De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dendoncker? Want die heeft vorig jaar toch veel gespeeld. Is blijkbaar 28 keer basisspeler geweest. Zou dan toch vreemd zijn om een stap terug te zetten lijkt me. Moest hij dit seizoen weinig spelen, dan kan dat nog he.
Ik volg Wolverhampton niet maar zou het kunnen dat het zoals bij Anderlecht is in den tijd? Vorig jaar met een goeie middenvelder naast hem meedraaien en dit jaar door de mand zakken? Want voor een speler die 28 keer in de basis stond en niet teleurstelde ga je geen vervanger halen als hij niet vertrekt denk ik dan? Dus er moet wel een reden zijn waarom hij nu precies niet meer van die bank komt.
 
Dedoncker speelt natuurlijk , in mijn bescheiden mening , op een “simpele “ plaats hè , balletje afpakken en 90 % inleveren aan de betere voetballer, of dat nu Tielemans is of Jef vanachter den hoek :)
Maar hier moet em precies 4 man dribbelen en ne omhaalgoal maken :)
 
Dedoncker speelt natuurlijk , in mijn bescheiden mening , op een “simpele “ plaats hè , balletje afpakken en 90 % inleveren aan de betere voetballer, of dat nu Tielemans is of Jef vanachter den hoek :)
Maar hier moet em precies 4 man dribbelen en ne omhaalgoal maken :)

Liefst 5 man dribbelen als het niet teveel gevraagd is.
 
Stond de vorige 2 seizoenen gewoon bijna altijd in de basis.

Beetje bizar om zijn carrière in Engeland opeens als een flop te gaan beschouwen omdat hij dit seizoen vaak naast de ploeg valt.

Dat er een nieuwe coach is heeft er wss ook mee te maken.
Ik zeg toch niet dat het een flop is, eens je naar de achtergrond gaat is het moeilijk terug vechten om weer in de ploeg te komen. Als die nu op de bank blijft is mss beter om aan het einde van het seizoen te kijken voor een oplossing.
 
Ik volg Wolverhampton niet maar zou het kunnen dat het zoals bij Anderlecht is in den tijd? Vorig jaar met een goeie middenvelder naast hem meedraaien en dit jaar door de mand zakken? Want voor een speler die 28 keer in de basis stond en niet teleurstelde ga je geen vervanger halen als hij niet vertrekt denk ik dan? Dus er moet wel een reden zijn waarom hij nu precies niet meer van die bank komt.
Geen vervanger gehaald, gewoon Moutinho en Neves die nu standaard de as vormen. En vorig jaar zat Moutinho quasi altijd op de bank.
 
Artikel van @Renegadexxripxx
"Op vlak van individuele kwaliteit was de vorige lichting fantastisch", vergelijkt bondscoach Jacky Mathijssen. "Veel jongens zijn toen doorgebroken bij buitenlandse clubs en zetten de stap naar de A-ploeg van de Duivels."

"Maar als groep is deze generatie wellicht beter. Het is een fantastisch team, waarvan een 8-tal jongens zelfs nog tot het EK 2027 bij de beloften mogen meedoen."

"De ploeg knokt zich goed door "karaktermomenten" in een wedstrijd", gaat Mathijssen voort. "En bovendien zijn ze ook tactisch flexibeler."

"Alleen komen we soms nog altijd in de problemen wanneer we onder druk moeten uitvoetballen. Een echt grote ploeg kan dan voetballend de oplossing vinden en het evenwicht herstellen. Daar moeten wij nog aan werken."

Wel knap dat wij onze problemen van de jeugd doortrekken naar de 1e ploeg
De 1e ploeg kan ook nog steeds niet onder druk uitvoetballen

Tactisch flexibel is nu niet meteen iets nuttig met een bondscoach die maar 1 tacktisch plan heeft
 
Ik zeg toch niet dat het een flop is, eens je naar de achtergrond gaat is het moeilijk terug vechten om weer in de ploeg te komen. Als die nu op de bank blijft is mss beter om aan het einde van het seizoen te kijken voor een oplossing.
Oké, maar oorspronkelijk zei ge dat hij best een stap terug zou doen terwijl die al 3 seizoenen vaak in de basis stond ( 18/19 17 keer, 19/20 32 keer en vorig seizoen 28 keer) dat zijn toch geen statistieken om een niveau lager te gaan spelen. Na dit seizoen kan die situatie uiteraard anders zijn.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Dendoncker ook geen topper en zie hem Witsel ook niet vervangen, maar het ging me vooral om die uitspraak dat hij beter een stapje terug zou doen.
 
Oké, maar oorspronkelijk zei ge dat hij best een stap terug zou doen terwijl die al 3 seizoenen vaak in de basis stond ( 18/19 17 keer, 19/20 32 keer en vorig seizoen 28 keer) dat zijn toch geen statistieken om een niveau lager te gaan spelen. Na dit seizoen kan die situatie uiteraard anders zijn.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Dendoncker ook geen topper en zie hem Witsel ook niet vervangen, maar het ging me vooral om die uitspraak dat hij beter een stapje terug zou doen.
Ja is mijn fout verkeerd uitgedrukt.
 
Artikel van @Renegadexxripxx


Wel knap dat wij onze problemen van de jeugd doortrekken naar de 1e ploeg
De 1e ploeg kan ook nog steeds niet onder druk uitvoetballen

Tactisch flexibel is nu niet meteen iets nuttig met een bondscoach die maar 1 tacktisch plan heeft
Belangrijkste ontwikkeling gebeurt daar ook wel gewoon in clubverband. Spelers die onder druk kunnen uitvoetballen zijn jongens die dat dag in dag uit doen, technisch ijzersterk zijn, het spel goed aanvoelt, een sterke conditie hebben en daardoor veel bewegen, een goeie balaanname, passing en dribbel hebben,... En als je dat pakket hebt dan is het minder moeilijk om dat in een nationale ploeg bijeen te brengen. Het is geen toeval dat de huidige generatie beter is dan de generatie van rond 2005, met jongens die hun opleiding kregen in Frankrijk, bij Ajax en bij verbeterde jeugdopleidingen van Standard, Anderlecht en Genk.

Als je echter elke week met bij wijze van spreken Beveren tegen Cercle moet spelen zal je dat ook bij een nationale ploeg wat minder kunnen tonen. Wat een trainer daar dan ook roept. Bij een nationale ploeg leer je niet voetballen, daar neem je mee wat je bij je club leert.

Dus ik maak me op zich geen zorgen dat de Lavia's, Sambi's en De Ketelaere's in de toekomst problemen hebben met onder druk uitvoetballen, zolang ze maar op clubverband omhoog schieten en op een goed niveau gaan shotten. Dan komt dat vanzelf bij de nationale ploeg.
 
Voorlopig 1 basisplaats in de PL dit seizoen en amper invalbeurten. Wel 2x basisspeler in een of andere cup.
En nu meer dan 90 minuten op het veld en een belangrijke voet in de comeback in de match met een halve assist.

Om nog maar te zeggen dat het nogal vroeg is om conclusies te trekken over zijn verhaal bij Wolverhampton.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan