algemene discussie | sim racing

games die gewoon delisted zijn, wel.
maar als de officiele support etc weg valt, kan het zijn dat je game niet meer speelbaar is.

ik weet zelf niet of ik zo'n games in mijn library heb staan, het zou dan gaan over games die zo oud zijn dat ik ze nooit nog zou spelen (of ik mij zelfs niet meer herinner)

Als je een spel gedownload hebt dan blijft dat speelbaar, ook al halen ze het eraf. Of dat denk/hoop ik toch?
Neen. Integendeel. 99% van de games vereist “always online”. Zeker games zonder dedicated servers (ongeveer 99% van de games de laatste decennia) zijn dan ultra kwetsbaar.

De EU zou softwarefabrikanten moeten verplichten code open source te maken als de support stopt of servers offline gehaald worden binnen de X jaar.

Neen. Integendeel. 99% van de games vereist “always online”. Zeker games zonder dedicated servers (ongeveer 99% van de games de laatste decennia) zijn dan ultra kwetsbaar.

De EU zou softwarefabrikanten moeten verplichten code open source te maken als de support stopt of servers offline gehaald worden binnen de X jaar.

Games kriigen wel vaak een patch zodat ze dan speelbaar zijn.

Maar in principe bezit je bijna nooit een game idd, juist een licentie.

Games kriigen wel vaak een patch zodat ze dan speelbaar zijn.

Maar in principe bezit je bijna nooit een game idd, juist een licentie.
"wel vaak"? Het gebeurt bijna nooit, tenzij bij open source games. Er zijn gelukkig fabrikanten zoals ID Software die hun code opensource maken waardoor er direct een nog grotere mod community op springt en het nog langer blijft bestaan. En dan heb je nog games die vanaf dag 1 open source zijn. Nexuiz is zo'n populaire shooter, net als Xonotic.

Buiten simracing heb ik een passie voor first person shooters. In een ver verleden ben ik nog pro-gamer Quake geweest, incl sponsor contract van Intel. Als we even naar de moderne first person shooters kijken van de laatste tijd dan vind je simpelweg geen dedicated servers meer. Dat is ook logisch. Die willen het spel maar één jaar verkopen, nog even in leven houden als het vervolg er is en dan trekken ze letterlijk de stekker eruit. Ik denk dan aan games zoals Call of Duty, Battlefield enz.

Moderne shooters zijn, als ik het internet mag geloven, games zoals Call of Duty: Modern Warfare Remastered en Call of Duty: Warzone, Overwatch, Destiny 2, Apex Legends, Valorant, PUBG Battleground, Borderlands 3, ... Raad eens hoeveel daarvan dedicated servers hebben? Zero zero zero!
Er zijn wel games die u 1:1 laten spelen maar nooit rechtstreeks. Dat gaat altijd via de fabrikant en/of Steam/EA Play/Epic/<insert platform here>. Ik begrijp wel dat dat gemakkelijker is dan aan mensen te moeten uitleggen hoe ze een port op hun firewall/router moeten forwarden naar hun intern adres en dan hun IP doorgeven aan iemand anders, maar feit is dat je wel weer afhangt van de fabrikant of het platform. Als die besluiten om ermee te stoppen sta je nergens met uw gebruikerslicentie. Ik vind het een walgelijke ontwikkeling.

Funfact: ik host al ongeveer 25 jaar een Quake 1 server en die wordt nog steeds actief gebruikt. Terwijl ik dit type zijn er 3 mensen (2 Nederlanders en een Duitser) op aan't gamen. Vroeger gebruikte ik mijn thuisserver daarvoor, tegenwoordig is een simpele docker container voldoende. :) Ik ben eens benieuwd of we over 20-25 jaar nog spreken over Apex Legends of Valorant en of we die met één simpel commando nog kunnen spelen tegen elkaar.
Ik heb jaren geleden al opgegeven mijn collega's warm te maken voor shooters. We zijn allemaal autoliefhebbers en houden het voorlopig bij onze wekelijkse sessie Wreckfest.

Voor Beyondgaming bestond was er 9lives en daarvoor was dat games.telenet.be. Nog eerder was het games.pandora.be. Die hadden ook hun eigen dedicated Quake 1 en Quake 2 servers. Maar ik spreek dan over de periode 1997-2003.

Verder denk ik ook niet dat die keys op cdkeys gestolen zijn. Als die echt gestolen waren dan hadden al die game fabrikanten die site al lang offline laten halen (DMCA takedown) en die keys laten blokkeren. Of het allemaal 100% legaal is weet ik niet, maar als het niet zo koosjer was had dit al lang aangepakt geweest.

Laatst bewerkt:
Ik stel voor dat we terug ontopic gaan. Begint een discussie te worden voor een apart topic!

Iemand die weet heeft of er in januari ook solden zijn bij een simlab, fanatec of conculega’s? Of wordt dat enkel voor Black Friday gehouden

Ik stel voor dat we terug ontopic gaan. Begint een discussie te worden voor een apart topic!

Iemand die weet heeft of er in januari ook solden zijn bij een simlab, fanatec of conculega’s? Of wordt dat enkel voor Black Friday gehouden
Volgens mij enkel met black friday. Ik heb in ieder geval nog geen korting geweten in januari. Januari en juli zijn vooral solden maanden wat betreft kleding.

Ze zouden bij Fanatec toch eerst wat aan de stock moeten doen…
Er zijn geen QR2’s, dus ook niet echt een stuur te bestellen.

Ben aan het kijken voor een rond atuur met afgeplatte kant, vraag me echter af of een podium button box wel enig voordeel heeft tov een clubsport…

Assetto corsa competitione gekocht (voor 12€ kun je niet sukkelen). Zalig spel. Ben dan begonnen aan career mode, maar de auto houdt serieus in als ik in een bocht gas geef, ik kan gewoon plankgas geven en hij blijft gewoon dezelfde snelheid aanhouden tot ik terug mijn stuur recht hou.

Is dat ergens iets van assists die nog aan staat? Traction control staat op 0. Het is precies of het spel heeft iets aangepast aan mijn instellingen na mijn eerste test in career.

Ze zouden bij Fanatec toch eerst wat aan de stock moeten doen…
Er zijn geen QR2’s, dus ook niet echt een stuur te bestellen.

Ben aan het kijken voor een rond atuur met afgeplatte kant, vraag me echter af of een podium button box wel enig voordeel heeft tov een clubsport…
Ja idem, hun stock nu zorgt er voor dat je eigenlijk niks kan kopen

Assetto corsa competitione gekocht (voor 12€ kun je niet sukkelen). Zalig spel. Ben dan begonnen aan career mode, maar de auto houdt serieus in als ik in een bocht gas geef, ik kan gewoon plankgas geven en hij blijft gewoon dezelfde snelheid aanhouden tot ik terug mijn stuur recht hou.

Is dat ergens iets van assists die nog aan staat? Traction control staat op 0. Het is precies of het spel heeft iets aangepast aan mijn instellingen na mijn eerste test in career.
Met traction control op 0 zijn die auto's eigenlijk zo goed als onmogelijk op de baan te houden.

Ergens staat er een realism setting. Waarschijnlijk hebt ge daar vanalle hulpen aan staan.

Met traction control op 0 zijn die auto's eigenlijk zo goed als onmogelijk op de baan te houden.

Ergens staat er een realism setting. Waarschijnlijk hebt ge daar vanalle hulpen aan staan.
Morgen eens bekijken dan. Raar dat hij in het begin dat niet deed en volgens mij had ik dan idd ook traction control aan staan.

Single player -> realism settings

Ofzo... Als je een single player race kan je dat zeker instellen. In career niet helemaal zeker of je dat kan wijzigen tijdens career.

hard disagree. Sommigen zouden beter eerst wat meer single player spelen voor ze online races komen verkrachten.
Deftige games vereisen een bepaald niveau. Er zijn genoeg ACC servers die een minimum rating vereisen of minimum aantal uren speeltijd. Dan kun je nog de clown uithangen en denken dat het Carmageddon is, maar de kans is al kleiner.

Mochten er nu dedicated servers zijn dan kon je ze direct bannen :)

Deftige games vereisen een bepaald niveau. Er zijn genoeg ACC servers die een minimum rating vereisen of minimum aantal uren speeltijd. Dan kun je nog de clown uithangen en denken dat het Carmageddon is, maar de kans is al kleiner.

Mochten er nu dedicated servers zijn dan kon je ze direct bannen :)
En dat deftig niveau gaan ze toch op een bepaalde manier moeten behalen en een mooi startpunt daarvoor: de singleplayer

Single player gamen is zoals chatten in Notepad.
Ik speel liever eerst een hele tijd single player voor ik een carnage aan ga richten. En ondertussen kom ik er ook beter in, wat ook niet slecht is want ik kan niet goed tegen mijn verlies. 😁

Ik hoop dat de servers dan ook een beetje deftig zijn, want in het begin was het blijkbaar kommer en kwel met rondspringende auto's en van die toestanden.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten