Minister Van Quickenborne en de Combiplassers


Hoe meer die zich in de onschuld lijkt te wentelen hoe meer anderen bloed ruiken. Volgens mij gaat die zichzelf nog helemaal vast zetten.
Haha, de video waarin hij zelf de beelden toont en commentaar geeft is mijn glimlach van de dag.
Jongens, echt waar, de Minister van Justitie die zijn eigen zatte avond van commentaar voorziet, waar zijn we mee bezig. Vrij uniek toch allemaal :rofl:

Het riekt allemaal wat naar toxic masculinity die vriendengroep van hem.
Te beginnen met de dress code waarbij iedereen in het wit gekleed moet zijn. Dat is precies iets voor Dansaert Vlamingen ofzo, jezus...
 
Maar allez, hoe kunt ge als minister van justitie nu zo van de ene put in de andere vallen.
Waarom mag je eigenlijk de openbare weg niet filmen? Ik heb dat eigenlijk nooit begrepen.

Dan mogen dashcams in principe toch ook niet? Je filmt daarmee toch ook de openbare weg?
 
Waarom mag je eigenlijk de openbare weg niet filmen? Ik heb dat eigenlijk nooit begrepen.

Dan mogen dashcams in principe toch ook niet? Je filmt daarmee toch ook de openbare weg?
Privacy. Een dashcam die vanuit een geparkeerde auto filmt mag in principe ook niet dacht ik. Rijdend is een ander verhaal.
 
Privacy. Een dashcam die vanuit een geparkeerde auto filmt mag in principe ook niet dacht ik. Rijdend is een ander verhaal.

Altijd te zot voor woorden gevonden.

Elke dag zie je mensen in de achtergrond op het nieuws. Wat is daar dan het verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Altijd te zot voor woorden gevonden.

Elke dag zie je mensen in de achtergrond op het nieuws. Wat is daar dan het verschil.
Dat zijn geen statische camera’s. Anders zou je nergens nog foto’s of films mogen maken.
En sommige camera’s die wel statisch zijn hebben wel toestemming omdat ze een doel dienen die de privacy overstijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Waarom mag je eigenlijk de openbare weg niet filmen? Ik heb dat eigenlijk nooit begrepen.

Dan mogen dashcams in principe toch ook niet? Je filmt daarmee toch ook de openbare weg?
Ook met een dashcam moet je de privacywetgeving volgen. https://www.politie.be/5415/vragen/verkeer/dashcams-wat-mag-in-belgie
In principe moet je dus elke avond je beelden wissen.
Enkele jaren geleden was je eigenlijk zelfs verplicht die aan te geven aan de privacycommissie. Geen kat die dit deed.
Bij een gebouw mag je in principe enkel je eigendom filmen en je bent verplicht dit te melden door bijv een bordje of zo.
Op zich kan me dit weinig schillen, maar van een minister van justitie zou je toch verwachten dat hij weet wat mag en dit ook navolgt (of het voor zijn eigen houdt) en niet je onschuld probeert te bewijzen met iets waardoor je weer een andere overtreding openbaart.
 
Als dat klopt, vind ik het wel niet zo erg eerlijk gezegd, aangezien hij vrij recent ernstig bedreigd werd.
Maar uiteraard slordig in deze hetze.
Maar hoe ga je als minister van justitie dan aan mensen zeggen dat ze zich aan de wet dienen te houden als je er zelf met je klak naar smijt. Neem nu die kerel die naam en foto van de doodrijder van zijn kind op facebook smeet. Hoe kan je dan zeggen dat dit niet mag want de wetgeving verbiedt het als je als minister wel de regels buigt want hij wordt bedreigd en vertrouwt niet dat justitie de taak van hem te beschermen en de verdachten op te sporen aankan?
Dat is meer dan slordig.
 
Ik heb er moeite mee te geloven dat die eerste foto's van een uur of negen niet in de vriendengroep gepost zijn. Maar ik heb daar ook geen bewijs voor natuurlijk.

Hoe dan ook. 't moet toch wel zuur zijn voor de agenten die Quickenborne moeten beschermen tegen aanslagen van de drugsmaffia en daarbij hun eigen leven riskeren. Om dan te zien dat z'n maten tegen een combi pissen.

Het riekt allemaal wat naar toxic masculinity die vriendengroep van hem.
Q en zijn vrienden waren altijd lastig als je die tegenkwam in het uitgaansleven in Kortrijk. Handtastelijkheden bij vrouwen etc.. en als je erop sprak kwam Q arrogant doen. Zo heeft hij eens al dansend onze tafel met een pint of 10 ‘per ongeluk’ omgestoten nadat we een vriend van hem vriendelijk maar kordaat hadden gevraagd niet meer in de kont te knijpen van een vriendin van ons.
 
Dit was een hoofdpunt op VRT NWS vandaag.


