Classic Artists Nominatieronde 2

Waarom niet, dat sluit elkaar toch niet uit? Ik zou het wel tof vinden om bijvoorbeeld elke week een member één plaat in detail te laten voorstellen (maar dan moet die wel echt wat moeite doen en een mooie post uitschrijven), waarna we allen samen naar dat ene album luisteren en onze gedachten erover neerpennen.

Maar dan niet gewoon "ik ben fan van deze artiest dus voila luister er maar eens naar", dat zou wat te gemakkelijk zijn.
(En liefst ook geen collectie genre-buzzwords :unsure:).

Ik nomineer @CisnerosIsStillGod om God is Good eindelijk eens te komen toelichten.
 
Waarom niet, dat sluit elkaar toch niet uit? Ik zou het wel tof vinden om bijvoorbeeld elke week een member één plaat in detail te laten voorstellen (maar dan moet die wel echt wat moeite doen en een mooie post uitschrijven), waarna we allen samen naar dat ene album luisteren en onze gedachten erover neerpennen.

Maar dan niet gewoon "ik ben fan van deze artiest dus voila luister er maar eens naar", dat zou wat te gemakkelijk zijn.
(En liefst ook geen collectie genre-buzzwords :unsure:).

Ik nomineer @CisnerosIsStillGod om God is Good eindelijk eens te komen toelichten.

Is een soort album of the week voor minder bekende artiesten ook geen idee voor artiesten of bands die we misschien niet echt classic kunnen noemen? En dat dan samen met classic artists?

Zou je daar dan niet beter een aparte thread voor maken? Ik heb afgelopen weken al een aantal ideeen zien passeren, maar om een of andere reden wil iedereen perse dat de `classic artist` thread hun variant/idee overneemt? Een nieuwe thread maken kost toch geen geld? En men zal dan direct wel zien of dit leeft bij mensen of niet.
Dit heeft `classic artist` als titel, een idee als dat van u zou passen onder een `The unknown artist` of `An album in depth.` of `zo. Just my 2 cents he.
 
Is een soort album of the week voor minder bekende artiesten ook geen idee voor artiesten of bands die we misschien niet echt classic kunnen noemen? En dat dan samen met classic artists?
Zou je daar dan niet beter een aparte thread voor maken? Ik heb afgelopen weken al een aantal ideeen zien passeren, maar om een of andere reden wil iedereen perse dat de `classic artist` thread hun variant/idee overneemt? Een nieuwe thread maken kost toch geen geld? En men zal dan direct wel zien of dit leeft bij mensen of niet.
Dit heeft `classic artist` als titel, een idee als dat van u zou passen onder een `The unknown artist` of `An album in depth.` of `zo. Just my 2 cents he.
Baas Scenekid_C en mezelf zijn beide grote fan van het idee. De member in kwestie kiest zelf welk album hij/zij wil voorstellen voor een grondige analyse, we zijn alleen nog aan het bedenken hoe de beurtrol af te spreken. Is er iemand die zich geroepen voelt om te starten bijvoorbeeld?
 
Baas Scenekid_C en mezelf zijn beide grote fan van het idee. De member in kwestie kiest zelf welk album hij/zij wil voorstellen voor een grondige analyse, we zijn alleen nog aan het bedenken hoe de beurtrol af te spreken. Is er iemand die zich geroepen voelt om te starten bijvoorbeeld?
ik zou een interessepeiling doen + kijken of er niet te veel onevenwicht in de genres zit (9 trve kvlt black metal albums + eentje van FKA Twigs ziet denk ik niemand zitten :unsure:) en dan kan je wat mij betreft de volgorde via loting doen. Eventueel zelfs anonieme OPs voor wat extra fun?

Zolang iedereen die zelf iets wil voorstellen ook het engagement kan opbrengen om naar de andere albums te luisteren lijkt me dat allemaal ok.
Ik zou het alleszins fijn vinden als het dan ook echt wat minder bekende albums zijn, op een diepte-analyse van Master of Puppets zit ik nu ook niet echt te wachten.
 
My Chemical Romance

Een band die in de eerste helft van de 2000's even veel volhardende liefhebbers als haters leek te hebben, maar die voor velen toch de soundtrack van hun jeugd mee wist te vormen.

Ook een band die de laatste jaren steeds meer en meer zieltjes lijkt te winnen en na een lange split nu weer samen is.

Vier volwaardige albums die elk rond een concept draaien, waar de meningen vast zwaar verdeeld over zullen zijn. Kan nog fun worden.

 
Zou je daar dan niet beter een aparte thread voor maken? Ik heb afgelopen weken al een aantal ideeen zien passeren, maar om een of andere reden wil iedereen perse dat de `classic artist` thread hun variant/idee overneemt? Een nieuwe thread maken kost toch geen geld? En men zal dan direct wel zien of dit leeft bij mensen of niet.
Dit heeft `classic artist` als titel, een idee als dat van u zou passen onder een `The unknown artist` of `An album in depth.` of `zo. Just my 2 cents he.
Ja, ik ben hier absoluut niet aan het pleiten om dit te vervangen. Maar gewoon in een nieuwe thread. Ik post het hier gewoon eens om het eens te voorstellen, en hoe het aangepakt moet worden, wie het wilt organiseren, hoe het nominatieproces (als er één moet zijn) zou verlopen etc.

Maar zeker niet ter vervanging van classic artists.
 
Toch al veel artiesten waar ik meer van wil weten. Het zal moeilijk kiezen worden in de poll.
Ja inderdaad

Kunnen we er niet gewoon 20 laten doorgaan, want quasi iedereen die genoemd is, is wel de moeite waard. En dan qua volgorde wat zwaarder afwisselen met minder zwaar en genres ook afwisselen. Dus niet als er twee metalgroepen en een punkgroep door zijn die allemaal na elkaar doen.
 
Een artiest waarvan ik nog overtuigd moet worden en het absoluut niet ie zitten om op eigen initiatief door haar discografie te ploegen: Madonna

Edit: ben ik de enige die deze thread nog ziet als een vorm van zelfpijniging?
Als we bij Madonna zijn aanbeland, is het tijd om er een slotje op te zetten @Kid_C .
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan