algemene discussie | sim racing

Als die auto's opeens "verspringen" dan is dat omdat je veel lag (latency) hebt. Dan kun je beter van server wisselen. Algemeen gezien ga je minder lag hebben op een server geografisch in uw buurt.

ACC is nu één van de weinige games die wel degelijk dedicated servers ondersteunt. We zouden dus onze eigen ACC.beyondgaming.<mijndomein>.be kunnen opzetten.
https://www.acc-wiki.info/wiki/Server_Configuration schijnt te werken onder Windows en Linux \o/

Ik speel uitsluitend single player :p
Ik ben na paar jaar veel multiplayer spelen terug er van afgestapt. Ik speel liefst single player. Heb zo al weinig tijd om te rijden dus de tijd die ik heb wil ik ook maximaal benutten. Ik wil niet de helft van de tijd zitten wachten op andere tot iedereen geconnecteerd is om dan achter 1 bocht er af gereden worden door een brokkenpiloot om dan weer hele tijd niets meer te kunnen rijden. Single player is in zo een geval gewoon restart session en 10s later zijt ge weer weg. Ofwel gewoon als training eindeloos alleen rondjes rijden om telkens weer te verbeteren en het ultieme rondje te rijden.

Ik speel vooral rally. Dan rijd je wel als enige over het circuit, het doel is telkens uw tijd in het online leaderboard te verbeteren. Bij rally cross rijd ik wel met meerdere mensen tegelijk op het scherm.

Met collega’s speel ik Wreckfest. Het doel is daar de eindstreep te halen. Op eender welke manier….

Ik ben na paar jaar veel multiplayer spelen terug er van afgestapt. Ik speel liefst single player. Heb zo al weinig tijd om te rijden dus de tijd die ik heb wil ik ook maximaal benutten. Ik wil niet de helft van de tijd zitten wachten op andere tot iedereen geconnecteerd is om dan achter 1 bocht er af gereden worden door een brokkenpiloot om dan weer hele tijd niets meer te kunnen rijden. Single player is in zo een geval gewoon restart session en 10s later zijt ge weer weg. Ofwel gewoon als training eindeloos alleen rondjes rijden om telkens weer te verbeteren en het ultieme rondje te rijden.
Das dan weer het voordeel van iRacing. Die races starten op een vast uur. Dus je moet niet zitten wachten tot iedereen gecontacteerd is. Je hebt 3 minuten om te connecten geloof ik en wie er niet is, heeft minder quali tijd.

Ook kwa crashes valt het daar goed mee in de hogere splits. Een race incident kan gebeuren, maar opzettelijk crashen wordt hard gestraft en gebeurd zelden.

Das dan weer het voordeel van iRacing. Die races starten op een vast uur. Dus je moet niet zitten wachten tot iedereen gecontacteerd is. Je hebt 3 minuten om te connecten geloof ik en wie er niet is, heeft minder quali tijd.

Ook kwa crashes valt het daar goed mee in de hogere splits. Een race incident kan gebeuren, maar opzettelijk crashen wordt hard gestraft en gebeurd zelden.
Maar... Voorbij rookie geraken is wel een uitdaging :p hoeveel races ik gewoon achteraan hebt uitgetoeft :p

Maar... Voorbij rookie geraken is wel een uitdaging :p hoeveel races ik gewoon achteraan hebt uitgetoeft :p
Nooit niet hoeven te doen eigenlijk. Daar zitten wel onervaren mannen tussen, maar daar battlede ik gewoon niet mee. Die maken wel eens een fout en dan ben je weg.
In league races is dat nog steeds zo. Hang 3 rondjes onder de spoiler en dan komen de kansen vanzelf wel.

Herkenbaar. Ook zelden zin om te wachten tot een race start. Geef mij dan maar een goede single player. Vandaag automobilista 2 gekocht en voor het eerst gespeeld. Grafisch vind ik het beter dan ACC maar daar is de FFB dan weer beter.

In automobilista al mooie duels gehad en gezien tijdens de kwalificaties. Zeker met AI agressiviteit op max.

Man zeg die pit stops in ACC. 🤬 Ik zit in eerste positie, pit stop een groot gesukkel eer ze die auto de lucht in doen en ik kom eruit als laatste. Ik wil zelfs niet weten hoeveel tijd ik daar verloren heb. Het was allesinds een verloren zaak.

Een tutorial waarin je dat kan oefenen zou toch ook wel heel erg welkom zijn.

Knop binden aan ignition en contact ofzo.
Instellen dat ge de auto manueel start.

In de pit stoppen op het juiste punt.
Contact afleggen zodat de auto stilvalt.

Terwijl ze aan uw auto bezig zijn contact al terug aan.

Zodra de auto naar beneden wordt gelaten ignition en vertrekken.

man man man... what a blast die VR , Thrustmaster T300, ACC en een hoop volk dat komt gamen :p

Ik suck wel monkeyballs
Mijn madam welgeteld 5 seconden geprobeerd... 'ik ben mottig en moet kotsen'

Morgen eens proberen. Toch wel een heel gedoe.

Ik ken zolder ondertussen al met mijn ogen toe vanbuiten. 1ste keer DQF omdat ik niet wist dat pitten verplicht was, 2de keer een stuurfout na 10 minuten, 3de keer pitstop mislukt omdat ik niet door had hoe ik mijn plek kon vinden, 4de keer 2 minuten nodig gehad om die auto juist te zetten en dan was het goed geweest.

man man man... what a blast die VR , Thrustmaster T300, ACC en een hoop volk dat komt gamen :p

Ik suck wel monkeyballs
Mijn madam welgeteld 5 seconden geprobeerd... 'ik ben mottig en moet kotsen'
Ik word helaas ook zo mottig als een krab van VR. Anders had ik geen triple screen setup genomen zelfs maar een leuke VR bril. Ik word ook snel wagenziek als ik niet zelf rijd…

Is gelukt thx.

Al mag ik heel de boel weer opnieuw spelen. Dat spel heeft toch ook zijn bugs amai... Ik wil de replay bekijken en nadien kan ik niets anders meer selecteren. Dus mogen afsluiten en natuurlijk mag ik weer helemaal opnieuw beginnen. 🙈🙈🙈

Morgen eens proberen. Toch wel een heel gedoe.

Ik ken zolder ondertussen al met mijn ogen toe vanbuiten. 1ste keer DQF omdat ik niet wist dat pitten verplicht was, 2de keer een stuurfout na 10 minuten, 3de keer pitstop mislukt omdat ik niet door had hoe ik mijn plek kon vinden, 4de keer 2 minuten nodig gehad om die auto juist te zetten en dan was het goed geweest.
Links beneden staat een oranje of groen icoon ivm pitstops.

Dat moet al groen zijn voor ge uw pitstop maakt. Dan staat alles correct. Ge gaat best al voor de start en tijdens de opwarmfase al naar uw pitmenu (in car) om alles juist te zetten.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten