Classic Artists Classic artists 2023: nominaties

Plastikman zou inderdaad wel een interessante trip kunnen worden. :D
Je hebt zeker een punt bij Burial, maar de evolutie van zijn eerste albums tot wat hij nu doet lijkt me ook interessant om eens voor te leggen aan een grotere groep mensen. :unsure:
True, maar is dat iets voor 'classic artist' ? :tongue:
Misschien is men opvatting daarvoor iets anders en zou ik dat onder iets anders classificeren.


Ik hoop trouwens dat iemand Beastie Boys nog nomineert.
 
Een plastikman/Richie hawtin lijkt me ook niet te misstaan in dat lijstje en hoewel ik grote fan ben van burial, vind ik zijn muziek toch ook maar een soort samensmelting van wat een pak artiesten voor hem deden :unsure:
Had ge hier gisteren niet ergens Groove Armada en Bassement Jaxx vermeld? Bassement Jaxx krijgt alvast van mij een vote.
Kennen de meeste onder ons ook maar relatief oppervlakkig. En toch wel meaty discography.

Plastikman en Burial zijn al best niche en nu niet super toegankelijk of zelfs uitgebreid qua sound.

Ik opteer alvast voor de legendarische Moodymann.
 
Joy Division hebben in feite maar twee echte albums, New Order er aan vast plakken kan dan ?
Ik zag af van een monsterdiscografie zoals Prince en James Brown maar kan interessant zijn...
 
Goh ooit wel, maar is ondertussen wat vervaagd. Maar zou je niet eerder zeggen dat zijn label Hospital Records een bod tot 'classic' zou kunnen doen binnen D&B als genre, eerder dan LE als artiest?

Soit, elk kiest zijn nominatie he.


Bij deze, na enige overpeinzing ga ik gewoon bij mijn eerste gedacht voor een nominatie blijven, don't overthink it:

Charles Mingus

Meesterlijke jazz-artiest, mijn all-time favorite althans, met een klein aantal duidelijke 'starter'-albums voor de leken en daarnaast een min of meer behapbare discografie waar ge u toch serieus in kan verdiepen. Zelf zou ik ook ter voorbereiding van een eventuele OP mij beter bekend kunnen maken met bepaalde van zijn periodes, waardoor het ook een persoonlijke ontdekkingstocht wordt.
 
Bij deze, na enige overpeinzing ga ik gewoon bij mijn eerste gedacht voor een nominatie blijven, don't overthink it:

Goed idee, ik zeg Flying Lotus @Kid_C!

Deze man draait al een dikke 15 jaar mee en heeft alles wat met de LA beatscene te maken heeft een fameuze kickstart gegeven. Op handen gedragen door velen hier in bepaalde topics maar voor het grote publiek toch onbekend. De man heeft wel zijn eigen radiostation in GTA V dus de gamers hier gaan hem zeker al eens onrechtstreeks opgelegd hebben.
 
Cocteau Twins

Maakt wellicht geen schijn v. kans, maar essentieel in het begrijpen van shoegaze en dream pop, terwijl eerder werk eerder naar gothic rock / ethereal wave. Ik vrees alleen dat het op een mannenforum geen schijn v. kans maakt.
Ik zou stemmen! Ik ken enkel maar Treasure en HOLV, en de rest van de discog staat al lang op het lijstje hier
 
Deze was mijn suggestie vorige keer, en die kwam ik nu ook droppen. Mijn stem hebt ge dus al 💪

Nu twijfel ik dan tussen Janis Joplin, Toots and the Maytalls (Wie? Alleen maar de groep die aan de wieg van reggae stond bitches), Zappa (maar daar stemt toch niemand op), The Rolling Stones (ge kunt zagen zoveel ge wilt, maar ze zijn een classic artist) of Bowie.

Ik draag Joplin voor.
 
