Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
En als je dit ziet dan:
En wat ik dikwijls hoor, is dat maar 1 procent van de neveneffecten wordt aangegeven door vaccinaties. Als iemand naar de dokter gaat met neveneffecten, wordt dat zelden officieel doorgeven. Is dat zo? En over welke website heeft hij het hier?
Toch wraakroepend zo'n zaken hoor. "Meest gevaccineerde land ter wereld" is dan al zo'n loos statement, dat meteen aan diggelen ligt als je er over nadenkt. Die claim van ivermectine zullen we ook maar met een korrel zout nemen, alsook de correctheid van cijfers uit Indië.
 
Laatst bewerkt:
En, wie hier gaat int najaar voor nummer 4 ?

 
Toch wraakroepend zo'n zaken hoor. "Meest gevaccineerde land ter wereld" is dan al zo'n loos statement, dat meteen aan diggelen ligt als je er over nadenkt. Die claim van ivermectine zullen we ook maar met een korrel zout nemen, alsook de correctheid van cijfers uit Indië.
Ik had die niet moeten gebruiken als bron. Dacht dat het klopte, niet dus. Wat ik wel geloof, is dat er veel meer neveneffecten zijn dan officieel worden aangegeven. Daarmee dat ik het andere twitter bericht ook postte. Maar ok, voor ouderen, zwakkeren zou ik nog steeds voor een vaccin opteren als extra. Maar ik ben zwaar tegen verplichting. Feit is dat de gemiddelde leeftijd van gestorven covid patiënten zeer hoog is. En nu op dit moment tijdens deze golf is die zelfs hoger dan 85 jaar zei Van Gucht nog. Hij zei dat de piek bereikt is in besmettingen en dat Dodencijfer 2 tot 3 weken achter loopt, wat normaal is en daar een stijging te zien was. Maar deze was dus vooral met mensen ouder dan 85 jaar. En feit is ook dat iedereen besmettelijk is. Of je nu gevaccineerd, geboosterd of niet bent... Iedereen is besmettelijk. Als ik dan reacties zie op mensen die in de zorgkunde werken die niet gevaccineerd zijn. Sommige reacties zijn wraak roepend voor mij persoonlijk. De meeste van die mensen hebben ook antistoffen he. Als we nu over een vaccin praten dat 100 procent besmetting voorkomt, dan was het een andere discussie. Maar dat is helaas niet. Feit is ook dat een mrna vaccin anders is dan een 'klassiek' vaccin. Met een polio vaccin hebben we de gegevens wat dit op lange termijn kan veroorzaken, met deze nieuwe vaccins niet. Die informatie hebben we niet. Dus als iemand dat niet wilt nemen, respecteer ik zijn beslissing. Ook geloof ik in gezond leven. Dat niet gevaccineerden zoveel shit over zich heen krijgen, maar veel wel gezond leven,...en sommigen gevaccineerden doen wat ze willen met hun groen vinkje en terwijl ook gewoon anderen kunnen besmetten, kan ik niet begrijpen dat daar niet op ingegaan wordt. Die cst pas geeft ook een vals gevoel van veiligheid en is al lang niet meer wetenschappelijk verantwoord. En sommige misbruiken dat ook gewoon. Als een dokter vol passie haar/zijn beroep uitoefent, maar zich niet laat vaccineren door het huidige vaccin, dan wordt ze door de meerderheid direct voor dom uitgemaakt, kan ik echt niet begrijpen.
Ik geloof dat mensen onder de 44 jaar die gezond leven,...ook geen booster nodig hebben, en dit zou gewoon een keuze moeten zijn. Niet om een groen vinkje te krijgen. Ondertussen zitten we al weken met meer dan een miljoen besmettingen per week. Groeps immuniteit groeit enorm. Dus ik blijf sowieso strijden tegen verplichting, forceren, gebruik van de cst pas.
En mijn reactie was vooral op die vitamine d. Gezond leven doet enorm veel. Maar dat weet iedereen hier ook wel uiteraard, nogmaals, had twitter niet moeten gebruiken als bron. Dacht zelf dat het klopte. Mijn fout.
 
En, wie hier gaat int najaar voor nummer 4 ?

Als ik het doe zal het enkel en alleen maar zijn om overal binnen te kunnen en op reis te kunnen gaan. Van zodra dat niet meer nodig is laat ik me niet meer vaccineren.
 
En als je dit ziet dan:
En wat ik dikwijls hoor, is dat maar 1 procent van de neveneffecten wordt aangegeven door vaccinaties. Als iemand naar de dokter gaat met neveneffecten, wordt dat zelden officieel doorgeven. Is dat zo? En over welke website heeft hij het hier?
Israël is absoluut niet het meest gevaccineerde land ter wereld; tenzij jij denkt dat Israel met 66% volledig gevaccineerden (ik spreek nog niet over boosters) toch die status zou verdienen. Leer nu eens gewoon kritisch nadenken, en zelf betrouwbare bronnen te raadplegen.
In India is trouwens 56% van de bevolking volledig gevaccineerd, en die bevolking is ook gewoon veel, maar dan ook veel jonger. Niet zo'n groot verschil dus.
Indien je correcte bronnen zou opvolgen, zou je weten dat de officiële staatscijfers van India mogelijk nog onbetrouwbaarder zijn dan de brol die jij leest. Het officiële sterftecijfer in India tot mei 2021 bedroeg 200 000 mensen, terwijl het er volgens onafhankelijk onderzoek op basis van oversterfte eerder 2.3 miljoen waren. En dat onderzoek is in Science magazine verschenen, dus betrouwbaar
 
Israël is absoluut niet het meest gevaccineerde land ter wereld; tenzij jij denkt dat Israel met 66% volledig gevaccineerden (ik spreek nog niet over boosters) toch die status zou verdienen. Leer nu eens gewoon kritisch nadenken, en zelf betrouwbare bronnen te raadplegen.
In India is trouwens 56% van de bevolking volledig gevaccineerd, en die bevolking is ook gewoon veel, maar dan ook veel jonger.
Indien je correcte bronnen zou opvolgen, zou je weten dat de officiële staatscijfers van India mogelijk nog onbetrouwbaarder zijn dan de brol die jij leest. Het officiële sterftecijfer in India tot mei 2021 bedroeg 200 000 mensen, terwijl het er volgens onafhankelijk onderzoek op basis van oversterfte eerder 2.3 miljoen waren.
Aah je komt nog effe nastampen omdat ik eens een onbetrouwbare bron gebruikt hebt, waarvoor ik me al lang mijn excuses voor aangeboden heb. Het was eigenlijk meer in de rapte een reactie op die vitamine d. En ik dacht echt dat Israël één van de hoogst gevaccineerde landen was. Ma swat, dat was al uitgeklaard. Trouwens de eerste keer dat ik twitter als bron gebruikte, en laatste keer uiteraard. Maar hou dat natrappen voor u zelf maar.
 
En, wie hier gaat int najaar voor nummer 4 ?


Pffff...

Ik lees dit als iemand die 3 inentingen gehad heeft en nu besmet is/was met omikron. En die overigens blijkbaar geen herstelcertificaat zal krijgen, omdat mijn besmetting via sneltest in de apotheek is vastgesteld (+ook een positieve zelftest), niet met pcr.

Ik neem aan dat men zal willen prikken met het nieuwe omikron-specifieke vaccin. Maar de subvariant van omikron is al daar, en zou mensen die omikron gehad hebben ook opnieuw kunnen besmetten. En het virus gaat verder blijven muteren...

Voor mij hoeft het gewoon echt niet meer, danku. En steek dat CST ook in uw gat :unsure:
 
FVDB kan er niet mee lachen :D
Misschien dat FVDB gewoon nog eens aan mij als simpele burger kan uitleggen wat het verschil is tussen een kind en een jongere :unsure: Dan snap ik als domoor misschien waarom je bij de ene groep wel mag discrimineren op vaccinatiestatus en bij de andere niet.

4 vaccinaties met een vaccin waarvan de bijsluiter nog elke maand wordt bijgewerkt?
En bij perfect gezonde mensen?

Neen, er zijn grenzen.
Geen nood, bij gebrek aan wetenschappelijke data hoeven we ons geen zorgen te maken over het EMA of de Hoge Gezondheidsraad. De taskforce vaccinatie, en indien nodig gewoon de regering zelf (je mag nog kiezen dewelke), zal het wel goedkeuren voor ons. Want alleen dan mogen we ons vrij bewegen door de EU, ah ja. Fijn he.

(ja sorry, ik begin zwaar sarcastisch te worden van de situatie)
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd hoe dat gaat lopen met die vaccinatieplicht in de zorgkunde. Stellen het iedere keer wel uit, maar komt er volgens mij gewoon niet. Maar we zullen zien. En wanneer gaan we naar oranje gaan. Van zodra we minder dan 150 opnames per dag hebben? In een land met 11,5 miljoen inwoners 🤨. Ach ja. Zullen ons er maar niet te druk in maken...
 
Benieuwd hoe dat gaat lopen met die vaccinatieplicht in de zorgkunde. Stellen het iedere keer wel uit, maar komt er volgens mij gewoon niet. Maar we zullen zien. En wanneer gaan we naar oranje gaan. Van zodra we minder dan 150 opnames per dag hebben? In een land met 11,5 miljoen inwoners 🤨. Ach ja. Zullen ons er maar niet te druk in maken...
Er is geen enkele reden om die vaccinatieverplichting niet in te voeren voor zorgkundigen. Ze bestaat ook al voor andere vaccins, en mensen die in een rustoord wonen. Mensen verzorgen staat niet gelijk aan je weigeren te vaccineren tegen een ziekte die voor de mensen die je verzorgt potentieel dodelijk is.
En er is en blijft een verschil in kans op besmetting na inenting, en bij de omicron B1 variant merkt men ook dat gevaccineerden veel minder kans hebben om de ziekte door te geven.
 
Die vaccinatieverplichting komt er niet. Schrijf maar op. Ze zitten al met personeelstekorten en gaan dan 10-20% (over België) buitenzetten? Kom nu.

Je moet mij niet overtuigen over het nut van vaccinatie maar de politiek zal dit nooit effectief (durven) doorvoeren. Laat staan een algemene verplichting.
 
Pffff...

Ik lees dit als iemand die 3 inentingen gehad heeft en nu besmet is/was met omikron. En die overigens blijkbaar geen herstelcertificaat zal krijgen, omdat mijn besmetting via sneltest in de apotheek is vastgesteld (+ook een positieve zelftest), niet met pcr.

Ik neem aan dat men zal willen prikken met het nieuwe omikron-specifieke vaccin. Maar de subvariant van omikron is al daar, en zou mensen die omikron gehad hebben ook opnieuw kunnen besmetten. En het virus gaat verder blijven muteren...

Voor mij hoeft het gewoon echt niet meer, danku. En steek dat CST ook in uw gat :unsure:
Eerste resultaten op apen geven amper verschil tussen die nieuwe omikronspecifieke vaccinatie en een standaard booster, staat vandaag in De Morgen.
 
Er is geen enkele reden om die vaccinatieverplichting niet in te voeren voor zorgkundigen. Ze bestaat ook al voor andere vaccins, en mensen die in een rustoord wonen. Mensen verzorgen staat niet gelijk aan je weigeren te vaccineren tegen een ziekte die voor de mensen die je verzorgt potentieel dodelijk is.
En er is en blijft een verschil in kans op besmetting na inenting, en bij de omicron B1 variant merkt men ook dat gevaccineerden veel minder kans hebben om de ziekte door te geven.
Ze kunnen zeggen wat ze willen, het is heel duidelijk dat iedereen besmettelijk is. Gevaccineerden geven het nu continu door. En uiteindelijk gaat de meerderheid het gehad hebben. En ook die personen, die het gehad hebben maar niet gevaccineerd zijn, geven het ook minder snel door, dat is ook een feit.
 
21 kinderen zijn in Kampenhout ingeënt met het Moderna-vaccin voor volwassenen, dat nog niet is goedgekeurd voor kinderen tussen 6 en 11 jaar. “Een menselijke fout”, zegt burgemeester Kris Leaerts. Laetitia Declercq, mama van Ella (5) en Manu (8) die het vaccin toegediend kregen, ziet het anders: “Deze fout had vermeden kunnen worden.”

Edit mod: geen volledige artikels kopiëren aub.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze kunnen zeggen wat ze willen, het is heel duidelijk dat iedereen besmettelijk is. Gevaccineerden geven het nu continu door. En uiteindelijk gaat de meerderheid het gehad hebben.
Begrijp je het concept minder ? Zoals in mensen met een veiligheidsgordel sterven ook bij ongevallen, maar minder dan mensen die die gordel niet dragen.
En ook die personen, die het gehad hebben maar niet gevaccineerd zijn, geven het ook minder snel door, dat is ook een feit.
Dat doet er niet toe, minder. En met de volgende versie van het vaccin gaan die nieuwe varianten ook meer geblokkeerd worden. Indien je niet wilt gevaccineerd worden, heb je niets in een rustoord of een kliniek te zoeken. Mensen komen daar om verzorgd te worden.
 
Begrijp je het concept minder ? Zoals in mensen met een veiligheidsgordel sterven ook bij ongevallen, maar minder dan mensen die die gordel niet dragen.

Dat doet er niet toe, minder. En met de volgende versie van het vaccin gaan die nieuwe varianten ook meer geblokkeerd worden. Indien je niet wilt gevaccineerd worden, heb je niets in een rustoord of een kliniek te zoeken. Mensen komen daar om verzorgd te worden.
Ik begrijp dat concept zeker, jij? Heb je niet gelezen dat tegen dan iedereen het waarschijnlijk al gehad hebben(en vervolgens ook een gordel aan hebben 😒) En dus ook MINDER kans hebben om het door te geven. En ga je continu met nieuwe varianten vaccinaties gaan zetten? Het virus is nu al endemisch (tenzij Delta terug zou oprukken in de winter). Moeten mensen in de zorg ook verplicht een griepspuit laten zetten? Dat is toch ook een keuze? Maar we zien wel he, volgens mij gaat het van de tafel zodra het zover is omdat het niet meer nodig gaat zijn. En dat zou ik niet meer dan normaal vinden in deze situatie. Mijn mening.
 
Indien je niet wilt gevaccineerd worden, heb je niets in een rustoord of een kliniek te zoeken. Mensen komen daar om verzorgd te worden.
Gevaarlijke stelling.
Dus als je 2 personen hebt in het ziekenhuis, gevaccineerd en niet gevaccineerd, beide covid symptomen en even ziek, wat is het verschil dan tussen die twee? Ik zal het zeggen, de ene heeft een qr code en de andere niet.
 
Terug
Bovenaan