algemene discussie | sim racing

Is gelukt thx.

Al mag ik heel de boel weer opnieuw spelen. Dat spel heeft toch ook zijn bugs amai... Ik wil de replay bekijken en nadien kan ik niets anders meer selecteren. Dus mogen afsluiten en natuurlijk mag ik weer helemaal opnieuw beginnen. 🙈🙈🙈
Klopt

Na iedere major update is het spel meestal een tijd kwasi onbespeelbaar. En wordt dan rechtgetrokken met kleine updates.
Deze keer valt het nog redelijk mee.

Na deze update is het vooral:
Replays werken niet
Als je online gamed. En je ziet voor de piloten een Xbox of Playstation logo staan. Disconnect dan almaar want binnen de 5 minuten gaar het crashen. Gewoon blijven joinen tot die platform logo's er niet meer staan.

Links beneden staat een oranje of groen icoon ivm pitstops.

Dat moet al groen zijn voor ge uw pitstop maakt. Dan staat alles correct. Ge gaat best al voor de start en tijdens de opwarmfase al naar uw pitmenu (in car) om alles juist te zetten.
Ja ik zet nu gewoon mijn pit menu open als de race begint en verander dan nog de driver. Daar zie ik dan ook dat alles groen staat buiten de open outbox.

Ik ben na paar jaar veel multiplayer spelen terug er van afgestapt. Ik speel liefst single player. Heb zo al weinig tijd om te rijden dus de tijd die ik heb wil ik ook maximaal benutten. Ik wil niet de helft van de tijd zitten wachten op andere tot iedereen geconnecteerd is om dan achter 1 bocht er af gereden worden door een brokkenpiloot om dan weer hele tijd niets meer te kunnen rijden. Single player is in zo een geval gewoon restart session en 10s later zijt ge weer weg. Ofwel gewoon als training eindeloos alleen rondjes rijden om telkens weer te verbeteren en het ultieme rondje te rijden.
idem. ik ben nu met LFM bezig in Assetto Corsa, en het is bij momenten gewoon een shit-show. multiclass? "ik rij met een LMDH, ik hoef niet te kwalificeren, ik rij de LMP2's wel van de baan"

plus, in SP kunt ge doen wat ge wilt. ik rij graag vintage series, jaren '60 - jaren '00. dat vindt ge gewoon nauwelijks online, of ge moet in een league zitten en kunnen comitten aan een schema (wat ik niet kan)

Eerste echte race achter de rug in Automobilista 2. Na wat geklooi tegenstand op 85 gezet. Op 75 was het te gemakkelijk. Op 85 moet ik in een GT3 me ferm haasten... Op Bathurst reed ik vooral in het einde van het pak. Zelf een kampioenschap samengesteld met de Mini. Eerste 2 wedstrijden gewonnen mede dankzij het circuit (Brand Hatch Indy) dat ik redelijk ken uit andere games. Wel niet zonder moeite. Ik heb de slechte neiging om de ene na de kwalificatieronde te willen rijden tijdens de race.

Eerste race bijna verkloot door onze puppy, kwam even goededag zeggen. :oink: Tweede race zelf bijna om zeep geholpen door in 3 rondes 2 x te spinnen. Uiteindelijk nog enkele serieuze duels aangegaan om de overwinning in de wacht te slepen.

Ja echt zalig. Ik kan nu ook goed vergelijken met dat ik een belt driven thrustmaster had en het verschil is toch wel immens.
Pedalen vind ik zonder upgrades voor de prijs eigenlijk toch ook echt wel top.
Had jij nu die 5NM of 8NM? Ik merk wel dat die thrustmaster T300 na langere speelsessies zijn FFB power wat kwijt geraakt wegens oververhitting?

Had jij nu die 5NM of 8NM? Ik merk wel dat die thrustmaster T300 na langere speelsessies zijn FFB power wat kwijt geraakt wegens oververhitting?
Ik heb de 5nm, maar kun je vrij goedkoop upgraden met aftermarket boost kit naar 8nm.

Het is niet enkel die sterkere ffb, maar het is een totaal ander gevoel. Voelt veel realistischer aan door die dd. Met die belt driven voel je precies die riem vind ik.

Eerste echte race achter de rug in Automobilista 2. Na wat geklooi tegenstand op 85 gezet. Op 75 was het te gemakkelijk. Op 85 moet ik in een GT3 me ferm haasten... Op Bathurst reed ik vooral in het einde van het pak. Zelf een kampioenschap samengesteld met de Mini. Eerste 2 wedstrijden gewonnen mede dankzij het circuit (Brand Hatch Indy) dat ik redelijk ken uit andere games. Wel niet zonder moeite. Ik heb de slechte neiging om de ene na de kwalificatieronde te willen rijden tijdens de race.

Eerste race bijna verkloot door onze puppy, kwam even goededag zeggen. :oink: Tweede race zelf bijna om zeep geholpen door in 3 rondes 2 x te spinnen. Uiteindelijk nog enkele serieuze duels aangegaan om de overwinning in de wacht te slepen.

