De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Achteraan is/wordt het gewoon een ramp vrees ik. Het hoeven zeker niet allemaal Kompany's te worden, maar ik vrees dat het zelfs geen Toby's of Jantjes worden.
Kompany won op zijn 18de de Gouden Schoen en werd op zijn 20ste voor veel geld verkocht aan een Duitse topclub, Vertonghen, Alderweireld en Vermaelen stonden bij Ajax in de basis en werden er allemaal kapitein op jonge leeftijd.
Alleen al dat is het bewijs dat je niet hetzelfde kan verwachten van spelers als Delcroix, Theate of Boyata.

Ik hoop dat Mbamba, Debast en Vanheusden zich kunnen doorzetten, dat is potentieel absoluut toptalent. Maar het gaat 5 tot 10 jaar nodig hebben voor die de maturiteit hebben om op een wereldbeker te doen wat deze generatie tegen Brazilië bv. deed.
 
Kompany won op zijn 18de de Gouden Schoen en werd op zijn 20ste voor veel geld verkocht aan een Duitse topclub, Vertonghen, Alderweireld en Vermaelen stonden bij Ajax in de basis en werden er allemaal kapitein op jonge leeftijd.
Alleen al dat is het bewijs dat je niet hetzelfde kan verwachten van spelers als Delcroix, Theate of Boyata.

Ik hoop dat Mbamba, Debast en Vanheusden zich kunnen doorzetten, dat is potentieel absoluut toptalent. Maar het gaat 5 tot 10 jaar nodig hebben voor die de maturiteit hebben om op een wereldbeker te doen wat deze generatie tegen Brazilië bv. deed.
Ik zie maar 1 optie. Zoveel mogelijk jong talent naar Amsterdam sturen! :love:
 
Kompany won op zijn 18de de Gouden Schoen en werd op zijn 20ste voor veel geld verkocht aan een Duitse topclub, Vertonghen, Alderweireld en Vermaelen stonden bij Ajax in de basis en werden er allemaal kapitein op jonge leeftijd.
Alleen al dat is het bewijs dat je niet hetzelfde kan verwachten van spelers als Delcroix, Theate of Boyata.

Ik hoop dat Mbamba, Debast en Vanheusden zich kunnen doorzetten, dat is potentieel absoluut toptalent. Maar het gaat 5 tot 10 jaar nodig hebben voor die de maturiteit hebben om op een wereldbeker te doen wat deze generatie tegen Brazilië bv. deed.

Mbamba en Debast zijn 16-18 jaar, Vanheusden is er al 22 gepasseerd. Op die leeftijd waren Jan en Toby certitudes bij de Nederlandse landskampioen. Zinho is niet eens 100% zeker van basisplaats bij een hekkensluiter in de Serie A. Om hem nu nog altijd potentieel een absoluut toptalent te noemen, is toch wat overdreven.
Kerel heeft ook al 3 zware knieblessures achter de rug tegen zijn 21ste, ik twijfel er sterk aan of die het ooit gaat maken zoals onze huidige, versleten verdediging.
 
Mbamba en Debast zijn 16-18 jaar, Vanheusden is er al 22 gepasseerd. Op die leeftijd waren Jan en Toby certitudes bij de Nederlandse landskampioen. Zinho is niet eens 100% zeker van basisplaats bij een hekkensluiter in de Serie A. Om hem nu nog altijd potentieel een absoluut toptalent te noemen, is toch wat overdreven.
Kerel heeft ook al 3 zware knieblessures achter de rug tegen zijn 21ste, ik twijfel er sterk aan of die het ooit gaat maken zoals onze huidige, versleten verdediging.
Op de leeftijd van Vanheusden? Dat wel ja. Ik vernoem Vanheusden omdat het potentieel een grote speler is, maar die blessures zijn inderdaad zijn grote probleem. Hij had al veel verder kunnen en moeten staan.
Alderweireld en Vertonghen kwamen alleszins op zijn 20ste vast de basis in bij Ajax. Die anderen hebben dus nog wel wat tijd ;). Debast wordt over een paar weken 18. Maar bon, ik wil de lat ook niet te hoog leggen voor hen, alleen is dat van het betere waar we op middellange termijn op kunnen hopen.
Er zijn ook nog spelers zoals Dierckx of De Winter, of nog wat verder Butera. Maar het is allemaal koffiedik kijken hoe zulke spelers zich ontwikkelen natuurlijk. Ineens kan het snel gaan, en ze moeten de juiste stappen (kunnen) zetten.
 
Ik denk wel dat we niet zo snel meer in het zwarte gat gaan vallen zoals na 2002. Ik denk dat de jeugdwerking in België echt wel stappen heeft gezet. De kans dat we en een De Bruyne en een Lukaku en een Kompany en een Courtois tegelijkertijd gaan hebben is natuurlijk zeer klein, maar denk wel dat we ons met grote regelmaat gaan plaatsen voor de eindtoernooien. Uiteraard zal het ook wel eens mislopen, maar misschien ook wel eens een stunt zoals een halve finale ofzo.
 
Op de leeftijd van Vanheusden? Dat wel ja. Ik vernoem Vanheusden omdat het potentieel een grote speler is, maar die blessures zijn inderdaad zijn grote probleem. Hij had al veel verder kunnen en moeten staan.
Alderweireld en Vertonghen kwamen alleszins op zijn 20ste vast de basis in bij Ajax. Die anderen hebben dus nog wel wat tijd ;). Debast wordt over een paar weken 18. Maar bon, ik wil de lat ook niet te hoog leggen voor hen, alleen is dat van het betere waar we op middellange termijn op kunnen hopen.
Er zijn ook nog spelers zoals Dierckx of De Winter, of nog wat verder Butera. Maar het is allemaal koffiedik kijken hoe zulke spelers zich ontwikkelen natuurlijk. Ineens kan het snel gaan, en ze moeten de juiste stappen (kunnen) zetten.

Misschien dat mijn post niet zo duidelijk was, maar ik wou niets zeggen over Mbamba of Debast. Enkel dat het een beetje apart is om Vanheusden nog bij die 2 te scharen, terwijl er toch reeds 5-6 jaar verschil is. De rest van de paragraaf ging dus enkel over Vanheusden.
 
Ik zie maar 1 optie. Zoveel mogelijk jong talent naar Amsterdam sturen! :love:
In Brussel zitten ze ook in goede handen hoor. ;)

Hopelijk niet teveel van die talenten die voor de Chelsea’s van deze wereld kiezen, en gericht voor interessante projecten kiezen zoals Lille, Ajax, …

Een Marco Kana zou in dat opzicht ook meer een CV worden dan VM, waar hij wel meer kwaliteiten voor heeft. Op de VM zitten we wel heel breed binnen een jaar of 4.
 
In de aanval heb je ook een grote leegte na Lukaku, batsman is toch paar niveaus lager. Je hebt Benteke aar die scoort amper, origi speelt niet of nauwelijks.
 
Waarschijnlijk zullen we ons in de toekomst vaak plaatsen voor het EK, gezien daar letterlijk 80% van Europa aan mag meedoen.

Het WK zullen we af en toe missen, en bij deelname worden we niet meer dan toernooiopvulling.

Beetje zoals Tsjechië, die waren erg goed van 96 tot 2006, nu is dat matigheid troef. we hebben ook nog eens ongeveer evenveel inwoners...

Hopen misschien dat we een Griekenlandje kunnen doen volgend jaar, alhoewel ge met zo'n voetbal beter handbal kunt gaan volgen.
 
Lukaku
CDK Doku
Vanaken
KDB Witsel
Lavia
Theate Denayer Meunier
Courtois​

Tbh zou ik graag zo'n opstelling eens zien. We gaan misschien veel leergeld betalen voor Theate en Lavia maar kijk naar Spanje waar Gavi meteen meedraait alsof het niets is. Die jongen heeft nog nooit 90 minuten gespeeld in een A-ploeg. Onze verdediging gaat wel duidelijk onze achilleshiel zijn de komende 5 jaar. ALS Debast doorbreekt, ALS Delcroix een stap hoger aankan, ALS Vanheusden fit blijft, hebben we misschien opties.

Ook benieuwd welke stappen Mbamba, Verschaeren, El Hadj nog gaan zetten. Persoonlijk heb ik gewoon zin in een nieuwe wind.
Nieuwe trainer, jeugdige ploeg. Laat ze maar even zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Lukaku
CDK Doku
Vanaken
KDB Witsel
Lavia
Theate Denayer Meunier
Courtois​

Tbh zou ik graag zo'n opstelling eens zien. We gaan misschien veel leergeld betalen voor Theate en Lavia maar kijk naar Spanje waar Gavi meteen meedraait alsof het niets is. Die jongen heeft nog nooit 90 minuten gespeeld in een A-ploeg. Onze verdediging gaat wel duidelijk onze achilleshiel zijn de komende 5 jaar. ALS Debast doorbreekt, ALS Delcroix een stap hoger aankan, ALS Vanheusden fit blijft, hebben we misschien opties.

Ook benieuwd welke stappen Mbamba, Verschaeren, El Hadj nog gaan zetten. Persoonlijk heb ik gewoon zin in een nieuwe wind.
Nieuwe trainer, jeugdige ploeg. Laat ze maar even zoeken.
Salemaeckers niks?
Vanaken en Witsel samen.. Kom ga uw handen wassen.
 
Waarschijnlijk zullen we ons in de toekomst vaak plaatsen voor het EK, gezien daar letterlijk 80% van Europa aan mag meedoen.

Het WK zullen we af en toe missen, en bij deelname worden we niet meer dan toernooiopvulling.

Beetje zoals Tsjechië, die waren erg goed van 96 tot 2006, nu is dat matigheid troef. we hebben ook nog eens ongeveer evenveel inwoners...

Hopen misschien dat we een Griekenlandje kunnen doen volgend jaar, alhoewel ge met zo'n voetbal beter handbal kunt gaan volgen.
Kom kom, met zo'n mentaliteit kom je helemaal nergens. Hoe moet je in godsnaam van een nieuwe generatie voetballers verwachten dat ze prijzen gaan pakken als je constant moet horen "het is niet erg als ge is een WK mist, ge ging toch maar opvulling zijn, want we zijn maar België" of de Belgische klassieker "MeDoeN iS BeLaNGriJkeR daN WiNneN"?

Probeer dat eens uit te leggen aan een Van Aert of Evenepoel, die gaan daar eens goed mee lachen met die Belgische mentaliteit.
 
:unsure: Ik denk dat van mezelf absoluut niet. Zou het gewoon graag eens zien.
Dat gedeelte sloeg niet op u maar op Makila die zei dat elke BG beter kan doen dat RM.

En je weet toch dat puur die opstelling nooit niet kan werken, slaagt op niets. Idem met uw spelers die dan nog eens op de verkeerde positie staan.

Mocht nu nog een 4-3-3 zijn kan je nog iets van maken, maar dit. Nee man.
 
Wie zou je eruit halen voor Saelemaeckers?
Zie ook niet in waarom Vanaken/Witsel een probleem zou zijn in een middenveld met 4?
Los van de gekke formatie snap ik de samenstelling ook niet echt. Een mix van oudgedienden, maar niet eens de besten, en dan daar zo’n beetje jong talent tussen maar dan toch een Vanaken en geen plaats voor jongens die drijvende krachten zijn bij Spaanse of Engelse (sub)topclubs en nog in de fleur van hun leven zitten?

Als we willen bouwen aan de toekomst is het misschien net verstandiger om het soort spelers dat nooit echt top zullen spelen over te slaan - op zijn Spanje - en resoluut de ‘gouden generatie’ te combineren met nog (te) jonge talenten. Wat die tussengeneratie betreft, denk ik dan aan Boyata, Praet, Trossard, Lukebakio, maar ook Vanaken. Dat zijn na de basisspelers degenen die het verst staan (dus op zich spelen ze terecht) maar die mannen nemen nuttige minuten af van jonge snaken, terwijl ze in de fond de ploeg niet echt sterker maken.

Het is wat kiezen welke richting je uit wilt. Nu zo sterk mogelijk of ook al wat bouwen om bepaalde talenten zo snel mogelijk te integreren. Maar sta mij toe te zeggen dat ik dit een bijzonder vreemde samenstelling vind.
 
In Brussel zitten ze ook in goede handen hoor. ;)

Hopelijk niet teveel van die talenten die voor de Chelsea’s van deze wereld kiezen, en gericht voor interessante projecten kiezen zoals Lille, Ajax, …

Een Marco Kana zou in dat opzicht ook meer een CV worden dan VM, waar hij wel meer kwaliteiten voor heeft. Op de VM zitten we wel heel breed binnen een jaar of 4.
Kana ziet men als VM bij Anderlecht, speelt daar ook altijd bij de beloften. Verdediging is Debast, Lissens (1b), Butera nadien.
 
Ik zou nu op korte termijn nog eens werken aan een 4-3-3. Rechts Castagne, centraal zien welk duo best pakt. Links is een probleem maar dan moet je maar kijken naar wat mindere goden à la Kayembe.

Ik vind dat ons middenveld te vaak overlopen wordt en de defensie te traag is om dat goed te belopen, en niet elke CV heeft de intelligentie met 3 juist te schakelen. KDB dan gewoon op de 10 met Tielemans/Witsel en op termijn kijken welke opties erbij komen, en Hazard/Carrasco/Doku als opties op de flank, met nog wat keuzes (CDK bv).

Eenvoudiger, maar als je daaraan werkt kan je al eens schakelen en ben je minder voorspelbaar. Het systeem had zijn verdienste maar er mag wat ruimer gekeken worden imo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan