Vincent Van Quickenborne neemt ontslag als minister van justitie

Neemt ontslag dus.
https://www.hln.be/binnenland/minister-van-justitie-vincent-van-quickenborne-neemt-ontslag~a799dce7/

De persconferentie is van start gegaan. Minister van Justitie Vincent Van Quickenborne neemt het woord: "Deze ochtend om negen uur heb ik vastgesteld dat er een uitleveringsverzoek is geweest van Tunesië. Het uitleveringsverzoek is overgemaakt aan het parket, maar het is daar blijven liggen. Dat is een individuele, grove en onaanvaardbare fout. Ik wens mijn politieke verantwoordelijkheid te nemen en neem ontslag als minister."
 
Allee quickie neemt ontslag.
Moedig.
Maar waarom die magistraat niet ontslaan die verantwoordelijk was om dat dossier te laten liggen?
Hij is de verantwoordelijke!!

TUNESIE VROEG ZIJN UITLEVERING LOL!

en in de andere thread zit iedereen maar te hameren dat dergelijke landen criminelen niet willen terugnemen!!??
 
Allee quickie neemt ontslag.
Moedig.
Maar waarom die magistraat niet ontslaan die verantwoordelijk was om dat dossier te laten liggen?
Hij is de verantwoordelijke!!

TUNESIE VROEG ZIJN UITLEVERING LOL!

en in de andere thread zit iedereen maar te hameren dat dergelijke landen criminelen niet willen terugnemen!!??
Imagoschade voor openVLD proberen te beperken denk ik.
 
Imagoschade voor openVLD proberen te beperken denk ik.
Dit ruikt voor mij echt enorm naar achterkamerpolitiek tussen CD&V en VLD, waar VLD Quickie opoffert zodat beide partijen wanhopig aan hun 7-8% kunnen vasthouden en als blok van 15% naar de onderhandelingen kunnen stappen.

En zoals eerder gezegd, Quickie zal wel naar Europa mogen verkassen, of terug zich concentreren op het lokale niveau.
 
Ik hoop dat ze eens goed onderzoeken hoe dat zo lang stof ligt te vergaren en daar een (structurele) oplossing voor in de toekomst kunnen vinden.

Moet wel zeggend die van Open VLD vinden wel altijd héél vlug een zondebok. :unsure:
 
Blijft hij nu politiebescherming krijgen tegen de mocromaffia? (Als dat nog zo was natuurlijk)

Of is hij dat "privilege" kwijt?
 
Die uitleg weer ...

Johan Delmulle, procureur-generaal van Brussel, legde tijdens de persconferentie uit dat vorig jaar 31 soortgelijke dossiers door het parket van Brussel werden ontvangen. "Dit is het enige van die 31 dat na ontvangst niet verder werd afgehandeld", legde hij uit. "Ik kan niet anders dan concluderen dat de enige oorzaak een jammerlijke samenloop van omstandigheden is, waarbij het dossier te wachten werd gelegd en uit het oog werd verloren."

Het enige dossier, geloof er geen bal van..
 
Terug
Bovenaan