Ik dacht eerst dat ik naar een of andere sketch of satire programma aan het kijken was... Had de historie deze week gemist, maar het enige wat ik mij hierbij afvraag is tot welk niveau onze politiek afgedaald is en waarom is dit een hoofdpunt moet zijn? Zijn er echt geen belangrijkere zaken dan een minister die zegt dat hij misschien wel 'luchtgitaar' aan het spelen was.

Ik weet niet of ik dit mijn glimlach of traan van de dag was...

Edit:
Zijn camera's staan vermoedelijk inderdaad wat te ruim en ik neem aan dat er daar ook wel strikte regels rond zijn. Als minister van Justitie zou hij dit moeten weten en het voorbeeld moeten geven door zich aan die regels te houden met zijn bewakingscamera's. Echter stel ik mij wel vragen bij die strikte regels. Overheden en bewakingsbedrijven filmen ons continu op en rond het openbaar domein (zie ook Tim Verheyden reportage "Privacy & ik"). Dit wordt enkel aangegeven door een bordje en je hebt (voor zover ik weet) geen manieren om je daartegen te verzetten. Daarom ga ik er dan ook vanuit dat je geen verwachting van algemene privacy kan hebben op het openbaar domein. Dat is anders in een besloten privé plaats, woning e.d. Maar openbaar wil nu eenmaal zeggen voor iedereen zichtbaar en toegankelijk. Maar dat is een andere discussie en hier niet relevant.
 
Laatst bewerkt:
Mijn persoonlijke mening? Dit is not done en belachelijk van de minister. Maar dat het parlement speciaal hiervoor vervroegd terugkomt uit vakantie? Maar voor geweldadige en belangrijkere zaken (voor oa Jan Modaal) daar blijven ze doodleuk wel gewoon voor op vakantie. :support:

Wie maakt wie hier dan belachelijk? Wat een soap zeg.

maar het enige wat ik mij hierbij afvraag is tot welk niveau onze politiek afgedaald is en waarom is dit een hoofdpunt moet zijn?
Dit dus.
 
Dit was een hoofdpunt op VRT NWS vandaag.


Ik dacht eerst dat ik naar een of andere sketch of satire programma aan het kijken was... Had de historie deze week gemist, maar het enige wat ik mij hierbij afvraag is tot welk niveau onze politiek afgedaald is en waarom is dit een hoofdpunt moet zijn? Zijn er echt geen belangrijkere zaken dan een minister die zegt dat hij misschien wel 'luchtgitaar' aan het spelen was.

Ik weet niet of ik dit mijn glimlach of traan van de dag was...

Edit:
Zijn camera's staan vermoedelijk inderdaad wat te ruim en ik neem aan dat er daar ook wel strikte regels rond zijn. Als minister van Justitie zou hij dit moeten weten en het voorbeeld moeten geven door zich aan die regels te houden met zijn bewakingscamera's. Echter stel ik mij wel vragen bij die strikte regels. Overheden en bewakingsbedrijven filmen ons continu op en rond het openbaar domein (zie ook Tim Verheyden reportage "Privacy & ik"). Dit wordt enkel aangegeven door een bordje en je hebt (voor zover ik weet) geen manieren om je daartegen te verzetten. Daarom ga ik er dan ook vanuit dat je geen verwachting van algemene privacy kan hebben op het openbaar domein. Dat is anders in een besloten privé plaats, woning e.d. Maar openbaar wil nu eenmaal zeggen voor iedereen zichtbaar en toegankelijk. Maar dat is een andere discussie en hier niet relevant.
Een minister van Justitie met een heel raar verhaal over overtredingen, die mogelijk liegt tegen zijn kiezers dat hij ze wou wegmoffelen. Dat vind ik toch niet onbelangrijk.

Mijn persoonlijke mening? Dit is not done en belachelijk van de minister. Maar dat het parlement speciaal hiervoor vervroegd terugkomt uit vakantie? Maar voor geweldadige en belangrijkere zaken (voor oa Jan Modaal) daar blijven ze doodleuk wel gewoon voor op vakantie. :support:

Wie maakt wie hier dan belachelijk? Wat een soap zeg.


Dit dus.
Zeg eens, voor welke gewelddadige zaken van Jan Modaal moet het parlement uitspraken doen? Natuurlijk doen ze dat alleen voor ministers en parlementariërs. Dat zijn de enige die ze vragen kunnen stellen? Dat is hetzelfde als klagen dat de vissersbond alleen maar samenkomt als het gaat over vissers.
 
Het riekt allemaal wat naar toxic masculinity die vriendengroep van hem.
Met een bende Knokkeboys in wit hemdje de toxic kwal uithangen, het is puur perceptie maar ik kan het mij vrij goed voorstellen wat voor sfeertje op dat feestje hing en dat er dan stoten gebeuren zoals respectloos gaan pissen tegen de combi van dezelfde flikken die uw huis een periode dag en nacht hebben mogen in de gaten houden. Dit soort verhalen verwonderen mij dan ook niet, ik heb mijn portie ook al gehoord:
Q en zijn vrienden waren altijd lastig als je die tegenkwam in het uitgaansleven in Kortrijk. Handtastelijkheden bij vrouwen etc.. en als je erop sprak kwam Q arrogant doen. Zo heeft hij eens al dansend onze tafel met een pint of 10 ‘per ongeluk’ omgestoten nadat we een vriend van hem vriendelijk maar kordaat hadden gevraagd niet meer in de kont te knijpen van een vriendin van ons.
Die mens heeft de perceptie heel hard tegen hem. En nee, puur op basis van feiten ga je waarschijnlijk weinig zaak heben tegen hem. Voor een rechtbank houdt dit geen stand. Maar los daarvan vind ik persoonlijk hem een arrogante kwal (al van ver voor dit plasincident) en mag hij wat mij betreft wel eens door het slijk gaan. Die kerel is in mijn ogen een typevoorbeeld van de toxische narcist die zich onaantastbaar voelt en verheven boven het plebs.
 
Op basis van de beelden van Quickie zelf zou ik inderdaad niet heel stellig iets durven beweren. Zijn eigen uitleg: 'ik maak inderdaad een beweging, dat zou gitaar spelen kunnen zijn of iets anders'. Ik vind dat het toch het meeste weg heeft van iemand die doet alsof hij aan het pissen is, maar het is inderdaad geen bewijs.

Resteert nog:
- hij organiseert een feest waarbij er blijkbaar mensen aanwezig zijn die het een goed idee vinden om tegen een flikkencombi te gaan zeiken die voor zijn deur geparkeerd is, die daar staat omdat hij een tijd is moeten onderduiken, dat allemaal terwijl ze weten dat hij de minister van justitie is.
- hij herinnert zich niet meer wat hij daar aan het doen is maar hij had blijkbaar wel de helderheid van geest om te zien dat de deur van die politiecombi ontgrendeld was en hij is die dan maar gaan dichtdoen - vind ik toch wel heel toevallig
- als ge zo dicht bij die flikkencombi komt, zult ge ook wel ruiken dat er iemand drie keer tegenaan heeft staan pissen lijkt mij

Alles samengeteld geloof dat hij wel gewoon wist wat daar gebeurd is.
Het interview met de VRT gezien. Daaruit lijkt het alsof een vriend hem herinnert dat hij op dat moment een luchtgitaar speelde. Dat hij het met andere woorden dus niet meer wist tot zijne maat het zei. Maar dat hij lacht met die selfie weet hij nog wel. En zoals je zegt @derp : is hij nog wel helder genoeg om te spotten dat die deur niet goed dicht zit en besluit dan maar dat in orde te brengen.

Ik geloof ook ni veel van z'n uitleg. Jammer genoeg valt er ni veel te bewijzen. Weinig aan te doen dus.
 
Het interview met de VRT gezien. Daaruit lijkt het alsof een vriend hem herinnert dat hij op dat moment een luchtgitaar speelde. Dat hij het met andere woorden dus niet meer wist tot zijne maat het zei. Maar dat hij lacht met die selfie weet hij nog wel. En zoals je zegt @derp : is hij nog wel helder genoeg om te spotten dat die deur niet goed dicht zit en besluit dan maar dat in orde te brengen.

Ik geloof ook ni veel van z'n uitleg. Jammer genoeg valt er ni veel te bewijzen. Weinig aan te doen dus.
Komt ook nog eens boven dat hij blijkbaar al weken lang wist dat die flikkencombi ontgrendelt zat, wel super toevallig dat zijn maten daar ook toevallig achter komen op dat moment.

Enfin, het is allemaal iets te toevallig en iets te angstvallig ontkend/geminimaliseerd.
Of die mens daar nu voor moet opstappen is een andere zaak, ik denk dat de meerderheid van de politie wel dezelfde conclusies als mij gaat maken en dat het dus de relaties nog verder naar een dieptepunt zal halen, en dan is het inderdaad nog maar de vraag in welke mate Q nog kan functioneren.
 
Maar moet dat dan allemaal wel hard kunnen gemaakt worden voor de rechtbank. Imo kan het volk hier ook gewoon over oordelen en dat meenemen in hun beoordeling bij de volgende verkiezingen. Het is niet omdat x of y niet strafbaar is dat we dat niet laakbaar mogen vinden.
 
Nog maar 's een voorbeeld van de bende kleuters die ons land besturen:

- Quick geeft een macho feestje voor Fils-à-papas die 's het zwijn willen uithangen
- Rousseau maakt een show van zijn outing
- Bouchez raakt verwikkeld in een ordinair straatgevecht
- Van Grieken provoceert de politie
- Theo Francken wordt gefilmd terwijl hij op straat in een plantenbak urineert

En als ze erop worden aangesproken dan krijg je 'ach, we zijn ook maar mensen'... Alsof elke Belg een aandachtshoer is die zeer indiscreet publiek wildplast en op de vuist gaat bij de minste provocatie.

Komaan, van publieke staatsmannen mogen we toch een correcter gedrag verwachten.
 
Terug
Bovenaan