Classic Artists Nominatieronde 2

Kid_C

Cultuur Crew
Crowdfunder FE
Omdat de oren van mijn kop worden gezaagd over die tweede ronde van de classic artists... :unsure:

We zullen starten met de nominaties!

Maar eerst lezen wat hier onder staat, want er zijn een paar zaken die jullie moeten weten voor jullie hier een artiest droppen.

Het concept
Voor zij die hier de voorbije weken classic artists zagen passeren en dachten 'What the **** is dit? Waarom is dit een classic artist?'. Met deze topics willen we ons collectief verdiepen in artiesten die critically acclaimed zijn, maar zoals bij alle artiesten zijn er voor- en tegenstanders, fans & haters, ... Dat laten we achterwege door ons allemaal (kwetsbaar enzo) open te stellen en de discografie van de artiest actief te beluisteren. In het topic delen we onze bevindingen, discussiëren we over de albums, wat goed en minder goed vinden, allemaal op een beschaafde manier natuurlijk. Simpelweg komen zeggen dat je ooit eens iets hebt beluisterd en het niets vond, daar doen we dus niet aan mee.

Artiesten nomineren
Iedereen mag één (1, uno, un, bir, ...) artiest nomineren. Door de grote aandacht van de voorbije weken zullen we sowieso een mooie poule hebben. Denk dus heel goed na over welke artiest je nomineert, ik kijk enkel naar de eerste post die je maakt met een artiestnominatie. Alles erna negeer ik, zonder uitzondering.
Denk ook niet alleen over rock- of metalartiesten of de klassieke artiesten uit de Tijdloze, een beetje diversiteit is altijd fijn. Classic artists kunnen ook elektronica, hiphop, jazz, ... artiesten zijn.

Next steps
Nomineren kan je tot en met donderdag 29 april 12.00 's middags. Daarna maak ik een poll met alle genomineerden en stemmen we welke artiesten we graag behandelen. De 10 artiesten met het meeste stemmen worden opgenomen.

Bij deze is dat allemaal duidelijk, time to nominate!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sonic Youth
De peetvaders van de noise-rock, groepen zoals Nirvana, Pixies, pavement, Butthole Surfers, Alice In Chains en zoveel anderen zijn schatplichtig aan deze groep, ze hebben 15 platen uitgebracht, en daar is geen enkele slechte bij.
Met recht en reden verdienen zij een plaatsje in deze lijst!
 
Omdat de oren van mijn kop worden gezaagd over die tweede ronde van de classic artists... :unsure:

We zullen starten met de nominaties!

Maar eerst lezen wat hier onder staat, want er zijn een paar zaken die jullie moeten weten voor jullie hier een artiest droppen.

Het concept
Voor zij die hier de voorbije weken classic artists zagen passeren en dachten 'What the **** is dit? Waarom is dit een classic artist?'. Met deze topics willen we ons collectief verdiepen in artiesten die critically acclaimed zijn, maar zoals bij alle artiesten zijn er voor- en tegenstanders, fans & haters, ... Dat laten we achterwege door ons allemaal (kwetsbaar enzo) open te stellen en de discografie van de artiest actief te beluisteren. In het topic delen we onze bevindingen, discussiëren we over de albums, wat goed en minder goed vinden, allemaal op een beschaafde manier natuurlijk. Simpelweg komen zeggen dat je ooit eens iets hebt beluisterd en het niets vond, daar doen we dus niet aan mee.

Artiesten nomineren
Iedereen mag één (1, uno, un, bir, ...) artiest nomineren. Door de grote aandacht van de voorbije weken zullen we sowieso een mooie poule hebben. Denk dus heel goed na over welke artiest je nomineert, ik kijk enkel naar de eerste post die je maakt met een artiestnominatie. Alles erna negeer ik, zonder uitzondering.
Denk ook niet alleen over rock- of metalartiesten of de klassieke artiesten uit de Tijdloze, een beetje diversiteit is altijd fijn. Classic artists kunnen ook elektronica, hiphop, jazz, ... artiesten zijn.

Next steps
Nomineren kan je tot en met donderdag 29 mei 12.00 's middags. Daarna maak ik een poll met alle genomineerden en stemmen we welke artiesten we graag behandelen. De 10 artiesten met het meeste stemmen worden opgenomen.

Bij deze is dat allemaal duidelijk, time to nominate!
Bedoel je niet 29 april?
 
The Prodigy om eens ander genre te nomineren,maar ken de teneur al.(beginperiode >>>>>>huidige periode)
Vind het wel enorm spijtig dat deze in de tijdloze zwaar genegeerd wordt.
Waren beetje baanbrekend,electro combineren met rock (niet veel hebben dat voorgedaan).
Ik vind deze de omgekeerde Rammstein waar de combinatie van rock en electro ook aanwezig was maar dan meer nadruk op de gitaarrifs,terwijl het bij The Prodigy meer om de beats ging.

Heb nog serieuze achterstand met de huidige classic artists maar bon,zal er ooit wel aan geraken zeker,tempo ligt veel te hoog voor mij.
Kan op't werk al niet naar muziek luisteren bvb,en heb in mijn vrije tijd ook niet altijd tijd en goesting.
 
Eén? Oof, da's lastig 😖

Dan kan ik enkel maar stemmen op my main man Bob Dylan hé. Ik ben ervan overtuigd dat als iedereen er positief en met een open geest aan begint - zoals bij Tom Waits - dat ome Bob ook zieltjes kan winnen :coolbrows:
 
Omdat ik er mij ook al jaren meer in wil verdiepen, en vermoed dat er voor bijna iedereen hier wat te ontdekken valt: Bill Laswell

Het volume van de man zijn output is wel absurd dus gewoon op voorhand al vrede met nemen dat het onmogelijk allemaal te beluisteren valt.
 
Terug
Bovenaan