Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie je toch bijna bij elke transfer?
er is wel een verschil tussen een doorverkoopspercentage te krijgen en deels eigenaar te zijn

het gebeurt inderdaad regelmatig omdat dat bij hun verkoop contractueel zo is vastgesteld een percentage te verkrijgen bij doorverkoop en ja dat is volledig in orde
het is wel niet omdat ze nog deels eigenaar zouden zijn van de speler, want zoals gezegd mag dat niet meer en zou er dus niks mee te maken mogen hebben

Laatst bewerkt:
dat zou nochtans niet mogen kunnen

dat zou willen impliceren dat gent nog deels eigenaar is van Yaremchuk (25%) en Benfica (75%)

er is jaren geleden een regel gekomen dat gedeeltelijke eigendom van een speler niet meer kan, desgevallend dit toch het geval zou zijn is dit een grove overtreding
Neen, een stuk van de verkoop krijgen impliceert op zich totaal geen eigendom. Eigendom gaat samen met beschikkingsrecht en dat is hier totaal het geval niet. Gent heeft niets van zeggenschap over de speler, zijn portet- of transferrechten.

Het probleem lag in die Italiaanse constructies, dat hebben ze aan banden gelegd.

Neen, een stuk van de verkoop krijgen impliceert op zich totaal geen eigendom. Eigendom gaat samen met beschikkingsrecht en dat is hier totaal het geval niet. Gent heeft niets van zeggenschap over de speler, zijn portet- of transferrechten.

Het probleem lag in die Italiaanse constructies, dat hebben ze aan banden gelegd.
ik dacht dat bijvoorbeeld Perisic bij Brugge indertijd hij niet de volledige eigendom was Brugge

is één van de enigste voorbeelden die mij direct te binnen schiet in België

ik dacht dat bijvoorbeeld Perisic bij Brugge indertijd hij niet de volledige eigendom was Brugge

is één van de enigste voorbeelden die mij direct te binnen schiet in België
Correct, dat was zo een schunnig investeringsmaatschappijtje, dat begon te veel op mensenhandel te lijken omdat ze wat Afrikanen enzovoort begonnen te verleiden met enkele sollen om zelf grof geld te verdienen.

Ik ben wel content met yaremchuk, dat die veel kansen miste bij gent is wel een feit maar hij maakte er ook veel. Hij met jutgla zwervend rond hem zie ik wel zitten.

15m is mss veel, maar die markt is toch ook gewoon gek en die miljoenen per speler stijgen elk jaar, toch?
Lijkt me dat je hier 2-3 jaar geleden hetzelde zegt als er 10m geboden/gegeven wordt voor Jaremtsjoek.

Allé, kweet niet als het juist overkomt, maar nu is 15m veel, en binnen 5 jaar is dat de standaard voor België bij wijze van spreken.

Los van dat... Wat is er mis met stappen te proberen zetten Europees? Nu is dat voor de CL, maar wat is het probleem als dit volgend jaar gewoon EL is? Als je daar es ver wil geraken heb je diezelfde investeringen nodig toch?

De vraag is of er 25% op de meerwaarde is of 25% op de gehele transfersom. In het eerste geval krijgt Gent niets, in het tweede geval 4 miljoen. Volgens de kranten is het het tweede geval. Heeft inderdaad niets te maken met mede-eigendom o.i.d.

Weinig enthousiasme hier over Yaremchuk. Onterecht m.i. Maakte gewoon 20 goals in z'n laatste seizoen JPL bij Gent. Scoorde vorig seizoen bij Benfica ook nog 6x in de competitie en 3x in de CL (waaronder tegen Ajax en Liverpool in de KO fase). Wat voor spelers verwachten jullie dan die naar België willen komen? Weegt ook serieus op een verdediging dus dat gaat Jutgla alleen maar ten goede komen (die nu vaak pompaf is na 60 minuten door al het harde werk).

Duur, maar gewoon een toptransfer.

Los van dat... Wat is er mis met stappen te proberen zetten Europees? Nu is dat voor de CL, maar wat is het probleem als dit volgend jaar gewoon EL is? Als je daar es ver wil geraken heb je diezelfde investeringen nodig toch?

Feyenoord heeft de finale van de Conference League gehaald met Dessers.
Ik denk niet dat ge bedragen van 15 tot 20 miljoen moet hebben om goed te kunnen doorgaan in de Europa League.

En er is niets mis mee, hè. Iedere huisvader beheert zijn eigen geld en Brugge KAN het nu. Maar het is een discussieforum hier, dus mensen stellen zich nu eenmaal vragen.

Feyenoord heeft de finale van de Conference League gehaald met Dessers.
Ik denk niet dat ge bedragen van 15 tot 20 miljoen moet hebben om goed te kunnen doorgaan in de Europa League.

En er is niets mis mee, hè. Iedere huisvader beheert zijn eigen geld en Brugge KAN het nu. Maar het is een discussieforum hier, dus mensen stellen zich nu eenmaal vragen.
Maarja, daar zeg je het conference league... Ik denk dat Club hogere ambities heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat we EL willen/gaan winnen, maar dit lijkt me ergens wel de (verre) ambitie.

Zuivere paniekaankoop dit. Hojlund mislukt, dus dan proberen we het maar bij een oude bekende die misschien wel terug wil naar de JPL.

16m+3 voor een speler die in mijn ogen niet eens de Belgische competitie volledig overstegen was is gewoon absurd.

Kan me ook niet van de indruk ontdoen dat dit een move is van Verhaeghe om even uit te pakken tegenover Gheysens.

Laatst bewerkt:
Is geen top afwerker, maar het feit dat hij zo vaak in poistie komt/kwam spreekt ook boekdelen. Maar ik ga er wel mee akkoord dat het erg risicovol is om zoveel geld te geven voor iemand die waarschijnlijk enkel top is in de JPL. Dan moet je al hopen dat een slechte prem ploeg of Ajax/PSV hem komen halen voor een kleine meerwaarde na een absoluut topseizoen.

Maarja, daar zeg je het conference league... Ik denk dat Club hogere ambities heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat we EL willen/gaan winnen, maar dit lijkt me ergens wel de (verre) ambitie.

De ploegen in de laatste rondes van de Conference League waren Roma, Feyenoord, Marseille, Leicester, PSV, ... In de Europa League zat ge met Sevilla, Porto, Lazio, Napoli, Zenit, Frankfurt, Rangers, West Ham, RB Leipzig, Atalanta, Barcelona en Lyon. Toch allemaal geen simpele ploegen. Niet elke ploeg is onhaalbaar voor een Belgische ploeg, maar ge speelt toch twee matchen op de absolute toppen van uw tenen. En ik zou al zeer blij zijn om een Belgisch team eens een finale te zien halen in zelfs al de Conference League.

Ik denk (en dat is zeker geen verwijt naar u of andere Brugge supporters toe) dat we echt niet moeten neerkijken op beide (!) competities. Het gaat hier zijn dat het voor ons gaat moeten gebeuren in de komende jaren.

dat doet ge toch gewoon niet

een speler aantrekken die ooit voor gent gespeeld heeft (idem mocht dat antwerp of zo betreffen en in het allerslecht mogelijke geval anderlecht)

dat is toch een minimum principskwestie, naar eergevoel kunt ge zoiets toch echt niet doen

en afgezien het vorige is het dan nog extreem zwaar overbetalen van een matige speler ten beste, een aanvaller die oh zo moeilijk een goal kan maken

het kan daarenboven ook echt helemaal niet moeilijk zijn van veel en veel beter te vinden voor meerdere miljoenen minder dan wat hier aan weggegooid zal worden
Moeilijk een goal maken? 44 goals en 12 assists in 97 wedstrijden in de JPL bij Gent, en 13 goals en 9 assists over alle ploegen in z'n Europese matchen. Dat lijkt mij eerder een garantie op goals.
Alleszins liever dit dan alles samen minstens zoveel wegsmijten voor 3 spelers zoals Krmencic, Okereke en Rezaei. Van Yaremchuk weet ge tenminste dat ie bij de beste spiten in de JPL zal zijn en dat ie ook het niveau heeft om Europees iets te betekenen. Wat je soms moet lezen man...

Moeilijk een goal maken? 44 goals en 12 assists in 97 wedstrijden in de JPL bij Gent, en 13 goals en 9 assists over alle ploegen in z'n Europese matchen. Dat lijkt mij eerder een garantie op goals.
Alleszins liever dit dan alles samen minstens zoveel wegsmijten voor 3 spelers zoals Krmencic, Okereke en Rezaei. Van Yaremchuk weet ge tenminste dat ie bij de beste spiten in de JPL zal zijn en dat ie ook het niveau heeft om Europees iets te betekenen. Wat je soms moet lezen man...
En niet te vergeten dat grotendeels van zijn statistieken komen in een periode met een non-trainer als Boloni en dan Wimmetje De Decker. Topspits voor de jupkes league en zal Europees ook een meerwaarde zijn.

Is geen top afwerker, maar het feit dat hij zo vaak in poistie komt/kwam spreekt ook boekdelen. Maar ik ga er wel mee akkoord dat het erg risicovol is om zoveel geld te geven voor iemand die waarschijnlijk enkel top is in de JPL. Dan moet je al hopen dat een slechte prem ploeg of Ajax/PSV hem komen halen voor een kleine meerwaarde na een absoluut topseizoen.
Of hem gewoon 3-4 jaar houden en (hopelijk) tientallen goals laten scoren? Ik snap niet waarom er altijd en overal meerwaarde moet op komen. Dat je een ook meerwaarde transfer moet doen, zeker! Maar een goeie mix lijkt me ideaal om vooruitgang te boeken én geld te vangen op doorverkoop.
De ploegen in de laatste rondes van de Conference League waren Roma, Feyenoord, Marseille, Leicester, PSV, ... In de Europa League zat ge met Sevilla, Porto, Lazio, Napoli, Zenit, Frankfurt, Rangers, West Ham, RB Leipzig, Atalanta, Barcelona en Lyon. Toch allemaal geen simpele ploegen. Niet elke ploeg is onhaalbaar voor een Belgische ploeg, maar ge speelt toch twee matchen op de absolute toppen van uw tenen. En ik zou al zeer blij zijn om een Belgisch team eens een finale te zien halen in zelfs al de Conference League.

Ik denk (en dat is zeker geen verwijt naar u of andere Brugge supporters toe) dat we echt niet moeten neerkijken op beide (!) competities. Het gaat hier zijn dat het voor ons gaat moeten gebeuren in de komende jaren.
Besef ik maar al te goed, en dat bedoelde ik ook onrechtstreeks wel.. Dat we gewoon proberen om bij dat kransje ploegen te komen in Europa waar naar gekeken wordt om echt ver te raken in de EL (of ConfL).

En niet te vergeten dat grotendeels van zijn statistieken komen in een periode met een non-trainer als Boloni en dan Wimmetje De Decker. Topspits voor de jupkes league en zal Europees ook een meerwaarde zijn.
Was al vergeten dat Yaremchuk zijn trainer publiek door het slijk had gehaald. Plezant persoon om in de groep te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan