algemene discussie | sim racing

Spel zou oorspronkelijk deze maand uitkomen, dan verschoven naar februari 24. Het zou mij niet verbazen als het nog op schuift. Valt ook onder Motorsport games als uitgever dacht ik? Er is daar de laatste 2 maand redelijk wat opschudding geweest met een boel ontslagen en dan zowel BTCC en IndyCar die hun licentieovereenkomst hebben opgezegd.
Ja, ik weet dat het al verzet is naar feb '24. Dat is ook één van de redenen dat ik nooit games pre-order. Je geeft geld op voorhand aan iemand die je niet kent in de hoop ooit iets er voor terug te krijgen. Ik betaal ook niet bij de bakker op voorhand voor een brood dat hij nog moet maken en hij mij daarna hopelijk bezorgt. Een tweede reden is omdat ongeveer 99,99% van de games tegenwoordig gewoon beta's zijn met day 1 patches groter dan het spel zelf. Ik werk zelf in IT en heb zelfs mijn beroep gemaakt van bugs in software dus ik weet als geen ander dat bugvrije software niet bestaat, maar wat de gemiddelde game producent durft uitbrengen is gewoon schandalig en zou geclassificeerd moeten worden als misdaden tegen de mensheid.

Dit gezegd zijnde, ik hoop dat het toch goedkomt met Le Mans Ultimate. Ook daar denk ik dat het oneerlijk is om het te vergelijken met gevestigde waarden zoals AMS2, ACC, rF2, iRacing enz. Dat zijn games die al vele jaren verbeterd werden patch na patch en bij release ook geen toppers waren. De Rennsport beta heb ik onlangs eens geprobeerd en die sprak mij niet aan. Le Mans Ultimate hopelijk wel, maar ik wacht sowieso op reviews in februari 2024 alvorens ik 't koop.

Vandaag mijn fanatec stuff ontvangen. Damn het was het wachten meer dan waard. Hoe zalig.

Wel een kleine 2u nodig gehad tegen dat heel de boel geïnstalleerd was. En dan moest forza ook nog eens updaten. 😬

Straks nog wat racen.

Vandaag mijn fanatec stuff ontvangen. Damn het was het wachten meer dan waard. Hoe zalig.

Wel een kleine 2u nodig gehad tegen dat heel de boel geïnstalleerd was. En dan moest forza ook nog eens updaten. 😬

Straks nog wat racen.
Ik heb zitten vloeken op dat installeren van die QR1 quickrelease. 10 keer geprobeerd om dat ding erin te schuiven. En dat ging voor geen meter.
Uiteindelijk een youtube videotje gebruikt, gezien dat je moest klikken om dat erop te schuiven.
Daar alleen ben ik 15 minuten aan bezig geweest terwijl ik op mijn eigen aan het vloeken was van, dat kan toch niet zo moeilijk zijn. Ik kan toch niet de eerste randdebiel zijn die er geen bal van begrijpt.

Zo te zien was ik niet de eerste als men er een youtube videootje van maakt. Natuurlijk zal het mij doen leren om dat papiertje dat bij de QR stak niet per ongelijk kwijt te spelen bij het uitpakken van al dat moois...

Ik heb zitten vloeken op dat installeren van die QR1 quickrelease. 10 keer geprobeerd om dat ding erin te schuiven. En dat ging voor geen meter.
Uiteindelijk een youtube videotje gebruikt, gezien dat je moest klikken om dat erop te schuiven.
Daar alleen ben ik 15 minuten aan bezig geweest terwijl ik op mijn eigen aan het vloeken was van, dat kan toch niet zo moeilijk zijn. Ik kan toch niet de eerste randdebiel zijn die er geen bal van begrijpt.

Zo te zien was ik niet de eerste als men er een youtube videootje van maakt. Natuurlijk zal het mij doen leren om dat papiertje dat bij de QR stak niet per ongelijk kwijt te spelen bij het uitpakken van al dat moois...

Bij de QR2 hoeft je de collar niet naar je toe te trekken…

Van mij dan nog bijna 3 kwartier nodig gehad om uit te zoeken how the f*ck je de firmware moest updaten.

Van mij dan nog bijna 3 kwartier nodig gehad om uit te zoeken how the f*ck je de firmware moest updaten.
Dat had ik gegoogled op voorhand, toen ik aan het wachten was op mijn materiaal.

Al heb ik wel 3 keer zitten vloeken tijdens het updaten omdat tijdens de update van de QR firmware ik meerdere keren een error kreeg. En toen ik dat opzocht, en melding kreeg dat meerderen de base toen moesten terugsturen kreeg ik het eventjes warm.
Maar uiteindelijk deed hij het toch

Dat had ik gegoogled op voorhand, toen ik aan het wachten was op mijn materiaal.

Al heb ik wel 3 keer zitten vloeken tijdens het updaten omdat tijdens de update van de QR firmware ik meerdere keren een error kreeg. En toen ik dat opzocht, en melding kreeg dat meerderen de base toen moesten terugsturen kreeg ik het eventjes warm.
Maar uiteindelijk niet nodig gehad.
Ja bij mij bleef hij na de update hangen op please wait omdat hij dan vanzelf in xbox modus ging en dus niet meer verbonden was met pc.
Dan uiteindelijk gewoon afgesloten en nog eens gekeken en de update was geïnstalleerd op de base. Op het stuur niet, maar ga het nu zo laten want ik had er geen zin meer in. 😁

Ja bij mij bleef hij na de update hangen op please wait omdat hij dan vanzelf in xbox modus ging en dus niet meer verbonden was met pc.
Dan uiteindelijk gewoon afgesloten en nog eens gekeken en de update was geïnstalleerd op de base. Op het stuur niet, maar ga het nu zo laten want ik had er geen zin meer in. 😁
Ja had dat ook, herinnerde mij toen de switchknop om van xbox mode naar pc mode te gaan (y en nog iets) waardoor dat daarna gewoon terug correct doorging.

Straks nog wat racen.
Fanatec
Forza

:wtf:

Ik snap de combinatie niet echt. Ofwel heb ik te lang Forza niet gespeeld en is dat plots realistisch geworden?

Ik begrijp ook wel dat je soms eens graag een potje Forza speelt.
Maar om een Fanatec stuur te ontvangen, en dan als eerste game om dat te testen Forza pakt....

hangt er vanaf welke forza he.
Horizon = arcade
Motorsport = sim(cade)

't is nu niet de game die het meeste uit een DD gaat halen, maar een stuur is toch handig voor Motorsport, imo.

Fanatec
Forza

:wtf:

Ik snap de combinatie niet echt. Ofwel heb ik te lang Forza niet gespeeld en is dat plots realistisch geworden?

Ik begrijp ook wel dat je soms eens graag een potje Forza speelt.
Maar om een Fanatec stuur te ontvangen, en dan als eerste game om dat te testen Forza pakt....
Euh forza motorsport die net uit is? :unsure:

Ea wrc ligt onder de kerstboom. 😁

Euh forza motorsport die net uit is?
Dat is toch gigantisch slecht?
Op steam heeft dat 5/10 gemiddeld?

En ik heb hier ook wel Motorsport 6 en 7 ofzo. Maar om zoveel geld aan een stuur te geven, en dan Forza Motorsport (of F1 bv) te spelen vind ik nu toch wel extreem raar... Dan kunt ge net zo goed een logitech stuurke kopen van €200.

Klinkt zowat als ne Porsche zonder motor kopen, en dan er ne motor van 100pk inleggen.

Zo een stuur smeekt om : iRacing, AC, ACC, rF2 ofzoiets.

Zoals ik zei. Ik begrijp dat eens een simcade spelen leuk kan zijn. Maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat ge zo geen setup koopt om simcades te spelen, waarvan de FFB softwarematig al op niet veel trekt?

Dat is toch gigantisch slecht?
Op steam heeft dat 5/10 gemiddeld?

En ik heb hier ook wel Motorsport 6 en 7 ofzo. Maar om zoveel geld aan een stuur te geven, en dan Forza Motorsport (of F1 bv) te spelen vind ik nu toch wel extreem raar... Dan kunt ge net zo goed een logitech stuurke kopen van €200.

Klinkt zowat als ne Porsche zonder motor kopen, en dan er ne motor van 100pk inleggen.

Zo een stuur smeekt om : iRacing, AC, ACC, rF2 ofzoiets.

Zoals ik zei. Ik begrijp dat eens een simcade spelen leuk kan zijn. Maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat ge zo geen setup koopt om simcades te spelen, waarvan de FFB softwarematig al op niet veel trekt?
Acc komt er ook nog. Als je op xbox speelt heb je niet de keuze van op een gamepc ook e. Trouwens op alle andere sites heeft forza heel goeie reviews.

En zo een setup... Die ready 2 race bundles zijn nauwelijks duurder dan de thrustmaster tx. Dan is de keuze rap gemaakt. Precies of ik heb hier een rig staan van 5000€.

En ik kom van een thrustmaster t300 en een logitech G29 en neen dan kun je niet evengoed zo een stuurtje kopen, want het verschil is dag en nacht. Voor zover ik me eigenlijk zou moeten verantwoorden voor een aankoop.

Acc komt er ook nog. Als je op xbox speelt heb je niet de keuze van op een gamepc ook e. Trouwens op alle andere sites heeft forza heel goeie reviews.

En zo een setup... Die ready 2 race bundles zijn nauwelijks duurder dan de thrustmaster tx. Dan is de keuze rap gemaakt. Precies of ik heb hier een rig staan van 5000€.

En ik kom van een thrustmaster t300 en een logitech G29 en neen dan kun je niet evengoed zo een stuurtje kopen, want het verschil is dag en nacht. Voor zover ik me eigenlijk zou moeten verantwoorden voor een aankoop.
Is da niet gewoon omdat die physics anders zijn? Ik had zo een youtubefilmpje gezien waar racespellen geranked stonden op realisme. Geen idee waar die Forza stond.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten