Had ik ook hoor, tot ik Tomorrow Never Knows hoorde. Dan ging het snel.Het is allemaal de schuld van Yellow Submarine en Yesterday dat ik er nooit eerder aan begonnen ben. Ik wou dat dat een grapje was.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Had ik ook hoor, tot ik Tomorrow Never Knows hoorde. Dan ging het snel.Het is allemaal de schuld van Yellow Submarine en Yesterday dat ik er nooit eerder aan begonnen ben. Ik wou dat dat een grapje was.
Ik denk dat Tomorrow Never Knows voorlopig mijn favo Beatles nummer is gewordenHad ik ook hoor, tot ik Tomorrow Never Knows hoorde. Dan ging het snel.
Die zijn zo immens gekend dat mensen vaak blijven hangen bij hun hits, maar muzikaal zijn die best inventief geweest en hun evolutie is erg boeiend. Ik vind The Rolling Stones ook fantastisch, maar hun evolutie lijkt me minder opmerkelijk te zijn. Tenzij ik me in hen ook vergis. The Beatles kent als band een mooi afgeronde periode van muzikale genialiteit, terwijl de Stones veel langer hebben doorgedraaid en niet altijd goede platen hebben uitgebracht.Ik ben zo blij dat er een hele groep mensen actief begint te luisteren naar The Beatles en verbaast is (positief of negatief) over tot wat ze in staat waren. Echt machtig.
dit nummer?Haha, wacht tot je aan White Album komt en aan 'Ob-La-Di, Ob-La-Da' komt .
Maar op Beatles For Sale staan opnieuw 6 covers en dat album is toch een van hun beste uit de eerste periode imo.
Ik heb nog nen originele white album liggen ( als je de hoes ziet is het meer the yellow album en de 4 fotos ontbreken) maar hoe zie je dat dat mono of stereo is ?Ja, het is eigenlijk best om alles t/m White Album in mono te luisteren. De mono mix is in veel van die gevallen superieur. Tot ongeveer dat album waren de stereomixen iets dat achteraf nog werd gedaan en de groepsleden soms niet bij waren.
Yellow submarine snap ik nog maar yesterday is toch prachtig ?Het is allemaal de schuld van Yellow Submarine en Yesterday dat ik er nooit eerder aan begonnen ben. Ik wou dat dat een grapje was.
Ik heb nog nen originele white album liggen ( als je de hoes ziet is het meer the yellow album en de 4 fotos ontbreken) maar hoe zie je dat dat mono of stereo is ?
Als kind was ik eigenlijk altijd een Stones fan, vooral in gegeven door mijne pa. En dan stonden de Beatles automatisch een trap lager. Je moet de Stones ook wel niet onderschatten hoor. Dat zijn ook meesterlijke muzikanten, die een heel spectrum van muzikale invloeden verwerken. Ze tappen wel veel meer uit het blues-vaatje.Die zijn zo immens gekend dat mensen vaak blijven hangen bij hun hits, maar muzikaal zijn die best inventief geweest en hun evolutie is erg boeiend. Ik vind The Rolling Stones ook fantastisch, maar hun evolutie lijkt me minder opmerkelijk te zijn. Tenzij ik me in hen ook vergis. The Beatles kent als band een mooi afgeronde periode van muzikale genialiteit, terwijl de Stones veel langer hebben doorgedraaid en niet altijd goede platen hebben uitgebracht.
Amaai dat is duidelijk, ze kwam mij al onder mijn vijs geven omdat ik Rammstein niet op hetzelfde niveau als The Beatles wou zetten .Shhht. Ik heb gehoord dat ze geen fan is.
Ben nog niet helemaal mee met het thread concept. Eén van mijn favoriete mixen met allemaal McCartney nummers:Dat is niet hoegenaamd niet waar, maar je maakte een hit 'n run comment terwijl het doel van deze reeks threads is om in detail te treden waarom je iets goed of slecht vinden zodat we hier artiest per artiest meer kunnen leren over enerzijds hun muziek en nalatenschap en anderzijds wat de voor- of tegenstanders hun verhalen zijn.
Niets mis met de mening, maar was hier gewoon een nutteloze post, daar zijn genoeg andere plekken voor.
Is inderdaad de bedoeling. Staat ook zo in de eerste post.Misschien heb ik het zelf ook niet helemaal door, maar dacht dat het de bedoeling was om je gedurende een week te verdiepen in de output van de band in kwestie en je bevindingen posten. Voor anti-fans of skeptici is het een moment om de band alsnog te leren appreciëren en je mening bij te schaven, of gewoon om je vijand beter te leren kennen. Voor zij die al fan waren van de artiest, een perfect excuus om nog eens te baden in hun muziek of luistertips geven aan de greenhorns.
Nu naar die mix aan het luisteren, pretty groovy so far.
Ja, daar komt het eigenlijk op neer. Lennon speelt een gewoon D majeur akkoord (in een inversie, waardoor de F# (de terts) onderaan komt te staan).Dus een deel waardoor het speciaal is dat er onder andere een A3 zit in dat van Lennon, maar niet bij Harrison waar het normaal gezien hoorde.
Dat ligt voornamelijk aan de instrumenten die McCartney gebruikte. De twee bassen waar hij het meest mee geassocieerd wordt, en die hij het meeste gebruikt heeft - de Höfner 500/1 en de Rickenbacker 4001S - zijn beiden instrumenten die erg bekend staan om hun erg scherpe, felle klank, met weinig laag en laag-mid in. Wat maakt voor instrumenten die ontzettend goed door een mix snijden en erg gearticuleerd klinken, maar weinig bas-respons geven. Zeker als je dat vergelijkt met de instrumenten die andere groepen gebruikten toen in die tijd: de Fender Precision Bass, de Fender Jazz Bass en vooral de Gibson bassen (EB-0, EB-2, EB-3, Epiphone Rivoli), waarvan de eerste twee een gebalanceerde bas-klank hebben doorheen gans het spectrum, en de Gibsons zowat het tonale tegenbeeld zijn van de Höfner: erg warm, vol & vet, met amper treble. De VOX-versterkers die ze toen gebruikten versterkten dat gevoel nog eens extra, omdat dat ook nogal schelle bakken zijn, helemaal niet te vergelijken met de Ampeg B-15 wat toen (en nu nog steeds) dé studioversterker is voor algemeen gebruik.dat er weinig low end te vinden is, maar dat is persoonlijke voorkeur denk ik. Het was precies of ze in een lege concertzaal stonden te spelen, het kwam wat leeg over.
Dat is misschien te wijden aan de productie en opname kwaliteit?
De stereo imaging was soms wat verwarrend hier, bas enkel links, vocals enkel links om maar een voorbeeld te geven. Kwam raar over, maar stoorde niet echt en gaf meer een live gevoel.
Ik denk dat ze nog echt groen zagen achter hun oren, en ook George Martin moest zich nog omscholen want dat was geen rock producer, die deed komische hoorspelen of hoe heette dat. Het was niet dat George Martin al een winning prefab (heb je hem prefab) formule had voor rockgroepen.Zit nu ook aan with the beatles. Die eerste 2 albums zijn natuurlijk wel goed en hebben een zekere charme maar is iets minder ja. Zou dat kunnen aan liggen aan het feit dat daar meer covers op staan ?