Classic Artists Nominatieronde 2

Lastig, ik moet er eens over nadenken. Maar misschien wacht ik even om te zien om dan aan te vullen met iets dat een beetje ontbreekt. :) Wel al relatief blij met de namen die genoemd zijn.
 
🥺Iedereen mag één (1, uno, un, bir, ...) artiest nomineren.
Bruh don't do this to me ... 🥴

Nu moet ik gaan filteren uit ne hoop artiesten waarvan ik denk dat de meeste mensen er niets / te weinig van kennen, die verdienen dat mensen ze beter moeten kennen. En die lijst is lang, heeeeeeel lang. Niet exhaustief: David Bowie (de meesten kennen vooral de glamrock periode + de hits, maar Bowie wordt echt wel terecht de 1 van de meest versatiele artiesten en "genre-starters" genoemd), Zappa, Captain Beefheart, Jethro Tull, Patti Smith, Janis Joplin, The Clash, King Crimson, Velvet Underground, Jeff Beck,...

Ik zal degene nemen die ik onwijs goed vind, maar het minst ken, en het dringenst in detail moet ontdekken: Patti Smith. En maker van 1 van mijn top 10 nummers evah:





Ik kan alleen maar lief kijken en hopen dat iemand anders 1 van de anderen nomineert (hint hint 🥺).
 
Liefst eens een ander genre zoals hip hop of elektronica volgende keer. Ik zal dan maar Wu Tang Clan nomineren.

Denk dat die binnen het genre wel als een classic groep wordt beschouwd? Acht studio albums waarvan ik er maar vier ofzo echt beluisterd heb, dus nog ruimte voor ontdekking. En ook nog de mogelijkheid om uit te breiden naar het solowerk van Ghostface Killah, GZA, Raekwon etc.
 
Maar als iedereen hier gewoon één artiest nomineert, zal
  1. Die poll dan niet supergroot zijn? :unsure:
  2. Elke optie in die poll niet gewoon min of meer hetzelfde aantal stemmen hebben?
 
Maar als iedereen hier gewoon één artiest nomineert, zal
  1. Die poll dan niet supergroot zijn? :unsure:
  2. Elke optie in die poll niet gewoon min of meer hetzelfde aantal stemmen hebben?

Geen idee of het technisch kan maar bijvoorbeeld iedereen 3 stemmen geven kan een oplossing bieden.

En anders is het gewoon vriendjes politiek he @Kid_C :unsure: you know what i’m saying...
 
Geen idee of het technisch kan maar bijvoorbeeld iedereen 3 stemmen geven kan een oplossing bieden.

En anders is het gewoon vriendjes politiek he @Kid_C :unsure: you know what i’m saying...
Dat was in de vorige ronde zo, iedereen 3 stemmen. Maw dat komt dus wel goed, er zullen wel duidelijke winnaars uitkomen.
En zoniet doen we ze allemaal hé, genoeg materiaal totdat ook deze website opgedoekt moet worden !
 
Afhankelijk van het aantal genomineerden bekijken we best hoeveel stemmen je mag geven. :unsure:
 
Mits er maar 10 kunnen doorgaan, en iedereen maar 1 kan nomineren, heeft 90% van wat ik wil nomineren eigenlijk niet veel zin. En de drie grote shoegaze acts hebben misschien te weinig geproduceerd, al zou een shoegaze canon wel leuk zijn. Mazzy Star (met Hope Sandoval & The Warm Inventions) zou ook leuk geweest zijn, maar ik denk toch dat die net niet "klassiek" genoeg zijn, en ook iets te weinig geproduceerd hebben.

Ik twijfel dus tussen twee: Kate Bush en Cocteau Twins. Beiden klassiek in hun zin. Kate Bush voor "art pop", Cocteau Twins voor onder meer dream pop, en ethereal wave, met een invloed op shoegaze en met zelf hun invloeden uit de post-punk / gothic scene van de jaren '80, en hebben als groep een mooie evolutie gemaakt, met 8 (eig. 9 albums) en nog heel wat EP's (en als je This Mortal Coil erbij rekent, is er nog meer). Kate Bush idem eigenlijk wel erg gekend, veel lof, en toch ook zeker 5-6 goede albums.

Ik denk dat Kate Bush wel kans maakt, maar Cocteau Twins is mijn favoriete groep, en ik vind ze veel te onderschat, en ik hoop dat ze het halen. Dus Cocteau Twins. Maar ik zou een beetje ontgoocheld zijn mocht geen een van de twee het halen, want binnen het genre zullen er niet veel "classic artists" genomineerd worden.

En heb meteen ook mijn 3 favoriete vocalisten in één adem genoemd denk ik.
 
Is een soort album of the week voor minder bekende artiesten ook geen idee voor artiesten of bands die we misschien niet echt classic kunnen noemen? En dat dan samen met classic artists?
 
Terug
Bovenaan