toch ook veel of ben ik mis? Ik vind Castagne afgelopen seizoen echt een pak beter dan Meunier. Geen idee hoe het nu zit.
 
Castange speelt toch ook veel of ben ik mis? Ik vind Castagne afgelopen seizoen echt een pak beter dan Meunier. Geen idee hoe het nu zit.
Je kan Castagne trouwens ook gewoon op links zetten. Daar speelt hij bij Leicester ook regelmatig, en dan is je linksachterprobleem opgelost. Maar ja, de spoeling op beide backposities is helaas dun.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan