Classic Artists Classic artists 2023: nominaties

Welja, ze hebben natuurlijk maar 5 albums dus elks wordt wel door sommigen als hun 'beste' aanzien.
Fair point

Denk dat naast London Calling hun debuut en dan Combat Rock meer aanhang hebben?
Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat Sandinista hoger stond aangeschreven. Maar een snelle snelle search geeft u toch gelijk.

London Calling staat steevast op nummer 1, en het debuut steevast op nummer 2. De rest wisselt wat.
Sandinista staat voor mij persoonlijk wel bovenaan though (samen met indeed debuut en London Calling en Combat Rock :laugh:).
 
Goed punt, 2x6 lijkt me wel wat teveel ineens al zou je dan bv. 3 maanden kunnen doen per ronde.
Een andere optie is misschien 6x2 al zal er dan mss gekozen worden tussen artiesten wat ook niet helpt.
Het is op dat vlak een beetje kiezen tussen de pest of de cholera vrees ik. 3 artiesten voor 3 maand zal misschien extra aandacht geven aan de populairdere artiest terwijl de andere wordt ondergesneeuwd (en dat is ook jammer). Langs de andere kant merk je bij AOTW de moeheid die hier ook zal spelen... Maar ik denk dat die moeheid bij gelijk welke formule zal opkomen en het is volgens mij ook sterk artiestafhankelijk. Bij Metallica en Rammstein vliegen leden erop (incl. de minder actieve want de discografie kennen velen al) terwijl Sonic Youth amper aandacht kreeg.

Daarom leek 1 maand per artiest me een ok compromis, je hebt de tijd om het aan je eigen tempo te doen en het geeft wat meer zuurstof aan de formule.

Of we gaan voor 1 artiest per 2 maanden, dan heb je echt tijd?
 
Het is op dat vlak een beetje kiezen tussen de pest of de cholera vrees ik. 3 artiesten voor 3 maand zal misschien extra aandacht geven aan de populairdere artiest terwijl de andere wordt ondergesneeuwd (en dat is ook jammer). Langs de andere kant merk je bij AOTW de moeheid die hier ook zal spelen... Maar ik denk dat die moeheid bij gelijk welke formule zal opkomen en het is volgens mij ook sterk artiestafhankelijk. Bij Metallica en Rammstein vliegen leden erop (incl. de minder actieve want de discografie kennen velen al) terwijl Sonic Youth amper aandacht kreeg.

Daarom leek 1 maand per artiest me een ok compromis, je hebt de tijd om het aan je eigen tempo te doen en het geeft wat meer zuurstof aan de formule.

Of we gaan voor 1 artiest per 2 maanden, dan heb je echt tijd?
Persoonlijk mening, maar ik denk dat de key om die "moeheid" te vermijden, het werken met tussenpauzes is.
Bvb in 4 eenheden werken waar telkens maar 3 artiesten inzitten, aka:
  1. Artiest 1
  2. Artiest 2
  3. Artiest 3
  4. Pauze / catchup 1-2-3
  5. Artiest 4
  6. Artiest 5
  7. Artiest 6
  8. Pauze / catchup 4-5-6
  9. Artiest 7
  10. Artiest 8
  11. Artiest 9
  12. Pauze / catchup 7-8-9

Of die eenheden dan maanden moeten zijn, of weken, 2-wekelijks, afhankelijk van de artiest (voor een Bowie hebt ge meer tijd nodig dan een Joplin), ... dat laat ik in het midden.
 
Denk dat @Lint zijn voorstel wel kan werken, dan zou ik juist het aantal weken laten afhangen van de artiest/aantal albums.

Wat misschien ook leuk kan zijn is dat iedereen die dat wil een rating maakt voor de beluisterde albums. Dat zou voor mij persoonlijk toch een extra drive zijn om alles te beluisteren en misschien ook wel leuk om de meningen te zien van de rest ?
 
Huidige nominaties:

Minder dan 24u voor de laatste nominaties!
 
Laatst bewerkt:
Allé kom, smijt er nog iemand Zappa en The Rolling Stones tussen :tongue:.
En dan nog wat exotischere muziek, wat ska, reggae of caplypso ofzo graag.
 
Bij het stemmen voor de genomineerden, zouden we vragen om te argumenteren waarom je kiest voor bepaalde artiesten? Uiteindelijk is het geen populariteitswedstrijd maar eerder een muzikale ontdekkingstocht of een duwtje die je wil geven aan de leden naar artiest waar je fan van bent?
 
En op hoeveel artiesten mogen we stemmen? Vorige keer was het 5 terug zoveel of meer omdat we toch voor een jaar vertrokken zijn. Ergens vind ik het een goed idee maar langs andere kant zijn alle argumenten ook deel van potentiele openingsposts voor de 12 artiesten
 
Bij het stemmen voor de genomineerden, zouden we vragen om te argumenteren waarom je kiest voor bepaalde artiesten? Uiteindelijk is het geen populariteitswedstrijd maar eerder een muzikale ontdekkingstocht of een duwtje die je wil geven aan de leden naar artiest waar je fan van bent?
Een poll met drie stem-mogelijkheden, indien mogelijk? Je zal er altijd wel eentje bij hebben, die op zich zelf stemt. Heb je nog twee om anderen aan te duiden.
Een leuke plottwist zou zijn om de artiesten met de minste stemmen te laten beginnen :evil:.

De meesten gaan voor de ontdekking, peins ik, om iets anders te beluisteren dan een zelf vooruitgeschoven keuze. Dat is meer uit liefde voor de artiest.
Benieuwd wie mijn Sonic-Youth verrassing gaat worden ditmaal.
 
Misschien iedereen ook 1 track posten van hun nominatie? Ik ken er eigenlijk maar 2 niet bij naam(Ween en Mayhem), maar heb ook geen goed idee wat te verwachten van +- de helft van de artiesten en dan preview ik maar wat op Spotify of YouTube wat niet altijd even representatief is.
 
Terug
Bovenaan