Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk tbh dat die gewoon in de verkeerde competitie speelt
Tgoh, tenzij je Iniesta bent zal je nergens hoge ogen werpen in een aanvallende positie met werkelijk bijna geen assists en goals. AM/RB/RM spelen en gewoon zo goed als géén succesvol doorsteekballetje of voorzet afleveren is objectief zwak. Maakt niet uit welk voorbereidend werk je levert.

Ook in Italië kon hij niet uitblinken uiteindelijk. Komt net wat ekort.

Dat die supporters dan eens starten met geld te ronselen om aandelen van de club te kopen...
Misschien moeten we eens nadenken over wat de rol van een voetbalclub juist zou moeten zijn? Is een voetbalclub een bedrijf dat de aandeelhouders moet plezieren of een sportvereniging voor en door de lokale gemeenschap?

Ik ben niet naïef, ik weet ook dat er al lange tijd een evolutie gaande is van het ene uiterste naar het andere. En als lokale supporter heb ik het daar erg moeilijk mee. TV-gelden die belangrijker zijn dan inkomstgeld, globale markten die belangrijker zijn dan het lokale publiek, clubs die worden opgekocht door miljardairs voor het eigen ego, als opleidingsclub, om reputaties wit te wassen, noem maar op. Ik zie supportersparticipatie als de enige manier om voetbal terug naar de essentie te brengen, weg van het cynische winstgedreven pad dat nu bewandeld wordt.

Dat zulke supportersprotesten oneerlijk zouden zijn voor de zgn. 'legitieme' eigenaars van de club daar lach ik eens goed mee.

Tgoh, tenzij je Iniesta bent zal je nergens hoge ogen werpen in een aanvallende positie met werkelijk bijna geen assists en goals. AM/RB/RM spelen en gewoon zo goed als géén succesvol doorsteekballetje of voorzet afleveren is objectief zwak. Maakt niet uit welk voorbereidend werk je levert.

Ook in Italië kon hij niet uitblinken uiteindelijk. Komt net wat ekort.
Dacht dat zijn stats bij Anderlecht en Sampdoria beter waren maar ook slechts een beslissende actie elke 207 minuten. Bij Sampdoria elke 797 minuten zelfs :/

Eigenlijk nog altijd gek dat die de Gouden Schoen gewonnen heeft voor Victor Vazquez toen :p

Misschien moeten we eens nadenken over wat de rol van een voetbalclub juist zou moeten zijn? Is een voetbalclub een bedrijf dat de aandeelhouders moet plezieren of een sportvereniging voor en door de lokale gemeenschap?

Muv "door" is het een valse tegenstelling, beide kan.
Als de gemeenschap graag een sportvereniging wilt opstarten kan ze dat gerust doen. Niemand houdt supportersverenigingen tegen om clubs over te kopen.

Muv "door" is het een valse tegenstelling, beide kan.
Als de gemeenschap graag een sportvereniging wilt opstarten kan ze dat gerust doen. Niemand houdt supportersverenigingen tegen om clubs over te kopen.
In Duitsland werkt dat hele systeem van supporterparticipatie nochtans heel goed. Eigenlijk over heel Europa, zij het dan op een lager niveau. Enkel in België lijkt het maar niet van de grond te komen. Er is al 12 jaar lang maar 1 fan-owned club in heel het land. En ook al krijgen wij soms wel bezoek van andere clubs met interesse, een tweede zit er nog altijd niet aan te komen.
Wij merken ondertussen ook wel dat een gestage groei niet altijd even simpel is als je club bestuurd wordt door supporters en dat alles via vrijwilligers wordt gedaan maar langs de andere kant zijn we wel gezond, worden er geen risico's genomen die de club serieus kunnen misvallen etc.
Ik heb het persoonlijk niet voor franchises en vind dat een club nog altijd wat een lokale verankering mag hebben. En dan bedoel ik niet dat zowel de voorzitter als 7 vd spelers uit eigen streek moeten komen, maar een beetje feeling/steun aan je gemeenschap mag wel imo.

Soit, de miljardairs van deze wereld zullen me uiteraard geen gelijk geven maar zoals hier al eens gepost: je supporters zijn je klanten en ongeveer elk businessmodel is maar succesvol als je klanten tevreden zijn denk ik dan.

Ik ben niet naïef, ik weet ook dat er al lange tijd een evolutie gaande is van het ene uiterste naar het andere. En als lokale supporter heb ik het daar erg moeilijk mee. TV-gelden die belangrijker zijn dan inkomstgeld, globale markten die belangrijker zijn dan het lokale publiek, clubs die worden opgekocht door miljardairs voor het eigen ego, als opleidingsclub, om reputaties wit te wassen, noem maar op. Ik zie supportersparticipatie als de enige manier om voetbal terug naar de essentie te brengen, weg van het cynische winstgedreven pad dat nu bewandeld wordt.

Dat zulke supportersprotesten oneerlijk zouden zijn voor de zgn. 'legitieme' eigenaars van de club daar lach ik eens goed mee.
Zeker akkoord, maar het gaat natuurlijk om "meedoen" met de rest.
En doe je niet mee met de rest, dan komen goeie spelers niet, en kan je als club niet overleven op het hoogste niveau (nationaal en internationaal), dus heb je geld nodig, en je doet werkelijk alles om aan dat geld te komen.

Ergens ben ik er wel van overtuigd (das naief uiteraard) dat zo'n zaken op de lange termijn wel in hun (die van de clubleiders van grote clubs in Europa) gezicht gaan ontploffen zoals bijvoorbeeld die Super League. Als dat er door komt, komt er ook een moment dat de lokale supporters gaan afhaken en je enkel nog de Aziaten (ofzo) overhoudt, inkomenstengewijs zal dat mogelijks nog geen issue zijn, maar dan komt het moment dat ook die Aziaten het beu gaan worden en is het over met je cluppie.
Dat gaat niet op een paar jaar gebeuren uiteraard, dus vermoedelijk zullen de huidige eigenaars al lang gecashed hebben tegen dan en ben je als supporter volledig machteloos.

In Duitsland werkt dat hele systeem van supporterparticipatie nochtans heel goed. Eigenlijk over heel Europa, zij het dan op een lager niveau. Enkel in België lijkt het maar niet van de grond te komen. Er is al 12 jaar lang maar 1 fan-owned club in heel het land. En ook al krijgen wij soms wel bezoek van andere clubs met interesse, een tweede zit er nog altijd niet aan te komen.
Wij merken ondertussen ook wel dat een gestage groei niet altijd even simpel is als je club bestuurd wordt door supporters en dat alles via vrijwilligers wordt gedaan maar langs de andere kant zijn we wel gezond, worden er geen risico's genomen die de club serieus kunnen misvallen etc.
Ik heb het persoonlijk niet voor franchises en vind dat een club nog altijd wat een lokale verankering mag hebben. En dan bedoel ik niet dat zowel de voorzitter als 7 vd spelers uit eigen streek moeten komen, maar een beetje feeling/steun aan je gemeenschap mag wel imo.

Soit, de miljardairs van deze wereld zullen me uiteraard geen gelijk geven maar zoals hier al eens gepost: je supporters zijn je klanten en ongeveer elk businessmodel is maar succesvol als je klanten tevreden zijn denk ik dan.
Bayer Munchen 19x kampioen in de laatste 25 seizoenen? Dat is ook een resultaat van het hele supporter participatie model. (Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goed model is natuurlijk).

Die hele roep op supportersparticipatie is er ook elke keer maar gewoon als een paar criminele/voetbalanalfabete (schrappen wat niet past) bestuurslui vrij zichtbaar de basiswaarden van uw geliefde club, hetgeen waar je als klein manneke verliefd op geworden bent, aan het overboord gooien zijn.

Ik hoef helemaal niet aan knoppen te zitten of gehoord te worden, ik weet helemaal niet hoe je een club bestuurt of welke speler goed traint, maar dat ze gewoon normaal doen en de eigenheid van een club respecteren. That’s all dat ik vraag. Dan mogen ze van mij nog 12de eindigen terwijl ik gewoon ben van 1 op de 2 keer kampioen te worden. Een club geleid door Michael Verschueren en Kompany: prima hoor. Blind vertrouwen. Alles komt goed en dat zijn mensen die het beste willen met de club en weten waar ze voor staat. Zelfs als ze van mening zijn dat Peter Zulj op de 6 een goed idee is. Groter plaatje blijven zien.

Maar Wouter die aan touwtjes komt trekken, nee. Buiten met die kwistenbiebel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bayer Munchen 19x kampioen in de laatste 25 seizoenen? Dat is ook een resultaat van het hele supporter participatie model. (Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goed model is natuurlijk).
Moet je u natuurlijk ook nog wel afvragen of de reden dat andere teams niet competitief genoeg zijn ligt aan het feit dat supporters op de rem gaan staan om ervoor te zorgen dat hun club niet failliet draait. Of dat er in andere landen wel gewoon lustig met (olie) miljoenen wordt gegooid naar overschatte spelers, met slecht geleide clubs op de rand vd afgrond enerzijds en anderen herleid tot speeltje ter bevordering van het ego of de bankrekening van een of andere miljardair anderzijds als gevolg.

Het is misschien wat kort door de bocht en over geromantiseerd maar er zijn voorbeelden genoeg van clubs die boven hun stand leven of die al jaren eigenlijk niks meer betekenen maar wel winst draaien door hun naam en marketing. En het aantal ploegen dat failliet is als hun eigenaar de pries eruit trekt is ook al lang niet meer op 1 hand te tellen.

Die stond volgens mij onder Kompany ook al eens op de shortlist. Werd toen toch alleszins genoemd.

Ons niveau tegenwoordig, zeker?

Een bankzitter gaan halen bij de 18de in Italie. Anderlecht is diep gevallen.
Gohja dat is gewoon de realiteit. Anderlecht kan toch niemand gaan halen die momenteel een vaste waarde is in zijn team. Daar is er geen budget voor en de spelers in kwestie gaan vermoedelijk ook geen interesse hebben.

Deze speler kent de competitie en weet wat er te verwachten is. Zo slecht lijkt me dit niet.

Ik ben echt kei jaloers. Brugge had die in de zomer van '21 altijd moeten gaan halen. Die gaat de JPL nog 4 maanden kapot spelen. Da's een ganse voorlinie op zich.

Ik denk dat die gewoon vlot 10 potten maakt in België. Bij Hellas Verona is hij met zijn twee goals stiekem topschutter, maar dat is ook wel een schijtploeg. Als zijn vertrouwen niet te zwaar is aangetast is dat resoluut een speler die je uit de degradatiezone kan halen.

Laatst bewerkt:
Een bankzitter gaan halen bij de 18de in Italie. Anderlecht is diep gevallen.
We zijn in het verleden Veselinovic, Bulykin, De Sutter, Ode Thompson, Raman, Zane, Okaka en Santini gaan halen.
Ik denk niet dat deze echt slechter is of zo. Helemaal niet eigenlijk.

Maar een Nmecha is ‘t niet natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan