Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Gevaarlijke stelling.
Dus als je 2 personen hebt in het ziekenhuis, gevaccineerd en niet gevaccineerd, beide covid symptomen en even ziek, wat is het verschil dan tussen die twee? Ik zal het zeggen, de ene heeft een qr code en de andere niet.
Als. maar de probabiliteit voor een gevaccineerde is veel lager om daar te belanden.
Vandaar de qr code.
 
Als. maar de probabiliteit voor een gevaccineerde is veel lager om daar te belanden.
Vandaar de qr code.
Akkoord voor de vorige varianten. Maar tegenwoordig met de omikron variant heb ik daar mijn twijfels over. We hebben nu een booster gehad die ze gemaakt hebben van voor de omikron variant. Doordat ik nu zo ziek ben terwijl die booster op zijn prime zou moeten zijn bij mij doet me echt hard twijfelen. Want zieker zijn zonder vaccin van wat ik lees bij omikron kan gewoon bijna niet.

Als er nu weer een veel dodelijker variant plots de kop op steekt is het niet zeker dat de huidige vaccins daartegen beschermen.

We komen altijd een trein achter met de vaccins. Tegen dat ze er een nieuw hebben zijn er al 2 nieuwe varianten.
 
Akkoord voor de vorige varianten. Maar tegenwoordig met de omikron variant heb ik daar mijn twijfels over. We hebben nu een booster gehad die ze gemaakt hebben van voor de omikron variant. Doordat ik nu zo ziek ben terwijl die booster op zijn prime zou moeten zijn bij mij doet me echt hard twijfelen. Want zieker zijn zonder vaccin van wat ik lees bij omikron kan gewoon bijna niet.
Neen, dat is te kort door de bocht denk ik. Misschien ben jij één van de mensen die weinig nut hebben van vaccinatie. Misschien lag jij zonder vaccin gewoon in de kliniek. Of heb je delta gehad, en geen omicron?
Omicron is minder ziekmakend dan de delta-variant, ook omdat meeste mensen gewoon een beetje of veel bescherming door eerdere vaccinaties of (in mindere mate )besmettingen
Als er nu weer een veel dodelijker variant plots de kop op steekt is het niet zeker dat de huidige vaccins daartegen beschermen.

We komen altijd een trein achter met de vaccins. Tegen dat ze er een nieuw hebben zijn er al 2 nieuwe varianten.
Uiteindelijk is dat hetzelfde met de griep. Iets wat ik al een tijd zeg. Maar sommige mensen pikken het woordje endemisch op en denken dan dat het probleem helemaal weg is, net zoals met de griep, terwijl dat misschien nooit helemaal het geval zal zijn. Dat is voor de griep na 100 jaar niet het geval. De meeste jaren werken griepvaccins redelijk goed, maar er zijn jaren dat dat dus niet zo goed lukt. En zoiets als H5N1 was gewoon zorgwekkend (niet besmettelijk tussen mensen, alleen van vogel op mens, maar wel 30% mortaliteit).
En het grote verschil tussen covid en griep is de grotere besmettelijkheid van covid. En natuurlijk het feit dat dit virus gewoon muteert in mensen, in tegenstelling tot de griep.
 
Wat betreft Israel, ik vind het een extreem misleidende grafiek, en vooral vind ik het belangrijk om te vermelden dat het van land tot land specifiek verschilt hoe er geteld wordt, en of men nog inzet op bijvoorbeeld maatregelen OF massaal testen, want niet elk land's strategie is gelijk.

Misleidend bij Israel is dat het ongeveer om het dubbele aantal doden gaat als wij nu, terwijl Israel een gelijkaardige bevolking heeft als ons (zij 9,2 miljoen, wij 11,5 miljoen). Hun 7-day average ligt op 72 doden, bij ons op 40 doden. Dat is ongeveer het dubbele met een bevolkingscorrectie toegepast. In Israel is 66% volledig gevaccineerd, bij ons 76% volledig gevaccineerd. Maar Israel kwam vooral in het nieuws omdat het vaak als eerste ter wereld een hoge vaccinatiegraad haalde. Ook vielen de "golven" vaak op andere momenten als bij ons bijvoorbeeld. Israel's boosters zijn vooral gegeven tussen augustus en oktober. Nu komt de vierde prik daar ook al ter sprake. Voor de meeste mensen zijn de boosterpriks ook al een tijdje geleden gegeven dus.

Ik ken niet de situatie van de maatregelen, daar moet iemand anders op aanvullen, maar...

Israel heeft veel minder zware golven gekend in 2021 dan wij bijvoorbeeld. In landen waar de deltagolf niet zo hard uitpakte of mild uitpakte is de omikrongolf wat zwaarder, en qua dodenaantal ligt het aantal voor Israel in 2021 vergeleken met ons een stuk later. De eerste golf was in januari vorig jaar, de tweede in augustus/september. Vaak enkele maanden voor ons. De omikrongolf spreidt zich sneller dus slaat overal vrijwel toe, maar in landen waar men recent geen golf heeft gehad of heeft ingeperkt is de omikrongolf wel iets zwaarder, alleen al door de zeer hoge besmettingsgraad. De omikrongolf heeft daar ongeveer 10 tot 20 keer meer mensen besmet dan de andere golven eerder dit jaar.

Een reminder: veel grafieken die rondgaan zijn misleidend... Een grafiek is niet gewoon getallen aflezen of vergelijken. Je moet een grafiek juist interpreteren, je moet een grafiek factchecken en je moet de context van de grafiek goed kennen. Natuurlijk gaan misleidende grafieken de wereld rond, want iedereen denkt wel een grafiek te kunnen lezen maar soms zijn ze zodanig opgesteld dat ze bedoeld zijn om verwarring te scheppen. Dit is niet alleen zo rond coviddesinformatie, dat is ook het geval bijvoorbeeld voor klimaatverandering en andere thema's/issues. In dit geval wordt geen rekening gehouden met de context van Israël. En als je iets vermeldt, dan moet je het er al bijvertellen.
 
Dat is goed uitgelegd van u @Lakigigar . Ik vind die grafieken soms idd verwarrend, soms zelfs zeer misleidend of zelfs informatief niet correct opgesteld. Ma bon, volledig off-topic dit, juist een film aan het zien, en lees dat nu net van dat jongetje die het niet overleefd heeft in de put. Hakt volledig in op mij. Dan denk ik, waar the fuck zijn we onze tijd aan het insteken om daar te discussiëren en dit en dat. Ik heb enkel problemen met verplichting(en de cst pas) in de huidige situatie. Iedereen die een booster laat zetten en zelfs voor een 2de booster gaat, en vervolgens later dit jaar voor een aangepast vaccin, noem maar op, als die mensen daar in geloven, er achter staan, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Je moet doen waar jijzelf in gelooft. Ik heb daar nul,nul problemen mee. Maar dat geldt hetzelfde voor iemand die zich niet meer wil laten vaccineren in de huidige situatie. Ik vind dat het gewoon tijd is om vrij te zijn in uw keuzes zonder 1 groep te beoordelen daarvoor. Tenzij er een dodelijkere variant opduikt. Maar dat is voorlopig niet aan de orde. In ieder geval, ik ga er niet meer teveel energie insteken. Er zijn veel ergere zaken in de wereld...
 
Akkoord voor de vorige varianten. Maar tegenwoordig met de omikron variant heb ik daar mijn twijfels over. We hebben nu een booster gehad die ze gemaakt hebben van voor de omikron variant. Doordat ik nu zo ziek ben terwijl die booster op zijn prime zou moeten zijn bij mij doet me echt hard twijfelen. Want zieker zijn zonder vaccin van wat ik lees bij omikron kan gewoon bijna niet.
Er zijn nog altijd mensen die in het ziekenhuis en zelfs op de IC belanden met Omikron. Dus zieker kan wel degelijk.

Als er nu weer een veel dodelijker variant plots de kop op steekt is het niet zeker dat de huidige vaccins daartegen beschermen.

We komen altijd een trein achter met de vaccins. Tegen dat ze er een nieuw hebben zijn er al 2 nieuwe varianten.
De kans dat er een dodelijkere variant plots opkomt, wordt kleiner en kleiner. En tot nu toe werken alle vaccins wel degelijk tegen alle varianten. Telkens in meer of mindere mate, maar de werking is er wel degelijk. Daarnaast zorgen die vaccins voor antistoffen die wel zakken. Maar er is meer dan antistoffen alleen, legde Steven Van Gucht oa nog goed uit in De Afspraak op 26 februari. Dat is nog goed terug te vinden, heb het pas hier nog gelinkt. De T-cellen, witte bloecellen, het volledige immuniteitstselsel heeft zich aangepast aan deze ziekte. En dat is door te boosteren, door vaccins en door besmettingen. En die dingen zijn mutatie-onafhankelijk. Als je antistoffen zijn gedaald, heb je die wel nog altijd.

Hij noemde drie dingen: Gedrag, immuniteit en het virus (dus mutaties). Als die eerste twee in orde zijn, is dat derde minder belangrijk.

Edit voor de link: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraak/2022/de-afspraak-d20220126/
 
Laatst bewerkt:
Pffff...

Ik lees dit als iemand die 3 inentingen gehad heeft en nu besmet is/was met omikron. En die overigens blijkbaar geen herstelcertificaat zal krijgen, omdat mijn besmetting via sneltest in de apotheek is vastgesteld (+ook een positieve zelftest), niet met pcr.

Ik neem aan dat men zal willen prikken met het nieuwe omikron-specifieke vaccin. Maar de subvariant van omikron is al daar, en zou mensen die omikron gehad hebben ook opnieuw kunnen besmetten. En het virus gaat verder blijven muteren...

Voor mij hoeft het gewoon echt niet meer, danku. En steek dat CST ook in uw gat :unsure:
Niet te snel in paniek schieten he. Het kan goed zijn dat ze elk jaar de vaccins gaan aanbieden zonder daar een CST aan vast hangt. Een beetje zoals de griepvaccins.
 
Niet te snel in paniek schieten he. Het kan goed zijn dat ze elk jaar de vaccins gaan aanbieden zonder daar een CST aan vast hangt. Een beetje zoals de griepvaccins.

Ik denk dat dat dan ook gewoon het meest realistische scenario is hoor.

Itt wat FB-experten denken en beweren, is er niemand die er écht baat bij heeft dat het CST behouden blijft wanneer de situatie in de ziekenhuizen terug volledig genormaliseerd is. Ik acht de kans dus klein dat we pakweg deze zomer nog ons CST moeten gaan tonen om op restaurant te gaan.
 
Gevaarlijke stelling.
Dus als je 2 personen hebt in het ziekenhuis, gevaccineerd en niet gevaccineerd, beide covid symptomen en even ziek, wat is het verschil dan tussen die twee? Ik zal het zeggen, de ene heeft een qr code en de andere niet.
Gevaarlijke stelling, misschien had de gevaccineerde in intensieve terechtgekomen of zelfs overleden had hij niet gevaccineerd geweest!

We weten wel al héél zeker dat voor sommige mensen het een griepje is, terwijl anderen (voor allerhande redenen) er aan overlijden.
 
Niet te snel in paniek schieten he. Het kan goed zijn dat ze elk jaar de vaccins gaan aanbieden zonder daar een CST aan vast hangt. Een beetje zoals de griepvaccins.
Dit.

De uitfasering van het CST gaat er sowieso (ooit, liever vroeger dan later uiteraard) komen, vermoedelijk tot groot ongenoegen van de anti CST mensen, die dan iets anders gaan moeten zoeken om anti tegen te zijn :)
 
misschien had de gevaccineerde in intensieve terechtgekomen of zelfs overleden had hij niet gevaccineerd geweest!
Misschien hé, wie zal het weten. Misschien zat de gevaccineerde gewoon op spoed door de bijwerkingen van de booster 😉

De ene mens weet er idd niks van, de andere sterft ervan, Zoals de griep.
 
Daarnet een mail gekregen voor m'n 4e prik (risicopatiënt enzo...).
Stel dat ik deze prik niet ga halen, dan ga ik een PCR test moeten doen i.p.v. een certificaat voor te leggen (om te reizen, ergens binnen te mogen), veronderstel ik?
 
Daarnet een mail gekregen voor m'n 4e prik (risicopatiënt enzo...).
Stel dat ik deze prik niet ga halen, dan ga ik een PCR test moeten doen i.p.v. een certificaat voor te leggen (om te reizen, ergens binnen te mogen), veronderstel ik?
Denk niet dat er al iets "verbonden" is aan een vierde prik. Geen idee wat de termijn op dit moment is van derde prik.
 
Om maar te zeggen: ge zou nog bijna gaan geloven dat de campagne van Zorg en Gezondheid ivm kindervaccinatie écht goed bedoeld is door Wouter Beke 😅
 
Om maar te zeggen: ge zou nog bijna gaan geloven dat de campagne van Zorg en Gezondheid ivm kindervaccinatie écht goed bedoeld is door Wouter Beke 😅

Meer en meer verhalen van verkeerde doseringen aan kinderen en het injecteren met moderna (niet goedgekeurd voor kinderen).

“Maar het kan allemaal geen kwaad”.

Wantrouwen groeit door die fratsen. Waar is men mee bezig? Of is dat ook al voortschrijdend inzicht?
De manier waarop men op een paar weken/maanden van “inzicht” veranderd, plots toch vaccins mixt etc (bv moderna na Pfizer etc), boezemt hoe langer hoe meer eerder angst in.

Weet men nog waar men mee bezig is?
 
Terug
Bovenaan