Op 85 rij je in een race van 30 rondjes iedereen op 1-2 laps… behalve op daytona, dan zijn ze nauwelijks te volgen (of ik kan daytona niet goed)…

Batthurst is wel een mega mooie track imho.

Op 85 rij je in een race van 30 rondjes iedereen op 1-2 laps… behalve op daytona, dan zijn ze nauwelijks te volgen (of ik kan daytona niet goed)…

Batthurst is wel een mega mooie track imho.
In lagere klassen vb de Mini cup mag het volgens mij war hoger ivm de moeilijkheid. Voor de snellere wegens vrees ik ervoor. Ik doe mezelf te graag de duivel aan. :wallbash:

En tot voor GT7 kende ik Bathurst niet. Leuk circuit maar de afdaling tussen de muurtjes is niet mij ding (stuk na de snelle linkse met gras, grind, whatever...). Daar ben ik niet snel genoeg.

Ik ben ook absoluut geen held in Bathurst hoewel ik het circuit zelf leuk vind. De meeste tijd verlies ik ook in die afdaling tussen de muurtjes.
Mijn favoriete GT/F1 circuits zijn Jeddah (Saudi-Arabië), Suzuka (Japan) en Zandvoort (Nederland). Dit jaar ben ik naar de F1 live gaan kijken in Jeddah en Suzuka. Beide zijn enorme aanraders, zeker als je ook wat cultuur wilt opsnuiven.

ik ben over het algemeen geen fan van de F1 circuits, veel te afgeborsteld, allemaal veel te gelijkend, vaak te mid-speed.
zelfs Spa ben ik beu gereden.

In lagere klassen vb de Mini cup mag het volgens mij war hoger ivm de moeilijkheid. Voor de snellere wegens vrees ik ervoor. Ik doe mezelf te graag de duivel aan. :wallbash:

En tot voor GT7 kende ik Bathurst niet. Leuk circuit maar de afdaling tussen de muurtjes is niet mij ding (stuk na de snelle linkse met gras, grind, whatever...). Daar ben ik niet snel genoeg.

Ik rij vaak de GTE klasse, volgens mij is dat iets sneller dan GT3. Verder de F3 klasse, alles traag dus ;).

F1 gaat wat rap voor mij 😂.

Vind ik ook een zeer leuk circuit. Mede door de hoogteverschillen. Maar inderdaad die afdaling is niet makkelijk, of toch die eerste bocht niet. Circuit dat door ons Europeanen echt wel ongekend/onbemind is. Nochtans elk jaar weer race waar ik naar kijk, de aankondiging dat het nieuwe autosport seizoen echt wel voor de deur staat. En ook event waar toch redelijk wat europeanen gaan warm draaien.

ik ben over het algemeen geen fan van de F1 circuits, veel te afgeborsteld, allemaal veel te gelijkend, vaak te mid-speed.
zelfs Spa ben ik beu gereden.
Spa, Monza, Spielberg ben ik ook beu gereden. Online zitten die er zoveel bij, bij events of leagues dikwijls ook. Nog een reden om wat meer single player te spelen vind ik: kan ik wat meer op de minder bekende circuits rondrijden.

Ik had liever nooit die T300 hier gehad.... Ik heb er teveel plezier mee dat ik nu zit te kijken naar een volledige setup :(
Bon, Fanatec CLS DD 5NM met cls pedalen (rem en gas), een tweedehands playseat challenge. Zou dat een goeie combinatie zijn? Ik heb iets nodig dat ik onder mijn bureau kan wegschuiven.

Ik had liever nooit die T300 hier gehad.... Ik heb er teveel plezier mee dat ik nu zit te kijken naar een volledige setup :(
Bon, Fanatec CLS DD 5NM met cls pedalen (rem en gas), een tweedehands playseat challenge. Zou dat een goeie combinatie zijn? Ik heb iets nodig dat ik onder mijn bureau kan wegschuiven.
Ja heb ik. Er zijn er die zeggen dat er veel flex op zit, maar ik heb daar eigenlijk niet echt last van. De flex die er op zit is vooral vooruit en achteruit, maar zijwaarts zit er geen flex op en dat is net het belangrijkste voor de ffb.

Pedalen heb ik met snelspanners gedaan en zitten ook muurvast zo. Ga mss voor de zekerheid wel nog eens zo een reinforcement kit bestellen van een 50€.

Laat hem wel niet open hangen om erin te stappen want dat ding die het moet tegenhouden kan het gewicht niet aan van de fanatec base.

Sasha Gorlé is ne hele rappe. 7.5k iRating.
Iemand die weet welke track, sim en auto? Weet niet als ik daarvoor speciaal naar Brussel wil rijden. Winnen ga ik toch niet doen, maar lijkt wel leuk om eens aan mee te doen.
Meestal zijn dat soort dingen op Spa met een GT3 Cup in iracing. Maar niet zeker of het hier ook zo zal zijn.

Ik heb ook al 10 jaar ne 2dehands Playseat challenge.

Ben er zeker content van. Geen baar tussen uw benen is een dikke plus.

Ik plooi die wel nooit op.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K