EK U21

Hoe dom zeg om zo te verliezen, wat een fout


Enkel geel en toen was het nog niet duidelijk op stream dat het penalty was
Als het geel is is het penalty hè 😊
En rood + penalty is zeldzaam

Dat is het verschil tussen een aanvaller die verschillende fouten mag maken en een verdediger die er zich niet 1 kan permiteren
 
Als het geel is is het penalty hè 😊
En rood + penalty is zeldzaam

Dat is het verschil tussen een aanvaller die verschillende fouten mag maken en een verdediger die er zich niet 1 kan permiteren
Net zoals bij gradaties in gemiste kansen zijn er ook wel gradaties in fouten van verdedigers. Dit was gewoon achterlijk en met VAR nog rood erbij ook waarschijnlijk.

Edit: rood nu niet, wel gewoon fout. Krijg almebackflashbacks
 
Net zoals de grote broer, grote verwachtingen en dan een teleurstellende groepsfase en er uit. Zonder die fout van Debast waren we volgens mij gewoon door...
 
Wel twee keer enorm knullig van Debast. Eerst zoals een miniem die bal recht omhoog trappen en dan ipv zijn lichaam te gebruiken, een arm zetten. Echt oerdom.
 
Was gewoon zwak en dom verdedigd van Debast, maar de gemiste kansen hebben ons ook de das om gedaan. Niet persé deze match alleen.
 
Debast maakt geen fout, hij deelt een onnodige elleboog uit. Dat is gewoon oerdom.

Klopt, vuile fout gewoon
Hij deelt geen elleboog uit met die intentie, die wil die bal gewoon afschermen om zijn keeper te laten komen

Net zoals bij gradaties in gemiste kansen zijn er ook wel gradaties in fouten van verdedigers. Dit was gewoon achterlijk en met VAR nog rood erbij ook waarschijnlijk.
Met VAR kregen we ook een penalty tegen Georgië dusja.

Gelukkig kunnen we spitsen geen geel geven voor grote missers hè 😊
Gewoon 2x domme actie van Debast.

En mag ik zeggen domme spits?
Als Maarten daar een stap sneller komt en met de knie vooruit (zoals een keeper zou moeten doen) kan die jonge ook naar spoed. Zo blind op de keeper afstormen, vrij risicovol.
 
Scheids was in ieder geval niet in het voordeel van de Belgen aan het fluiten deze match, ja wadde.

Bwa.. die 2e helft tegen Nederland. De eerste tegen Georgië.. en ook in deze match toch altijd meer moeten scoren.
Meer moeten scoren, ja, maar dat hebben ze niet gedaan. 2 keer gelijkspel en 1 keer verloren.

Op zich wil het nog niks zeggen voor de toekomst van de nationale ploeg, lijkt me. Als ik zo het verleden bekijk van onze u21:
In 2007 mooie prestatie, maar het is niet dat er in die ploeg veel spelers uit onze gouden generatie stonden :unsure:
 
Terug
Bovenaan