Eentje waarmee we wel even zoet kunnen zijn en eentje die ondanks zijn jonge leeftijd al een classic artist is:

King Gizzard & The Lizard Wizard
 
Praktisch alle bands die nu al voorgesteld zijn, wil ik wel bespreken. Misschien dat ik me daarom strategisch ga onthouden van een eigen suggestie! Sorry The Clash of The Velvet Underground of Nina Simone of ...

Één artiest per maand lijkt me wel goed maar een andere suggestie is om het in twee blokken van 6 artiesten ofzo te doen. Zowel bij Classic Artists als AOTW valt het op dat er na een tijdje een soort moeheid of dergelijks optreed, want de latere keuzes krijgen steeds minder reacties dan die wat in het begin zitten. Zal eigen zijn aan het concept.
 
Praktisch alle bands die nu al voorgesteld zijn, wil ik wel bespreken. Misschien dat ik me daarom strategisch ga onthouden van een eigen suggestie! Sorry The Clash of The Velvet Underground of Nina Simone of ...

Één artiest per maand lijkt me wel goed maar een andere suggestie is om het in twee blokken van 6 artiesten ofzo te doen. Zowel bij Classic Artists als AOTW valt het op dat er na een tijdje een soort moeheid of dergelijks optreed, want de latere keuzes krijgen steeds minder reacties dan die wat in het begin zitten. Zal eigen zijn aan het concept.
Goed punt, 2x6 lijkt me wel wat teveel ineens al zou je dan bv. 3 maanden kunnen doen per ronde.
Een andere optie is misschien 6x2 al zal er dan mss gekozen worden tussen artiesten wat ook niet helpt.
 
Heb ik lang beschouwd als mijn favoriete band ooit, voor ik tot de conclusie kwam dat zo'n rankings aanhouden een beetje onnozel is. Maar ik heb werkelijk alles van hen! Alleen weet ik niet of mensen nog meer een push nodig hebben om London Calling op te zoeken. Sandenista misschien...


Één artiest per maand lijkt me wel goed maar een andere suggestie is om het in twee blokken van 6 artiesten ofzo te doen. Zowel bij Classic Artists als AOTW valt het op dat er na een tijdje een soort moeheid of dergelijks optreed, want de latere keuzes krijgen steeds minder reacties dan die wat in het begin zitten. Zal eigen zijn aan het concept.
Op zich lijkt het mij ook ok om de threads wat parallel actief te houden! Hoe gaat dat op het filmforum in zijn werk?
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Heb ik lang beschouwd als mijn favoriete band ooit, voor ik tot de conclusie kwam dat zo'n rankings aanhouden een beetje onnozel is. Maar ik heb werkelijk alles van hen! Alleen weet ik niet of mensen nog meer een push nodig hebben om London Calling op te zoeken. Sandenista misschien...
my-man-my-man-denzel.gif


Is Sandinista! niet gewoon algemeen aanvaard als 1 van hun beste albums?


Op zich lijkt het mij ook ok om de threads wat parallel actief te houden! Hoe gaat dat op het filmforum in zijn werk?
Daar verloopt het gewoon vrijer en allemaal wat door mekaar (wat leuk is). Maar daar is ook een stuk minder activiteit in die threads (wat minder leuk is).
Een beetje de bluts met de buil verhaal.
 
Is Sandinista! niet gewoon algemeen aanvaard als 1 van hun beste albums?
Welja, ze hebben natuurlijk maar 5 albums dus elks wordt wel door sommigen als hun 'beste' aanzien. Denk dat naast London Calling hun debuut en dan Combat Rock meer aanhang hebben? Sandenista heeft voor de casual luisteraar misschien wel wat zijn speelduur tegen. Is ook veel losser, veel meer jammy en een verzameling probeersels. I love it though.

Daar verloopt het gewoon vrijer en allemaal wat door mekaar (wat leuk is). Maar daar is ook een stuk minder activiteit in die threads (wat minder leuk is).
Een beetje de bluts met de buil verhaal.
Fair punt
 
Terug
Bovenaan