Classic Artists Yay or Nay

Ik had dat met Sabaton indertijd,was niet echt overtuigd,maar toch leren apprecieren ondertussen.
 
persoonlijk heb ik moeite met vrouwelijke stemmen te apprecieren, zeker als de instrumentatie platte rommel is:

- micheal jackson
- maddonna
- britney speers
- miley cyrus
- <insert generic blond female singer>

nomineer 'michael jakson'
 
Ik had dat met Sabaton indertijd,was niet echt overtuigd,maar toch leren apprecieren ondertussen.
Bij mij exact omgekeerd eigenlijk, was in een ver verleden fan maar nu doet mij dat totaal niets meer.
 
Ik denk dat we best eerst nadenken over het concept. In heb 2 voorstellen:

1) Ik denk dat we best (eerst) mensen bands laten nomineren die ze zelf (nog) niets vinden. Dat Radiohead dan niet langskomt -wie vindt dat nu slecht?- moeten we er maar bijnemen.

In dat geval nomineer ik Linkin Park

2) Anders kunnen we ook mensen hun favoriete bands laten oplijsten en dan met z'n allen stemmen welke band wij beter willen begrijpen omdat we het (nog) niet horen. Dan heb je langs de ene kant sowieso fans en langs de andere kant mensen met interesse die het ofwel niets vinden, of er niets van afweten.

Either way ben ik wel in voor een concept als dit. Ik vind het atijd leuk om fans te horen praten over hun band, zeker met voorbeelden van nummers/albums erbij.
 
Ik heb die nooit gesnapt. Die zijn voor mij wat Iron maiden van den aldi maar als Bruce Dickinson en co een nummer over oorlog maakt dan geloof ik dat als die van Sabaton dat doen denk ik ' ga is terug na u speelkamer manneke'
Goh muzikaal hebben die vrij weinig met elkaar te maken eigenlijk.
Sabaton sprak mij destijds aan na een paar toch wel zeer sterke passages op Graspop (ik spreek van minstens tien jaar terug, en mogelijk was ik zat) waar ik toen vooraf niets van verwacht had. Daardoor een paar keer gaan kijken als ze optraden in de Trix en dat was ook altijd wel goed, maar na een keer of drie had ik het helemaal gehad en sindsdien nooit meer naar omgekeken.

Iron Maiden is samen met Judas Priest de fundering waarop mijn hele muzikale bestaan steunt, dat is geen eerlijke vergelijking. :tongue:
 
Goh muzikaal hebben die vrij weinig met elkaar te maken eigenlijk.
Sabaton sprak mij destijds aan na een paar toch wel zeer sterke passages op Graspop (ik spreek van minstens tien jaar terug, en mogelijk was ik zat) waar ik toen vooraf niets van verwacht had. Daardoor een paar keer gaan kijken als ze optraden in de Trix en dat was ook altijd wel goed, maar na een keer of drie had ik het helemaal gehad en sindsdien nooit meer naar omgekeken.

Iron Maiden is samen met Judas Priest de fundering waarop mijn hele muzikale bestaan steunt, dat is geen eerlijke vergelijking. :tongue:
Bedoelde het vooral thematisch dat die wel wat raakvlakken hebben
 
Moet het echt een classic zijn of mag het bijvoorbeeld, Carly Rae Jepsen zijn?

Ik zou niet weten wie daar voor zou durven uitkomen maar bon, jij misschien een idee @utred ?
 
Ik denk dat we best eerst nadenken over het concept. In heb 2 voorstellen:

1) Ik denk dat we best (eerst) mensen bands laten nomineren die ze zelf (nog) niets vinden. Dat Radiohead dan niet langskomt -wie vindt dat nu slecht?- moeten we er maar bijnemen.

In dat geval nomineer ik Linkin Park

2) Anders kunnen we ook mensen hun favoriete bands laten oplijsten en dan met z'n allen stemmen welke band wij beter willen begrijpen omdat we het (nog) niet horen. Dan heb je langs de ene kant sowieso fans en langs de andere kant mensen met interesse die het ofwel niets vinden, of er niets van afweten.

Either way ben ik wel in voor een concept als dit. Ik vind het atijd leuk om fans te horen praten over hun band, zeker met voorbeelden van nummers/albums erbij.
Ik denk dat we nu vooral bands hebben die veel fans hebben maar de persoon in kwestie niet graag heeft.

Huidige lijst:

U2
Rammstein
The Beatles
Radiohead
Iron Maiden
Nirvana
Beyonce
Coldplay
The White Stripes
Elvis Presley
Michael Jackson
Linkin Park


Lijkt me wel goed om mee te beginnen om te stemmen, niet?
 
Tom Waits!!
(of is dat niet bekend genoeg?)

Tof concept... dwing iedereen te luisteren naar het gejank dat gij wel goed vindt. Misschien moet ik Captain Beefheart nomineren, maar ik wil ook niet verstoten worden na een week :unsure:.


Dat Radiohead dan niet langskomt -wie vindt dat nu slecht?- moeten we er maar bijnemen.
Ik vind Radiohead gigantisch overrated, zo een gezaag.
 
Radiohead is enkel goed voor emo's die graag stoefen hoe depri ze wel zijn. Dat is de meest zagerige depressieve groep ooit.
 
Terug
Bovenaan