Minister Van Quickenborne en de Combiplassers

Nog maar 's een voorbeeld van de bende kleuters die ons land besturen:

- Quick geeft een macho feestje voor Fils-à-papas die 's het zwijn willen uithangen
- Rousseau maakt een show van zijn outing
- Bouchez raakt verwikkeld in een ordinair straatgevecht
- Van Grieken provoceert de politie
- Theo Francken wordt gefilmd terwijl hij op straat in een plantenbak urineert

En als ze erop worden aangesproken dan krijg je 'ach, we zijn ook maar mensen'... Alsof elke Belg een aandachtshoer is die zeer indiscreet publiek wildplast en op de vuist gaat bij de minste provocatie.

Komaan, van publieke straatmannen mogen we toch een correcter gedrag verwachten.
FTFY

Men wou dat de politiek dichter bij het volk stond dus krijg je ook dat soort zaken.
 
Maar moet dat dan allemaal wel hard kunnen gemaakt worden voor de rechtbank. Imo kan het volk hier ook gewoon over oordelen en dat meenemen in hun beoordeling bij de volgende verkiezingen. Het is niet omdat x of y niet strafbaar is dat we dat niet laakbaar mogen vinden.

Het vervelende is dat dit soort incidenten waarschijnlijk niet zoveel negatieve impact hebben op populariteit en kiesresultaten.

Integendeel zelfs, gratis persaandacht en ongetwijfeld een groep mensen die het gewoon grappig vinden of hem sympathieker vinden ofzo.
 
Nog maar 's een voorbeeld van de bende kleuters die ons land besturen:

- Quick geeft een macho feestje voor Fils-à-papas die 's het zwijn willen uithangen
- Rousseau maakt een show van zijn outing
- Bouchez raakt verwikkeld in een ordinair straatgevecht
- Van Grieken provoceert de politie
- Theo Francken wordt gefilmd terwijl hij op straat in een plantenbak urineert

En als ze erop worden aangesproken dan krijg je 'ach, we zijn ook maar mensen'... Alsof elke Belg een aandachtshoer is die zeer indiscreet publiek wildplast en op de vuist gaat bij de minste provocatie.

Komaan, van publieke staatsmannen mogen we toch een correcter gedrag verwachten.

Gelukkig is er ook nog Trump :ROFLMAO:

next level ...
 
Het vervelende is dat dit soort incidenten waarschijnlijk niet zoveel negatieve impact hebben op populariteit en kiesresultaten.

Integendeel zelfs, gratis persaandacht en ongetwijfeld een groep mensen die het gewoon grappig vinden of hem sympathieker vinden ofzo.

Het is toch ook niet echt zo een ramp ? Niet het slimste maar om nu omwille daarvan niet op iemand te stemmen die je voor de rest graag hebt.

En als iemand die ik ken privé zoiets zou doen zou ik er nu ook geen probleem mee hebben. Het is nogal dom maar daar stopt het dan ook.

Er is niemand gewond of getraumatiseerd geraakt. Om voor van die foutjes mensen hun carrières te beëindigen lijkt me wat belachelijk.

En ik stem trouwens helemaal niet op hem, dus dit is niet als 'fanboy' gezegd. Gewoon die belachelijke schandalen vandaag altijd over het minste. En dan zijn mensen verbaasd dat de kiezers zich er niks van aantrekken en het schandaal gewoon negeren.
 
Laatst bewerkt:
Het is toch ook niet echt zo een ramp ? Niet het slimste maar om nu omwille daarvan niet op iemand te stemmen die je voor de rest graag hebt.

En als iemand die ik ken privé zoiets zou doen zou ik er nu ook geen probleem mee hebben. Het is nogal dom maar daar stopt het dan ook.

Er is niemand gewond of getraumatiseerd geraakt. Om voor van die foutjes mensen hun carrières te beëindigen lijkt me wat belachelijk.

En ik stem trouwens helemaal niet op hem, dus dit is niet als 'fanboy' gezegd. Gewoon die belachelijke schandalen vandaag altijd over het minste. En dan zijn mensen verbaasd dat de kiezers zich er niks van aantrekken en het schandaal gewoon negeren.
Je zou bijna zeggen dat je als publieke functie toch wel wat meer mag verwachten dan een 'gewoon iemand'? Het feit dat dit de mensen niet zou verbazen (en hun kiesgedrag zou beïnvloeden) zegt meer iets over de kiezers dan wat anders imo.
 
Laatst bewerkt:
Het is toch ook niet echt zo een ramp ? Niet het slimste maar om nu omwille daarvan niet op iemand te stemmen die je voor de rest graag hebt.

En als iemand die ik ken privé zoiets zou doen zou ik er nu ook geen probleem mee hebben. Het is nogal dom maar daar stopt het dan ook.

Er is niemand gewond of getraumatiseerd geraakt. Om voor van die foutjes mensen hun carrières te beëindigen lijkt me wat belachelijk.

En ik stem trouwens helemaal niet op hem, dus dit is niet als 'fanboy' gezegd. Gewoon die belachelijke schandalen vandaag altijd over het minste. En dan zijn mensen verbaasd dat de kiezers zich er niks van aantrekken en het schandaal gewoon negeren.
Goh, als minister van justitie politiebescherming krijgen en tegelijkertijd je bodyguards beschimpen toont toch wat weinig respect. Verschuilen achter het feit dat het je gasten waren en niet jijzelf is zo mogelijk nog erger. Hij is in mijn ogen verantwoordelijk voor het gedrag van zijn gasten. Dat was immers een besloten feestje met intimi van de minister.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Goh, als minister van justitie politiebescherming krijgen en tegelijkertijd je bodyguards beschimpen toont toch wat weinig respect. Verschuilen achter het feit dat het je gasten waren en niet jijzelf is zo mogelijk nog erger. Hij is in mijn ogen verantwoordelijk voor het gedrag van zijn gasten. Dat was immers een besloten feestje met intimi van de minister.
Sorry maar dat is nu toch ook wel onzin eh.
Het is niet omdat ik een feestje organiseer dat ik verantwoordelijk ben voor hun gedrag.
Als gastheer kan jij daar weinig aan doen, laat staan dat je verantwoordelijk zou zijn.
We moeten ook wel een beetje serieus blijven.

In deze zaak is er meer aan de hand.
Dus goed daar kan je wel spreken over een mogelijke verantwoordelijkheid en eens daad van geen respect.
 
Sorry maar dat is nu toch ook wel onzin eh.
Het is niet omdat ik een feestje organiseer dat ik verantwoordelijk ben voor hun gedrag.
Als gastheer kan jij daar weinig aan doen, laat staan dat je verantwoordelijk zou zijn.
We moeten ook wel een beetje serieus blijven.

In deze zaak is er meer aan de hand.
Dus goed daar kan je wel spreken over een mogelijke verantwoordelijkheid en eens daad van geen respect.

En dat is dan geen onzin?

De eerste regel voor elke gastheer is toch ervoor zorgen dat je (tuinfeest) minimaal, en liefst geen, overlast veroorzaakt voor je buurt. Parking, lawaai, glazen of drankflesjes, sanitair, eigendom van de aanpalende buur ... Zijn toch allemaal zaken die je in de gaten houdt mits een beetje verantwoordelijkheidszin en sociaal aanvoelen.

Tegen een combi gaan pissen op een feest van een minister van justitie die onder permanente politiebescherming staat. Dat komt alleen maar op in het hoofd van een ordinaire patser. Uit getuigenissen in deze thread is al gebleken dat Quickenborne in hetzelfde bedje ziek is als de rest van z'n vriendengroep.

Ik vermoed dan ook dat had Quickenborne zich in het verleden niet dermate arrogant opgesteld (tegen onder andere de politie) dit nooit naar buiten was gekomen.
 
En dat is dan geen onzin?

De eerste regel voor elke gastheer is toch ervoor zorgen dat je (tuinfeest) minimaal, en liefst geen, overlast veroorzaakt voor je buurt. Parking, lawaai, glazen of drankflesjes, sanitair, eigendom van de aanpalende buur ... Zijn toch allemaal zaken die je in de gaten houdt mits een beetje verantwoordelijkheidszin en sociaal aanvoelen.

Er zijn toch totaal geen indicaties dat dit niet zo zou geweest zijn?
We gaan nu toch niet werkelijk stellen dat er bij VVQ geen toilet beschikbaar was, en het daarom maar was “ga maar tegen die combi”.
 
Er zijn toch totaal geen indicaties dat dit niet zo zou geweest zijn?
We gaan nu toch niet werkelijk stellen dat er bij VVQ geen toilet beschikbaar was, en het daarom maar was “ga maar tegen die combi”.

Allez is dat nu wat je daaruit haalt. Dat ik bedoel dat er geen toiletten beschikbaar zouden zijn? Neen. Uiteraard zullen er toiletten beschikbaar zijn geweest. En in het geheel van gastheer is de sanitaire voorziening 1 puntje dat je aanstipt voor je gasten op je tuinfeest. Zo weet iedereen waar ze moeten zijn in het huis van een vreemde. Want natuurlijk is niet iedereen aanwezig noodzakelijk vriend aan huis (denk aan partners en kinderen).

Een ander punt dat je aanhaalt, gastheer én minister onder politiebewaking zijnde, is dat er politie aanwezig is in de buurt van je huis, en dat je verwacht dat die mensen met materieel respect worden behandeld.
 
Wat mij hier ondertussen vreselijk hard aan stoort:
Ons land is eergisteren veroordeeld voor het EHRM omwille van de achterstand in de Brusselse rechtbanken.
We gaan ontslag van de minister vragen omdat onze minister zich zat zuipt en het klein kind uithangt.

De regering heeft aangekondigd de wet naast zich neer te leggen over opvang asielzoekers.
Nog duizend-en-één andere belangrijke zaken.
Het parlement komt vervroegd samen over... een kinderachtige, respectloze minister en diens vrienden.
 
Wat mij hier ondertussen vreselijk hard aan stoort:
Ons land is eergisteren veroordeeld voor het EHRM omwille van de achterstand in de Brusselse rechtbanken.
We gaan ontslag van de minister vragen omdat onze minister zich zat zuipt en het klein kind uithangt.

De regering heeft aangekondigd de wet naast zich neer te leggen over opvang asielzoekers.
Nog duizend-en-één andere belangrijke zaken.
Het parlement komt vervroegd samen over... een kinderachtige, respectloze minister en diens vrienden.
Ik snap wat je bedoelt en geef je gelijk.
Maar het is volledig terecht dat de regering samen komt voor een kinderachtige, respectloze minister en diens vrienden. Het is namelijk die persoon zijn taak om de bovenstaande problemen op te lossen of aan een plan te werken.
 
Wat mij hier ondertussen vreselijk hard aan stoort:
Ons land is eergisteren veroordeeld voor het EHRM omwille van de achterstand in de Brusselse rechtbanken.
We gaan ontslag van de minister vragen omdat onze minister zich zat zuipt en het klein kind uithangt.

De regering heeft aangekondigd de wet naast zich neer te leggen over opvang asielzoekers.
Nog duizend-en-één andere belangrijke zaken.
Het parlement komt vervroegd samen over... een kinderachtige, respectloze minister en diens vrienden.
Hoe zou het toch komen dat de burger nog 0,0 interesse heeft in de politiek?

Eerlijk gezegd, met de volgende verkiezingen weet ik echt niet meer op wie ik nog zou moeten stemmen. Ik hoor in mijn omgeving overal datzelfde.

Het VB wint slapend kiezers en wordt dikke kans de grootste partij. De rest kan dan weer blèten hoe dat nu toch komt en hun lijn nog wat verder verharden richting VB standpunten.
 
Ik snap wat je bedoelt en geef je gelijk.
Maar het is volledig terecht dat de regering samen komt voor een kinderachtige, respectloze minister en diens vrienden. Het is namelijk die persoon zijn taak om de bovenstaande problemen op te lossen of aan een plan te werken.
Het is vooral triest dat het parlement niet samenkomt voor inhoudelijke problemen, maar dat politieke perceptie de waan van de dag stuurt. Ik vind wat Q nu gedaan heeft genoeg voor ontslag, maar ik vind hem (en veel andere politici) al veel langer inhoudelijk ongeschikt voor de post waar ze zitten. Ik kan er niet bij dat niemand die inhoudelijke kritiek wilt voeren.
 
Wat mij hier ondertussen vreselijk hard aan stoort:
Ons land is eergisteren veroordeeld voor het EHRM omwille van de achterstand in de Brusselse rechtbanken.
We gaan ontslag van de minister vragen omdat onze minister zich zat zuipt en het klein kind uithangt.

De regering heeft aangekondigd de wet naast zich neer te leggen over opvang asielzoekers.
Nog duizend-en-één andere belangrijke zaken.
Het parlement komt vervroegd samen over... een kinderachtige, respectloze minister en diens vrienden.
Whataboutism.


Het is niet omdat punt x er is dat we ons niet mogen storen aan punt y.
 
Whataboutism.


Het is niet omdat punt x er is dat we ons niet mogen storen aan punt y.

Wat is er daar nu whataboutism aan. Dat is ook weer zo'n term die mensen hier te pas en -frequenter- te onpas rondstrooien.

Je kan perfect die zaken naast elkaar leggen omdat voor het ene het parlement uit vakantie wordt teruggeroepen, en voor het andere niet. Persoonlijk stoor ik mij ook enorm aan die gang van zaken.
 
Wat is er daar nu whataboutism aan. Dat is ook weer zo'n term die mensen hier te pas en -frequenter- te onpas rondstrooien.

Je kan perfect die zaken naast elkaar leggen omdat voor het ene het parlement uit vakantie wordt teruggeroepen, en voor het andere niet. Persoonlijk stoor ik mij ook enorm aan die gang van zaken.
In de eerste post was het niet duidelijk dat het ging over het parlement. Ik geloofde dat het ging over de algemene perceptie dat het volk zich druk maakte over Vanquickenborne zijn gedrag en dat datzelfde volk geen drama maakt over de veroordeling. En dat is wel degelijk de afweging maken of x of y nu erger is.
 
Terug
Bovenaan